| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:53
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Kan ik volledig begrijpen dat je bang voor ons bent  |
Ik probeer iemand mee te krijgen in de hoop dat die persoon naar Amersfoort durft rijden. Ik durf het echt niet. Ik heb geen sprekende wegvinder en ik rij niet graag op onbekend gebied.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik probeer iemand mee te krijgen in de hoop dat die persoon naar Amersfoort durft rijden. Ik durf het echt niet. Ik heb geen sprekende wegvinder en ik rij niet graag op onbekend gebied.  |
Dat is leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...en wat wordt het??? Wat is de eerste letter van dat kadootje? |
Jij nieuwschierig manneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:03
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Jij nieuwschierig manneke  |
...ben helemaal niet nieuwsgierig...Was ik ook nooit...pffff, ik stel al geen enkele vraag meer...voila...wees dan eens bezorgd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik probeer iemand mee te krijgen in de hoop dat die persoon naar Amersfoort durft rijden. Ik durf het echt niet. Ik heb geen sprekende wegvinder en ik rij niet graag op onbekend gebied.  |
O nee hè............Frank , wijzig die instelling op je wegfinder nou eerst eens van fietsrijders naar autobestuurders . Scheelt je uuuuuuuren .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ben helemaal niet nieuwsgierig...Was ik ook nooit...pffff, ik stel al geen enkele vraag meer...voila...wees dan eens bezorgd... |
Moet ik bezorgd zijn of onze Frank geen cadeautjes krijgt met zijn verjaardag, bedoel je dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | O nee hè............Frank , wijzig die instelling op je wegfinder nou eerst eens van fietsrijders naar autobestuurders . Scheelt je uuuuuuuren .  |
...wrijf het er nog maar eens goed in...waarom gaan jullie niet mee???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:10
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Moet ik bezorgd zijn of onze Frank geen cadeautjes krijgt met zijn verjaardag, bedoel je dat  |
neeen gekkie, ik ben bezorgd daarom stel ik ook zoveel vragen...ik ben jullie herder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SYBREN542
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:13
|
|
|
|
beste mensen ik heb besloten het wokken anuleren aftezeggen er zijn te weinig mensen die zich hebben aangemeld het spijt me heel erg ik en joop orgeniseren iets en dan gaan er zo weinig mee ik hoop binnenkort opnieuw te proberen super bedankt voor het aanmelden het spijt mij jullie horen snel van me sybren broekema
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:15
|
|
|
|
| SYBREN542 schreef: | beste mensen ik heb besloten het wokken anuleren aftezeggen er zijn te weinig mensen die zich hebben aangemeld het spijt me heel erg ik en joop orgeniseren iets en dan gaan er zo weinig mee ik hoop binnenkort opnieuw te proberen super bedankt voor het aanmelden het spijt mij jullie horen snel van me sybren broekema |
Syb, wat had je dan gehoopt? Ik ben ooit eens, in november, gaan wokken met 21 mensen. We hadden zelfs niet de tijd om met alle 21 mensen kennis te maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:16
|
|
|
|
| SYBREN542 schreef: | beste mensen ik heb besloten het wokken anuleren aftezeggen er zijn te weinig mensen die zich hebben aangemeld het spijt me heel erg ik en joop orgeniseren iets en dan gaan er zo weinig mee ik hoop binnenkort opnieuw te proberen super bedankt voor het aanmelden het spijt mij jullie horen snel van me sybren broekema |
Nouja zeg, jammer! Weet je wat, ik wil het organiseren op me nemen, diegenen die mee wilden gaan die nog steeds mee?
Voor het makkelijke houden we het bij hetzelfde wokrestaurant want daar zijn we nu op ingesteld, lijkt mij het handigste.
In elk geval gaat mee
Mamaloe463 Berendjan590
Wie volgt?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 3 februari 2013, 12:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | neeen gekkie, ik ben bezorgd daarom stel ik ook zoveel vragen...ik ben jullie herder  |
En wij zijn de makke schaapjes die Frank de herder volgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:20
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | En wij zijn de makke schaapjes die Frank de herder volgen  |
Zo hoort het ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:21
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Nouja zeg, jammer! Weet je wat, ik wil het organiseren op me nemen, diegenen die mee wilden gaan die nog steeds mee?
Voor het makkelijke houden we het bij hetzelfde wokrestaurant want daar zijn we nu op ingesteld, lijkt mij het handigste.
In elk geval gaat mee
Mamaloe463
Wie volgt? |
Hopelijk gaat Syb nog mee...en als hij vrouwen van zijn leeftijd wilt mee hebben moet hij maar reclame maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:35
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Nouja zeg, jammer! Weet je wat, ik wil het organiseren op me nemen, diegenen die mee wilden gaan die nog steeds mee?
In elk geval gaat mee
Mamaloe463
Wie volgt? |
Ik ga mee heb die dag speciaal voor vrij genomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 12:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Het is zelfs zo dat het vergeving vragen van de gene die men heeft gekwetst of beschadigd (for life) de ander opnieuw op het bordje wordt gelegd dat men weer iets móet. Men legt de ander a.h.w. een juk op en de boodschap is: "jij moet mij vergeven want anders voel ik mij beroerd". Zeker als men beschadigd of geraakt werd in een manipulatieve context en er emotionele afhankelijkheid is van elkaar wordt vergeven een wurggreep.
Vergeven om het maar weer goed te laten zijn houdt de schone schijn op en bepaalde patronen in stand. |
Ik begrijp wat je bedoett Jol. Helemaal mee eens.
Is het veilig om te stellen dat vergeven iets anders is dan vergeving vragen? En dat veel van de spraakverwarring zit het niet maken van dit onderscheid?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Weljaaaa, geef CM maar de schuld.... Lekker makkelijk. |
er is een gezegde over bloed en nagels. is hier echt van toepassing. Ik vind deze toespelingen echt niet kunnen Shanita. Ik merk op dat je de opmerking over azijn drinken niet hebt begrepen. maar dat terzijde. 7x70 maal. Gewoon weer doen.
Om toch even de glitch van CM te documenteren het volgende:
Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:12
| Quote: | | goed nieuws; Zowel Zoeker als Shanita hebben gelijk! |
Helemaal mee eens, daar wilde ik dus graag op reageren. Complimentje voor TESSABEAR!
Heb ik vervolgens tegen 11:14 op gereageerd. Die posting is WEG.
Twee stukjes zijn er nog van terug te vinden.
1. Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:12
| Quote: | : En ja, dat is een erg ongebruikelijke manier van denken .. dat ervaar ik keer op keer. (volgens mij ben ik weer helemaal on-topic) |
2. Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:15
| Quote: | | Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente. |
Ik ben echt benieuwd naar iemand die kan verklaren waar jij en ik die quotes vandaan hebben gehaald.
Ik zit zelf in de ICT en weet dat er ook technische redenen zijn, hoeft echt geen opzet te zijn. maar het is wel lastig.
Ik herinner me nog dat je afgelopen week zo ook eens bezig bent geweest met het zoeken naar een uitspraak van jezelf en hem niet meer terug kon vinden.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op zondag 3 februari 2013, 13:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:19
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ik begrijp wat je bedoett Jol. Helemaal mee eens.
Is het veilig om te stellen dat vergeven iets anders is dan vergeving vragen? En dat veel van de spraakverwarring zit het niet maken van dit onderscheid? |
Ik denk zelfs dat het meest veilig is dat iemand alleen zijn excuus aanbiedt in de wetenschap wat hij een ander heeft aangedaan. En dat het woord vergeven aan degene is die het schenkt/schenken mag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik denk zelfs dat het meest veilig is dat iemand alleen zijn excuus aanbiedt in de wetenschap wat hij een ander heeft aangedaan. En dat het woord vergeven aan degene is die het schenkt/schenken mag. |
Snap ik. Maar dat is wel lastig: hoe vraag ik dan iemand vergeving?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:22
|
|
|
|
Nu : bruine bol met kruidenkaas, gerookte zalm en geroosterde pijnboompitten.
voor vanavond ligt er nog een heerlijk varkenshaasje op mij te wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja, idd.Ik ken dat, dat dader zegt van nou dan moet je me maar vergeven......want dat staat zo raar he, iedereen vraagt zich af waarom ik niet meer met mijn dochter omga...... |
Precies. Dus voor de schone schijn. En dan: ik bedoel het toch goed? Ik zie het toch in? Zij/hij vergeeft mij niet dus het ligt aan degene die niet vergeeft/kan vergeven... oftewel... men ziet nog steeds niet in dat vergeving onverdiend is. Misschien even zwart-wit gesteld maar soms moet dat.
Daarbij denk ik dat vergeven en loslaten, verdergaan en het stof afslaan het beste is wat je kunt doen voor een vrije toekomst, los van of er herstel volgt van relaties. Je zult maar last hebben voor de rest van je leven van bitterheid en alle fysieke/emotionele/relationele gevolgen van dien want het woekert voort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:29
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | | Snap ik. Maar dat is wel lastig: hoe vraag ik dan iemand vergeving? |
Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 februari 2013, 13:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:39
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is. |
Vergeving vragen is dan een hoofdstuk wat ergens komt na schuld belijden ... Ik zie de mogelijke zware lading van het woord.
Volgens mij moeten we gewoon een ander woord verzinnen voor casual vergeven als in elkaar even niet begrijpen.... Of een ander woord voor het zware vergeven. Ik dacht altijd dat dat verzoenen was. Maar heb weer eens wat geleerd....
Thanks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:40
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Precies. Dus voor de schone schijn. En dan: ik bedoel het toch goed? Ik zie het toch in? Zij/hij vergeeft mij niet dus het ligt aan degene die niet vergeeft/kan vergeven... oftewel... men ziet nog steeds niet in dat vergeving onverdiend is. Misschien even zwart-wit gesteld maar soms moet dat.
Daarbij denk ik dat vergeven en loslaten, verdergaan en het stof afslaan het beste is wat je kunt doen voor een vrije toekomst, los van of er herstel volgt van relaties. Je zult maar last hebben voor de rest van je leven van bitterheid en alle fysieke/emotionele/relationele gevolgen van dien want het woekert voort. |
Hai Jol, ja als vergeven loslaten betekend heb ik al vergeven.
Toch, voor mij gevoel heet het geen vergeving, want dat blijft bij mij verbonden met weer van harte met iemand omgaan.
Het heet dan loslaten en/of vergeten. voor mij dan, en ja als een ander dat definieert als vergeving, ok. Dan heb ik vergeven. Mij best, als ik de man maar nooit meer hoef te zien, als ik maar nooit meer naar die en die gemeentes hoef..bij wijze van spreken dan, want ik maak zelf uit wat ik doe.
Maar is snap wat je bedoelt, de laatste versie die ik hoorde van een counselor is dat vergeving betekend dat je wou dat het anders was gelopen en degene niet meer hoeft te zien. Nou, ok toch, dan vergeef ik, maar ja niet op de manier hoe ik zelf vergeven zie, hoe ik zelf aanvoel wat het betekend voor mij, het woord 'vergeven' dus..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is. |
Hai Jol.
Zo denk ik er ook over, goed verwoord hoor vind ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:15
|
|
|
|
...ik verveel me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik verveel me |
Voor goede ideeen moesten we toch bij een belg zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:39
|
|
|
|
Die heb ik allang gevonden.
Ik ben weleens meer iets kwijt, en juist als ik ga lopen zoeken waar stond dat ook alweer ja, dan vind ik het bijna nooit.
Laat ik het voor wat het is, ja, dan zie ik het ineens na een tijdje als ik bijvoorbeeld een topic nog een keer doorlees, of bij toeval.
Ik kan me ook niet echt herinneren dat jij iets tegen Tessybear had gezegd, misschien heb je dat gedroomd ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja lekker bakkie eerst! |
http://www.healingbaskets.com/image/cache/data/90771-500x500.jpg
Dit is die van mij. Helpt echt, dubbele bak senseo past er in of latte macchiato.
NB: zucht de link werkt niet zoals ik wil, wel zonder tussen url of img te zetten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 februari 2013, 14:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:53
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Voor goede ideeen moesten we toch bij een belg zijn  |
...tegen jou tik ik ook al niet meer...je onthoud te goed...
|
|
| Naar boven |
|
|