| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:20
|
|
|
|
Beste broeders en zusters,
Ik heb het gevoel best wel overspannen te zijn.
Daar wou ik gebed voor vragen.
Dat ik dingen weer in perspectief enzo kan zien.
En dingen kan doen die ik wil doen.
Alvast bedankt!
Ik bedoel dus niet dat ik ongelukkig ben; ik heb mijn behandelaar al drie!! weken niet gezien vanwege vakantie, en ik zie haar weer deze week.
Iig, dit schrijven hier doet me ff goed!
Ik neem even me 'indien nodig' tablet in. Ja, God heeft de artsen ook wijsheid gegeven om deze tabletten te ontwerpen zeg maar.
Ja, bij dat idee al voel ik me al beter.
Laterz!
Nou, ben al wat rustiger met me 'indien nodig tablet'.
Ach, ja, dreigde overzicht kwijt te raken, ben nu weer in de rust.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 6 januari 2013, 18:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:26
|
|
|
|
mm het is een graf, dat moet je niet verstoren maar aan de andere kant mag je het wel onder houden. Dus als hij dat op zn hart heeft, het niet slecht voor het milieu is, het betaald word door hemzelf en/of vrijwillige gevers zou ik zeggen: laat hem zn gang gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:30
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Laat de doden rusten. Ook de boten waarop ze gestorven zijn. Het is een ding, een voorwerp, dat veel aandacht gekregen heeft de afgelopen 100 jaar en het is mooi dat ook onze generatie respect heeft voor de tragedie van het ongeluk, maar het is en blijft gewoon een ding dat niet vereerd dient te worden. Laat het rusten... |
dat is ook één vd redenen van mn stukje, Ballard heeft waargenomen dat de site wordt bezocht door allerlei grafrovers (spulle vd Titanic zijn heel veel waard!) daar wil hij wat aan/tegen doen en dat past in jouw antwoord Tessybear en in dat van Roelande
maar het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:30
|
|
|
|
misschien een hele domme vraag maar waarom zou je zo'n lied achterstevoren draaien en dan luisteren?? probeer eens achterste voren(nee doe maar niet) te gaan auto rijden. Op de snelweg ofzo. das pas echt levensgevaarlijk. Moeten we daarom het autorijden verbieden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Weet je wat pas eng is.....nummers van K3 achteruitdraaien!!!!Brrrrr! |
Soms gebruik ik wel eens C.D.'s van K3 in de groep. De meiden willen dat graag. Ik dacht dat dát echt onschuldig was....maar niet dus. Wat is er zo eng aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:42
|
|
|
|
Das heel moeilijk Tess. Je kunt er niets mee dan er mee naar God gaan, Op welke manier dan ook met je boosheid en onmacht. Maar inderdaad dit doet geen mens je aan, maar het overkomt je. Moet denken aan de jonge man hier uit de omgeving die bij het redden van 2 hoogbejaarden, 90+ers zelf door de trein gegrepen en om het leven gekomen. Ook hij laat vrouw en kind achter. Dan denk ik had ze laten zitten en met mij die 2 oude mensen. Waarom gebeuren zulke dingen. Daar is geen antwoord op Tess
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 6 januari 2013, 15:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:44
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Soms gebruik ik wel eens C.D.'s van K3 in de groep. De meiden willen dat graag. Ik dacht dat dát echt onschuldig was....maar niet dus. Wat is er zo eng aan? |
Niets joh, het is bangmakerij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:47
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ken je dat gevoel? Dat er iets gebeurt dat je zó ontzettend bóós maakt... Dat je enkel en alleen omhoog kunt kijken, je armen in de lucht kunt gooien en aan God vragen; "Waarom?"
Neem nou vanmorgen; in de kerk werd bekend gemaakt dat een 41-jarige man plotseling is overleden. 41!! Zomaar, in zijn slaap. Hij laat een vrouw en twee kleine kinderen achter. En dan kan ik zo bóós worden! En me zo goed de onmacht voorstellen die zijn vrouw moet voelen, nog geen 40, gelukkig gezin, en in één klap is het weg... En daar stond ik dan.. te midden van die gemeente.. met mijn ogen naar het kruis gericht.. mijn armen in de lucht.. En alles dat ik kon uitbrengen was; "Waarom?"
Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Hoe ga je daarmee om? |
Tja Tessy, een van de zovelen. Je moest eens weten wat er gebeurd bij de achter blijvers. Met name de kinderen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:50
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart??  |
Het "mannenhart" is hetzelfde als het "Vaderhart van God".... Een mysterie dat alleen doordrongen kan worden door een echte "vrouwenhart".
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 6 januari 2013, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:04
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ik heb het niet zo gauw, maar nu wel vandaag, ik wil gaan wandelen alleen ik heb niet zo zin om alleen te gaan............! ik zal mezelf een flink toespreken .................kom ff gaan!  |
jij bent mijn buurvrouw zie ikke net en deze dame moet ook veel meer wandelen maar alleen idd komt het er weinig (zeg maar niet) van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:05
|
|
|
|
Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:08
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | | Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen. |
Waarom is popmuziek in algemene zin niet goed? En waarom moet ik daar afstand van leren doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:09
|
|
|
|
aangezien niemand met mij eens wilt wandelen, wandel ik maar naar de bank waar ik me op plof...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | aangezien niemand met mij eens wilt wandelen, wandel ik maar naar de bank waar ik me op plof...  |
Kijk je uit dat je niet te ver loopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:13
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Het "mannenhart" is hetzelfde als het "Vaderhart van God".... Een mysterie dat allen doordrongen kan worden door een echte "vrouwenhart".  |
hetzelfde nog wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:14
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | | Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen. |
Enne waarom niet?? denk wel dat je moet kijken naar de inhoud dus wat wordt er gezongen wat zijn de woorden, maar alle muziek afkeuren, zelf kabouter plop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:14
|
|
|
|
|
wie zegt dat iedereen het ware evangelie zullen verstaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:15
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Het "mannenhart" is hetzelfde als het "Vaderhart van God".... Een mysterie dat allen doordrongen kan worden door een echte "vrouwenhart".  |
Zit jij mannen hier nu te vergelijken met God??? laat me je antwoord raden ik interpreteer weer eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | hetzelfde nog wel.  |
Dat hoop ik toch ook niet. As ik dan naar het hart van m'n ex kijk, zou God er onbetrouwbaar zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | aangezien niemand met mij eens wilt wandelen, wandel ik maar naar de bank waar ik me op plof...  |
Tja we willen al met z'n allen met je wokken, nu moeten we ook al met je wandelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:17
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | wie zegt dat iedereen het ware evangelie zullen verstaan? |
Dat is geen antwoord! Ik vraag of JIJ het eens bent met wat er staat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Enne waarom niet?? denk wel dat je moet kijken naar de inhoud dus wat wordt er gezongen wat zijn de woorden, maar alle muziek afkeuren, zelf kabouter plop  |
Kabouter Plop is occult. Je weet toch dat Kabouters niet echt bestaan. Ze komen in sprookjes voor met heksen en heksen zijn occult.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Tja we willen al met z'n allen met je wokken, nu moeten we ook al met je wandelen  |
met zijn allen tegelijk is niet leuk...dan is er te veel gekwebbel... ...het wokken heb ik afgeschreven, het woord komt niet meer uit mijn vingers...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | met zijn allen tegelijk is niet leuk...dan is er te veel gekwebbel... ...het wokken heb ik afgeschreven, het woord komt niet meer uit mijn vingers... |
Geeft niet hoor. Wij blijven er toch wel over zeuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:25
|
|
|
|
Ja, kijk daar zit de punt juist. We willen graag dingen kunnen blijven doen, stukje van de wereld en een stukje godsdienstig. Het is zo heerlijk ik ervaar het zelf ook. Maar toch moeten we er afstand van nemen.
Ik heb soms ook moeite met het loslaten van wereldse dingen, want ze zijn zo heerlijk. En toch leert de Bijbel ons dat Heilig moeten zijn omdat God ook Heilig is. En Heilig betekend je afzonderen, apart houden van de wereldse zaken, maar ook jezelf moet je apart houden. Daarom is Heiligheid een vereiste. Heiligheid betekend apartheid.
Maar goed, het los laten van wereldse zaken gaat niet in 1 dag, daar gaan maanden soms zelfs jaren over heen. En je kunt je nooit goed genoeg afzonderen want elke keer kom je weer met nieuwe soort verleidingen in aanraking die op het oog wel goed lijken en zelfs onschuldig en liefelijk lijken.
Maar goed, de duivel komt als de engel des lichts. In amerika was er een jongen van 8 jaar oud die zelfmoord pleegde, omdat het nummer van m&M dit zong. Muziek beinvloed je op verschillende manieren, niet door perse je slecht te maken, maar juist gewoon door je geest te beïnvloeden, want daarin ligt de kern.
Daarom is het belangrijk dat het Woord ons Geest vult en niet ons gevoel en ziel. Zielkunde zien we al genoeg, zie maar in kerken. Mensen worden zielkundig gevoed, worden gevoelsmatig gevoed, maar geestelijk blijft men leeg. Men neemt het niet zo nauw meer met Godsgeboden. Men doet wel godsdienstig, maar willen niet Zijn geboden nagaan, en dat is meer dan alleen lief hebben, lief hebben is het grootste gebod, maar dan komt de rest ook, en die dingen worden graag overgeslagen.
Daarom dat misleiding zo voor de hand ligt. Let wel, misleiding komt van binnen af en verleiding van buiten af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:25
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Heey Willem,
Gefeliciteerd met jouw verjaardag!!! Heel veen gelukkige, fijne jaren erbij toegewenst, samen met een ieder die je lief en dierbaar is. En voor vandaag natuurlijk nog een superfijne dag!!
Groetjes, "Steentje" 
 |
hihi je koor blijft hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:26
|
|
|
|
Je bent dus nog aan het wikken over het wokken? 
(sorry Frank, inkoppertje)
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zondag 6 januari 2013, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:27
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Geeft niet hoor. Wij blijven er toch wel over zeuren  |
Ik lees jullie niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:32
|
|
|
|
nu komen alle frustratie's van de vrouwen.
Woorden hebben kracht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|