| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:02
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Gevoel bedriegt de boel. Gevoel komt uit het hart..
Mat_15:19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen. |
Precies.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 30 december 2012, 20:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AMARANTE446
|
|
|
|
|
|
Ik zie goede films voorbijkomen Intouchables is inderdaad een kei van een film zeg!
Saw lijkt me ook echt verschrikkelijk, alleen al van de posters krijg ik kriebels. Ik ben altijd heel benieuwd naar mensen die horrorfilms wel kunnen zien en waarderen; waar zit dat 'm in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Joh 19:29 Daar stond dan een vat vol ediks, en zij vulden een spons met edik, en omlegden ze met hysop, en brachten ze aan Zijn mond. Joh 19:30 Toen Jezus dan den edik genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En het hoofd buigende, gaf den geest.
Mat 24:9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. Mat 24:10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. |
Als jij nu eens dat wat je schrijft in deze en voorgaande Bijbelteksten , werkelijk in ging zien wat Hij ons heeft voorgeleefd, had je misschien je zelf een beetje kunnen inleven waarom Hij dit allemaal gedaan en gedragen heeft. Hij wil dus de minste zijn, maar jij en enkele anderen voelen zich verheven (althans daar lijkt het sterk op) boven, hen die hun best doen om wel te doen wat Jezus hun voor geleefd heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:03
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Ben ik ook van plan. Maar ik kan dat zelf niet. Moet eerst een paar leuke foto's door m'n dochter laten maken. En die moet ze dan ook nog op m'n profiel zetten. En die tijd......
Zucht |
Kunnen de buren je niet even helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:05
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Jij kunt dat ook weten, door geloof, Zijn Woord te bestuderen, want dan leer je Hem kennen!
Nog is het tijd, de Heer geeft gena De toegang is vrij door Golgotha Jezus ging voor, Hij wacht aan de grens Is uw paspoort getekend? O, mens |
Pracht gedicht , maar heeft het betekenis voor jou, gezien sommige reacties van jou zeker niet of juist wel ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | aangezien ik steeds alleen ben maak ik zelf foto's...met de zelfontspanner of hoe heet dat |
Misschien kun je zo'n naaldending halen. Ik weet niet hoe of dat heet, maar het is een blok vol met ijzeren pinnetjes, en die kun je tegen je gezicht aandrukken zodat de andere zijde je gezicht weergeeft... als je daar dan een foto van maakt heeft iemand alvast een indruk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:06
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | is leuk hoor profiel foto's maken...................ik vindt dat ook leuk om te doen voor al bij anderen! | Ik wel.. maar dat komt omdat ik fotograaf ben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | En dan staan telkens Floshke of Prikkie er op..  |
Zijn dat je poesjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:08
|
|
|
|
Nou, allerlei tips..... Maar je hebt immers al een leuke foto, Mamy. Wie weet komt er via je kids, of wie dan ook, nog es een paar leuke bij! Succes er iig mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS909
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:21
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Pracht gedicht , maar heeft het betekenis voor jou, gezien sommige reacties van jou zeker niet of juist wel ? |
Waarom zou ik daar antwoord op geven? Als ik in de hel kom zien we elkaar daar misschien. Als ik in de hemel ben en jij bent daar ook.. dan kun jij wensen in de hel te zijn, of dat jij mij wenst daar te zijn..
Rom 14:10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:29
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | HOOGMOED, met je "stel" te weten wat God zou moeten denken?
Gelukkig weet God het veel en veel beter dan jij ooit bedenken kan, enk daar eerst even over na. |
God is onder andere Liefde, en God is Rechtvaardig.
Dat wetende, zou je als mensen je zelf best wel een voorstelling kunnen maken van hoe God denkt....
Want iedereen weet wat Liefde is, en betekend, en iedereen weet ook wat rechtvaardigheid betekend.
Snappie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:45
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Waarom zou ik daar antwoord op geven? Als ik in de hel kom zien we elkaar daar misschien. Als ik in de hemel ben en jij bent daar ook.. dan kun jij wensen in de hel te zijn, of dat jij mij wenst daar te zijn..
Rom 14:10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden. |
aha we hebben te maken met een schriftgeleerde, ja en velen daarvan die begrepen/begrijpen niet waarom Jezus hier kwam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 20:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | God is onder andere Liefde, en God is Rechtvaardig.
Dat wetende, zou je als mensen je zelf best wel een voorstelling kunnen maken van hoe God denkt....
Want iedereen weet wat Liefde is, en betekend, en iedereen weet ook wat rechtvaardigheid betekend.
Snappie? |
Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:20
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan. |
In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....
Dus....wel bij benadering....vind ik...
God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 30 december 2012, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....
God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen... |
Ja ik snap hoe jij het ziet. Als ambassadeurs zijnde namens Hem mogen we uitdelen, licht uitstralen en onderscheid aanbrengen in deze wereld vanuit Zijn hart. Punt is even dat je niet als zijnde God het woord mag misbruiken en mensen betitelen/afkraken/verdoemen. Er kan hoogmoed achter woorden namens God zitten of Liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | In de bijbel staat dat God de mens maakt naar Zijn gelijkenis.....
God heeft mij gemaakt en anderen naar zijn gelijkenis....nou, ik kan het met die informatie wel benaderen... |
God heeft ooit de mens gemaakt naar Zijn gelijkenis, maar vergeet niet dat er door de zondeval een behoorlijke 'verminking' heeft plaats gevonden. Dus je kunt door deze verminking geen vergelijk meer maken. Het zou een mismaakt beeld geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:26
|
|
|
|
naderen wel (leren wat Hij zegt vanuit de Bijbel) maar bij benaderen (naast Hem staan en zien wat Hij allemaal doet vanuit Zijn onmeetelijke liefde), komen we denk ik veel te kort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:28
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Nou, allerlei tips..... Maar je hebt immers al een leuke foto, Mamy. Wie weet komt er via je kids, of wie dan ook, nog es een paar leuke bij! Succes er iig mee  |
Dank je!
Succes is wel nodig. Ik ben niet zo fotogeniek. En wil wel ECHT zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:28
|
|
|
|
Zo mooi, zoals ook de film Yentl.
Ja, dat is een steengoede film...ze verkleed zich als man om dingen te bereiken...Barbara Streisand toch..ff checken...
Ja, idd...een van de weinige heel erg goede films, vind ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:30
|
|
|
|
God heeft de mens gemaakt naar zijn gelijkenis...althans dat hoopte hij, geen fysieke gelijkenis want God zagen we nooit eerder zoals we Jezus ook zagen. God wilde een gelijkenis in karakter en ingesteldheid...en op een keer zag Hij dat het niet goed meer was...en toen beval hij Noah een ark te maken en die te bevolken of te bedieren...en zo wordt in theologische kringen wel eens gesproken van het 2de scheppingsverhaal...God zag dat het niet goed was en verdelgde de aarde door water...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:31
|
|
|
|
[quote=MARIANNE338]
Amen to that sis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:32
|
|
|
|
ik heb dat ook al eens gehoord van iemand. Iemand had de 'ware' gevonden. Aan de ene kant leuk voor die persoon natuurlijk. Aan de andere kant denk je gelijk van o en waarom die persoon dan wel ? En het (lot uit de loterij) was natuurlijk (en als je erover na gaat denken) wel een beetje een vreemde uitspraak.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 02:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:34
|
|
|
|
ik heb vandaag ook al gegeten maar ik weet niet meer wat...het eten smaakt me trouwens ook niet meer
vorige week zondag heb ik voor de eerste keer een broodje kroket gegeten...was wel lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:36
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | naderen wel (leren wat Hij zegt vanuit de Bijbel) maar bij benaderen (naast Hem staan en zien wat Hij allemaal doet vanuit Zijn onmeetelijke liefde), komen we denk ik veel te kort. |
| Quote: | PIETER619 schreef: Natuurlijk mag men zich er een voorstelling van maken, maar we komen niet bij benadering in de buurt van God Zijn groot-en goedheid, zelfs niet bij benadering van Zijn grote Liefde voor ons. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is. Ik probeer en volgeling van Jezus te zijn met al mijn lek en gebrek, maar dat houd niet in dat ik Zijn gedachte (dus wat ik veronderstel) mag gaan uiten, dus als het ware in Zijn plaats te gaan. staan. |
Benaderen=dichterbij komen, in de buurt komen, naartoe gaan en aanspreken(gebed), redeneren met inexacte, onzekere of tegenstrijdige gegevens....
Ik zeg in het dagelijkse leven weleens van ik denk dat God dit en dat wel begrijpt want dat en dat...
Concreet voorbeeld: ik denk dat God wel begrijpt dat ik niet lekker ben met kerst, vanwege de trauma's die ik, ja uitgerekend met kerst, vakantie, had opgelopen als 10 jarige, en niet van mij verwacht dat ik dan vrolijk ga lopen doen, als ik me ziek voel, want het slaat ook op mijn lichaam...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 30 december 2012, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb vandaag ook al gegeten maar ik weet niet meer wat...het eten smaakt me trouwens ook niet meer
vorige week zondag heb ik voor de eerste keer een broodje kroket gegeten...was wel lekker  |
Dat was niet een restje spaghetti van gisteren, Frank? En een broodje kroket is ook erg lekker idd (wat jammer nou, dat ze dat niet vaker "te proeven" hebben liggen bij de AH 
Hier was het restjesdag vandaag, zodat morgen er ruimte is voor de oliebollen, appelbollen, ananasrondo's enzovoorts..... Als warm zal het dan wel een bord soep worden ofzo, want van die bollen wordt je altijd zo bolvol. (als variant op bomvol).... En dan is het zomaar 2013!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|