ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 517 518 519 520 521 522 523 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:39

IMRE695 schreef:
Het was een beetje prutterig. Met bruine bonen. Meer wil ik er niet over kwijt.... Smiley met dichtgeplakte mond

als je aardbeienijsje maar lekker gesmaakt heeft Clown smiley

ik had trouwens frambozenijsje van cornetto Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:44

We gaan swingend richting naar een stad, op een dag voor Koninginnedag:
http://www.youtube.com/watch?v=F3PWAoFDShY&feature=PlayList&p=26C7731361576561&playnext_from=PL&playnext=1&index=18
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:45

http://www.youtube.com/watch?v=lL9ENghvK-E&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:48

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:48

We gaan weer lekker off-topic
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:51

MARIJAN072 schreef:
Ik vind 3 delen van 'onaardig gedoe in chat en forum', een beetje veel van het goede. Twijfelende smiley

blijkbaar is daar reden toe Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:52

MARIJAN072 schreef:
Nog een idee, laat de chatbox en eventueel het forum een poosje voor wat het is. Kan heel verfrissend zijn! Reallife heeft ook zo z'n charmes. Lachende smiley

Ik vind 3 delen van 'onaardig gedoe in chat en forum', een beetje veel van het goede. Twijfelende smiley

op die andere 2 zit een slotje Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
kwam omdat we zo lief voor elkaar waren Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 29 april 2010, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:57

ik had me nog niet opgegeven.
maar ik zie ervan af om mee te gaan.
aangezien de sfeer op het forum zie ik er vanaf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 29 april 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:04

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het vreemd dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt. Een van de belangrijkste kenmerken van het Joodse geloof was dat ze juist geen afgodsbeelden hadden. Daarmee onderscheidde ze zich van andere godsdiensten. Het was tegelijkertijd ook moeilijk voor ze omdat ze geen houvast hadden.
Ik vind nog steeds dat we dat dienen te respecteren. Uit respect naar God, die ons daartoe oproept geen afbeeldingen van Hem te maken. En dat geldt nog steeds voor onze tijd, waarin de visuele media toch een grote rol spelen.

Is er een verschil tussen een situatie beschrijven in woorden en een afbeelding maken van diezelfde situatie?

Wat als je een afbeelding maakt naar aanleiding van het visioen van Ezechiel, waarin hij met veel woorden cherubijnen en de Heer zelf beschrijft? [Ezechiel 1,1-3,15 NBV]

Is dat dan verkeerd?

Of wat denk je van Daniel die een visoen heeft van de hemel en daar de 'Oude van dagen' (of 'oude wijze') op een troon ziet zitten en dit ook kleurrijk beschrijft.
Mag je daar wel een afbeelding van maken, omdat het zo in de Bijbel staat?
Het is immers een beschrijvig van God. Of, zoals andere het interpreteren, een beschrijving van de messias.
[Dan 7:9-14 NBV]

Maakt het werkelijk uit of je iets beschrijft, ook al is het symbolisch, of dat je iets vastlegt in kleuren en lijnen op een stuk hout of papier?
Letters of taaltekens zijn immers ook kleine 'tekeningetjes'.

Interessant dat er in de Oosters orthodoxe kerken niet wordt gesproken over 'geschilderde' maar ''geschreven' iconen. (vanwege het platte lijnenspel en het gebrek aan wiskundigperspectief en andere illusionaire ruimtelijkheid).

Laatst aangepast door
LAURENS814
op donderdag 29 april 2010, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:11

wat een diepgaande discussie, maar ik denk als mensen nooit van Jezus gehoord hebben en dus niet zijn vergeving kennen, ze toch behouden kunnen worden.
Als mensen wel van hem gehoord hebben en bewust iets anders kiezen is het een ander verhaal. Maar dan is het niet aan mij om over hun te oordelen.

Maar volgens mij ging deze discussie over welk geloof iemand op zijn profiel heeft staan of niet. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:26

MARISKA601 schreef:
ik had me nog niet opgegeven.
maar ik zie ervan af om mee te gaan.
aangezien de sfeer op het forum zie ik er vanaf.

een volgende keer beter mariska!!
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:27

JONATHAN890 schreef:
als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.

1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt

Even ter aanvulling, als het mag Jonathan:
Anita heeft teksten genoemd uit het OT... was goed, maar ik miste ook iets...En dat heb jij aangevuld met het NT...
Dank jullie allebei!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:50

JONATHAN890 schreef:
als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.

1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt

mooi stukje Jonathan, tnx !!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:54

we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695
peter646
kanjer134
louwrens662

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?

er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........ Clown smiley Knipoog smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 29 april 2010, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:20

49 volwassenen; whoeps; moet goed komen; wie wordt de vijftigste???
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:33

chips
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:34

JONATHAN890 schreef:
Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is?
Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft?
Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn?
Die vraag stel ik me dan dus.
En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.

Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ?
Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ?
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:41

SUSANNAH475 schreef:
Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ?
Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ?

...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden...
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:48

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het met je eens zoals je het beschrijft, maar helaas, de zgn. milieupartijen denken alleen maar in termen van belasting, dat is een negatieve motivatie. Investeren in milieu is een heel interessante optie, want dat levert veel geld en banen op. Belasten terwille van het milieu is een slechte zaak, want dan wordt de eenvoudige man het meeste gepakt.

Volgens mij willen milieupartijen een milieubelasting om zo subsidies voor allerlei energiebesparende zaken en duurzame energie mogelijk te maken. Op die manier worden investeringen mogelijk..... Dus dat is een verhaal van linksom of rechtsom komen tot investeringen.

Via via hoorde ik dat iemand die in Thailand geweest is, gemerkt heeft dat het in de binnenlanden ontzettend warm kan worden. 's Ochtends vroeg zat hij al te zweten van de hitte.....
Als er niets gedaan wordt aan de klimaatopwarming, dan krijgen méér landen te maken met ondraaglijke hitte.
Hier in Nederland en België valt het natuurlijk nog wel mee. Voor ons is het juist fijn dat het warmer wordt omdat we dan meer buiten kunnen lopen zonder jas. Maar het zijn juist de zuidelijke landen die de dupe gaan worden.... In Spanje zit je toch niet prettig meer als de temperatuur overdag 43 of hoger is......
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:59

NISHA834 schreef:
...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden...

Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ?
Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???

Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets...
Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:09

HANNAH810 schreef:
49 volwassenen; whoeps; moet goed komen; wie wordt de vijftigste???

tjeempie, da's veel hee Hannah...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:15

JONATHAN890 schreef:
Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is?
Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft?
Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn?
Die vraag stel ik me dan dus.
En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.

Lees dan eens de laatste zin van de tekst, daar is het antwoord. Dit alles zal blijken..........Ik zelf kan daar geen oordeel over geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:33

Ga nu slapen Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:34

Ga nu slapen Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

ANITA324 schreef:
BOX 21.1. BITTERHEID TEGENOVER VEGEVING

Wij worden ertoe geroepen genadig te zijn, net zoals Hemsel Vader genadig is (Luk.6:36) en anderen te vergeven zoals wij zelf vergeving hebben ontvangen. (Efe. 4:31-32) Dit bevrijdt ons van het verleden en laat niet toe dat satan voordeel op ons behaalt. (2 Kor.2:10,11) Vraag God in het gebed om je de mensen die je moet vergeven in gedachten te brengen.

Voor alle duidelijkheid:

3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.

Bron: "Op weg naar Vrijheid in Christus", Neil T. Anderson

Boek Geestelijke Groei
Website: http://www.heartcry.nl

Ik vind deze stelling wat apart gezegd Anita.
Ik stem er niet mee in hoor, om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Die keuze was aan diegene en niet aan mij !

Ik vind het jammer dat je zelf niet persoonlijk hier wat over zegt. Je zou ook iets kunnen citeren en daarna vermelden wat je er zelf over vindt of wat je zelf erbij ervaart... dan is 't wat persoonlijker...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:38

JONATHAN890 schreef:
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded

God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

Fijn Jonathan dat je Gods liefde weer in je leven ervaart.
Mensen kunnen je enorm kwetsen, maar wat fijn dat je dan ondanks alles wat er gebeurt is weer verder kan met je leven.
De kerk kan nog heel wat van je leren... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:39

En knuffel voor Bea en de rest van de rest van de Koninklijke fam. (alvast voor morgen)
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:39

MARIO216 schreef:

het iz zlapen met een z
zlaap ze en droom ze Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:55

JONATHAN890 schreef:
t zonnetje zcheen maar waterig hier vandaag, t iz wel warm geworden, hoop dat de zon morgen meer kanz krijgt.

De zon scheen in 't zuid-westen toch vaker ? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 517 518 519 520 521 522 523 ... 6194 Volgende
Pagina 520 van 6194