| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | We waren toch pas bij de 13  |
er zijn er bij gekomen...Josina heeft veel inspiratie vandaag...laat ze maar doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb samen met Josina nog 10 geboden erbij gemaakt ...en ik denk dat er nog meer gaan komen...
Gebod 21: 'gij zult niet nalaten nog geboden te maken' |
jij wilt vast zo knuf van mij.............met griep spatjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:04
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | jij wilt vast zo knuf van mij.............met griep spatjes |
het is eender met wat...als ik maar eens geknuft kan worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:30
|
|
|
|
God heeft de blijmoedige gever lief.
God heeft ook degene lief die goed rentmeester is.
God heeft eigenlijk iedereen lief.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:34
|
|
|
|
|
Wat vind u van de voorspellingen van Benjamin Cousijnsen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:36
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | | Wat vind u van de voorspellingen van Benjamin Cousijnsen? |
Net zo belacheliijk als uw outfit.
Wat vindT u van uw outfit?
Photoshop is inderdaad wel grappig.
Thomas, vat het niet te zwaar op.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 december 2012, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het is eender met wat...als ik maar eens geknuft kan worden...  |
oef is mij toch ook wat................................de knuffels zijn op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:42
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | God heeft de blijmoedige gever lief. |
Ja en degene die Zijn Woord misbruikt voor eigenbelang misschien ook wel, maar toch. Ik huiver altijd als voorgangers bijbelteksten aan het ontvangen van geld koppelen. Zeker in jonge evangelische gemeenten met weinig bekwaam kader. Zo van hij is in de geest dus geschikt als oudste. Er mogen best wat meer eisen gesteld worden bij een kaderfunctie. Kennis van zaken bijvoorbeeld en inzicht in relaties. Of een besef hoe fout manipulatie is. Zeker als het om geld en relaties gaat. En het staat toch in de Bijbel dat als je je tienden geeft, God je zal zegenen? Twijfel je aan zijn Woord nu je vindt dat je niet gezegend bent, ondanks de tienden? Twijfel je aan wat God zegt? Hoezo manipulatie - en schandalig genoeg nog met Gods Woord ook. Het is toch wat he als je de tienden binnen hebt en mensen nog klagen ook dat God ze kennelijk niet zegent. Ik vind die opstelling niet zo vroom. De grote kwaal van het Christendom is het onjuist gebruik van bijbelteksten, denk ik wel eens.
Thomas, gelukkig gaat het ook in veel gemeenten wel goed.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 december 2012, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:46
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | oef is mij toch ook wat................................de knuffels zijn op  |
Maar beter een groephug dan een griephug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:47
|
|
|
|
[quote=MAMY994]Ben ik ook van plan. Maar ik kan dat zelf niet. Moet eerst een paar leuke foto's door m'n dochter laten maken. En die moet ze dan ook nog op m'n profiel zetten. En die tijd......
Zucht[/geduld overwint alles...................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:49
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Ben ik ook van plan. Maar ik kan dat zelf niet. Moet eerst een paar leuke foto's door m'n dochter laten maken. En die moet ze dan ook nog op m'n profiel zetten. En die tijd......
Zucht |
dat is hoop en al 15 minuten werk...zo erg is dat ook toch niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Maar beter een groephug dan een griephug  |
helemaal gelijk Jol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Maar beter een groephug dan een griephug  |
ik zal mezelf wel huggen..als ik moet wachten op sommige vrouwen voor een hug...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:07
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ja en degene die Zijn Woord misbruikt voor eigenbelang misschien ook wel, maar toch. Ik huiver altijd als voorgangers bijbelteksten aan het ontvangen van geld koppelen. Zeker in jonge evangelische gemeenten met weinig bekwaam kader. Zo van hij is in de geest dus geschikt als oudste. Er mogen best wat meer eisen gesteld worden bij een kaderfunctie. Kennis van zaken bijvoorbeeld en inzicht in relaties.
Thomas |
Daarvoor kunnen ze ook ter lering gaan in wat verder over de tienden geschreven staat in Leviticus, Numeri en Deutrenomium. Daar waren in elk geval de Levieten ook niet vrijgesteld van het geven van de tienden, alles wat zij van het volk kregen als tienden, moesten zij daar weer de tienden van aan de priesters geven voor hun onderhoud. Daarnaast moesten de Levieten ook giften geven aan de hulpbehoevenden in Israël, zodat niemand van het volk te kort had.
Daarbij ook de regeling dat veel Israëlieten de tienden alleen hoeven te geven elke 3 jaar. Dat moeten die Evangelische gemeente dan er zeker bij instellen als ze zo precies de tienden willen aanhouden (maar dat zullen ze dan wel niet gaan doen....).
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zaterdag 29 december 2012, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:15
|
|
|
|
|
The shawshank redemption, Forrest gump, Cidade de Deus (city of God) is mijn top 3. Verder ga ik heel breed, van Project x tot Apocalypto. Probeer wel altijd te toetsen, een Harry potter, Borderland of Saw hoef ik niet te zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | dat is hoop en al 15 minuten werk...zo erg is dat ook toch niet... |
Nou, het is al een hele toer om mij fatsoenlijk op een foto te krijgen. Een op de honderd lijkt een beetje. Dus die 15 minuten kun je dan wel vergeten. Is natuurlijk wel grote lol, die foto's maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:31
|
|
|
|
|
Thuis komen na drie dagen Berlijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:49
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Nou, het is al een hele toer om mij fatsoenlijk op een foto te krijgen. Een op de honderd lijkt een beetje. Dus die 15 minuten kun je dan wel vergeten. Is natuurlijk wel grote lol, die foto's maken  |
aangezien ik steeds alleen ben maak ik zelf foto's...met de zelfontspanner of hoe heet dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:05
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Nou, het is al een hele toer om mij fatsoenlijk op een foto te krijgen. Een op de honderd lijkt een beetje. Dus die 15 minuten kun je dan wel vergeten. Is natuurlijk wel grote lol, die foto's maken  |
is leuk hoor profiel foto's maken...................ik vindt dat ook leuk om te doen voor al bij anderen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ik zal mezelf wel huggen..als ik moet wachten op sommige vrouwen voor een hug... |
ach zielige man toch...........................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is wel spijtig dat het steeds zo ver is. Je kan dan wel zeggen om hier in de buurt wat te organiseren maar 'hier' is het maar een dun bevolkte CM-regio waardoor de kans bestaat dat er niemand op af komt.
De reden waarom ik er niet kon zijn weet je inmiddels. Het had niet zozeer met de afstand te maken... Of toch een beetje... |
tip voor je, je bomen en je heg moeten toch gesnoeid worden............dagje bij jou en dan zorg jij voor de lekkere eten en koffie ...................voor de mensen die komen helpen, dan maak je een soort worshop ervan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:17
|
|
|
|
Zondag 30 December, Psalm 149; De stillen in den lande.
Deze op een na laatste psalm klinkt als een klaroenstoot. Een nieuwe tijd breekt aan! Het wordt hoog tijd om de Koning te bejubelen, om dansend en musicerend zijn lof te zingen. ‘Laat allen die Gods naam belijden zich eensgezind verblijden.’ Het is een en al vreugde wat de klok slaat. ‘En zo danst in het morgenlicht heel Gods volk voor zijn aangezicht.’ Waarom? Omdat de bevrijding aanstaande is, de verlossing uit de hand van allen die haten. Het is alsof je hier alweer een knipoog naar Hanna, die ook al zoiets gezongen had. ‘Hij kroont de vernederden met de zege.’ De vernederden. De zwakken. De kleinen. De stillen in den lande. Het zijn de mensen die monddood zijn gemaakt. Het zijn de martelaars, die niets meer te zeggen hadden, omdat ze zo veel zeiden, te veel, in de oren van de machthebbers. Het zijn de stille broeders en zusters, de armen van geest, die ook niet precies weten hoe en wie en wat en waar, zij die werden en worden geknecht, geketend, gevangen gehouden in donkere kerkers en kille concentratiekampen. Het zijn zij die het opnamen voor de gerechtheid, voor de rechten van de mens, voor de aarde, sjaloom onder de mensen. Eens komt de dag waarop hun hoofden met die sjaloom gekroond zullen zijn.
De Heer gedenkt in gunst de zijnen. Hij kroont de zwakken en de kleinen. Hij kent de stillen in den lande, het heil is nu ophanden. Weest verheugd, die den Heer verbeidt, nu Hij komt en u zelf bevrijdt. Prijst dan zijn naam bij dag en nacht en roemt zijn grote macht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:25
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik wil het al niet meer weten...je bent onlief...voila en om jou te pesten verleng ik nog 2 maanden  |
Heb je nog twee maanden om dit uit te zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:42
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | 't zal wel in lapland geweest zijn waar ze was 
misschien heeft ze naar een andere baan gesoliciteerd bij de kerstman
bij de beste sint is niet het schoonste werk wat er is, altijd roetzwart  |
Geen Oostenrijk, geen Frank(t)rijk, geen Spanje,geen Lapland, en oja (even vanuit het topic 'wat eten we vandaag') geen Duitsland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:43
|
|
|
|
Wie heeft alles gemaakt en wie gaf alles in bruikleen? We mogen gebruik maken van alle goeds wat God ons geeft, de mens vond het geld uit God niet. In de eerste gemeente gaf men naar kunnen (hoefde niet alles te zijn) en kreeg men naar behoefte, ze werden rijk gezegend.
Het geven van tienden is wel Bijbels, maar er waren ook ontvangers (zij die niets hadden), dus geven behoort een christne wel te doen dus een tiende geven wat eigenlijk van God is, moet niet moeilijk zijn voor hen die dat kunnen doen.
Onze tiende is beter besteeds aan ons zelf dmv,uitgaan , vuurwerk, heilige koe en wat voor zaken, die ons plezieren, al niet meer. Nico Haak was een wijzsman, toen hij zong , uw laatste jas heeft gen zakken. Ik vraag mij af hoezat het met de vogels op het veld, volgens Jezus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 00:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | aangezien ik steeds alleen ben maak ik zelf foto's...met de zelfontspanner of hoe heet dat |
En dan staan telkens Floshke of Prikkie er op..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 01:03
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | En dan staan telkens Floshke of Prikkie er op..  |
frankt kan niet stil zitten, die is weg voordat de foto gemaakt wordt
of die zuiderbuur kan niet met die zelfontspanner omgaan 
dat is voor een vlaming vrij ingewikkeld
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zondag 30 december 2012, 01:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 01:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Geen Oostenrijk, geen Frank(t)rijk, geen Spanje,geen Lapland, en oja (even vanuit het topic 'wat eten we vandaag') geen Duitsland.
 |
oh, nou snap ik 'm, huis verkocht -> dus geld weg brengen en snowboarden in zwitserland 
als je nog meer weg moet brengen wil ik wel koffers sjouwen
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zondag 30 december 2012, 01:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 01:16
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | tip voor je, je bomen en je heg moeten toch gesnoeid worden............dagje bij jou en dan zorg jij voor de lekkere eten en koffie ...................voor de mensen die komen helpen, dan maak je een soort worshop ervan!
 |
die lievelings heg van frankt is hier al zo vaak "behandeld" , die komt volgens mij maar net boven de grond uit
|
|
| Naar boven |
|
|