| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:13
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | we weten wie het zegt visser...... |
dat denk je. maar je kent mij noch mijn moeder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:19
|
|
|
|
Zullen we maar ff teruggaan naar het topic-onderwerp? 
Het mooiste moment: Mijn buurmeisje van 8, welke tijdens het gemeentekerstfeest glunderend haar kerstgedichtje voordroeg..... Hélemaal trots!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:21
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Tjonge.....heb ik wat gemist???? Ik snap er weinig van...... |
Belsies en Bijbelbelties zijn soms een beetje onsnappelijk, Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:22
|
|
|
|
Hallo Mede broeders en zusters!
Er zijn er onder ons die roken.
Er zijn er die dat prima vinden er steun aan hebben, zo van ff lekker sigaretje. Daar is helemaal niets mis mee.
Er zijn er ook onder ons, die eigenlijk (eigenlijk=echt) willen stoppen.
En al tig stop pogingen hebben gedaan.
Of/en al vaak zijn gestopt, voor enkele dagen/weken.
Nou ja, dit topic is bedoeld voor degene die willen stoppen, ook met net nieuwe jaar in het vooruitzicht.
Nou wou ik dit forum gebruiken voor tips en trucs, voor het willen delen van ervaringen, voor de negatieve en de positieve kanten te belichten van het roken. Voor eventueel linken naar goede sites die erover gaan.
Voor ervaringen te delen, wat je tegenkomt als je bent gestopt....
Enzovoort.
En zo wou ik hier een bemoedigingstopic van maken voor degenen die willen stoppen, met roken.
Tot laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:25
|
|
|
|
me medicijnen werken, ik nooit meer 2 dagen, of 1 nacht opblijf, en ik gisteren doordat ik zo moe was me medicijnen niet had ingenomen dus voor vanavond nóg een dosis heb?
En dat het webcammen wel zo gaaf is en leuk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ongelooflijk zeg om zò over je moeder te praten .  |
Tja......ik wou dat de kerst nog met haar kon delen Het is oneerlijk verdeelt......dat zie je maar weer..... ( dit hoort thuis bij het slechtste moment van de dag )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:28
|
|
|
|
He Tink,
Jammer dat je weggaat hier!
Fijn dat je een man hebt gevonden!!!!
Ik wens jou een hele fijne toekomst met Mars!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:29
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Hiermee zeg je eigenlijk: je weet best hoe het zit en moet en hoort. Dat is bevoogdend, heel subtiel maar toch. Daarnaast ga je dus uit van JOUW gedachtegoed als enige ware en houd je geen rekening met het feit dat er mensen zijn die anders denken, anders wandelen met God dan jij.
Misschien kun je die aangeboren achterdocht es laten voor wat het is, dat wij vrouwen "altijd met dubbele agenda en bodems" reageren. Op de achtergrond speelt de gedachte dat je gemanipuleerd wordt tot.
En zo denken vaak mensen die manipulatief zijn in denken en doen. Zo en nu maar weer zwijgen want je laat je niet uit je tent lokken.  |
Jij zegt wijze dingen Jol, ja, dat valt me vaak op, nu ook weer!
Dank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:46
|
|
|
|
Woensdag 26 December, Psalm 147: 7-11; Welbehagen.
Ik zou zelf nooit dit gedeelte van psalm 147 voor de tweede kerstdag hebben uitgezocht, maar nu het in de lijn van dit dagboek aan de beurt is, valt me op hoe goed het aansluit bij het feest dat we deze dagen vieren. Mario: Er zijn mensen en best veel, die die feestdagen helemaal niet als feest ervaren, erger en sterker nog; het wordt als marteling ervaren; al dat opgedrongen gezelligheid via media, vrienden en collega's....Bah!
Sorry voor de mensen die wél gezellige feestdagen hebben, daar is deze post niet voor bedoeld, da's alleen maar fijn.
Ik bedoel, je hebt dus heel veel mensen die alleen zijn. Nou heb ik nog de mazzel, me ene ex, en zijn ex, ja, maar ja, als ik hun niet had, was ik ook alleen. Ja, had dan wel naar een andere ex gekund, maar ja, die is ook met dochters en aanverwanten.
Dus ja, zien hoe hij liefdevol met zijn dochters omgaat, ja, triggert me, omdat ik dat nooit heb mogen beleven.
En, wat ik ook vind; ik zelf denk echt elke dag aan God, er is werkelijk geen een dag dat ik niet aan geloof en God denk, en het er met andere over heb. Dus, eigenlijk is het in die zin voor mij elke dag een 'feestdag'.
Wat ik wou zeggen ja, tis oorspronkelijk een heidens!!! feest, dusz..al die opsmuk via media, grote smakelijke feestgerechten, die nieuwe mode kerstballen; welke kleuren zijn er dit jaar de trent. Ja, hele programma's gaan daarover.
Wat ik wil zeggen, als je gelooft is het elke dag een feestdag in je hart.
Daaar heb ik die hele overtrokken mediahype niet voor nodig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 26 december 2012, 14:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY676
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:50
|
|
|
|
MARITIME853 schreef: Dat weet ik.
Een spreekwoordt dat zegt: spreken is zilver zwijgen is goud. Dat kan weleens van toepassing zijn.
| TINK100 schreef: | | geldt meer voor jou dan voor mij........ |
als ik terugdenk aan de vele nachtelijke uurtjes die wij met elkaar spraken dan kan ik dat beamen , jou spreken was GOUD voor mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGHT250
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:59
|
|
|
|
Onlangs 2 cristelijke films gezien, Couragous Fireproof
Ondanks slecht acteerwerk her en der, en soms 'hinkt' het verhaal een beetje, was het prettig een film te kijken met degelijke normen en waarden die naar boven kwamen. Zeker een aanrader om een keer te checken dus!
Ook machine gun preacher had wel stukken die me echt aan het denken zetten, zaten hele moeilijke, doch mooi verfilmde scene's in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 15:09
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | | dat denk je. maar je kent mij noch mijn moeder. |
Kabouter,
Ik wéét....
Was dan wel niet me moeder maar me vader....
Jammer...jij wil wat kwijt....
Leeftijd, beste mensen heeft hier niets mee te maken, in de allermeeste gevallen was iemand altijd al zo. Omdat kinderen loyaal zijn aan ouders, ja, ziet men de waarheid pas , als men mazzel heeft, op latere leeftijd.
En je zou niet mogen zeggen omdat het je moeder is, en ik niet omdat het me vader is?
Yeah right, en als het een onbekend buurman/vrouw is dan wel?
Ik herinner me een uitpraak van ieman d die ik ken, van jaren terug; 'mijn biologische vader, ja, alleen biologisch, heb ik niets mee, nee, mijn pleegvader die zie ik als mijn echte vader.....'.
Ik sta achter je Kabouter, ik weet waar je het over heb, heb ook wel wat moeders van vriendjes meegemaakt.
Dank God, dat je de Waarheid ziet, en trek je verder niets aan van mensen die niet weten waar je het over hebt.
En, goed en dapper dat je je uit, goed omdat het je innerlijk helpt genezen, en dapper, omdat je ook de onbegrip reacties kan verwachten. Ze doen het niet expres, bedoelen het zelfs goed, daar ken ik ze denk ik te lang voor, maar ja, leuk is het niet.
Laat dit geen beletsel zijn om je niet meer te uiten.
En ook, Jol begrijpt het ook.
Zegens Kabouter!!!
S. Soms hadden we dingen graag anders gezien, maar ja we leven in een gebroken wereld.
Ps; ik heb nu windows 8, kan iemand mij uitleggen waarom er bijna onder elke woord kringeltjes staan, ook al is hetgene goed gespeld? Ja, bij mozilla firefox, ja, verder prima browser.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 15:28
|
|
|
|
Hoi Shanita,
Duidelijk verhaal.
Even kort over die kringeltjes: staan je taalinstellingen op Nederlands ingesteld? Die open je door op "reageren" te drukken in bijv. dit topic, en dan in het schrijfveld met je rechtermuisknop te gaan naar Opties voor spellingscontrole. Als je die op Nederlands hebt staan, en anders deze wijzigt bij de Taalinstellingen, zouden die kringels moeten verdwijnen.... Succes!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 15:54
|
|
|
|
|
Heb vanmiddag eens alles reisgidens bekenen en daar word ik me toch blij van!!! En het werkt ontzettend relaxed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 16:31
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | wolf in schaapskleren (=er braaf uitziend maar in werkelijkheid heel gevaarlijk)
de uitleg is dus héééééél wat anders dan jij voorstelt, maritime......
en zo kom je weer uit bij het topic: afgoderij...en dat is dus heel gevaarlijk |
Tink! Weet je zeker dat je weg gaat ... ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:08
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoi Shanita,
Duidelijk verhaal.
Even kort over die kringeltjes: staan je taalinstellingen op Nederlands ingesteld? Die open je door op "reageren" te drukken in bijv. dit topic, en dan in het schrijfveld met je rechtermuisknop te gaan naar Opties voor spellingscontrole. Als je die op Nederlands hebt staan, en anders deze wijzigt bij de Taalinstellingen, zouden die kringels moeten verdwijnen.... Succes!!  |
Ha Steentje,
Haha, ja, ik had het nog niet geschreven of ik dacht al wat je schreef; me taalinstelling staat op Engels...
Evengoed bedankt hoor, voor je antwoord, had ook gekund dat ik er niet was opgekomen.
Laterz!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:18
|
|
|
|
...ik maak nooit mooie momenten mee...of toch binnen 6 dagen dan is mijn abo afgelopen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | me medicijnen werken, ik nooit meer 2 dagen, of 1 nacht opblijf, en ik gisteren doordat ik zo moe was me medicijnen niet had ingenomen dus voor vanavond nóg een dosis heb?
En dat het webcammen wel zo gaaf is en leuk? |
met wie cam je dan web???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik maak nooit mooie momenten mee...of toch binnen 6 dagen dan is mijn abo afgelopen... |
Maak er dan voor je zelf nog een mooi moment bij, door te verlengen. Mooi voor jezelf, en fijn voor ons
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik maak nooit mooie momenten mee...of toch binnen 6 dagen dan is mijn abo afgelopen... |
Toe, blijf nog even! Je hebt de laatste tijd weer mooie bijdragen, Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:26
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Toe, blijf nog even! Je hebt de laatste tijd weer mooie bijdragen, Frank. |
'Er is een tijd van komen en een tijd van gaan' Het is weer effe goed geweest zo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:32
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Leuk Jans!....
Fijne avond hoor....misschien 2 zakjes fishermanfriends mee???  |
Ik vraag me af wrom die fisherdinges mee moeten. Je kan toch beter een bak fopcorn eten in plaats van die hete dingen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | 'Er is een tijd van komen en een tijd van gaan' Het is weer effe goed geweest zo...  |
Als je dan maar niet gaat mopperen dat we je niet op de hoogte houden van het reilen en zeilen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:35
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Als je dan maar niet gaat mopperen dat we je niet op de hoogte houden van het reilen en zeilen .  |
Ik weet genoeg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik weet genoeg...  |
En wens je van al je geliefden nu wéér een afscheidswoordje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En wens je van al je geliefden nu wéér een afscheidswoordje?  |
neen liever niet...trouwens, dat deed ze al min of meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGHT250
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:39
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Een vrouwenhart kun je nooit stelen, want stelen is zonde. Een vrouwenhart kun je nooit winnen, want het is geen prijs. Een vrouwenhart is geen eigendom maar een gift die zij geeft aan haar man. Een vrouwenhart is iets wat zij vrijwillig geeft aan diegene waarvoor zij kiest, en waarvoor zij wil gaan. Een vrouwenhart is nooit bedoelt als een doelwit voor een jager(hartenjager). Een vrouwenhart is bedoelt voor een man die zichzelf is en niet probeert om een vrouwenhart te stelen of te winnen. Nee, een vrouwenhart is een gift die zij vrijwillig geeft aan diegene waarvoor zij wil gaan. Een vrouw proberen te verleiden staat gelijk als een vrouw proberen te bedriegen, want verleiden komt van de satan. Nogmaals; een vrouwenhart is er niet om het te kunnen winnen of te stelen, nee! Haar hart is zuiver, haar ogen weerschijnt haar waarde van haar haar hart. Haar haren is als goudlinnen die geweven is op haar hoofd, en wanneer een man haar streelt door haar goude haren heen is hij rijk. Haar lach bevestigd dit, want haar ogen weerschijnt haar oprechtheid van haar hart en liefde die zij voelt voor haar man. |
Een vrouw proberen te verleiden staat gelijk als een vrouw proberen te bedriegen, want verleiden komt van de satan.
Ik heb geen idee waar dat op is gebaseerd, maar in ieder geval niet op de bijbel... Verschil tussen verleiden en bedriegen is ook wel redelijk groot naar mijn mening, je kunt een vrouw wel verleiden zonder haar te bedriegen als je intenties goed zijn dunkt mij?
Een vrouwenhart is het vechten waard. Een vrouwenhart is het verleiden waard. (niet misleiden) Een vrouwenhart is het veroveren waard.
Zolang je intenties maar eerlijk en oprecht zijn, lijkt me daar niets mis mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vraag me af wrom die fisherdinges mee moeten. Je kan toch beter een bak fopcorn eten in plaats van die hete dingen...  |
Hete dingen?? Het zijn geen kippenpootjes! 
Fijne filmavond, Jans!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:53
|
|
|
|
Halloo,
Nou zit zo: ik had met een vriend afgesproken, een vriend die ook weleens volgens hem, en regelmatig volgens mij, afzegt omdat tie te moe is. Ja, bijvoorbeeld nacht(en) opgebleven.
Nou goed, nou was ikzelf, bij hoge uitzondering, 2 nachten achtermekaar opgebleven; ja, was zo enthousiast over me pc, enfin reden doet er niet echt toe.
Je hebt gewoon een of twee nachten doorgehaald, dan wel geslapen, maar ja, dan nog wel moe, en ja, 2de kerstdag of niet, moe is moe.
Ja, en ik zat gisteravond ook alleen, ja dat wist ik van tevoren.
Dus ja, hij was net hier, en ik heb gezegd dat ik veels te moe was, en niet zou komen vanavond, maar ja, wél morgenavond!
En; ik héb wél heel veel zin om te komen lekker film kijken, gezellig, juist wel. Maar ja, ik bén gewoon veels te moe, slaperig.
Dus ja, gewoon gezegd dat ik ut naar morgen verzet.
Ja, moet kunnen. andersom, als iemand iets afzegt, verzet, ben ík altijd vol begrip. Dus ja, dan wil ik ook zelf niet over me grenzen gaan.
Nou ja, het mooie is dus, dat ik geleerd heb om én me grenzen aan te geven, én daarbij vriendelijk te blijven en te zeggen dat ik het ook heel jammer vindt. Wat ook zo ís. Komt bij, iedereen die dissociatie heeft, weet dat slaaptekort, ja, dat kan je echt niet hebben, ja, als je alleen bent wel. Ook mijn psycholoog zei dat; ik kan geen slaaptekort hebben en dan afspreken.
Goed, ik kan me grenzen aangeven, mooi moment.
Laterz!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:54
|
|
|
|
Ik denk dat je dat gewoon moet uitvinden. Reageer bijv. op mannen, zo ook mannen op vrouwen behoren te reageren. Dat is een kwestie van uitvinden en onderzoeken. Daaruit zal blijken of het welbekende dekseltje dan wel of niet op het potje past he... 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:24
|
|
| Naar boven |
|
|
|