ChristianMatch

Forum

Jezelf zijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5021 5022 5023 5024 5025 5026 5027 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:33

voyeurisme? Wat is dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:43

Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:47

ZEELAND736 schreef:
Lydia...laat het je tot troost zijn....je bent hierin niet alleen...
Hier zit ook een vrouw...een moeder...die deze twijfels ook zoveel heeft...
Pas zei ik nog...
Ik leg het soms wel bij God neer, maar een uur laten neem ik het alweer bij HEM vandaan...!!!!

herkenbaar
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:48

aangezien de man onbekeerd (en dus ook niet weder-geboren Engeltje smiley ) is, zal de man in de buitenste duisternis verblijven, waar het geween is en het tanden geknars. dus of God 'm ooit ziet en zal beoordelen, blijft dus de vraag.

Laatst aangepast door
KABOUTER722
op maandag 7 januari 2013, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:50

[quote=GERRIT603]

ja en anders ik wel Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:51

De stelling was:

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:51

KABOUTER722 schreef:
aangezien de man onbekeerd (en dus ook niet weder-geboren Engeltje smiley ) zal de man in de buitenste duisternis verblijven, waar het geween is en het tanden geknars. dus of God 'm ooit ziet en zal beoordelen, blijft de vraag.

alsof het altijd zo leuk is met wel wedergeborenen te maken te hebben, meestal wel, soms ook helemaal niet, dus da's meer een ondergeschikte factor lijkt me

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:54

ik bid voor je meid
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:55

SIMON933 schreef:
De stelling was:

nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:59

KABOUTER722 schreef:
nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.

het is veel beter te hopen, te veronderstellen dat die man zich in de gevangenis alsnog zal bekeren dan steeds maar te praten over "buitenste duisternis"... Prima gebedspunt!

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:00

LAVERDE524 schreef:
voyeurisme? Wat is dat?

Kijk das nou een soort van Ploptaal Gefrustreerde smiley Geef mij de Smurfen maar, daar is er maar één die alles weet, Grote Smurf Knipoog smiley hadden wij daar aan kunnen vragen Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:01

Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.

Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:03

KEITH722 schreef:
EHHHH..., laverde en maritime, als jullie bewust niet wíllen lezen wat ik schrijf - dat blijkt namelijk steeds duidelijker uit jullie reactie(s) - heb ik verder geen behoefte meer aan jullie respons

vriendelijk verzoek mijn topic dan niet in te vullen met niet terzake doende "aanvullingen", begin dan zelf een topic over jullie onderwerp ok!

Gaat het nu heet worden???
Jou topic???
En dan belerend reageren omdat jij via de achterdeur reactie's krijgt???
Sorry dat zegt mij veel over jezelf....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:05

SIMON933 schreef:
Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.

Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.

Als ik jullie was zou ik maar eens een beetje aan je eigen hachje denken, i.p met een eventuele verdachte.........
Wat God zou doen weet geen mens.......
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:05

Maritm,

Ik geef keith wel een beetje gelijk, hij heeft uiteindelijk deze topic wel geopend. We moeten mekaar niet afbreken maar juist opbouwen. Laten we mekaar gewoon die ruimte geven.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:09

SIMON933 schreef:

maar bidden dan dat ie in de gevangenis tot inkeer komt en zich alsnog bekeert, na gesprekken met bijv gevangenispredikant en doop enz mag hij zijn zonde vergeven weten/ervaren door Jezus's offer en is er geen oordeel meer voor hem Lachende smiley klinkt ook iets minder onheilspellend allemaal

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:10

GERRIT084 schreef:
Als ik jullie was zou ik maar eens een beetje aan je eigen hachje denken, i.p met een eventuele verdachte.........
Wat God zou doen weet geen mens.......

Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:10

KABOUTER722 schreef:
wil je nou echt dat we op jouw lappen (naar mijn mening nietszeggende) tekst nog reageren?

zoals ik al zei: ik vind jouw vraag emotioneel voyeurisme.

Je bent geweldig!
Maak er een seksueel tintje aanvast in de hoop dat jij gelijkt hebt.
En met "we" hoor ik niet bij.
Het lijkt wel op kabouter taal. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:11

ERIKA129 schreef:
Gewoon klein gokje Knipoog smiley

Ik erken ben schuldig Smiley met dichtgeplakte mond

hahaha ja wel gezellig schuldig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:13

SIMON933 schreef:
Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.

hmm, eerste deel is interessant, tweede deel rammelt, eve aandraaie dat moertje simon!

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:17

LAVERDE524 schreef:
Maritm,

Ik geef keith wel een beetje gelijk, hij heeft uiteindelijk deze topic wel geopend. We moeten mekaar niet afbreken maar juist opbouwen. Laten we mekaar gewoon die ruimte geven.

Dat begrijp ik. Ruimte geven komt van twee kanten.
Inhoudelijk geven wij dezezelfde reactie alleen dat wordt niet geaccepteerd.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:18

KEITH722 schreef:
hmm interessant, sluit wel beter aan bij de de mogelijkheid waar ik het in eerdere reacties al over had

In plaats van elkaar in discussies aan te vallen en af te kraken wat ik hier veelvuldig op dit forum zie gebeuren lijkt het mij zinvoller om eensgezind te zijn en geen verdeeldheid te zaaien onder ons gelovigen. Daarin is nl de Satan al een grootmeester. En ja het zou goed zijn als deze persoon tot bekering kwam.

Ipv onze eigen menselijke stellingen/redenaties erin te gooien zouden we moeten kijken naar hoe God denkt over allerlei problemen,zonden of andersoortig kwaad. We moeten ons dus gaan afvragen welke mening heeft God hierover of hoe denkt Hij ergens over. Zijn gedachten zijn niet onze gedachten. Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:23

Ja ik weet ook niet wat alle woorden betekenen, ik ben geen professor he.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:24

LAVERDE524 schreef:
Ja ik weet ook niet wat alle woorden betekenen, ik ben geen professor he.

Voel je niet schuldig hierover.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:25

LAVERDE524 schreef:
voyeurisme? Wat is dat?

kabouter bedoelt wsch emotioneel exhibitionisme, daar lijkt het wel op bij laverde maar is het in principe toch niet

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 8 januari 2013, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:26

Bedankt voor het doorgeven van de site. Het ziet er erg mooi en gelikt uit moet ik zeggen, toppie. Knipoog smiley

<<no comment>>
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:29

KABOUTER722 schreef:

Dat hij nu onbekeerd is zegt niet dat het zo blijft toch? Daarbuiten, élk mens zal door God geoordeeld worden. Hij ook! En wat dat betreft geloof ik dat God het hart aanziet en dat het uiteindelijk oordeel niet zal afhangen van een wel of niet uitgezeten gevangenisstraf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:36

KEITH722 schreef:
kabouter bedoelt wsch emotioneel exhibitionisme, daar lijkt het wel op bij laverde maar is het in principe toch net niet

idd, net niet.... is niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

TESSYBEAR731 schreef:
Dat hij nu onbekeerd is zegt niet dat het zo blijft toch? Daarbuiten, élk mens zal door God geoordeeld worden. Hij ook! En wat dat betreft geloof ik dat God het hart aanziet en dat het uiteindelijk oordeel niet zal afhangen van een wel of niet uitgezeten gevangenisstraf.

eh, mense die door geloof, doop en levenswandel een beroep doen op het offer vh plaatsvervangend sterven van Jezus vallen niet meer onder het oordeel of heb ik dat nou helemaal verkeerd geleerd???

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

GERRIT603 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen waar is de emancipatie gebleven Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

tssssssssss jankerd Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5021 5022 5023 5024 5025 5026 5027 ... 6194 Volgende
Pagina 5024 van 6194