| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:30
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | volgens mij he jol kan ik hem beter de volgende keer geen koffie meer geven misschien dat dat bepaalde dingen voorkomt of kwam door die kip siam, ehhh zon goeie kok ben ik niet, heb wel op de datum nog gekeken  |
kip siam was goed de rijst ook? of teveel paracetmol?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:32
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Vandaag was ik blij dat de advocaat belde en ik ineens inzag dat opnieuw beginnen niet verkeerd is , en dat ik dat ook ga doen , want HIJ begint elke dat opnieuw met mij en geeft mij leven waarom zou ik stoppen en opgeven om niet dat kleine beetje te geven aan mijn zoon wat nog kan
anita |
Wat mooi om te horen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:33
|
|
|
|
Me moeder heeft mij een hele mooi lieve kaart gestuurd die ze zelf heeft geschilderd!
En ze kent me vrienden ook schreef ze, en ze komt binnen kort naar me toe!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik zal wel voor jou bidden, meisje. Dan ben je zeker dat het goed gedaan is. Petra heeft nu andere dingen aan haar verliefd hoofdje...  |
Ik voel me n beetje remi achtig momenteel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:35
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | doe je er ook wel effe eerder bij, dan heb je frank, petra,berend, zijn er al drie die voorje bidden. berend doet ook vast mee. waar 2 of 3 in mijn naam....... |
Ahh je bent lief, voel me door het idee alleen al n stuk beter weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:36
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ik voel me n beetje remi achtig momenteel  |
remi achtig wat is dat misschien helpt paracetamol, wel op letten voor de bijwerkingen, sommigge mesnen schijnen er winderig van te worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:44
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | doe je er ook wel effe eerder bij, dan heb je frank, petra,berend, zijn er al drie die voorje bidden. berend doet ook vast mee. waar 2 of 3 in mijn naam....... |
Waarom komt het woord Jomanda nu opeens in mijn gedachte Maar veel geluk Petra en BerendJ Waar blijft die nieuwe topic???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:46
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | nou bedankt voor de informatie cool ik kan ook wel een scheet laten en heb 100 andere dingen, |
Nah volgens mij hebben we een aardig koppel bij elkaar zo Ze laten beide lekkere rufters zo te horen geven beide elkaar de schuld.... nah zit wel goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nah volgens mij hebben we een aardig koppel bij elkaar zo Ze laten beide lekkere rufters zo te horen geven beide elkaar de schuld.... nah zit wel goed  |
ach Erika, stank moet je altijd met stank verdrijven Maar ja of ze elkaar nu willen verdrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:48
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Waarom komt het woord Jomanda nu opeens in mijn gedachte Maar veel geluk Petra en BerendJ Waar blijft die nieuwe topic??? |
jomanda bid niet in jezus naam en is niets mis mee om voor elkaar te bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:48
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nah volgens mij hebben we een aardig koppel bij elkaar zo Ze laten beide lekkere rufters zo te horen geven beide elkaar de schuld.... nah zit wel goed  |
was jij niet die gene die zei van dat we moesten gaan date
dan is het jou schuld een beetje toch???
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op woensdag 6 februari 2013, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:51
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | jomanda bid niet in jezus naam en is niets mis mee om voor elkaar te bidden. | daar ben ik het dan wel weer mee eens Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 19:59
|
|
|
|
...Erika verlaag je niet zo eens met die vuile woorden en gedragingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:00
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | ach Erika, stank moet je altijd met stank verdrijven Maar ja of ze elkaar nu willen verdrijven  |
...Roos begin jij nu ook al...en dat voor een meisje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:02
|
|
|
|
...waarom we Visser zo weinig lezen de laatste tijd...zou hem 'iets' overkomen zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...Roos begin jij nu ook al...en dat voor een meisje  | Nee ik begin niet Zoiets doen ze alleen maar in midden en het noorden van NL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:07
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Nee ik begin niet Zoiets doen ze alleen maar in midden en het noorden van NL  |
Oeps wat zal jij opgeblazen voelen met al dat lucht in jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...waarom we Visser zo weinig lezen de laatste tijd...zou hem 'iets' overkomen zijn  |
misschien begint hij last van een mid life crisis te krijgen hij beingt ook al tegen de 50 aan te lopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:09
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Oeps wat zal jij opgeblazen voelen met al dat lucht in jou  |
ehhm hier moet ik even over nadenken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:19
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | misschien begint hij last van een mid life crisis te krijgen hij beingt ook al tegen de 50 aan te lopen  |
tegen de 50??? Hij is net 45 enne de midlifedinges is rond je 40ste...ik heb er nooit last van gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Soms is het zo in het leven dat je bent gescheiden, of een relatie had.
Dan kan het zo zijn dat die beeïndigt wordt door veel verschillende uiteenlopende redenen. Ik wil het niet over de redenen hebben die kunnen zo divers zijn en zo verschillend, het kan wel.
Ik bedoel, na een beeïndiging relatie kan iemand dagenlang een gevoel van verlies hebben, ook al weet je dat het zo wel beter en verstandiger is.
Neemt niet weg, 'scheiden doet lijden' ook voor degene die uiteindelijk de beslissing heeft genomen. |
Dagenlang? Zou dat niet langer zijn? Bij een echtscheiding (en kinderen) zijn er 3 verliezende partijen, waarvan de kinderen de partij is die er de dupe van zijn. En toch zijn alle partijen levenslang aan elkaar veroordeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:27
|
|
|
|
Het gaat om het woordje lang
Of dat nu dagen, maanden of jaren is....ik wou niet overdrijven vandaar.....
Want dan had ik weer risico gelopen dat sommigen waarvan de verkering uit is, weer zeggen van zoo lang, was bij mij kwestie van dagen....
Duidelijk ?
Bij elkaar blijven voor de kinderen is schadelijker.....DENK IK.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 6 februari 2013, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | tegen de 50??? Hij is net 45 enne de midlifedinges is rond je 40ste...ik heb er nooit last van gehad  |
Die middlife komt vaak als de kids het huis uitgaan en iemand zich oud begint te voelen. Een grote aanleiding voor echtscheidingen
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op woensdag 6 februari 2013, 20:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het gaat om het woordje lang
Of dat nu dagen, maanden of jaren is....ik wou niet overdrijven vandaar.....
Want dan had ik weer risico gelopen dat sommigen waarvan de verkering uit is, weer zeggen van zoo lang, was bij mij kwestie van dagen....
Duidelijk ?
Bij elkaar blijven voor de kinderen is schadelijker.....DENK IK. |
aha okee, snap je. Niet trouwen nog minder schadelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:39
|
|
|
|
|
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:41
|
|
|
|
Ik bedoel het bij mekaar blijven voor de kinderen als er eigenlijk geen liefde is, is schadelijker voor de kinderen want die hebben alles door, dan scheidden.
Denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | tegen de 50??? Hij is net 45 enne de midlifedinges is rond je 40ste...ik heb er nooit last van gehad  |
denk jij.... denk jij......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:52
|
|
|
|
Woensdag 6 Februari, Jakobus 3: 1-12; Willem de Zwijger.
Woorden kunnen werken als zweepslagen. Als mensen hun verhaal vertellen, valt het me vaak op dat het heel vaak bepaalde woorden zijn geweest waardoor ze in hun leven beschadigd werden. Bijvoorbeeld een vrouw die door haar man in de steek gelaten is. Het zijn vaak de woorden die toen gezegd zijn, die je maar blijven achtervolgen en pin blijven doen. Daarom: let op je woorden en zeg niet zo veel. Op verjaardagsfeestjes razen sommige mensen urenlang door. Over alles en iedereen. Onder het mom van ‘de waarheid mag niet gezegd worden’ of: ‘ik ben nu eenmaal geen Willem de Zwijger.’ Nee, dat ben je inderdaad niet. Je bent een echte Willem de Zweper. Jakobus gaat op dit punt heel uitvoerig in. Kennelijk is al dat gepraat hem een doorn in het oog. En vooral een signaal dat iemand geen hart heeft dat aangeraakt is door Christus en die liefde van God. Want hoe is het anders mogelijk dat dezelfde tong de naam van God prijst en even later zulke lelijke, gemene dingen kan zeggen? Dan deugt de bron niet. Dan heb je geen nieuw hart. Leeft Jezus Christus wel in je? Dat is eigenlijk Jakobus’ vandaag. Want dan zullen je woorden mensen zegenen en zalven, niet bezeren. Dan zeg je woorden waarvan men opknapt, niet afknapt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:06
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Me moeder heeft mij een hele mooi lieve kaart gestuurd die ze zelf heeft geschilderd!
En ze kent me vrienden ook schreef ze, en ze komt binnen kort naar me toe!!!!!  |
een prachtig samen zijn met je moeder toege wenst shanita ze heeft die kaart vast met veel liefde voor jou gemaakt liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:09
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Met name in de bevindelijke kringen is er nog vaak een autoritaire vaderrol. Hoewel men zich in deze groepen er nogal op voorstaat bijbels te handelen, lezen ze niet dat de vrouw eigenlijk alleen haar man maar hoeft te respecteren, terwijl aan de wijze waarop een man een vrouw moet behandelen veel meer eisen worden gesteld. Daarnaast is het zo dat wij als bekeerde heidenen niet gebonden zijn aan de Joodse wetten, die in een Joodse cultuur gemaakt zijn die als kenmerk had dat vrouwen nietswaardig waren. We moeten de christelijke opdracht nu waar maken en in deze tijd, waar de rechtsstaat vrouwen veel beter beschermt dan de wetten 3000 jaar terug. De tijd is echt voorbij dat je een vrouw kon ruilen voor kamelen. Voor Christus zijn man en vrouw gelijkwaardig. Gelijk is onzin, zelfs elke cel is anders. En een autoritaire man die qua sexbeleving niet verder komt dan dat ze haar benen moet spreiden als hem dat uitkomt, heeft van vrouwen wel erg weinig begrepen en aangevoeld. Als dit soort primitieve wanminnaars zich daarbij ook nog op de Bijbel beroept, is het al helemaal beschamend. Wie als man met dat soort armoedige opvattingen een huwelijk wil aangaan, kan maar beter niet huwen en van begeerte branden, dan doe je een ander tenminste geen kwaad of ernstig tekort. Het is uiteraard een woordspeling, zoals je begrijpt. Mannen leven vandaag de dag niet bijbels als ze zich beroepen op een cultuur waarin vrouwen geen gelijkwaardigheid kenden en feitelijk met een bruidsschat betaald moesten worden. Naar die maatschappij wil geen zinnig mens terug. Een liefdevol christen met enig respect voor vrouwen al helemaal niet.
Thomas |
Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk. Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving. Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen. De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren. En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander. Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem. Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig. Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen.
|
|
| Naar boven |
|
|