ChristianMatch

Forum

relatie samen met een ongelovige
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5101 5102 5103 5104 5105 5106 5107 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:21

Ik zou persoonlijk geen relatie aangaan met een ongelovige-ik blijf dan echt liever alleen. In de Bijbel staat ook dat je geen ongelijk juk moet aangaan. Ik geloof daar ook echt in. Door schade en schande ben ik zelf wijs geworden in het verleden. Een relatie met een ongelovige werkt echt niet. Je leeft in te verschillende werelden-letterlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:33

VIOOL125 schreef:
Het is mens eigen, zou je kunnen zeggen. Helaas maak ik me daar ook schuldig aan. Kunnen we ons daarachter verschuilen? Ik denk het niet. Als we de bijbel lezen dan komen we eigenlijk dezelfde reacties (lees gedrag) als vandaag de dag tegen. Jezus gaf ons een geruststelling als je het zo wilt noemen. Hij zegt: "niemand is goed, zelfs niet een". We mogen God dankbaar zijn voor Zijn geduld anders had Hij (zoals jezelf aangeef) vaker voorbeelden gesteld.

Ik ben het helemaal met je eens, en nee wij kunnen ons nergens achter verschuilen, maar proberen het wel.
Soms moet je wel eens hard zijn, om een punt duidelijk te maken, maar al te vaak kiezen wij de verkeerde kwetsende woorden.
En als je dan op jou punten gewezen wordt, ben je bang dat je valt, en klein wordt, maar eigenlijk, als je er wat mee doet, dan groei je.
Ieder mens kan groeien, maar dan moet je wel eens proberen , ook klein te kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:47

FAITH187 schreef:
Ik zou persoonlijk geen relatie aangaan met een ongelovige-ik blijf dan echt liever alleen. In de Bijbel staat ook dat je geen ongelijk juk moet aangaan. Ik geloof daar ook echt in. Door schade en schande ben ik zelf wijs geworden in het verleden. Een relatie met een ongelovige werkt echt niet. Je leeft in te verschillende werelden-letterlijk!

Dat klinkt heel mooi, maar soms, niet altijd, maar al te vaak wel, en ben je spekkoper als het niet zo is.
Kan je iemand tegen het lijf lopen die ook gelovig is, maar meestal door de band genomen, lopen die niet meer vrij op straat.
Toevallig liep ik tegen iemand aan die niet gelovig was, heel lang geleden, maar die wilde wel ook in het geloof meegaan .
Alleen zijn we nooit verder gekomen dan een relatie van een half jaar Huilende smiley, smiley in tranen
En de laatste was ook gelovig, en die (relatie) duurde ook een half jaar, ik zou allang blij zijn, als ik weer iemand zou leren kennen dat het nu wat langer zou duren, het liefste tot.......................................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:57

Dinsdag 22 Januari, Genesis, 44: 18-34; Ruilen van plaats.

Op dit moment heeft Jozef gewacht. Zullen de broers net als toen voor zichzelf kiezen en nu ook hun andere verwende broertje Benjamin achterlaten, hoeveel verdriet ze hun vader daarmee ook doen?
Maar nee, ze zijn echt veranderd. Zij grijpen niet de kans om hun eigen hachje te redden, ze blijven allemaal. Juda houdt een perfect verhaal. Over zijn broers en zijn vader. Vooral over zijn vader. Vooral over zijn vader en dat het toch eigenlijk onrechtvaardig zou zijn als de oude man door het verlies van nog een zoon zo meteen totaal vertriest en versomberd zijn ogen zal sluiten. Juda begint aan het eind zelfs een beetje te hakkelen: ‘En nu, als ik komt, bij u knecht, mijn vader, de jongen…’Daarom: ‘Laat mij als slaaf zijn plaats innemen zoals ik mijn vader beloofd heb.’
Dit is een heel onroerend moment. Juda, die indertijd het initiatief nam Jozef te verkopen, biedt nu zichzelf aan als slaaf in plaats van Jozefs te verkopen, biedt nu zichzelf aan in plaats van Jozefs jongere broer. Er is inderdaad heel veel veranderd in de harten van Juda en zijn broers. Nu houden ze elkaar vast. Ook Benjamin houden ze vast. En hun vader gaat hun eindelijk echt ter harte. Leven is leven voor anderen, beseft Juda kennelijk. Daarin is Jezus ons op unieke wijze bevrijdend voorgegaan. Tot op het kruis.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:05

JOANNIE702 schreef:
je bent verliefd en eigenlijk pas je goed bij elkaar, Verliefde smiley

alleen er is 1 probleem............hij/zij is niet christelijk!

Is het mogelijk met deze relatie verder tegaan?

Of zou je stoppen met deze relatie?

Als je verliefd bent weet je dan al direct dat je goed bij elkaar past?

Ik zou het wel aankunnen om met een niet gelovige samen door het leven te gaan. Je kan geloof best bewaren en je kan best een leven leiden volgens de geboden. Trouwens, dat proberen ongelovige ook hoor. Zij spreken dan niet over de geboden maar misschien wel over normen en waarden.

Wat ik dan wel weer moeilijk zou kunnen vinden is een 'gemengd' huwelijk. Daarmee bedoel ik dan een partner hebben van een andere geloofsstrekking. Leven met iemand die opgegroeid is én zich nog vasthoud aan angstgeloof is voor mij veel moeilijker dan leven met iemand die ongelovig is. Of leven met iemand van één of andere fanatieke evangelische kerk is ook al voorbaat gedoemd om te mislukken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:11

JOANNIE702 schreef:
Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
hoe dom kan je zijn.........heel dom!
heb ik iets verkeerd gemeten
en met het in elkaar te zetten
kom ik tot de ontdekking
bed is te breed scheelt zeker 20 cm
en de bedbodem te smalllllllll

Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Maakt dat bed dan 20 cm smaller... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:12

BERENDJAN590 schreef:
Overdag aan het werk van avond geen idee. misschien wil er iemand wel chatten met mij van avond Smiley die vol vragen zit Zou gezellig zijn. Lachende smiley Anders bank hangen tv aan. Lachende smiley

En wat is het geworden?
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:12

Ik wil iedereen bedanken voor de bemoedigingen

Gods zegen voor jullie allen.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:19

FRANKT627 schreef:
En wat is het geworden?
van alles wat
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:20

Omdat Maritime op grijs is, zal ik mijn reactie op zijn opmerkingen maar niet meer plaatsen, ondanks dat het me nu toch echt te bar werd. Ik had een vrij uitgebreid stuk geschreven en ben wel blij dat het niet meer nodig is. Dit is voldoende gerechtigheid.

Thomas, ik veronderstel althans dat er ingegrepen is, ook al weet ik dat niet zeker.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 22 januari 2013, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:26

PETRA373 schreef:
weet je als we later voor de hemelpoort staan, zullen we denk ik niet een examen hoeven afleggen, wie de meeste bijbelteksten kent en een heel theologisch examen moeten afleggen om binnen te komen, maar ik denk dat er recht in ons hart word gekeken en dan kun je wel nog zoveel bijbelteksten zeggen, als je hart en je werken niet goed zijn redden je die denk ik niet.

dag petrus, dag petra, mag ik na binnen?
eh petra, hoe zijn je werken en je hart? heb je omgekeken naar andere mensen etc?
Maar petrus ik kan alle spalmen uit me hoofd, heb theologie bestudeert, kan de hele bijbel van achterste voren, als je me een theologsch examen aflegt haal ik zeker een 9
Maar petra, denk je dan dat je een examen moet doen over de bijbel, heb je de woorden niet begrepen?
Wat zijn je werken petra?Eh heb wel hier een hele studie die ik heb gevolgd over d ebijbel petrus maar eh werken..... Twijfelende smiley

Jammer dat Petra weg is, want dit is mooi geschreven.
Ik denk alleen dat het niet zozeer om werken gaat, maar om de vruchten van het werk van de Heilige Geest.
Werken impliceert hard ploeteren.
Maar een appelboom hoeft geen moeite te doen om als vrucht appels te dragen, een pruimenboom ook niet.
Als het goed zit en we vervult zijn/worden door de Heilige Geest zal de vrucht van Liefde vanzelf komen...
Het gaat inderdaad om wat er uit het hart tevoorschijn komt.
Natuurlijk is al het andere ook wel nodig.....maar alleen het vol zijn van de Heilige Geest kan maken dat we goede vruchten voortbrengen.
Werken wordt ook wel in de Bijbel genoemd, maar in de context van de onvoorwaardelijke liefde, dat is toch het fundament.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 22 januari 2013, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:27

JOANNIE702 schreef:
Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
hoe dom kan je zijn.........heel dom!
heb ik iets verkeerd gemeten
en met het in elkaar te zetten
kom ik tot de ontdekking
bed is te breed scheelt zeker 20 cm
en de bedbodem te smalllllllll

Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Niet dom... menselijk Knipoog smiley maar wel super balen!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:28

THOMAS968 schreef:
Omdat Maritime op grijs is, zal ik mijn reactie op zijn opmerkingen maar niet meer plaatsen, ondanks dat het me nu toch echt te bar werd. Ik had een vrij uitgebreid stuk geschreven en ben wel blij dat het niet meer nodig is. Dit is voldoende gerechtigheid.

Thomas, ik veronderstel althans dat er ingegrepen is, ook al weet ik dat niet zeker.

Denk dat je gelijk hebt Thomas, hij is verdwenen.
Nou, de score voor januari 2013 gaat goed, Laverde en Maritime verdwenen...dat ik weet dan, wellicht zelfs meer.

Wat zal het forum opbloeien nu!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:29

THOMAS968 schreef:

Nou, de score voor januari 2013 gaat goed, Laverde en Maritime verdwenen...dat ik weet dan, wellicht zelfs meer.

Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:38

FRANKT627 schreef:

Of de bedbodem breder Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:40

ANNA415 schreef:
Of de bedbodem breder Clown smiley

een stuk aanplakken??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:47

JOL252 schreef:
Niet dom... menselijk Knipoog smiley maar wel super balen!

ja echt balen......................ben ook helemaal van de kaart en de vriendinnen die erbij waren die lagen in de deuk, en ik zat op de poef naar de bed te kijken en ik wist niet wat ik moest doen huilen of lachen het werd beidde
dus vanacht en voorlopig
kamperen in de slaapkamer, de oude bed is ook afgebroken Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:48

FRANKT627 schreef:

ja dat zei iemand ook een stuk tussen uit zagen Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:01

CORNE927 schreef:

Wel jammer dat Petra net weg was voordat Maritime verdween. Haar reactie over hoe het er aan de hemelpoort zal toegaan vond ik ontwapenend, al zal het wel niet aangekomen zijn.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:06

WILLEMIJN232 schreef:
Wat is leed he? Ieder draagt zijn eigen pakje leed, maar het ene leed is het andere niet....Als ik griep heb is dat wat anders als dat je een ernstige ziekte hebt....Als er iemand is die je dierbaar is overlijdt is dat erger leed dan dat je auto niet start.....dus die pakjes waar jij het overhebt verschillen nog weleens en zijn niet met elkaar te vergelijken...Leed kan je niet vergelijken maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........

Het spijt mij ook, ik leesde gisteren pas van jou willemijn en ik vindt het heel erg voor je!
Vergeef me als ik je pijn gedaan heb!

geen enkel leed kan je vergelijken, maar net wat je schrijft,
maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........[/quote]

Veel sterkte met alles willemijn, God zegen jou!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:19

er zijn mannen die zo Zieke smiley onbeschoft kunnen boeren
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:20

vliegen als een arend
gedreven in de wind
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:33

JOANNIE702 schreef:
ja dat zei iemand ook een stuk tussen uit zagen Woedende smiley

bedbodem erbij kopen en er een stapelbed van maken. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:59

THOMAS968 schreef:
Wel jammer dat Petra net weg was voordat Maritime verdween. Haar reactie over hoe het er aan de hemelpoort zal toegaan vond ik ontwapenend, al zal het wel niet aangekomen zijn.

Thomas

Ja, jammer dat Petra weg is.... Huilende smiley, smiley in tranen

Van Maritime dat hij verdwenen is bedoel ik, ja dat kan ik wel helemaal begrijpen. Sterker, ik zou het echt raar vinden als dat niet zo zou zijn.

Ja, sommigen dingen kunnen niet, ja, ik had hem dus ook een ban gegeven,
als ik hier iets te vertellen zou hebben bij de Redactie.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 23 januari 2013, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:08

SHANITA130 schreef:
Ja, jammer dat Petra weg is.... Huilende smiley, smiley in tranen

Huilende smiley, smiley in tranen kende haar nog maar net op de chat gehad viel ze weg niet eens afscheid kunnen nemen Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op woensdag 23 januari 2013, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:18

BERENDJAN590 schreef:

Huilende smiley, smiley in tranen kende haar nog maar net op de chat gehad viel ze weg niet eens afscheid kunnen nemen Huilende smiley, smiley in tranen

Dan kan het ook dat haar abonnement was afgelopen, ja, ik heb even niet bijgehouden hoelang ze hier was.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:32

ERIKA129 schreef:
Wilde je zeggen dat Gerrit deftig is dan Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Hoort Gerrit niet bij de logen dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:42

FAITH187 schreef:
Op de laatste reactie van Shanita, waarin ze schrijft dat je je eigen grenzen moet bewaken en dat je zelfs in een burn out kan raken als je iemand in je leven hebt die alleen maar zuigt en dus energie uit je trekt: uit ervaring kan ik zeggen dat ze daar helemaal gelijk in heeft! Iemand moet zijn eigen problemen wel op orde hebben, daar moet je een ander niet mee belasten (als je aan het daten bent).

Hoi Faith,

Ja, idd, je grenzen aangeven, ook al begrijpt een ander dat niet altijd, dat hoeft niet. Je hoeft mekaar niet altijd te begrijpen.

Idd als je aan het daten bent maar feitelijk in alle menselijke interacties.'
Als je denkt dat iemand je grenzen niet weet, kan je dat vriendelijk doch vastberaden uitleggen.

Trusten!
Slapende smiley

Ps: Het gaat om Respect voor een ander, als hij/zij je grenzen respecteert en dus ook accepteert. En andersom.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:42

Wat versta je onder ongelovig?Werkelijk ongelovig, niet kerkelijk of iemand met een andere mening of een atheist?

Ik denk dat je eerst moet bekijken in hoeverre je er met elkaar over kunt praten en of je elkaar in ieders waarde kunt laten en je gesteund voelt.

Alleen het naamplaatje "christelijk" zegt mij niet zoveel,de mens achter het etiketje des te meer.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERTO858

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 04:21

RONNY104 schreef:
software wat niet meer werkt kan je niet herstellen..zou niet weten hoe....
als een bepaalde software niet meer werkt dan kan dat te maken hebben met de os ja id..dat staat los van de software...

Software wat niet meer werkt kun je wel herstellen.
optie 1: software repareren via installatie
optie 2: software opnieuw instaleren
optie 3: terug gaan naar herstel punt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5101 5102 5103 5104 5105 5106 5107 ... 6194 Volgende
Pagina 5104 van 6194