ChristianMatch

Forum

Uitnodiging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5109 5110 5111 5112 5113 5114 5115 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:04

VISSER278 schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb JIJ Frank ook al uitgenodigd ? Clown smiley
Nou , in één woord .... GEWELDIG.
Had dat nooit van jou verwacht dat jij Frank zou uitnodigen .
Maar op DIE uitnodiging is ie toch wel ingegaan?

En nu ik toch aan het vragen ben .... Voor welke datum staat het gepland? Of wordt het weer , net als met zijn heg, een meerjarenplan? Smiley met dichtgeplakte mond

Waarom...beste Visser...schrijf je nu...dat je dat van mij niet had verwacht...of gedacht????? En waarom dan niet???
Da klink nie lief he!!!!!
Ik heb het heel erg gemeend...hij mocht met mij mee wokken...en ik zou betalen..maar net zoals bij anderen...HIJ DOET HET NIET!!!!
Maar ik heb hem persoonlijk benaderd....en weet nu ook waarom...
Zelfs toen ik zei...dat er nog een man bij zou zijn(leuk voor hem misschien) deed hij het nog niet....
Dus???
Een datum???
Nee dus...
Een meerjarenplan??? Een NOOITjarenplan???
Ja dus...(denk ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:12

JOANNIE702 schreef:
aangebrande spruiten Woedende smiley

Ik vandaag spruiten....maar geen aangebrande

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:14

Vanmorgen uitslapen, krantje lezen in de ochtendzon met een grote bak koffie, div. leuke telefoongesprekken, onverwacht een uitnodiging voor een fikse wandeling door de sneeuw met het zonnetje erbij en terafsluiting warme chocomel met slagroom en rum Verliefde smiley
(volgens mij was het half rum half choco) Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:26

ROOS575 schreef:
Vanmorgen uitslapen, krantje lezen in de ochtendzon met een grote bak koffie, div. leuke telefoongesprekken, onverwacht een uitnodiging voor een fikse wandeling door de sneeuw met het zonnetje erbij en terafsluiting warme chocomel met slagroom en rum Verliefde smiley
(volgens mij was het half rum half choco) Verlegen lachende smiley

Een Roos op sterkwater dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:27

ANNETTE050 schreef:
Ze gooit je wens niet in de klikko.
Om beeldspraak te gebruiken....net zoals bij een computer...'haar harde schijf zit vol'...en dan kan er even niets meer bij....hoe goed je het ook bedoelt, zij ervaart het even heel anders nu...

Niet praten voor mij aub ik bedoel daar mee dat anderen niet moeten denken voor mij wat ook jij nu doet die gooi ik en de clicco

want dat klopt niet ik heb geen psychiater nodig als anderen denk dat ik dat wel nodig heb .

En de andere wens van frank die neem ik zeker ter harte zelfs.

anita
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:29

FRANKT627 schreef:
Ze kan ook 'schijfopruiming' doen...alle rommel die niet meer van toepassing verwijderen. Zo komt er plaats op die harde schijf om nieuwe zaken aan te gaan.

Wens dat die 'opruiming' zeker gaat komen!
Met hulp van Hem èn menselijke hulp.
Sterkte Anita!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:32

ROOS575 schreef:
Wens dat die 'opruiming' zeker gaat komen!
Met hulp van Hem èn menselijke hulp.
Sterkte Anita!!!

Dankjewel allemaal
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:32

GERRIT084 schreef:
Een Roos op sterkwater dus Clown smiley

domdomdomdom om dit met een lege maag te doen Verlegen lachende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:38

ERIKA129 schreef:
Doe dan ook effe een programma die maakt dat je grammatica correct schrijft heb ik ook eens geluk Engeltje smiley Knipoog smiley

Doe er dan ook nog even een checker bij die:
- scheldwoorden weert
- zorgt voor niet te lange zinnen
- er niet teveel off-topic gegaan wordt???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:39

ALTJE848 schreef:
Niet praten voor mij aub ik bedoel daar mee dat anderen niet moeten denken voor mij wat ook jij nu doet die gooi ik en de clicco

anita

Mijn excuses voor mijn reactie, Anita!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:53

ALTJE848 schreef:
http://www.transformed.nl/big_event/

Anita

We kunnen toch voor de tijd wel ff wokken? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 19:54

GERRIT084 schreef:
Jaja met een beslagen bril goed ten ijs komen toch Gefrustreerde smiley
Om dan te dan zingen, even een straatje om Engeltje smiley
Waar is de sigaretten automaat Woedende smiley
Vindt je het vreemd dan Smiley die vol vragen zit
dat ze weer roken Engeltje smiley

Zingen? nou dat hoeft nou ook weer niet direct (tenzij je heel mooi kan zingen) Smiley met dichtgeplakte mond
En wat gaat er nu weer roken? Verraste, verbaasde smiley

ik snap er weer nix van Huilende smiley, smiley in tranen Slapende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En Frank, natuurlijk zijn er veel wijze vrouwen!!!
Dagelijks ontmoet ik er een.
kHou iedere dag een redevoering tegen haar, geef haar een schouderklopje ter bemoediging, activeer haar èn steun haar in haar wijsheid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:03

ANNA415 schreef:
We kunnen toch voor de tijd wel ff wokken? Kwijlende smiley

Boze smiley ...nu je weet dat ik niet meekan omdat het zo ver is wil je wel wokken...
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:09

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...nu je weet dat ik niet meekan omdat het zo ver is wil je wel wokken...

Je kunt toch met de trein gaan? Brussel heeft toch vast wel een treinstation??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:17

ZOEKER064 schreef:
Roady, het is wel weer even de inhoud, en het zou mooier zijn om het daar in haar topic over te hebben. Misschien nog niet te laat om het daar door te zetten. Of zelf in een ouder topic wat Shanita vandaag weer heeft ontdekt.

Inhoudelijk heb ik nog geen reactie van jou gezien op het punt van Shanita over de tekst uit Mattheus 5. Misschien dat ik dat heb gemist, maar hoe lees jij die tekst?

Je hebt gelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:17

de paar vrouwen die ik ken Huilende smiley, smiley in tranen en ja, ze kunnen wijzen Gefrustreerde smiley maar das ook ut ienigste Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:18

ROOS575 schreef:
Je kunt toch met de trein gaan? Brussel heeft toch vast wel een treinstation??? Smiley die vol vragen zit

Boze smiley ...ik woon niet in Brussel...ik woon in NL...in Hoeven...de mooiste en rustigste plek van NL
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:24

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik woon niet in Brussel...ik woon in NL...in Hoeven...de mooiste en rustigste plek van NL

Rustigste plek...vast, mooiste plek...echt niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:25

FRANKT627 schreef:

Ooooo ik dacht dat ze jou een Belg noemde?? Gaat er dan geen trein vanuit het mooie en rustige plekje Hoeven??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:27

GERRIT084 schreef:
de paar vrouwen die ik ken Huilende smiley, smiley in tranen en ja, ze kunnen wijzen Gefrustreerde smiley maar das ook ut ienigste Geschokte, onthutste smiley

Wijs ze dan waar ze wijsheid kunnen halen?? Met het moedig gedragen geduld van jou Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 20:36

Dit is een algemene uitnodiging niet zozeer om met mij mee te gaan
Iedereen is daar welkom.

SORRY had ik even erbij moeten vermelden zeker.

Voor de mensen die wel besluiten te gaan heel veel plezier en dat je maar veel van ZIJN ZEGEN mag ontvangen en als een nieuw herboren mens weer naar huis mag gaan.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:00

WILLEMIJN232 schreef:
Wat ontzettend flauw als je eens tegengas krijgt op je schrijfsels om dit hier dan neer te zetten.....Je kan je dus van alles veroorloven (lees schrijven) want je legt het toch wel naast je neer. en huppeta een keer vergeving en jij ben ter klaar mee terwijl je een ander erg gekwetst hebt....Tja, zo is christen zijn wel erg makkelijk......

NVT

Gods zegen wederom blijf voor je bidden om genezing t is maar dat je het even weet .
wwjd

Anita

Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 24 januari 2013, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:01

JANE866 schreef:
Wat een super opbouwend en bemoedigend gedicht Anita! Dankjewel!

Dankjewel Jane

Gods zegen want het komt echt uit mijn hart

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:02

De wet der liefde

27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; 28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen. 29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen. 30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. 31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo. 32 En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat hebt gij vóór? Immers, ook de zondaars hebben lief, die hen liefhebben. 33 Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij vóór? Ook de zondaars doen dat. 34 En indien gij leent aan hen, van wie gij hoopt iets te ontvangen, wat hebt gij vóór? Ook zondaars lenen aan zondaars om evenveel terug te ontvangen. 35 Neen, hebt uw vijanden lief, en doet hun goed en leent zonder op vergelding te hopen, en uw loon zal groot zijn en gij zult kinderen van de Allerhoogste zijn, want Hij is goed jegens de ondankbaren en bozen.

36 Weest barmhartig, gelijk uw Vader barmhartig is. 37 En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. En veroordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden; laat los en gij zult losgelaten worden. 38 Geeft en u zal gegeven worden: een goede, gedrukte, geschudde, overlopende maat zal men in uw schoot geven. Want met de maat, waarmede gij meet, zal u wedergemeten worden.

38 Geeft en u zal gegeven worden...een van de favoriete teksten voor het ophalen van de collecte.

Nb: Er staat hier nergens: 'En is u leed aangedaan, vergeef meteen, ook al toont de dader geen enkel berouw, juist het tegenovergestelde van berouw, hij lacht je in je gezicht uit dat je lekker toch niets kan bewijzen...en dat het leven nu eenmaal onrechtvaardig is....toch zult gij deze mensen moeten vergeven anders bent u ongehoorzaam aan God.

Dat staat dus nergens en toch maken sommigen mensen dat ervan...

Dat is geen liefde, dat is angstgeloof verspreidden, zo van je moet vergeven, en anders ben je ongehoorzaam aan God...

Nee, daar ga ík niet meer in mee,...

God heeft mij letterlijk en figuurlijk waarlijk vrijgemaakt!!!!, dus ik laat mij niet wederom een slaven juk opleggen...Galaten Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 01:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:19

SHANITA130 schreef:
Dus, als ik op straat berooft word van mij portemonnee, dan loop ik niet snel door naar de politie om aangifte te doen, maar ja, dan geef ik ook nog even een briefje van 50, wat ik bij me had, los in mijn zak aan de zakkenroller, zoiets...?

En dan grijpt God in met een bliksemflits van Liefde waardoor de zakkenroller getroffen wordt en die geeft dan alles weer terug.

Of, heb jij een voorbeeld?

Net als dat 'moeten vergeven van God ten allen tijden.

Weleens gehoord, een vrouw, ja, was slachtoffer van seksueel misbruik en liet toch haar vader op haar kinderen passen.(echt gebeurd)
Ja, want zo zei de voorganger, ze moet vergeven en de ander wang, in dit geval 'op de kinderen laten passen', geven.
En ook, weer van harte met haar vader omgaan want anders is er geen sprake van vergeven.

Ja, je kan wel tegen iemand zeggen van ik vergeef je, maar ja, als je hem nooit meer wil zien, niet meer met hem wil omgaan, dan is het natuurlijk geen vergeving, net als God ons vergeeft, dan zegt hij ook, alles wat je gedaan hebt gooi ik in de oceaan, en was je rood als scharlaken dan ben je nu witter dan wit.

Dan zegt God niet, ik wil je wel vergeven maar niet meer met je van doen te hebben.

Vergeving is nog niet gelijk herstel van relatie. In sommige gevallen totaal niet wenselijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:22

JOL252 schreef:
Vergeving is nog niet gelijk herstel van relatie. In sommige gevallen totaal niet wenselijk.

Ik heb me posting gewijzigd, heb de tekst er even ingezet.

Als God ons vergeeft is er altijd sprake van herstel relatie.

Ja, als ik moet vergeven en ik hoef toch niet meer met de dader om te gaan, ja, dan kan ik wel makkelijk zeggen van dat ik heb vergeven; ik hoef 'm toch nooit meer te zien.

Net zoiets als dat de man in een huwelijk vreemd gaat; hij vraagt vergeving de vrouw vergeeft hem. ja de man blij, ja en dan zegt de vrouw erachteraan maar ik wil wel scheiden en je nooit meer zien, ja, dan kan ik ook wel zeggen dat ik vergeef...

Het kenmerk van vergeven is het weer van harte met elkaar omgaan.

Vergeving is volgens de algemene opvatting het iemand niet meer kwalijk nemen van een ernstige daad. Deze daad overtreft het gewone en is iets waarvoor sorry zeggen niet afdoende is. Vergeven wordt (doorgaans) gedaan door diegene die geestelijke of materiële schade heeft geleden. Dit slachtoffer van die onterechte daad rekent deze daad dan niet meer toe aan de dader en verlangt dan ook geen genoegdoening meer hiervoor. Zowel diegene die vergeeft als diegene die vergeving ontvangt ervaren doorgaans een gevoel van bevrijding omdat de daad en een schuld(-gevoel) door de vergeving minder dominant worden in het leven. Er heeft een afronding of afsluiting plaatsgevonden. Wikipedia

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:28

het beste is om maar niks neer te zetten heb je geen gezeur.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:33

MARISKA601 schreef:
het beste is om maar niks neer te zetten heb je geen gezeur.... Knipoog smiley

of gewoon geen gezeur neer zetten?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:33

Donderdag 24 januari, Genesis 45: 16-28; Ruzie houdt vreselijk op.

Jozef wil graag dat zijn broers nu geen tijd meer verliezen. Daarom stuurt hij hen weg met de boodschap ‘wees nergens bang voor onderweg.’ Bijvoorbeeld door ruzie te maken en elkaar verwijten te maken. (Vergelijk oudere vertalingen: ‘Maak geen twist onderweg.’) Jozef kent zijn broers. Alle kans dat ze onderweg zich weer beginnen op te winden. Al was het maar over de vijf stel kostbare kleren die Jozef aan Benjamin gaf, terwijl zij maar één stel kregen. En ruzie over alles en nog wat er wat gebeurd. En wie er van hen bedrogen hadden. Wie zou het Jakob allemaal moeten vertellen? Hoe zal die reageren als hij eindelijk de waarheid hoort? Wees niet bang en maak geen ruzie onderweg, zegt Jozef. Want ruzie kost haast altijd veel energie en veel tijd. Het kan je zo ophouden in je leven.
Daarom: maak geen ruzie onderweg. Een korte instructie die ook wij ons misschien moeten aantrekken. Onderweg door het leven. Ruzie en gekibbel houden altijd ontzettend veel op. In je huwelijk, je gezin, je werk, je familie. Denk liever aan het doel. Investeer niet in negatieve energie. Ook niet in de kerk. Pelgrims gaat het om het doel, niet om een bepaald gelijk onderweg.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:36

ROOS575 schreef:
Wijs ze dan waar ze wijsheid kunnen halen?? Met het moedig gedragen geduld van jou Boze smiley

Pff zou nie durven nie Gefrustreerde smiley dan mot ik hier mun adres zetten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5109 5110 5111 5112 5113 5114 5115 ... 6194 Volgende
Pagina 5112 van 6194