ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5156 5157 5158 5159 5160 5161 5162 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:22

PETRA373 schreef:
ha ha ha ha, jee wat die mannen vandaag op cm hebben Verraste, verbaasde smiley
frank en busdriver hebben het maar over vreemde dingen..... Verraste, verbaasde smiley

dat krijg je er van . Ben helemaal van slag Clown smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:24

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...over welke vreemde dingen heb ik het dan???

na ja wat jij allemaal doet voordat je een wasmachine gaat maken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:27

BERENDJAN590 schreef:
dat krijg je er van . Ben helemaal van slag Clown smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

je zou denken je ontspannen uit bad komt, maar helemaal van slag Smiley die vol vragen zit
oke ik wil het niet weten,wat er in het bad gebeurd bij een busdriver Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:28

PETRA373 schreef:
na ja wat jij allemaal doet voordat je een wasmachine gaat maken Smiley die vol vragen zit

Ik heb niks vreemds gelezen van je Frank Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:28

PETRA373 schreef:

Ja zeg, ik zal nog eens gratis lief zijn... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:29

PETRA373 schreef:
je zou denken je ontspannen uit bad komt, maar helemaal van slag Smiley die vol vragen zit
oke ik wil het niet weten,wat er in het bad gebeurd bij een busdriver Twijfelende smiley

O ja wel wil jij eigenlijk best weten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 13:39

BERENDJAN590 schreef:
O ja wel wil jij eigenlijk best weten Clown smiley

nee,want ben van plan vandaag om me niet meer op bepaalde mannen te richten, zo weer effe terug ontopic voor ik nog geband word wegens vreemde communicatie Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:24

@Work van avond thuis eten en eind van de avond @work. #Raredag.nl
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:24

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:33

Als exen zelf ook met hun exen omgaan, ja, dan heb ik geen zin in steken water onder elkaar.

Dus vanaf nu, gaan de dingen ín overleg, en logisch.

Zo niet, eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 14:37

GERRIT084 schreef:
God heeft gezegd, mij is de wrake ...............
Ik weet, het is simpeler gezet, dan gedaan, maar ook vergeven is een groei proces, wij zijn niet bij machte, om het in ene te doen.
Ja in een verspreking, in net als hier een (flut) discussie, we zijn het eigenlijk nooit met elkaar helemaal eens.

Een stempel krijgen, is iets waar geen mens op zit te wachten, wat ook de reden mag zijn, maar in de meeste gevallen, doen wij het eigenlijk zelf.
Niet helemaal waar, maar wij houden meestal het één en ander in stand, door het bespreekbaar te maken en te houden.
Wat in een ver verleden is gebeurd (heb het nu over mijzelf) ik vraag mij nu af, of een hopen dingen in mijn leven echt nodig waren, geweest.

Nee dus niet echt, maar door de confrontatie aan te gaan, met het verleden, en de personen, is het verder gaan, in werking gezet.
Eigenlijk best wel laat, maar niet te laat, het is nooit te laat, maar wel, niet vroeg genoeg.
En de daders, of pleger,s , die wisten van niets meer, in ieder geval niet veel meer, waarom niet?
Die waren gewoon verder gegaan met leven, ik even niet, maar nu wel.
Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je.

Quote:
Weet je, alleen jij kan je leven weer inhoud geven, die ander doet het niet voor je.
Helemaal waar Gerrit Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:03

Drie uur lang...een dreumes van 17 maanden rond me...
Die ook wil soppen...stoffen....dweilen en stofzuigen....

Continu dat heerlijke hoge stemmetje...wat roept...""IENKE""!!!!

Veel kan ik soms niet maken van het taaltje, maar dat geeft niet....
De morgen is omgevlogen...en ik heb genoten...
DAAR...word ik nou blij van....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:28

Voor mezelf opgekomen: als me ene ex(die ander woont veels te ver), me niet komt helpen, ja, dan gaan ik daar ook geen film kijken.

Het is namelijk géven en némen Knipoog smiley

En hij kan beter maar een beetje opschieten met tijd vrijmaken anders hoeft het al niet meer..... Woedende smiley

Zo, dat lucht even op.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 31 januari 2013, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:50

SHANITA130 schreef:
Voor mezelf opgekomen: als me ene ex(die ander woont veels te ver), me niet komt helpen, ja, dan gaan ik daar ook geen film kijken.

Het is namelijk géven en némen Knipoog smiley

En hij kan beter maar een beetje opschieten met tijd vrijmaken anders hoeft het al niet meer..... Woedende smiley

Zo, dat lucht even op.

Laterz!

Ik wordt blij van de gedachte dat ik geen exen heb die ik MOET helpen ...

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:50

BERENDJAN590 schreef:

en dat twee keer Smiley die vol vragen zit niet te vaak in bad gaan jij, krijg je maar rare dagen van als je van slag raakt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 15:54

ik doe niks meer, bij zoontje in bed liggen die een bedje beneden nu effe heeft, wat eten maken, afwas en weer lekker in bed liggen en af en toe een paracetamol. kan ik morgen vast er weer tegen aan en heel veel doen,voel me echt Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:01

PETRA373 schreef:
ik doe niks meer, bij zoontje in bed liggen die een bedje beneden nu effe heeft, wat eten maken, afwas en weer lekker in bed liggen en af en toe een paracetamol. kan ik morgen vast er weer tegen aan en heel veel doen,voel me echt Zieke smiley
Beterschap
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:03

PETRA373 schreef:
en dat twee keer Smiley die vol vragen zit niet te vaak in bad gaan jij, krijg je maar rare dagen van als je van slag raakt

Ja word er niet vrolijk van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:14

BERENDJAN590 schreef:
Ja word er niet vrolijk van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

beetje raar ook ja , op het eind van de avond weer werken. maar leuk dat je jongste komt en nog 1 dag en dan heb je weekend hoop ik voor je.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:19

PETRA373 schreef:
beetje raar ook ja , op het eind van de avond weer werken. maar leuk dat je jongste komt en nog 1 dag en dan heb je weekend hoop ik voor je.

Ja nog 1 dag en van avond nog weekend. Lachende smiley samen met de kids super Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:31

BERENDJAN590 schreef:
Ja nog 1 dag en van avond nog weekend. Lachende smiley samen met de kids super Lachende smiley

ha ha ja, darom, de wereld staat voor je open, je bent een leuke man, je krijgt va weekend en je kids komen ,dus blij wezen en niet piekeren, je vind je weg wel en je hebt een bad Lachende smiley das gaaf.
petra die inmiddels eigenlijk heel blij en dankbaar is dat ik paracetamol heb, niks hoef te doen en het maar een stom griepje is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:37

PETRA373 schreef:
ha ha ja, darom, de wereld staat voor je open, je bent een leuke man, je krijgt va weekend en je kids komen ,dus blij wezen en niet piekeren, je vind je weg wel en je hebt een bad Lachende smiley das gaaf.
petra die inmiddels eigenlijk heel blij en dankbaar is dat ik paracetamol heb, niks hoef te doen en het maar een stom griepje is Lachende smiley

Beterschap, van een stom griepje kan je anders toch maar behoorlijk ziek voelen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:38

JANS221 schreef:
Ik las ergens een stukje over vergeven:

De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer.
Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar.
En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?

Einde citaat.

Misschien iets om over na te denken. Is dit zo?
Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden.
En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!

Jans, denkt er nog over na.

Er is ook nog zoiets als "genoegdoening", zie de wetboeken in het OT. Oh jawel ik weet dat Jezus die prijs heeft betaald etc. etc. maar lijkt mij nog steeds ook prima in het nu van toepassing. Maatschappelijk gezien ook een must voor het rechtsgevoel, als een crimineel vast komt te zitten. Of wanneer iemand die, ook al is het onopzettelijk jouw auto aan barrels rijdt dit in goed overleg ziet te regelen, puur uit herstel van de schade. We leren onze kids toch ook als ze de ander uitschelden of een schop verkopen wat hier niet klopt en wat ze tot hun beschikking hebben om het goed te maken/eventueel relatie herstellen?

En uiteindelijk, als genoegdoening ook aan de orde is gekomen, wel of niet ingewilligd, kun je misschien (nog beter) loslaten.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 januari 2013, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:41

ZEELAND736 schreef:
Vandaag een heel fijn....maar toch ook niet makkelijk gesprek...met een oude man (85)

Ik schrijf wel""geen makkelijk""maar dat was toch niet zo...
Zolang al op deze wereld....en nu de lichamelijke gebreken komen...wil hij het liefste ""gaan""

Ik kon en mocht er praten...wat me de laatste tijd niet zo makkelijk valt...
Dat kon hier...wat fijn...
Zijn mond bibberde...en er viel een traan...en ook ik voelde tranen...
We hadden het over Job...het geloof...het vertrouwen...

Het is me bijgebleven...en ik wil het morgen ook weer meenemen...

Dit zijn waardevolle momenten, en vaak komen die momenten op het alleronverwachts, maar juist wanneer je het net nodig hebt!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:44

MAMALOE463 schreef:
Beterschap, van een stom griepje kan je anders toch maar behoorlijk ziek voelen Huilende smiley, smiley in tranen

Ook al griep mamaloe Smiley die vol vragen zit sterkte, het is wel fijn weer om onder een deken te liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:53

Een "off-day" hebben Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:54

BERENDJAN590 schreef:
Waar word ik blij van:

Dat ik een hoog iq heb waar er niks mee kan Engeltje smiley

GFT-bak???
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 16:57

Wat ik van plan ben???

Een heftig plan...

Uit eten....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:12

ZEELAND736 schreef:
Wat ik van plan ben???

Een heftig plan...

Uit eten....!!!

Lachende smiley veel plezier Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:13

het doel is bereikt....

ik vind het nu wel zo netjes om dit alles te verwijderen...
zouden jullie zo vriendelijk willen zijn ook de hele quote te verwijderen?

groetjes mariska.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 2 februari 2013, 09:28
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5156 5157 5158 5159 5160 5161 5162 ... 6194 Volgende
Pagina 5159 van 6194