| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 23:58
|
|
|
|
Back on topic maar weer?
Gerrit,bedoelde je echt het begin van een relatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 23:59
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | zegt dat wel Erika en je zit al tegen de nacht op te kijken en denk zal wel weer zo lange moeilijke nacht worden en ik vertik het met de slaap pillen aan het werk te gaan! Dat is ook niet alles, als je niet uitkijkt zit je daaraan vast en kan je bijna niet meer vanaf komen! Ik weet zelf goed wat het vandaan komt, alleen oplossen gaat het niet zomaar! |
Verslaving hoeft niet hoor Joannie... Soms is het echt even nodig om van de kaart te wezen... Een goede nachtrust is daarentegen wel belangrijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het is hier wit  |
OOOOOOOOOH...leuk!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Sinds je laatste opmerking moet ik steeds aan Fikkie denken  |
Mag ik weten wie dat is?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Mag ik weten wie dat is????? |
Haha , jij snapt em niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Mag ik weten wie dat is????? |
Een echte hondennaam.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan dan jij want dat maak ik hier weer uit op!! Jij nog iemand anders hier kan niet oordelen hoe ik geestelijk denk... Ik loop niet met alles te koop.. en gooi niet met bijbelteksten omdat ik daar niet van hou!!! Nee ik ben niet boos voor het geval iemand dat weer denkt! ik ben alleen teleurgesteld dat er zo over mijn geestelijk leven wordt gedacht!
Shanita bedankt voor je bijval  |
Wederom reageer jij verbeten.
veroordeelt mij op:
Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan O ja?
gooi niet met bijbelteksten ohw
Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt. Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.
Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 12 januari 2013, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 00:53
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken. En blijf dan maar eens van elkaar af. Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft. Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen? en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ?? O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu. Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet. Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt. Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft. En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is
Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan?? Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven. Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART . En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij. Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem
Groet Anita |
Idd, het ene hart zoekt het andere hart. Als die elkaar gevonden hebben dan vormt zich het 1 zijn tussen man en vrouw. Zoals God het bedoeld heeft.

God wil een ieder hart dat Hem toe behoort aanraken om het te genezen. Ons emotionele leven staat niet los van ons geestelijk leven. Ik kan leren om me niet te laten beheersen door mijn emoties maar me te laten leiden door de Heilige Geest en Gods Woord. Hij, die de diepten der harten van de mens doorziet, kan je vertellen wat jouw hart nodig heeft en wil je genezen en vrij zetten om je Zijn vreugde en vrede te doen smaken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 12 januari 2013, 01:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 01:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.
Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden. De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst. De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart. Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart. Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 02:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vroeg me vandaag af of ik nu in de chatbox zat of op het forum? Of heeft het forum die functie overgenomen? Weinig discussies om te lezen, jammer hoor! |
Ja, jammer....
Ik heb het geprobeerd, anderen ook, maar ja, je hebt zo van die tijden, dat het wat inzakt, en ja, even later bloeit het dan weer op.
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 03:13
|
|
|
|
|
Maritieme, ik vind je geestelijk helemaal niet sterk overkomen! Dar ervaar je zelf misschien zo. Erika spreekt vanuit haar hart en dat vind ik persoonlijk een stuk sterker overkomen dan iemand alleen met Bijbelteksten om de oren slaan. Dat komt bij mij juist erg makkelijk en zeker niet sterk en krachtig over. Kijkeens wat kritischer naar jezelf ipv naar anderen!d
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 03:26
|
|
|
|
[quote=GERRIT084]Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.
Ik denk dat dat voor iedereen weer verschillend is. en je niet voor iedereen kan spreken, dmv, gaan we?
De een zoekt vlees, de ander zoekt samen een hart worden, de ander zoekt gewoon vriendschap, niet meer, maar ook niet minder. Weer een ander wil het samen op laten gaan, groeien, hart en vlees.
Vriendschap is in mijn ogen veel waard. Ik voel me niet geroepen tot een relatie en das al enkele jaren zo. En er is in mijn ogen niets mis met 'alleen' zijn. eigenlijk ben je niet alleen als je enkele vrienden hebt, en/of familie, en/of collega's, en/of cursus genoten.
Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden. Waarom een schuldgevoel; er is toch vergeving bij God De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
Ja, dat kan.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, Ik vind het geen fout van ons mensen om te vergelijken. Vergelijken kan juist goed zijn, in mijn ogen. Vergelijken geeft mij duidelijkheid.
nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart. Ja, juist en daarom kan mijns inziens vergelijken wel belangrijk zijn. Als iedereen hetzelfde zou zijn, valt er niets te vergelijken. Van vergelijken kan je dingen leren en dingen kunnen duidelijk(er) worden.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart. Ik weet dat niet, het is voor mij beter, dus uiteindelijk makkelijker om één hart, cq, vrienden te worden.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.
Ja, dat is mooi gezegd, en ook verstandig denk ik, maar ook moeilijk, denk ik, want je blijft toch je eigen hart en mening en smaak en voorkeur hebben, en dan kan je overlappingen krijgen zoals Maritime dat illustreert, maar samen één hart?
Je blijft toch altijd een eigen mening hebben, die anders is dan die van een ander.
Het gaat er mijns inziens om, bij zowel een relatie als vriendschap om het respecteren van elkaars andere mening, ipv te probeen één hart te worden, en over alles hetzelfde te denken. Of bedoel je dat laatste anders?
Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 12 januari 2013, 03:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 06:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, jammer....
Ik heb het geprobeerd, anderen ook, maar ja, je hebt zo van die tijden, dat het wat inzakt, en ja, even later bloeit het dan weer op.
Laterz!  |
ach ja, iedereen maakt zich wel eens schuldig aan slow-chatten ook W-tje deed dat wel eens in het verleden...daar zijn voorbeelden genoeg van, niet van haar alleen trouwens maar van velen die op het forum schrijven...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 12 januari 2013, 06:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb nog nooit een Indische tafel gegeten...zal wel lekker zijn vermoed ik  |
Veel vezels
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het is hier wit  |
Hier sneeuwt het, blijft nog niet echt liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Een echte hondennaam....... |
Snuf Vagebond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Veel vezels  |
Het hout kan misschien rot zijn maar de houtwormen zijn dan weer wel vers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Hier sneeuwt het, blijft nog niet echt liggen  |
...als je graag sneeuw hebt moet je maar weer naar Zwitserland gaan met je strijkplank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het hout kan misschien rot zijn maar de houtwormen zijn dan weer wel vers  |
Goed voor de eiwitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 07:48
|
|
|
|
.... ik ff in de chatbox heb gekeken. Was niemand behalve ikke. Lekkker rustig, geen gezeur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 08:38
|
|
|
|
|
Mooie gekleurde lucht in de ochend...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ach ja, iedereen maakt zich wel eens schuldig aan slow-chatten ook W-tje deed dat wel eens in het verleden...daar zijn voorbeelden genoeg van, niet van haar alleen trouwens maar van velen die op het forum schrijven...  |
Je antwoord doet me denken aan vroeger, als je dan speelde met andere kinderen zeiden we ook, hij/zij deed het ook. Maar het is wat je zegt, ik maakte me er vroeger ook WEL EENS schuldig aan...... Het was van mijn kant een constatering dat als je het forum een poosje niet gelezen hebt het meer lijkt op een gespreksclubje dan op een forum met allerhande discussies......en dat ik dat jammer vind.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 12 januari 2013, 09:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Back on topic maar weer?
Gerrit,bedoelde je echt het begin van een relatie? |
Ja Leanne, het begin, verder reikt mijn ervaring niet (helaas, gelukkig)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:31
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou. |
Waf erg dit... Er is maar.Een het oordeel gegeven... En jij oordeelt hier over het geloofsleven van een ander? Je weet vast de rest van de tekst: oordeelt niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:33
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Waf erg dit... Er is maar.Een het oordeel gegeven... En jij oordeelt hier over het geloofsleven van een ander? Je weet vast de rest van de tekst: oordeelt niet... |
Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het hout kan misschien rot zijn maar de houtwormen zijn dan weer wel vers  |
Een tekort aan eiwit Frank? Want dan zijn de wormen idd goed te doen. Misschien ff beetje grillen en smullen maar.
Ik hou niet van wormen dus wordt het vandaag brood. Lekker met tempe en hete kip wat sla erbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:46
|
|
|
|
[quote=SHANITA130] (ik kan niet quoten)
Als ik het over we heb bedoel ik algemeen....... En of je het leuk vindt of niet, huwen is alleen samen één vlees worden, en dat het niet makkelijk is, om je in te houden, zal ik niet zeggen. En als ik het heb over schuldgevoel, is dat van persoonlijke aard, buitenom of God het vergeeft of niet, maar meer een persoonlijk besef.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 10:42
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Idd, het ene hart zoekt het andere hart. Als die elkaar gevonden hebben dan vormt zich het 1 zijn tussen man en vrouw. Zoals God het bedoeld heeft.

God wil een ieder hart dat Hem toe behoort aanraken om het te genezen. Ons emotionele leven staat niet los van ons geestelijk leven. Ik kan leren om me niet te laten beheersen door mijn emoties maar me te laten leiden door de Heilige Geest en Gods Woord. Hij, die de diepten der harten van de mens doorziet, kan je vertellen wat jouw hart nodig heeft en wil je genezen en vrij zetten om je Zijn vreugde en vrede te doen smaken. |
idd En dat is juist zo mooi. Mooi geschreven ..............!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 10:46
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | idd En dat is juist zo mooi. Mooi geschreven ..............!! | En eigenlijk precies zo, als jou eerste reactie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 10:50
|
|
|
|
|
wolkjes in de blauwe lucht, de zon erbij, heerlijk fris, gezonde lucht.....!
|
|
| Naar boven |
|
|