| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 15:36
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Van haar..... Je weet wel, 5 letterwoord  |
je bedoelt zeker degene met de eerste letters van de woorden; prachtig enthousiast aardig toverfeeachtiggeverschijning rokend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 15:45
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nee, dat was niet wat ik zei. Ik had het juist over de omgeving die het appèl voelt van wat er heeft plaatsgevonden en waarin iemand onrecht is aangedaan. Het is lekker simpel om dan met de bijbel aan te waaien en de ander te zeggen: Vergeef. Het kan soms gewoon pure ordinaire gemakzucht zijn om met vergeving te wapperen. Want wat moet je met verdriet, boosheid (wordt vaak gezien als verkeerde negatieve emotie waar ik het pertinent niet mee eens ben) etcetera. Wil iemand naast de gekwetste gaan staan en ruimte en plek bieden voor de emoties/gedachtengang en er in investeren?! Wil men hier een erkenning aan geven: "Ja dit heeft impact op jou gehad, dit heeft jouw levensloop gewijzigd/beïnvloedt/je geraakt tot op het bot". En niet gelijk met bijbelteksten gieten, daar heb je als je boos/verdrietig/gekwetst bent op dat moment geen boodschap aan. |
Ik heb het verkeerd gelezen.
Ik heb ook idd geen boodschap aan alle bijbelteksten die om mijn oren vliegen als ik het effe moeilijk heb met de dingen. Dan ben ik de persoon die het liefst het tegenovergestelde doe van al die bijbelteksten.
WWJD/WWJS.. ook zo'n term waar ik niks aan heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 15:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | het zegt wat over jou dat je dat zelf niet doorhebt....... |
Ok, dat is niet direkt een antwoord op mijn vragen Willemijn ...
Als jij niet KUNT/WILT aangeven wat voor jou kwetsend is kan ik er geen rekening mee houden en zal ik daar ook verder niet op reageren. En als toevoeging: kan ik er ook een volgende keer geen rekening mee houden ...
Nu ik weet dat jij je door mijn opmerking gekwetst voelt, kan ik nu wel zeggen sorry, het is nooit mijn bedoeling geweest om jou te kwetsen, en dan mag jij voor jezelf bepalen of jij mij wilt vergeven, want jij bepaald of vergeving nodig is. Niet ik.
Blessings!
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op vrijdag 1 februari 2013, 16:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:04
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik wel wil reageren, maar ja dat ik moet werken vanmiddag, dus ja, dan stel ik dat reageren uit.
S. die als ze niet oppast alleen nog maar achter de pc zit en verder niets meer doet  |
Met die laatste zin....heb je helemaal gelijk... Dan gaat CM je leven beheersen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:14
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Yep! 
Maar volgens mij heb ik het best helder verwoord als ik het nog es overlees. |
Hmm, wat het verwarrende voor mij was is dat je in een zin omgeving en omstanders benoemd.
Als je met ontleden van de zin achteraan begint vertaald het vreemd ... Als mens scan je de zin, de een doet dat anders dan de ander en kan er zomaar iets anders in lezen....
Ik zag die mogelijke verwarring en dacht, kom laat ik mijn interpretatie van jouw bedoeling weergeven, voor iemand dat verkeerd leest, en ja, het bewijs werd meteen geleverd
Begin steeds meer te leren hoe ons verstand met informatie omgaat ... Zo fascinerend ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:29
|
|
|
|
Dat God iedereen kracht geeft dingen te doen die moeten gebeuren.
Dat moeilijkheden, ziekten en andere nare dingen, dat we die kunnen overstijgen en in het nu kunnen leven.
Want ja we leven in een gebroken wereld, dat God ons vandaag kracht geeft voor dingen die we willen en anderen weer moeten doen.
En dat God uitzonderlijk dichtbij mag zijn, bij degene van ons die het het allermoeilijkst hebben en dat sommigen over een tijdje kunnen zeggen tis toch allemaal goed afgelopen.
S.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:43
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Lezen is een vak op zich zelf.............trouwens kan je zien hoe frank het allemaal goed bij houdt.....  |
lees idd niet alles soms... maar ja hou je wel in de gaten ook al ben je hier niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:46
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | je bedoelt zeker degene met de eerste letters van de woorden; prachtig enthousiast aardig toverfeeachtiggeverschijning rokend
 |
Dan moet je het wel goed zetten he prachtig enthousiast toverfeeachtiggeverschijning rokend aardig
Zo anders moet Berendjan ook nog gaan puzzelen tssssss hij is beetje ziekjes he en dan zijn mannen sielug dus effe hellepe dan maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:49
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Ik heb geen dakkoffer maar wel dakrails,werkt ook prima als je je maar goed beethoudt...........wil je dat niet dan mag je op mijn trekhaak zitten........ |
Dat gaat tie niet houden Zeg het zelf wel voordat Frank er weer wat inkopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:53
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Volgende week pas, Leanne. En over twee maanden is het voor mij Nieuwjaar, als de zomertijd begint, bijna drie uur langer licht...
Om 20.12 de zon onder ipv 17.28 en dat terwijl nu elke week de dagen al een kwartier lengen ongeveer.
Thomasiaans Nieuwjaar op 31 maart 2013 |
Ik denk dat is het...zo ook maar ga zien....geeft me moed en energie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 16:54
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hmm, wat het verwarrende voor mij was is dat je in een zin omgeving en omstanders benoemd.
Als je met ontleden van de zin achteraan begint vertaald het vreemd ... Als mens scan je de zin, de een doet dat anders dan de ander en kan er zomaar iets anders in lezen....
Ik zag die mogelijke verwarring en dacht, kom laat ik mijn interpretatie van jouw bedoeling weergeven, voor iemand dat verkeerd leest, en ja, het bewijs werd meteen geleverd
Begin steeds meer te leren hoe ons verstand met informatie omgaat ... Zo fascinerend ... |
Waar CM al niet goed voor is. Ik zal volgende keer wat minder ingewikkeld doen vrouwen...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:03
|
|
|
|
|
home alone, lekker gerookt vissie op een kaiserbroodje, beetje salade er over en honing-mosterddressing... en onderuitzakken met een of andere sijbelfilm of zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:05
|
|
|
|
Waar ik blij van wordt? Nou de rest van mijn dag kan niet meer stuk Kreeg nèt bericht dat ik geslaagd ben voor een vervolgopleiding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met een 9.1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:07
|
|
|
|
Net mijn nieuwe 2e hands autootje opgehaald. Ik noem hem/haar/het maar koekblik, volgens iemand die het kan weten is de kleur een directeurskleur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:07
|
|
|
|
Het gaat over lezen maar wil de vrouwen een boek geven over mannen wellicht dat vrouwen ook ik in grote lijnen begrijpen hoe mannen over dingen denken en doen en zeggen .
boek: wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van de mannen
geschreven door: shaunti feldhahn
Is als goede tip bedoelt
En ik kreeg een boek vandaag van een voorganger Heb al eens zo iets gelezen maar misschien leuk voor de dames onder ons
Boek: De vernieuwing van uw denken Geschreven door Peter de leau
En strijd in je denken van Joyce Meijer heb ik voor een paar jaar geleden gelezen weet lang niet alles meer maar het heeft me deels gevormd om anders naar mensen te kijken en niet met eigen inzicht altijd wat ik denk is goed . En zeker niet wat geschreven letters zijn iemand ken je pas als je iemand ontmoet leert kennen en over lange tijd kan je zeggen tegen elkaar en ook elkaar kunt kwetsen ( niet dat het moet )want dan weet je hoe iemand het bedoelt of heeft bedoelt en kun je elkaar beter VERGEVEN omdat je elkaar beter kent denk ik .
IK denk dat de sleutel dus ligt in het niet elkaars gezicht kunnen zien en ja dan gaan we door met kwetsen zonder dat we het weten hoe we ons voelen
Ik denk dat hier nog heeeeeeel veeeeel het woordje vergeven valt in topics en sorry s en dat is ook nogmaal maar dan mag het ook klaar zijn toch
zomaar even komt dit in mij oo
VERGEEF ME DAT HET NIET HIER IN DIT TOPIC HOORT .
anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:17
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Net mijn nieuwe 2e hands autootje opgehaald. Ik noem hem/haar/het maar koekblik, volgens iemand die het kan weten is de kleur een directeurskleur.  |
als ie maar 4 wielen heeft en rijd dad toch het belangrijkst?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:20
|
|
|
|
Ik doel eigenlijk ook zeker op deze tekst:
De geestelijke wapenrusting
10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen.
De heiligen daar worden dus gelovigen mee bedoeld....ja, ik kreeg het even op me hart, het geld iig voor mezelf. En bidden voor elkaar, ook al zijn het er velen, een zin is genoeg, God ziet het hart aan.... Lijkt me heel belangrijk. Er zijn hier, mezelf inclusief. mensen die wel gebed kunnen gebruiken; aanhoudend bidden staat er....
Laten we aub niet vergeten elke dag te bidden voor elkaar, dat wil ik eigenlijk zeggen, en ja, niet voor degenen die dat al doen, dat weet ik, gewoon, voor mezelf zeg ik het en in het algemeen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:26
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | wil de vrouwen een boek geven over mannen wellicht dat vrouwen ook ik in grote lijnen begrijpen hoe mannen over dingen denken en doen en zeggen .
boek: wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van de mannen
|
Wow
Mooie titel voor een nieuw topic. Maar ik denk dat de mannen dat boek zelf ook eens moeten lezen.
ben benieuwd of ik mezelf daar in herken. feel free to quote ....
bedankt voor deze steun uit onverwachte hoek ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:29
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ok, dat is niet direkt een antwoord op mijn vragen Willemijn ...
Als jij niet KUNT/WILT aangeven wat voor jou kwetsend is kan ik er geen rekening mee houden en zal ik daar ook verder niet op reageren. En als toevoeging: kan ik er ook een volgende keer geen rekening mee houden ...
Nu ik weet dat jij je door mijn opmerking gekwetst voelt, kan ik nu wel zeggen sorry, het is nooit mijn bedoeling geweest om jou te kwetsen, en dan mag jij voor jezelf bepalen of jij mij wilt vergeven, want jij bepaald of vergeving nodig is. Niet ik.
Blessings! |
Hoe kom je er bij dat je mij gekwetst hebt? Welnee....ik vind alleen je opmerkingen over man-vrouw verhoudingen niet kunnen, dat is heel wat anders dan kwetsen..... Ik ken je verder niet en heb niets met je van doen dus waarom zou ik dan gekwetst worden???? je moet het niet groter maken dan het is.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:31
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Waar CM al niet goed voor is. Ik zal volgende keer wat minder ingewikkeld doen vrouwen...? |
Je had een heel duidelijke tekst Jol, denk nu niet dat er wat aan jouw manier van schrijven mankeert......het zegt wat over de manier van lezen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:46
|
|
|
|
Ik vind ook dat Jol duidelijk is, zegt idd iets over degene die lezen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:49
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hmm, even hoe je daar vanuit de psychologie naar kunt kijken Mariska ...
Wat je schrijft is een verhaal / een gedachte die ik aan mezelf kan vertellen ...
De grap is dat dit de waarheid op zijn kop is.
Ik KAN altijd vergeven, want vergeven is ten allen tijde een keuze van mezelf Ik WIL niet vergeven omdat het in dit geval teveel is wat ik moet opgeven wat belangrijk voor mij is .. |
Trek het je niet aan, trek het je niet aan...een liedje wat in me opkomt....
Trek het je niet aan Mariska, ik snap je en ben het met je eens!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 17:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan moet je het wel goed zetten he prachtig enthousiast toverfeeachtiggeverschijning rokend aardig
Zo anders moet Berendjan ook nog gaan puzzelen tssssss hij is beetje ziekjes he en dan zijn mannen sielug dus effe hellepe dan maar  |
ha ha,ja zieke mannen en of, of mannen die inteligentie beschikken om zo,n moeilijke puzzel optelossen misschien dat het nu niet meer zo moeilijk is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | hier willen wokken op 9 februari op een nader te bepalen tijdstip:
http://www.wokhetoosten.nl/
de lijst ziet er als volgt uit..
Sybren542 Joop340(kan mensen meenemen) Mamalou463 Berendjan590 (ov) Margriet020 Erika129 (ov) Trijnie671 Altje848 Ilona689 ......
wie volgt... |
Mariska heb mij er nu afgegooid (ov)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:06
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ha,ja zieke mannen en of, of mannen die inteligentie beschikken om zo,n moeilijke puzzel optelossen misschien dat het nu niet meer zo moeilijk is  |
Puzzel op gelost wat win ik als ik het antwoord geef???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:06
|
|
|
|
|
patat, frikadel speciaal, slaatje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:08
|
|
|
|
Broodje kapsaloon
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op vrijdag 1 februari 2013, 18:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Net mijn nieuwe 2e hands autootje opgehaald. Ik noem hem/haar/het maar koekblik, volgens iemand die het kan weten is de kleur een directeurskleur.  |
Niks koekblik!!! Ben je mal...het is gewoon jouw heerlijke vervoersmiddel....en je straalt als je hem ziet!!!
Ooit...(wat lijkt het lang geleden) regelde mijn broer een autootje... Was ook al 9 jaar oud.....maar zo mooi...wat was ik trots...
GOUD!!!!!!!!!!! (de kleur)
Maar daarmee was ik ook in een keer..de koningin in haar Gouden Koets!! Zo voelt het nog iedere keer...(alleen wuif ik niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | home alone, lekker gerookt vissie op een kaiserbroodje, beetje salade er over en honing-mosterddressing... en onderuitzakken met een of andere sijbelfilm of zo. |
Vertel...wat is voor jouw een sijbelfilm...??? (overigens wordt dat er bij mij ook een vanavond...)
Sorry oftopic....het was hier erwtjes/worteltjes...en sucadelappen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 18:22
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Puzzel op gelost wat win ik als ik het antwoord geef???  |
Dan mag je een kop koffie en misschien wel wokken
|
|
| Naar boven |
|
|