| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...wat bedoel je met 'wel voor bidden'?
Ik eet lasagna... |
Frank...Bartje deed dat niet...je weet wel...Bartje uut Drenthe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:42
|
|
|
|
ik vraag mij af hoe moet ik verder moet? ik vraag mij af doe ik het goed? ik vraag mij af moet ik toe geven? ik vraag mij af waarom zo leven? ik vraag mij af hoe nu daten? ik vraag mij af wat ga ik eten? ik vraag mij af waarom het niet kan? ik vraag mij af ben ik wel de man? ik vraag mij af vraag ik wel wat mag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ach Diana, dat heb ik ook al eens voorgesteld in één of andere topic maar die 2 zijn te eigenwijs.
Petra wilt iemand uit haar straat en niet iemand die een paar km verderop woont.  |
EN JIJ WIL NIET WOKKEN!!!!!!!!!!!!!!! __________________________________
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:46
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | ik vraag mij af hoe moet ik verder moet? ik vraag mij af doe ik het goed? ik vraag mij af moet ik toe geven? ik vraag mij af waarom zo leven? ik vraag mij af hoe nu daten? ik vraag mij af wat ga ik eten? ik vraag mij af waarom het niet kan? ik vraag mij af ben ik wel de man? ik vraag mij af vraag ik wel wat mag? |
je moet jezelf niet zo veel afvragen, Berend Jan. Gewoon op de terugweg een glaasje gaan drinken bij Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:46
|
|
|
|
Hey Gerrit ook hier nog maar even gefeliciteerd met je vejaardag..
(oudje)
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 30 januari 2013, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:48
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | ik vraag mij af hoe moet ik verder moet? ik vraag mij af doe ik het goed? ik vraag mij af moet ik toe geven? ik vraag mij af waarom zo leven? ik vraag mij af hoe nu daten? ik vraag mij af wat ga ik eten? ik vraag mij af waarom het niet kan? ik vraag mij af ben ik wel de man? ik vraag mij af vraag ik wel wat mag? |
simpel,gewoon bij twijfel niet doen.opgelost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:48
|
|
|
|
...vraag jij dat je zelf af of vraag je het aan ons?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:49
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt ook wel boven het maaiveld uitsteken zonder denigrerende opmerkingen als: vraag het aan Tante Jans.
zo stond het er niet, lees even terug aub en stel dingen niet bewust verkeerd voor wil je want dat doe je dus
Het verhogen van het niveau op het forum, uitstijgend boven de chatbox is wenselijk maar het aanhalen van de Allerhoogste om de eigen standpunten te onderstrepen vind ik niet passen in een onderwerp over huishoudelijke topics.
ook niet juist, ook huishoudelijke dingen kunnen uiteindelijk wel raakvlakken hebben met het geloof in een sociale toepassing, zeker als iemand er van wordt verdacht het met de hygiene in zijn of haar keuken niet zo nauw te nemen!!, dan word iemand, "hoe grappig ook" een ietsepiets voor schut gezet, een beetje aangeklaagd zeg maar, voilá de link met geloofszaken en de verdere verbanden, eerst goed lezen, dan denken en evt dan pas piepen ok!
Ik hoor nagenoeg elke zondag dat ik de Naam niet ijdel mag gebruiken en zeker niet in de sfeer van: ik zeg dat en kijk eens het staat ook nog in een tekst. Het is ook niet nodig om bij het geringste al in de verdediging te gaan. De ergernis over Maritime, die zelfs suggereerde dat God achter hem stond in het gedrag dat hij vertoonde, stapelde zich kortgeleden nog op. Het is beter dat we op CM enige spaarzaamheid laten zien met het ijdel gebruik van Gods naam en ook van diens Woord. Bij een bijbelstudietopic is dat geen probleem maar als het topic over custardvla en aanverwant gaat, dan vind ik dat profaan, onnodig en in strijd met de geboden. a zie boven
Thomas |
verder beschouwde ik m'n custard-onderwerp al als geëindigd! a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:51
|
|
|
|
Wat een gevraag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:52
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | nee nu niet, Ik was wel dicht in jou buurt gisteren, extra hard getoeterd......  |
Owwwww was jij die herrie maker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:52
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Heey Shanita, Koninginnedag wordt Koningsdag, en zal vanaf 2014 op 27 april gevierd gaan worden. Koningin Beatrix had de gewoonte Koninginnedag op de verjaardag van haar moeder te vieren, mede ook omdat haar eigen verjaardag middenin de winter valt, maar wanneer koning Willem-Alexander aantreedt, zal het dus 3 dagen vervroegen, naar zijn eigen verjaardagsdatum.
Het zal wel ff wennen zijn. En voor de scholen ook wel ff ingewikkeld hoe ze nu een week Meivakantie gaan plannen.... We zullen het wel zien  |
en binnen een goede 30 jaar wordt het weer Koninginnedag...en waarschijnlijk dan op de verjaardag van haar vader...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:53
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: |
of dak luiken van een bus  |
Ik zal echt niet lachen
Wat heb ik gedaan... Maar weer eens de vloer gedweild leuk hoor die tuinkamers van tegenwoordig maar blijf bezig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat een gevraag  |
staat wat ik mij af vraag vandaag als onderwerp in dit topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:54
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | | staat wat ik mij af vraag vandaag als onderwerp in dit topic |
Tja maar wat vraag je je nu af en kom niet meer met die waslijst he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:01
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | gek dat het dan weer niet opvalt waar anderen te ver gaan..., de opmerking heeft een hoog maaiveld-gehalte dwz: als je in nederland iets nét iets anders doet of zegt dan de grijze middenmoot loop je al snel kans dat ze wille dat je gaat "dimmuh", of "kappuh" of weet ik veel wat voor onnadenkend gecommandeer nog meer, wil iemand bij die grijze middenmoot horen? néé. Wil Jezus dat wij het zout zijn en het zout blijven? já. Zout doet zeer in wondjes maar als verstandige mensen met elkaar hebben we de verantwoordelijkheid wondjes zelf te verzorgen, af en toe een schone pleister erop, klaar! dát helpt (zonder pleister is soms nog beter maar kan niet altijd)verder beschouw ik m'n custard-onderwerp als geëindigd
a |
Ik kerinner mij iemand,(60 jaar) die verschillende leden een mailtje stuurde om aub eens op de 'niet okee' knop te drukken t.a.v. een medelid.... al-dan-niet terecht...
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:03
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | verder beschouwde ik m'n custard-onderwerp al als geëindigd!a |
okee morgen griesmeel 
(als grapje bedoeld hoor)
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:07
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | nee hoor,want de man zei nee dacht met kip kan ik hem wel lokken ga ik es een keer voor een man ach ja op na het volgende eventuele slachtoffer en natuurlijk kwam me vraag als een spontane reactie zette ik me voor joker op het hele forum. ma ja na gisteren het huishoud draadje kan dat er nog wel bij  |
hahahaha het was dus geen lokeend maar een lokkip (Maar hij was wel leuk hoor!!!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | EN JIJ WIL NIET WOKKEN!!!!!!!!!!!!!!! __________________________________ |
Hij wokt alleen maar kattebrokjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:10
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Hij wokt alleen maar kattebrokjes  |
Ah joh, hij houdt gewoon meer van mokken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:12
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Inleiding tot een open gesprek.
'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij 'k zie naar hem op en weet Hij is mij steeds nabij.
Een bekend lied wat over dit thema gaat. Het is ook mijn gebed dat jij dat zo mag ervaren, dat je God zo innerlijk mag kennen.
god- en mensbeeld Volgens mij ligt de kern van de vraag besloten in ons beeld van God. en ik denk dat er heel wat verschillende Godsbeelden zijn. En daar hangt direct een mensbeeld aan vast. Heb ik als mens een vrije wil? Maak ik de keuzes of moet God dat doen?
De vraag die ik neer wil leggen is wat dat in de praktijk van elke dag betekent. Hoe merk jij dat je God kunt vertrouwen? Betekent dit dat je al jouw vragen bij Hem neerlegt en dat Hij je dan antwoord geeft? En hoe dan?
Ik vraag je om geen kennis in de zin van weetjes te delen maar juist jouw ervaring. Het is hierbij geen schande om te delen dat je God helemaal niet in jouw leven ervaart. Dat je gelooft dat wat je weet waar is en God uiteindelijk jouw vertrouwen in Hem zal belonen.
Ik moet denken aan de film Meet Joe Black waar een vader twee dochters heeft. De oudste dochter ervaart haar leven lang de liefde niet van haar vader. Dat zou een godsbeeld kunnen zijn wat jij ook hebt. De afstandelijke God die met Zijn dingen bezig is en natuurlijk geen tijd heeft voor iemand zoals ik. Maar ik weet dat Hij mij beschermt tegen vijanden, dat hij zorgt voor eten ..
Zo is er ook een Godsbeeld waarin God alle problemen oplost of in ieder geval op zou moeten lossen. Als Hij besluit dat niet te doen dan is dat kennelijk Zijn wil. Ik denk hierbij aan Bruce Almighty, waar het idee van geeltjes wordt gebruikt voor vragen die we aan God stellen. Dat beeld heb ik eigenlijk ook voor het grootste deel van mijn leven gehad. De film eindigd dan erg ontnuchterend: God die aangeeft dat hij ons alles heeft gegeven om de antwoorden te vinden. Ik herken dat.
Die laatste film geeft een beetje aan hoe mijn beeld van God zich ook heeft veranderd. Van een manier van bidden die draaide om vragen en oplossingen buiten mezelf naar een manier van biden die draait om danken voor dat wat God al heeft gegeven, in Zijn schepping en in Jezus die ons de weg naar de Vader weer heeft laten ontdekken.
Hij laat mij de keuze Mijn vertrouwen in God is dat Hij met mij wil wandelen en dat Hij mij zo ontmoet dat ik Hem en daarin mezelf steeds beter mag leren kennen. Dat is voor mij in Zijn koninkrijk wandelen, nu vandaag, en alles met Hem delen. Hij is mijn bron van weten in mij. Daar kan kennis zich in spiegelen. Hij laat me zien welke keuzes ik heb die er echt toe doen en dat is in de praktijk bijna altijd een keuze die te maken heeft met onderliggende angst. Wat ik ervaar is dat de keuze die angst overwint leidt tot vrede.
Mijn vertrouwen in God is dus uiteindelijk een vertrouwen dat als ik kies om mijn angst te overwinnen en daarin achter Hem aanloop dit altijd leidt tot groei, groei van inzicht en ervaring van vrede.
God spreekt door iedere situatie Daaraan vast zit de overtuiging dat alles wat op mijn pad terecht komt (altijd nu) een antwoord is op een (vaak onbewuste) vraag. Dat dit ook een van de belangrijkste manieren is waarop God tot mij spreekt. Dat herkennen geeft vertrouwen.
God is nog zoveel groter! En Hij woont in jou, zoek en je zult Hem vinden. Stap in Zijn koninkrijk en vertrouwen is geen vraag meer maar een diamant! |
Je kunt op God vertrouwen-ervaar je dat?
Ik heb al geantwoord, maar ja ik kreeg ineens een inzicht erbij.
Zelfvertrouwen is ook, let wel, ik zeg ook, dus niet alleen, verweven met Godsvertrouwen. Als een christen op zichzelf kan vertrouwen, zelfvertrouwen heeft, ja, dan kan hij veel meer doen, samen met zijn Godsvertrouwen.
| Quote: | 'k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God want in Zijn hand ligt heel mijn levenslot Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij 'k zie naar hem op en weet Hij is mij steeds nabij.
Een bekend lied wat over dit thema gaat. Het is ook mijn gebed dat jij dat zo mag ervaren, dat je God zo innerlijk mag kennen. |
Ja, en dat God míjn innerlijk mag kennen natuurlijk...
| Quote: | Volgens mij ligt de kern van de vraag besloten in ons beeld van God. en ik denk dat er heel wat verschillende Godsbeelden zijn. En daar hangt direct een mensbeeld aan vast. Heb ik als mens een vrije wil? Maak ik de keuzes of moet God dat doen? |
God schiep de mens naar Zijn Beeld; voilà, dan heb je/ik dus al een Godsbeeld. Natuurlijk heb ik een vrije wil; ik kan ervoor kiezen te doen waarvan ik, redelijk er van uit kan gaan dat God dat ook wil. Dus ík maak de keuzes, God niet.
| Quote: | | De vraag die ik neer wil leggen is wat dat in de praktijk van elke dag betekent. Hoe merk jij dat je God kunt vertrouwen? Betekent dit dat je al jouw vragen bij Hem neerlegt en dat Hij je dan antwoord geeft? En hoe dan? |
Ja, ik leg vragen neer, en ja, overduidelijk wat God wil dat ik doe, wat in overeenstemming is dat ik doe, en die vlieger gaat niet altijd op, want je hebt ook nog 'het vlees'. Bijvoorbeeld: 'lekker video's kijken als je eigenlijk iets anders moet doen met meer voorrang, ja, even een duidelijk voorbeeld. Dus voor mij betekend, Gods en zelf vertrouwen dat ik regelmatig dingen doe/laat die mijn vlees niet wil maar waar ik me uiteindelijk wel beter door voel, omdat ik weet dat dat Gods wil is.
[ | Quote: | b]God spreekt door iedere situatie[/b] Daaraan vast zit de overtuiging dat alles wat op mijn pad terecht komt (altijd nu) een antwoord is op een (vaak onbewuste) vraag. Dat dit ook een van de belangrijkste manieren is waarop God tot mij spreekt. Dat herkennen geeft vertrouwen. |
Ja, logisch. God spreekt door iedere situatie, alleen, ben je je daar niet de gehele dag bewust van, omdat je veel dingen ook automatisch doet.
Bij mij ook.
Idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:12
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | hahahaha het was dus geen lokeend maar een lokkip (Maar hij was wel leuk hoor!!!!!) |
hmmm ik vraag me af, als ik nog eens een slachtoffer voor bepaalde doeleinden op het oog heb, waar ik hem dan mee moet lokken
oke geen kip tja wat dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ah joh, hij houdt gewoon meer van mokken!  | inderdaad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:16
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Niet stom! GEWOON DOEN!! Hup BerendJan niet vergeten wat Petra geschreven heeft  |
Heldere kippesoep vooraf mag ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | en binnen een goede 30 jaar wordt het weer Koninginnedag...en waarschijnlijk dan op de verjaardag van haar vader... |
Maar dan komt èèrst nog de Belgische koninginnedag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:22
|
|
|
|
Dingen om te klagen: (ja, als je ff mag klagen gaat daarna alles beter)
Enige 2 vrienden, exen, lopen mekaar onderhuids onterecht van dingen te beschuldigen, denk ik te voelen, zo subtiel....
Ik heb zo'n grondige hekel aan opruimen, en daarom is het hier nu zo'n rommel, het is niet eens meer triest, meer een komisch aanblik.
Ik heb zo'n hekel aan opstaan als de wekker afgaat.
Ik moet of ik wil of niet me huis opruimen komen binnenkort mensen schilderen.
Ik snoep weer teveel.
Bijwerking van anti depressiva is slaperig, ik lig vaak hele dagen te slapen in het weekend.
Nou dit was het voorlopig.
Ja, ik heb geleerd dat als je ff kan klagen je daarna de betrekkelijkheid ervan in gaat zien, en dat je je daarna weer beter gaat voelen.
Dus vandaar...
En ik voel me soms alleen en dan denk ik dat is niet voor mij, me zo te voelen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 30 januari 2013, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:23
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ik kerinner mij iemand,(60 jaar) die verschillende leden een mailtje stuurde om aub eens op de 'niet okee' knop te drukken t.a.v. een medelid.... al-dan-niet terecht...  |
wat ik mij allemaal wel niet "kerinner"... maar de custard-discussie was geslotuhhh!!! zie boven (voorstel griesmeel-discussie is wel weer beetje grappig, geef ik ook weer toe )
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 12 augustus 2013, 18:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:27
|
|
|
|
Keith: Beatrix zei het al; de leugen regeert
Wanneer zei ze dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:30
|
|
|
|
Ik vraag me vanavond af... Waarom er zoveel mensen meerdere persoonlijkheden blijken te hebben.
Zou toch wel alle persoonlijkheden meegemaakt willen hebben voordat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:31
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Keith: Beatrix zei het al; de leugen regeert
Wanneer zei ze dat?  |
Net nadat ze gekoond werd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:32
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | zo gaat het maar mooi door. krijg je een mooi gedichtje hoor  |
ik kan enorm slecht dichten dus zal nu maar zwichten
|
|
| Naar boven |
|
|