| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:20
|
|
|
|
Thema: Jezus, wie Hij werkelijk was Spreker: Martin Koornstra Praise & Worship: Transformed Band Dramastuk: Transformed dramateam Afsluitend concert: Trinity
Datum: 10 maart 2013 Kosten: gratis (collecte) Leeftijd: alle leeftijden
Heb ff gegoogled op Martin Koornstra; hij heeft jaren gewerkt in de Bethelkerk te Drachten; integere kerk is mijn mening, een vriend van me komt daar, en ik ook weleens, bijbelgetrouw, goede preken, is my humble opinion.
Vrije Baptisten hebben een goede naam.
Je kan het al zien: Kosten gratis.....
Informatie over Martin Koornstra
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 januari 2013, 01:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:39
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat is ook zo! Hoe kom je anders tot vergeving wanneer er geen contact meer is met de persoon die je wat aangedaan heeft en die persoon heeft nooit berouw getoond? |
Zo ist! !!!
En nu ga ik mijn bedje opzoeken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 25 januari 2013, 01:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:55
|
|
|
|
De christelijke vrijheid 5 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
Er schoot mij ineens een mooie tekst te binnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 02:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | D'r zit een poes op je pc  |
Die chat vast met Floshke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 04:05
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Die chat vast met Floshke  |
Mijn Floshke mag niet meer op de laptop komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:23
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Anna...we stoppen ermee...met vragen... Jammer dat jij...ook zo ver weg woont... (Had ik vast een tafelgenote) |
Ach als je met je autootje met strijkplank naar Zwitserland kunt rijden, is wokken nog niet zo'n probleem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ach als je met je autootje met strijkplank naar Zwitserland kunt rijden, is wokken nog niet zo'n probleem.  |
Dan kan je evengoed naar Hoeven rijden ook... ...met of zonder strijkplank...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:32
|
|
|
|
Vandaag ga ik nog eens vis eten...met rijst en de rest flans ik er straks wel bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dan kan je evengoed naar Hoeven rijden ook... ...met of zonder strijkplank... |
Jamaar dit uitje is niet in Hoeven, het is in Rijssen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:34
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Jamaar dit uitje is niet in Hoeven, het is in Rijssen  |
...is wel 196 km...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 07:34
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Jamaar dit uitje is niet in Hoeven, het is in Rijssen  |
...is wel 196 km...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 08:30
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | De christelijke vrijheid 5 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
Er schoot mij ineens een mooie tekst te binnen!
 |
Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.
En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.
Ben ik effe blij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 08:53
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Schrijven kan soms zeker veel goed doen! Ik heb dat ook een tijdje gedaan, gewoon simpel in een schrift die ik pas versnipperd heb, want wil niet dat mijn erfgenamen het ooit nog eens lezen Het leuke van een forum is dat je er ook opbouwende reacties op kan krijgen! |
Ja, dat kan, maar ook afbrekend, dat gebeurd ook helaas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:00
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Je mag hier ook het adres van die mooie kater hier zetten  |
Tja, dan kom je eigenlijk gewoon op het antwoord van, wijze vrouwen, als zij iets meer door zouden denken had jezelf er ook wel op kunnen komen , een kater?! Katwijk natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mijn Floshke mag niet meer op de laptop komen...  |
ach troost jezelf de wereld gaat achteruit, eerst zat hij op cm netjes te deette, maar al snel zei hij, dat kan ik vergete op het moment zit hij hoopvol achter het raam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja, dat kan, maar ook afbrekend, dat gebeurd ook helaas  |
Jawel maar ik had het nu over de leuke kant 
die kant vind ik leuk aan een forum
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op vrijdag 25 januari 2013, 09:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | En toch geloof ik in vergeving zonder dat de relatie verder herstelt hoeft te worden. We zeggen het zo makkelijk (jij niet, ik bedoel effe in het algemeen) dat we MOETEN vergeven. Wij moeten helemaal niets, God dwingt ons niet, Hij wijst ons een weg die hoger leidt, de weg van de liefde. Die kunnen we alleen maar stap voor stap lopen in het traject, de relatie en het proces dat Hij met ons aangaat. |
| JOSINA schreef: | Dat is ook zo! Hoe kom je anders tot vergeving wanneer er geen contact meer is met de persoon die je wat aangedaan heeft en die persoon heeft nooit berouw getoond? |
Dat denk ik ook, vergeven is een proces in jezelf, richting God en zomogelijk richting de ander
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.
En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.
Ben ik effe blij. |
aaaa  a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op vrijdag 25 januari 2013, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:04
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ook maar eens een nieuwe topic geopend!
Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?
Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak". De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter. Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.
Soms lees ik over veel persoonlijke sores. Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite? Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?
Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden? |
Ja, sommige dingen bespreek ik met vriendinnen... Maar soms wil ik wel eens de mening van een vreemde horen en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor mijns ziens. Schrijven is ook een heel goed middel om schrijvender wijs dingen duidelijk te krijgen.
Ik heb het regelmatig nodig om te ' analyseren' omdat ik er anders niet uitkom en het in mijn hoofd blijft malen m
Zo heb ik dus diverse uitlaatkleppen en manieren om mijn hoofd te legen.
Toch moet ik zeggen dat iedere keer als ik het weer eens probeer bij een forum ik het al gauw 'zat' wordt want het komt op mij steeds weer over als een drukbevolkt klasje wat ( oneerbiedig gezegd) door elkaar heen kakelt om het hoogste woord te krijgen.
Begrijp me goed, zo komt het op MIJ over. Dit heeft met name met mijn ' hooggevoeligheid' te maken. Ik vind het al snel te druk om me heen en in sommige gevallen straalt dat 'van het scherm' af.
In het dagelijkse leven trek ik me meestal terug met mijn oortjes, dan doe ik mijn muziekjes in en creeer op deze manier mijn rust.
En soms ' zoek' ik medegenoten die snappen wat ik bedoel. En dan kom ik in mijn zoektocht wel eens op een forum terecht.
Het is een relatief veilig medium want als ik geen zin meer heb dan druk ik op het kruisje en doe ik weer mijn eigen ding....
Ik heb al heel veel gelezen op sommige topics, bv die topic waar maritime uit geband is. Ik heb met grote verbazing de felheid gelezen, als dit live was geweest was het volgens mij een vette ruzie!
Ik ben nu in het stadium van ' horen, zien en zwijgen'.....
En dat is de reden waarom ik af en toe op een forum te vinden ben..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?
Thomas |
Ik denk dat het nog een stap verder gaat, willem en thomas; in hoeverre is kerk-cultuur belangrijker dan mensen; is de uiterlijke vorm (van het geloof) belangrijker dan het hart; en verdien je gelovige "bonus-punten" door je eigen mening op te geven en je aan te passen aan de groep "gelovigen" die dat van je verwacht.
mijn ervaring is dat wanneer je een eigen, goed onderbouwde mening hebt en die durft uiten, je groot risico loopt om aan de zijlijn van de groep te komen staan.
een klein voorbeeld; kom je met een (pleeg-)kind die niet gelovig is opgevoed een "calvinistische" kerk binnen en heeft ze haar mooiste prinsessen-jurkje aan gedaan (van de ACTION, afdeling verkleedspullen) dan kijkt men je toch wel enigzins verbaast na. neem je een wat grotere groep volwassenen mee die zeer divers kerkelijk is, dan is men duidelijk verbaast dat je met een groep binnen komt en grinnikt men om de roze geverfde haren, tatoo's, arafat-sjawls en piercings die mensen soms in hebben, ook wanneer men meegaat naar de kerk.
Vergeten wij dan niet een heel klein beetje waar het werkelijk om draait?
GOD ziet het HART aan. niet je sjawl. en dat dat soms over het hoofd wordt gezien en uiterlijke vormen als de lengte van een rokje en degelijkheid van knotje een belangrijker ijkpunt lijkt te zijn, vind ik persoonlijk een diep TRIESTE zaak.
hannah.......eigenzinnig genoeg om met haar eigen mening tegen de stroom in te roeien.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 25 januari 2013, 10:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.
Ben ik effe blij. |
Mooi Jol...heel mooi...maarre...als ik dan toch de pijn van het snijden voel...ook al doet Hij dat als een liefdevolle Vader???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:50
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | er zijn mannen die zo onbeschoft kunnen boeren |
en wat is jouw reactie dan, joanne?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dan kan je evengoed naar Hoeven rijden ook... ...met of zonder strijkplank... |
Misschien kan je dan evengoed naar Zeeland??? Strijkplank mag thuisblijven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:00
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | ach troost jezelf de wereld gaat achteruit, eerst zat hij op cm netjes te deette, maar al snel zei hij, dat kan ik vergete op het moment zit hij hoopvol achter het raam  |
Wisten jullie...dat je als kat(of kater) een hoopvolle toekomst hebt...al zit je achter het raam??? Er komt van alles voorbij...( vaak ook met 4 pootjes...daar gaat de voorkeur naar uit...) Al dat moois en lekkers paradeert daar voor je neus langs!!!
Oke...glas ertussen waardoor je weer een belemmering hebt...om te daten...
Maar ja....ben je buiten...dan ga je op zoek naar de geziene en begeerde kleur...maat....charme....WAT EEN HEERLIJK LEVEN!!!!
Was je dag goed (of niet) binnen zit er dan weer een baas of bazin... Maakt het jouw uit...het was een date...morgen weer een ander....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:03
|
|
|
|
Beste Zoeker,
Mijn excuus dat ik nogal offtopic ging, althans ik gaf niet duidelijk genoeg aan welk verband "vergeving" en "cynisme" met elkaar hebben.
Dus nu: ONTOPIC 
Jouw vragen: - Kunnen we tot een gezamelijke definitie van cynische komen? Cynisme is volgens wiki "een houding die voortkomt uit wantrouwen, scepsis ('gerede twijfel') tegenover de goede bedoelingen van de medemens en kan hoogstens spottend worden opgevat."
Ik zie het als een wantrouwige reactie op wat iemand zegt of doet, waarbij cynisme werkt als een verdediging. Op die manier hoef je iemand niet echt binnen te laten in je innerlijk. En het voordeel daarvan is dat je er niet ECHT over hoeft na te denken (en dus eerlijk worden) over datgene wat iemand zegt.
- Kan ik stellen dat dingen die vanuit eigen emotie en zelfverdediging worden gezegd niet uit Liefde voortkomen? Ik zeg "ja" tegen deze stelling. Zelfverdediging is de meest makkelijke manier om iemand buiten te laten. Ook dan weer hoef je niet echt iemand binnen te laten, hoef je niet na te denken over wat iemand zegt, en hoef je niet echt eerlijk te worden. Heel makkelijk als je weinig tijd of zin hebt :)
De weg van Liefde is anders. Waarom zou Liefde zichzelf willen verdedigen? De waarheid (die onlosmakelijk verbonden is met Liefde) verdedigt zichzelf wel. Daarom liet Jezus ook alles gelaten over Zich heenkomen toen Hij werd vals-beschuldigd, bespot, gehoond, gegeseld en gekruisigd.
- Kan het toepassen van cynisme soms nodig zijn om een ander even wakker te schudden?
Nee, ik meen niet dat cynisme hiervoor een gezonde manier is. Cynisme is slecht voor jezelf en steekt de ander ook aan, doordat het een verkeerd-emotionele reactie oproept.
- Hebben we spelregels nodig om duidelijk te maken dat bepaalde uitingen die in het gewone leven prima zijn (en direct gecorrigeerd kunnen worden) op een forum als dit vanuit zorgvuldigheid gewoon niet kunnen?
Je kunt spelregels opstellen. Als het forum-beheer deze zou hanteren en ernaar zou handelen (dus ook met gevolgen als de regels niet gehouden wordt) ja dan zou je iets kunnen bereiken om de sfeer op een forum goed te houden. Ik ben bang, dat als je spelregels opzet, zonder die te controleren en na te leven, dat er niets zal veranderen. Een forum leent zich bij uitstek om je hart te luchten en te zeggen wat je "buiten" misschien minder snel of makkelijk zou kunnen zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:43
|
|
|
|
Ieder mens heeft wel een hart, bij sommigen zit het enkel in hun portemonnee. (Jean de Boisson)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:46
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | ach troost jezelf de wereld gaat achteruit, eerst zat hij op cm netjes te deette, maar al snel zei hij, dat kan ik vergete op het moment zit hij hoopvol achter het raam  |
Geef die kat eens ongelijk, hier is het tenminste heerlijk achter het raam! De zon doet zijn best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:51
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Geef die kat eens ongelijk, hier is het tenminste heerlijk achter het raam! De zon doet zijn best  |
Wijze kat tenminste..................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILL930
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:52
|
|
|
|
Waar ik op kan afknappen bij mannen is dat ze voor je gaan denken.....gelukkig kan ik dit prima zelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILL930
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 11:52