| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:41
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | jee over dromen, echt ik had een hele nare droom dat mensen uit een kerk allemaal lelijke leugens over me vertelden en mensen geloofden dat. en ik moest huilen omdat veel mensen me darom niet meer aardig vonden en toen kwam er een man die overal preekte en die keek me glimlachend aan en zei, niet huilen je hebt gods geest in je, darom doen die mensen zo lelijk, dat is de geestelijke strijd. Daar heb ik ook altijd last van,van leugens en kritiek van sommigge cristenen. wees blij je gods geest hebt.
ha ha komt vast door topics die ik heb gelezen over leugens van cristenen enzo en jeeee wat leuk die blijheid die je uitstraalt op het forum shanita  |
Ik heb weleens ook van de nare dromen lijken net echt dan.
Na een spannende film, soms idd na 'discussies' hier..
Ik heb ook geleerd me dromen te sturen, bewust voor je in slaap valt aan eerlijke, leuke en rustgevende, veilige dingend denkend, dan ga je daar ook vaak over dromen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:44
|
|
|
|
Ik ben eerlijk, en ik probeer daarbij de ander niet onnodig te kwetsen.

Mensen mogen van mij eerlijk zijn, zelsf belangrijk.
Als iemand over me grenzen heen gaat dan zeg ik eerlijk dat ik afstand neem.
Andersom accepteer ik dat ook.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 10:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LUDOVIS284
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:51
|
|
|
|
Heb je zelf een voorbeeld uit je eigen leven? Er staan iedere dag files op de A4 en toch storten er weinig vliegtuigen neer. omgekeerd denk je wel eens Ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven was tegengekomen totdat zij een ander tegenkwam, maar goed ik snap wel dat dat iets anders ligt. Ik denk eerder dat het zoiets is als het regent op de goeden en op de slechten, soms heb je geluk en dan dank je God daarvoor, maar wat doe je als je pech hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:53
|
|
|
|
Goed onderwerp, ik heb nu ff geen tijd meer, maar laterz wel!
Laterz!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb weleens ook van de nare dromen lijken net echt dan.
Na een spannende film, soms idd na 'discussies' hier..
Ik heb ook geleerd me dromen te sturen, bewust voor je in slaap valt aan eerlijke, leuke en rustgevende, veilige dingend denkend, dan ga je daar ook vaak over dromen.
 |
is wel goeie tip, ha ha dromen,toch es minder op cm als ik over topics begin te dromen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LUDOVIS284
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:56
|
|
|
|
Sommigen zijn wel erg bitter hier, Het lijkt wel of men 's morgens eerst een liter azijn drinkt. Iedere gelovige is zelf verantwoordelijk om te onderzoeken of het wel zo is wat er wordt beweerd. Voorgangers politici cm leden iedereen kan je zomaar iets op de mouw spelden al dan niet met volledig uit verband gerukte bijbelcitaten. onderzoek en leg het voor aan de Auteur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:01
|
|
|
|
|
Zoist!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:03
|
|
|
|
| LUDOVIS284 schreef: | Heb je zelf een voorbeeld uit je eigen leven? Er staan iedere dag files op de A4 en toch storten er weinig vliegtuigen neer. omgekeerd denk je wel eens Ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven was tegengekomen totdat zij een ander tegenkwam, maar goed ik snap wel dat dat iets anders ligt. Ik denk eerder dat het zoiets is als het regent op de goeden en op de slechten, soms heb je geluk en dan dank je God daarvoor, maar wat doe je als je pech hebt? |
Ik gebruikte in mijn voorbeeld een erg heftig voorbeeld, maar goed, ik zal een voorbeeld uit mijn eigen leven geven waarvan ik zeker weet dat God die persoon op de juiste tijd en de juiste plaats zette om mij te redden. Ik wilde liever niet over mijn situatie uitwijden maar nu je het zo vraagt zal ik het hier neerschrijven.
Een aantal jaar geleden reed ik op de afsluitdijk en door onbekende oorzaak kwam ik met mijn linker voorwiel vlakbij de vangrail terrecht in een soort greppel, door de schrik omdat mijn auto een stuk naar links getrokken werd hierdoor, remde ik en gooide snel het stuur wat meer naar rechts, maar ik weet nu dat ik niet had moeten remmen, maar dat deed ik in een reflex, toen ik remde begon mijn auto te tollen en ging een x over de kop, terwijl de auto tolde en ik dwars op de afsluitdijk stond en de vrachtwagens tegemoet zag komen, ging mijn leven in een snelle flits aan me voorbij, het is gebeurt was het enige wat ik dacht en ik weet niet hoe het kwam, maar ik vloog over een hectometer paaltje en kwam in de rechterberm tot stilstand, geen schrammetje, helemaal niets, alleen de auto was totall loss. Het eerste wat ik dacht was, ik heb echt een engeltje op mijn schouders gehad zeg ( ik kerkte toen niet en geloofde niet ) Er stopte gelijk een man naast me en vroeg me hoe het ging, ik was zo ontzettend geschrokken, en verbaasd dat ik nog leefde! Wat bleek, deze man zag het van een afstand gebeuren en reed al zigzaggend over de weg achter mij om het verkeer achter hem en mij te seinen dat er voor hem iets mis ging.
Moraal van dit verhaal, Deze man was het middel in Gods Hand om mijn leven te redden, hij was daar op de juiste tijd en plaats.
Maar het kan natuurlijk ook met een ander voorval wat je hebt meegemaakt in je leven dat je ergens voor bewaart bent.
Het gaat hier dus niet om een xtje domweg pech hebben, maar dat je kon en mocht ervaren dat Hij over je gewaakt heeft, dat het ook anders had kunnen lopen.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 11:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:05
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Cadeautjes gekocht voor verjaardag van mijn zoontje morgen en slingers en ballonnen gekocht, en voor mezelf een mooie mok van Jet by ter Steege  |
En wat heb je voor mij gekocht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:06
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | is wel goeie tip, ha ha dromen,toch es minder op cm als ik over topics begin te dromen  |
Dromen over je busdriver is dan welweer leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:06
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ja daar wilde ik ook naar luisteren omdat ik noodgedwongen niet naar de kerk kan vanochtend, maar is net afgelopen
Was dus een mooie uitzending Frank? |
Ja, vond ik wel, je kan ook naar 'Uitzending gemst' kijken...
De samenzang gebeurde in de basiliek van Oudenbosch...dat is een paar km hier vandaan. Ik ga er soms ook wel eens naar de mis of in de week ga ik daar wel eens bij tabernakel zitten.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 3 februari 2013, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | En wat heb je voor mij gekocht?  |
Ben jij ook jarig binnenkort dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ja, vond ik wel, je kan ook naar 'Uitzending gemst' kijken... |
Ja is waar, ga ik zo doen, goed idee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:10
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Hoe weet jij dan dat degene die reageert, een waarheidsgehalte van 0,0 heeft? En dat die reactie er eentje is met meer verzachtende omstandigheden? Dat zijn dan dus ook oneerlijke gedachten naar die ander toe  |
Mij is in het verleden verweten, dat ik te eerlijk was, te eerlijk?! Kan dat ook dan? Waarschijnlijk wel, en dat heeft mij dan ook het nodige gekost, maar had ik dan wat minder eerlijk moeten zijn? Dus oneerlijke gedachte, ik vind van niet, over die ander, als je een halve waarheid aanhoud, is niet eens een halve eerlijkheid, dan leef je in een leugen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:13
|
|
|
|
Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.
Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is. Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde. Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.
Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi. De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:19
|
|
|
|
en nu nog frank erbij,frank ik heb een goed excuus,nog beetje onzeker,moeilijke stap voor me,maar jij hebt geen excuus,gewoon gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:21
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Je kan ook eerlijk zijn met respect naar de ander, dus respectvol iets zeggen wat je ervan vind, zonder de ander te kwetsen. | Repect is het modewoord van tegenwoordig. Natuurlijk moet je respect hebben, maar soms wordt het als dooddoener gebruikt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Mij is in het verleden verweten, dat ik te eerlijk was, te eerlijk?! Kan dat ook dan? Waarschijnlijk wel, en dat heeft mij dan ook het nodige gekost, maar had ik dan wat minder eerlijk moeten zijn? Dus oneerlijke gedachte, ik vind van niet, over die ander, als je een halve waarheid aanhoud, is niet eens een halve eerlijkheid, dan leef je in een leugen. |
Het verschil zit het soms niet in de inhoud maar wel op het tijdstip of de manier van brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:24
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | en nu nog frank erbij,frank ik heb een goed excuus,nog beetje onzeker,moeilijke stap voor me,maar jij hebt geen excuus,gewoon gaan  |
...ik heb wel een excuus...ik ga die zaterdag al wandelen...ik kan niet op 2 plaatsen zijn...en het andere excuus is, is dat ik bang ben van vrouwen zoals van anna-piet, mamaloe, BJ, Erika, Margriet...ik heb dus meer excuses dan jij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:25
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Ja is waar, ga ik zo doen, goed idee! |
Voor goede ideeën moet je bij een Belg zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:26
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ben jij ook jarig binnenkort dan  |
Ja, binnen 3 weken...de 25ste dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:27
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Dus als ik het goed begrijp heb jij van dat bakje van gisteren nog 1 bordje soep over Frankie, dus ik zou die maar lekker opsmikkelen vandaag  |
Neeee, ik heb die allebei opgegeten...was zonde om ze niet op te eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik heb wel een excuus...ik ga die zaterdag al wandelen...ik kan niet op 2 plaatsen zijn...en het andere excuus is, is dat ik bang ben van vrouwen zoals van anna-piet, mamaloe, BJ, Erika, Margriet...ik heb dus meer excuses dan jij...  |
tja das wel begrijpelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:34
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Het verschil zit het soms niet in de inhoud maar wel op het tijdstip of de manier van brengen.  |
Nou dat ben ik niet helemaal met je oneens, het is vaak ook vraag, en aanbod, maar zit wel vaak in het hoe. Het zeggen, of het zetten, een persoonlijke benadering werkt nu eenmaal anders dan een schriftelijke, die laatste, daar ontbreekt hem net de lichaamstaal aan. Maar hier kan het nu éénmaal niet anders, zelfs die pokke dingen werken vaak ander, terwijl je het misschien zo bedoeld. (lief dus) en niets anders.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 3 februari 2013, 11:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:39
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou dat ben ik niet helemaal met je oneens, het is vaak ook vraag, en aanbod, maar zit wel vaak in het hoe. Het zeggen, of het zetten, een persoonlijke benadering werkt nu eenmaal anders dan een schriftelijke, die laatste, daar ontbreekt hem net de lichaamstaal aan. Maar hier kan het nu éénmaal niet anders, zelfs die pokke dingen werken vaak ander, terwijl je het misschien zo bedoeld. (lief dus) en niets anders. |
Daar ben ik het volledig niet mee oneens! Dingen die je mondeling zegt, komen soms heel anders over dan die je leest. Hierdoor zijn er al veel misverstanden ontstaan in het verleden, heden en ik vrees ook in de toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:42
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.
Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is. Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde. Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.
Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi. De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven??? |
Precies, en voor mij persoonlijk betekende dat het begin van de weg terug naar het geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, binnen 3 weken...de 25ste dus...  |
Okay, nou dat is wel een cadeautje waard dan he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:46
|
|
|
|
|
Zeker mooi! en ben het met de vorige reageerders eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:46
|
|
|
|
Kan ik volledig begrijpen dat je bang voor ons bent
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:51
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Okay, nou dat is wel een cadeautje waard dan he  |
...en wat wordt het??? Wat is de eerste letter van dat kadootje?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |