ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ELOY676
ChristianMatch forum index » Berichten van ELOY676
Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 16:33
BerichtOnderwerp: onzekerheid
 
MELGIRL092 schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Super fijn...!!
Ben net tot geloof gekomen en alles is nieuw voor mij.
Iedereen bijna om me heen gelooft niet.
Lastig soms.
Met waarzegsters begreep ik dat er demonen vrij komen.
Daarom was ik onzeker.
Wat zijn demonen eigenlijk en wat kunnen ze?



ROADY558 schreef:
HEEL mooi om te horen dat je tot geloof gekomen bent.
En als je dat als "enige" in je omgeving doet, kan het best lastig zijn.

Nu je een keuze gemaakt hebt om van de "duisternis" over te stappen naar het "licht" kan het best zijn dat je een bepaalde strijd gaat ervaren.
Wees daar niet verbaasd over.
Als je in de bijbel gaat lezen, kun je alles rustig aan ontdekken over wat er aan de hand is in het leven, en met jezelf. Een prachtig proces.

Waarzeggerij is holle leugenarij. Gewoon niet meer heengaan. God zal jou heus wel leiden als er dingen tussen jou en Hem instaan.

En demonen, zoals al eerder genoemd, het is het reeds verloren leger van de tegenstander. Niet teveel aandacht aan besteden, maar ook weer niet onderschatten. Mocht je ooit invloed ervaren van een demon, de naam "Jezus" zal voldoende zijn om hem weg te sturen. Aan die naam is tenslotte alle autoriteit en alle macht verbonden.

En oja, nog als laatst: wat er van nu af aan ook gebeurt in je leven, vergeet niet dat God altijd van je zal blijven houden.

Hartelijk welkom!



ROADY, je schrijft bijna exact wat ik in gedachte had.
En het lied dat ERIKA oppert, heel passend !
Alle opmerkingen trouwens heel mooi en waar.

Wat ik nog toe wil voegen , lees de bijbel en begin daarmee in het Nieuwe Testament. Zoek een kerk/gemeente waar je je thuis voelt en laat je meevoeren op de Weg van Waarheid en Leven.

Welkom


Laatst aangepast door
ELOY676
op zaterdag 29 december 2012, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 05:43
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
zouden de wolven in schaapskleren hun harten op de rug hebben hangen dan zouden deze serpenten makkelijk herkenbaar zijn binnen de kudde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 01:19
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
VISSER278 schreef:
Als ik vragen mag...... Waar staat die T nu eigenlijk voor omdat je er zo'n hekel aan hebt?

eerste letter van z'n achternaam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Dat weet ik.

Een spreekwoordt dat zegt: spreken is zilver zwijgen is goud.
Dat kan weleens van toepassing zijn.


TINK100 schreef:
geldt meer voor jou dan voor mij........

als ik terugdenk aan de vele nachtelijke uurtjes die wij met elkaar spraken dan kan ik dat beamen , jou spreken was GOUD voor mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
negatief? ja , ongehoord? nee , mag ik niet zeggen? tuurlijk wel

boeiuh! mij wel !!!

excuus voor de verkeerde aanname,
En net wat Jol zegt, begrijpelijk dat je dit gedrag wel zat zult zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 12:02
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
KABOUTER722 schreef:
Nope. Ik ben weer terug op mijn oude standpunt: 'als het zover is, is het vroeg genoeg', ondanks wat mensen om mij heen zeggen. Bovendien wil ik het mijn (eventueel) a.s. vrouw niet aandoen dat ze mijn moeder tegenkomt.'t zal dus moeten wachten tot 't moment dat ze d'r hoofd neerlegt.

Tot dat moment begin ik er niet aan.

't komt in eerste instantie wat negatief over maar ik vind het nobel dat je eerst wacht tot 'de vrouw' in je leven vertrokken is voordat je aan de volgende begint
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676 (58)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 18:29
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Beste Laverde,

ik kan een heel eind met je meegaan wat afgoderij betreft en in de huidige maatschappij is het niet altijd even makkelijk om mijn gedachte zuiver te houden.

Nu zie ik zelf als Rooms Katholiek niet zozeer het probleem bij een beeldje op zich.

Ik weet dat vele Christenen daar anders over denken, in die zin is mijn probleem eerder dat ik me schuldig zou voelen dat ik door het in huis hebben van beeldjes aanstoot zou kunnen geven aan iemand die daar veroordelende gedachtes bij kan krijgen. (hoe zuiver wil je zijn) , met alle respect en mijn excuus aan degene voor wie dat inderdaad zo is.
Ik verwacht dat God ook mij, door het aannemen van Christus als mijn verlosser, genadig zal zijn.

Maar zoals het een goed Katholiek betaamt heb ik gewoon een Maria beeldje in huis, en denk alsjeblieft niet dat ik dat beeldje aanbid, als dat metalen ding vies/stoffig is gaat het voor het gemak gewoon in de vaatwasser. (laat het m'n moeder niet horenKnipoog smiley
Het gaat niet om het beeldje maar om de gedachte die ik krijg als ik het zie, het symboliseert het 'beeld' van een moeder die haar Zoon zag sterven voor de goede zaak waar Hij voor stond, Dan zie ik God die wist dat deze vrouw door haar vertrouwen in Hem deze last kon dragen, Dan zie ik Maria die wist dat haar Ja op de door Gabriël gebrachte boodschap voor ons de weg naar God zou vrijmaken.
En ook denk ik aan mijn eigen moeder van wie ik het gekregen heb omdat zij wist dat de waarde die ik eraan geef mij kracht geeft om moeilijke tijden door te komen.

Ik heb niet het gevoel dat dit beeldje mij verder van God afbrengt of een afgod voor mij is, nee dan zijn de vakantiefoto's gevaarlijker, het is maar net hoe je er naar kijkt.

Zo zijn er meer dingen binnen het Roomse die voor veel Christenen niet met Het Woord verenigbaar zijn.
En dan denk ik wat is het toch mooi, hoewel het niet zonder slag of stoot gelopen is en er zelfs een storm aan te pas kwam, dat er mensen waren die Protesteerde zich Vrijmaakte en Herformeerde en in Vergadering Herstelde om op een Anders Gelovige manier, al dan niet met Pinksteren Gedoopt, met het Volle Evangelie van de Nazarener Christelijk heten , en met kerst weer in de Katholieke kerk welkom zijn. Want het gaat uiteindelijk om Jezus die ons leert te vergeven om zo Zijn Weg en Zijn Waarheid te Leven


En laat je leven zoals geopperd niet door angst regeren, maar weet dat hier veel broeders en zusters zijn die, hoewel sommige reacties soms hard lijken, oprecht het beste met elkaar voor hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ELOY676
Pagina 1 van 1