| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:21
|
|
|
|
|
ff frisse neus halen, in het zonnetje , frisse weer.................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:22
|
|
|
|
woorden hebben kracht helaas negatieve woorden hebben ook kracht ze breken je af..........................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:22
|
|
|
|
[quote=ANNA415]Volgens de andere mannen op dit topic, tussen je tenen en je hoofd. Waarom probeer je zo 'harte-loos' over te komen?[/quote]
Dat is niet zijne ware 'ik'...ergens begrijp ik hem wel...toch vind ik het niet goed er te lang (misschien ongewild) in te blijven hangen. Helaas, kunnen bepaalde mensen hem voeden met negatieve gedachten waardoor hij niet uit die negativiteit komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:27
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | woorden hebben kracht helaas negatieve woorden hebben ook kracht ze breken je af..........................  |
Ja, tot zover, of, of je het toelaat......ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:29
|
|
|
|
|
FrankT, hoe denk je mij te kunnen begrijpen als je me niet kent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:39
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | | FrankT, hoe denk je mij te kunnen begrijpen als je me niet kent? |
Soms leer je door het lezen, je verhalen wel het één en ander...maar als jij graag als harteloos wordt afgeschilderd dan moet ik me daar bij neerleggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:41
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | woorden hebben kracht helaas negatieve woorden hebben ook kracht ze breken je af..........................  |
dat gaf ik ook al in deze topic...woorden kunnen je ophemelen maar ook afkraken...die tekst van Jacobus zette ik niet zomaar op deze topic...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:41
|
|
|
|
Soms heel soms, en betrekkelijk weinig, maar het komt voor, niet zo veel dat wel kunnen ook negatieve woorden, opbouwend zijn. Het is hem maar net, een goed verstaander heeft een half woord nodig, als is,of klinkt het negatief, kan je het zelf positief afhandelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties... Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek... De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!
Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen  |
Je moet even Googlen staat en hoop overslaapproblemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:02
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hoi Shanita,
ik vind het altijd wel lastig om onderscheid te maken tussen gevoelens en emoties. Voor mij is boosheid een van de basisemoties, en hangt onlosmakelijk vast aan gedachten (mijn denken). Ik heb ontdekt dat emoties het feedbacksysteem zijn van mijn onderbewuste (en dat is meer dan 90% van wat ik doe).
Vroeger stopte ik die emoties allemaal weg, ik had alles onder controle en er was volgens mij geen noodzaak om ergens emotioneel over te worden. Als noodlot op mijn pad kwam, dan was dat van God, waarom zou ik dat niet accepteren? Emoties waren mijn vijand. ik werd ook nooit boos (dacht ik).
Ik heb gemerkt dat het negeren van mijn emoties juist leidt tot enorm energieverlies. Boosheid is voor mij nu juist een richtingwijzer geworden waaraan ik kan zien waar mijn energie naar toe gaat. Onder boosheid zit eigenlijk altijd een overtuiging die voor mij erg belangrijk is. De kunst is nu juist om er achter te komen welke behoefte daar voor mij achter zit. Heel anders dus dan ervoor weglopen, gewoon het vergrootglas pakken en kijken wat dat nu aan de hand is. Ik zeg wel gewoon, maar het is best lastig. Meestal heeft het te maken met dat ik niet eerlijk wordt behandeld, of met iets waar ik bang voor ben.
Ik heb geleerd dat met name in relaties ik boosheid nooit moet parkeren. Geparkeerde boosheid is de sluipmoordenaar van mijn relaties. Nu kan ik wel zeggen, ik geef al mijn boosheid aan God, mijn punt is dat dat zo niet werkt. Boosheid betekent voor mij werk aan de winkel, en meestal een stukje sterven aan mezelf. |
Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren. Maar het blijft een lastig iets...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:03
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | In het kader van de pricacywetgeving is het niet toegestaan om dat hier publiekelijk neer te zetten.  |
Sommige dingen is alleen maar humor, serieus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:05
|
|
|
|
SHANITA130 schreef: Daaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij. Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen. Lachende smiley
Hoi Shanita,
ik vind het altijd wel lastig om onderscheid te maken tussen gevoelens en emoties. Voor mij is boosheid een van de basisemoties, en hangt onlosmakelijk vast aan gedachten (mijn denken). Ja, eerst denk je dan voel je... Ik heb ontdekt dat emoties het feedbacksysteem zijn van mijn onderbewuste (en dat is meer dan 90% van wat ik doe).Dat kan, is bij iedereen zo toch?
Vroeger stopte ik die emoties allemaal weg, ik had alles onder controle en er was volgens mij geen noodzaak om ergens emotioneel over te worden.
Dat klinkt mooi, behalve dat 'wegstoppen'.
Als noodlot op mijn pad kwam, dan was dat van God, Ahum Zoeker, ja, nou moet ik je even onderbreken, 'noodlot, in de zin van negatief kan toch niet van God komen, nee, alleen het goede komt van God, en nare, vervelende zaken niet.... waarom zou ik dat niet accepteren? Accepteren is iets anders. Er zijn nu eenmaal zaken in het leven waar je geen invloed op hebt, niets aan kan doen, ja, dan kan je beter rustig blijven accepteren en bidden. Ja, denken mensen nu, makkelijk gezegd.... Ja, dat begrijp ik dat men dat denkt. Maar er zijn nu eenmaal zaken waar je wel invloed op hebt, waar je een beperkte invloed op hebt, en waar je dus helemaal geen invloed op hebt. Emoties waren mijn vijand. ik werd ook nooit boos (dacht ik).
Ik heb gemerkt dat het negeren van mijn emoties juist leidt tot enorm energieverlies. Ja, want dan verdring je het... Beter je gevoelens uiten, dat lucht op, dan verdringen...
Boosheid is voor mij nu juist een richtingwijzer geworden waaraan ik kan zien waar mijn energie naar toe gaat. Onder boosheid zit eigenlijk altijd een overtuiging die voor mij erg belangrijk is. Idd, bij mij ook. Ja, er zijn verschillende soorten van boosheid, die jij bedoeld, ja, dan zit daar iets achter, wat niet oke is zeg maar. De kunst is nu juist om er achter te komen welke behoefte daar voor mij achter zit. Idd, de kunst, voor mij, is, om te kijken, waarom word ik boos, is dat terecht? En zo ja, grenzen trekken, afstand nemen, zodat ik afkoel, de ander na kan denken, ik ook, en dan, op een andere manier verder, met mijn en zijn/haar grenzen.
Heel anders dus dan ervoor weglopen, Weglopen, in de zin van verdringen is niet oke, maar ja, weglopen, om fysieke en daarmee ook emotionele afstand te creëren van iemand, met als doel jezelf en eventueel de ander rust te geven, en de zaken van een afstand te kunnen bekijken ja das iets anders.
gewoon het vergrootglas pakken en kijken wat dat nu aan de hand is. Ja, idd, even goed nadenken en analyseren wat er nu eigenlijk speelt...
Ik zeg wel gewoon, maar het is best lastig. Meestal heeft het te maken met dat ik niet eerlijk wordt behandeld, of met iets waar ik bang voor ben.
Bij mij ook, dat ik (voel dat) ik niet eerlijk wordt behandeld, en dan is boosheid heel gezond! En ja, ook bij iets waar ik bang voor ben, zoals een programma op tv wat triggert, en ja, ik ben bij een vriend, als ik dan vraag mag dat uit of andere zender want dat triggert, en ja, en hij doet dat niet(meteen) kan ik boos worden want ja, ik raak dus wel ff in paniek....vooral als dat geluid ook nog es hard staat....
Ik heb geleerd dat met name in relaties ik boosheid nooit moet parkeren. Verstandig...ja, ik heb dat ook geleerd. Maar ja, ik heb ook geleerd, dat ik dan beter eerst ff rustig naar me huis kan gaan, en het er dan later als beide rustig zijn, het kan bespreken. Want als je beide boos bent, ja, dan is vaak communicatie moeilijk.
Geparkeerde boosheid is de sluipmoordenaar van mijn relaties. Helemaal waar. En wat dacht je wat er gebeurd met geparkeerde boosheid, met je lichaam?
Nu kan ik wel zeggen, ik geef al mijn boosheid aan God, mijn punt is dat dat zo niet werkt. Ja, dat wordt gezegd in bepaalde kringen...werkt idd niet zo....misschien wel in bepaalde gevallen..en/of gedeeltelijk, maar dus lang niet altijd....
Boosheid betekent voor mij werk aan de winkel, en meestal een stukje sterven aan mezelf.
Boosheid is voor mij ook werk aan de winkel, kijken waar het vandaan komt, dan kijken wat ik eraan kan doen, in het vervolg om het te voorkomen. En dat kan betekenen wat afstand nemen van iets of iemand.
Vond het erg fijn hierover met je van gedachten te wisselen!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 13 januari 2013, 15:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:12
|
|
|
|
Jol: Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren.
Ik denk dat jij de gave hebt heel kort en bondig, heel veel te zeggen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:16
|
|
|
|
|
Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:16
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou ik vind het schrijven vaak lastiger als wanneer je tegenover elkaar zit, vaak krijg je met schrijven, of lezen dat het verkeerd begrepen wordt. Verkeerd geschreven, of gelezen, je mist de gezichtsuitdrukking en lichaamstaal. Als je in een gesprek je eigen verspreekt, of anders bedoeld dan de ander het begrijpt, kan je jezelf corrigeren, met mail of post, ben je vaak te laat.. |
En af en toe, een beetje uitkijken kan geen kwaad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis. |
Super om te horen!!! Nu even een beetje bijtanken en in stukjes de rest doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:26
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis. |
Thuis zijn is zoveel meer dan een huis hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:32
|
|
|
|
Hallo :)
Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.
Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.
Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.
Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...
Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.
Heeft iemand tips?
S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 13 januari 2013, 15:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jol: Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren.
Ik denk dat jij de gave hebt heel kort en bondig, heel veel te zeggen!!!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:38
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.
Thomas. |
Hoi Thomas,
Helemaal mee eens!
Ik zou zelf alleen bij het woordje 'diepgang' nog het woordje 'echtheid' erbij willen voegen. In de 1ste zin van je bijdrage.
Fijne Zondag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:06
|
|
|
|
Zondag 13 januari, Genesis 41: 25-36; Honger is onrecht.
Zijn jaren van misoogst en hongersnood door God gewild en geregisseerd? Uit Jozefs opmerking over het feit dat farao maar liefst twee keer hetzelfde droomde en de zaak dus bij God echt vaststaat, zou je dit gemakkelijk af kunnen leiden. Een opmerking die ons al gauw heel veel moeite geeft. Want honger is onrecht, zo plegen wij te zeggen. Zit Jozef hier wel goed met zijn verwijzing naar God? Maar Jozef zegt het niet in zijn algemeenheid. Alsof dat altijd zo is. Nog minder is zijn opmerking een oproep ons neer te leggen bij wat komt. Terwijl de farao die lelijke koeien in zijn bangste dromen al ziet passeren, zegt God hem juist hoe hij aan het werk moet gaan in de jaren van voorspoed, die eerst nog zullen komen. In zoverre herinnerend Jozef ons dus juist aan onze eigen verantwoordelijkheid om te doen wat wij kunnen. En dat is vaak heel veel. Met twintig procent bewaren en opzijleggen zijn in Egypte de jaren van recessie op te vangen. Met veel en veel minder procent inleveren door de rijke landen van onze wereld is veel honger elders te voorkomen. Maar willen we dat wel? Ook bij God is honger onrecht. Op dit punt verwacht Hij zelfs veel van de farao. Hoeveel te meer verwacht Hij dat van ons, die Hem en zijn gebod kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:16
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Soms heel soms, en betrekkelijk weinig, maar het komt voor, niet zo veel dat wel kunnen ook negatieve woorden, opbouwend zijn. Het is hem maar net, een goed verstaander heeft een half woord nodig, als is,of klinkt het negatief, kan je het zelf positief afhandelen  |
Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?
Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:18
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?
Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??
Anita |
P S kan ook nog zijn dat je negatief verstaan terwijl het positief is ja het is maar hoe het binnenkomt en hoe je zelf in je vel zit .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:33
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | In het kader van de pricacywetgeving is het niet toegestaan om dat hier publiekelijk neer te zetten.  |
Dan is het in het kader van overgevoeligheid ook niet toegestaan om anderen onnodig nieuwsgierig te maken .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:42
|
|
|
|
Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo :)
Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.
Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.
Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.
Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...
Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.
Heeft iemand tips?
S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner..... |
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen? Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem. Je geeft aan dat je vooral moeite hebt met de dagen dat je alleen thuis bent. Probeer daar een oplossing voor te zoeken. Ga juist op die dagen je boodschappen doen, of bel eventjes met een vriend. Zorg dat je wat te doen hebt. Ook geef je aan dat je het nu gaat voelen omdat je minder medicijnen gebruikt, dat kan inderdaad. Juist dan is het goed om daar met je behandelaar over te praten en een balans te vinden.
Oud-Kardinaal Simonis deed ooit eens de uitspraak toen hem gevraagd werd naar eenzaamheid: Ik heb in mijn zeer lange carrière meer eenzaamheid in huwelijken gezien dan bij de eenzamen zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Helemaal mee eens Frank. Ik zou een verhuizing voorlopig niet aan kunnen, petje af voor iedereen die die grote stap kan en wil zetten. Succes iedereen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:54
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen? Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem. Je geeft aan dat je vooral moeite hebt met de dagen dat je alleen thuis bent. Probeer daar een oplossing voor te zoeken. Ga juist op die dagen je boodschappen doen, of bel eventjes met een vriend. Zorg dat je wat te doen hebt. Ook geef je aan dat je het nu gaat voelen omdat je minder medicijnen gebruikt, dat kan inderdaad. Juist dan is het goed om daar met je behandelaar over te praten en een balans te vinden.
Oud-Kardinaal Simonis deed ooit eens de uitspraak toen hem gevraagd werd naar eenzaamheid: Ik heb in mijn zeer lange carrière meer eenzaamheid in huwelijken gezien dan bij de eenzamen zelf. |
Mooi gezegt Jans en zo is het inderdaad.. Gelukkig ken ik het gevoel van eenzaamheid niet, idd het alleen zijn wel maar heb er geen moeite mee.. En net wat Jans aangaf als het je aanvliegt moet je juist iets zoeken om je zinnen te verzetten en dan bedoel ik niet de hele dag achter de tv op computer duiken maar een hobby hebben... Ik heb ervaren dat hobby's hebben een belangrijk iets is als je alleen woont.. En misschien een huisdier voor gezelschap?? Ik heb twee katten en daar praat ik tegen en zij tegen mij, als je thuiskomt ben je toch niet alleen...
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 13 januari 2013, 16:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
Eenzaamheid is als het alleen zijn pijn doet. Alleen hoeft niet een probleem te zijn. Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen en ik ben het in die zin nog met de bisschop eens ook. Alleen zijn en alleen wonen heeft betrekking op een enorme groep mensen, het lijkt wel of alleen zijn automatisch ongelukkig betekent. Nou dat weet ik nog zo net niet.
Thomas, die in Dokkum is geboren en het historisch gezien wat moeilijk heeft met bisschoppen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 januari 2013, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Mooi gezegt Frank want zo is het idd! Je sluit een hoofdstuk af en je begint een nieuwe en dat gaat vaak gepaard met emoties wat normaal is.. Maar ook dat nieuwe begin is zo belangrijk of je het alleen doet of met kinderen.. je gaat jou eigen plek maken naar jou zin.. Maak er wat van ik geloof dat jullie het kunnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |