ChristianMatch

Forum

Euthanasie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5224 5225 5226 5227 5228 5229 5230 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 22:26

[quote=CORNE927]Tjee, wat een discussie is dit.

Dit is zo'n beetje het moeilijkste onderwerp wat je maar kan verzinnen. Zijn er eigenlijk wel goede antwoorden op te verzinnen?

Vanuit je hart praten, en ja, als iemand zich zelf zo ook heeft gevoeld ja, dan is dat makkelijker om dat degene wéét...

Ik ken een vrouw die totaal verkankerd was en heeft bij haar volle verstand aangegeven of ze haar niet te veel wilden laten lijden. Goed of fout?

Met alle respect, Corne, ik vind het woord verkankerd even wat l@#$$g gekozen, want ja, in Rotterdam onder de jeugd is dat een negatief bedoeld woord.
Fout: Er gebeurt een wonder waardoor ze geneest
Goed: Je ondraaglijke lijden voor jezelf ...en...naasten verzachten, dus juist rekening houden met anderen zelfs.

Geef het goede antwoord maar op dat moment.

De vrouw die erg ziek is vraagt aan de artsen en verpleegkundigen of ze haar niet teveel willen laten lijden.
Daar is niets fout aan, dat is mijn inzien een gewoon begrijpelijk verzoek,
Ja, ik wéét wat het is om ondragelijk lichamelijk te lijden, ben ook weleens 's nachts opgehaald na 112 te hebben gebeld met zwaai lichten.

Dan de religieuze discussie. Mogen we voor God spelen? Hij gaf ons leven en Hij neemt ons terug. Geen discussie mogelijk meer. Wij mogen dat niet zelf beïnvloeden.

O nee, en degene die bijvoorbeeld roken hier onder ons?
Dat is geaccepteerd, dat staat zelfs in de vragenlijst van het account van iemand.

Het is niet voor niets dat dit onderwerp al jarenlang HOT is. Zoetjesaan glijden we naar de situatie toe dat, mits (aards) goed geregeld, veel mag.
Aards gezien scheelt het ook veel kosten, dus kan wel begrijpen dat men dit omarmt. Ja, we kunnen zelfs blij zijn dat degene niet zoveel heeft hoeven lijden als 'we 'een handje helpen. Je hoort het vaak in de trant van, nou hij/zij is rustig heengegaan hoor. Men voelt zich er dus goed bij!!
Goed voelen = accepteren, maar dus wel voor God spelen!!

Dit is gewoon hoe Frank denkt, hoe hij het voelt en ziet dus dan is het zíjn beslissing. En Frank mag zo denken.
Ik weet niet of zijn arts dit omarmt , maar ja, na jarenlange gesprekken, ja, dan begrijp die arts van Frank, denk ik Frank.

Ga er maar aan staan als je zelf voor een keuze komt.

Dit is een voorbeeld van fysiek ziek zijn dus.

Nu geestelijk ziek, is zowaar toch anders..of niet?

Vraag 1) is geestelijk ziek vergelijkbaar met lichamelijk ziek?
Kan je maanden over discussiëren. Persoonlijk zou ik zeggen, nee, is niet vergelijkbaar, maar door je vorming, omgeving gegroeid. Ja, maar dan ben je toch ook ziek? Ja, ziek gemaakt lijkt me.

Nee, ziek geworden.

Ik zie dat wel als een belangrijk verschil, zonder te zeggen wat erger is, lichamelijk of geestelijk.

Waarom zie je dat als een verschil?

Je kan ook niet zomaar even zeggen wát er nou erger is....dat is persoonlijk....en er zijn zoveel situaties die allemaal van elkaar verschillen.

Het grijpt op elkaar in net als tandwielen, Bij geestelijk ziek zijn, dus geestelijk lijden, ja, dat slaat op je lichaam, en andersom, bij lichamelijk ziek zijn, ja, dat slaat weer op je geest.

Het is allemaal erg namelijk, maar euthanasie bij geestelijk zieken ligt voor mij toch een stuk lastiger te accepteren.

Ja. En jij hoeft het niet te accepteren.

We zitten allemaal wel es in de put,

Ik denk niet dat Frank hier vertelde dat hij weleens in de put zit...
Frank heeft het over ernstig psychisch lijden. En dat al járenlang.

maar een goed gesprek kan veel verlichting geven en je weer positief doen worden.
Ja, als dat zo makkelijk was, ja als je weleens in de put zit, net als iedereen, zoals je hiervoor schreef ja dan misschien wel, dat een goed gesprek verlichting biedt...

Nou, je zou maar een einde aan je leven gemaakt hebben. Da's toch zuur dan lijkt me.

Waarom? Dacht jij dat Gods Liefde en Rechtvaardigheid niet geldt voor mensen die het gevoel hebben dat zij het leven niet meer aankunnen?
Ik geloof heilig dat ook deze mensen in de Hemel komen,

Natuurlijk geldt dit niet in alle gevallen, maar ik wil aangeven dat geestelijk zieken en euthanasie meer oplossingen kan bieden dan lichamelijk zieken.

Psychisch pijn kan zo hartverscheurend erg zijn. Maar ik snap je laatste zin niet...
Zie hiermeteen boven.

Corne, vindt het ook maar lastig

Ik vind het niet lastig, ik vind het heel erg verdrietig dat veel mensen zo ernstig psychisch lijden hebben. En in dit geval iemand die ik al bijna drie jaar ken van CM. En heel graag mag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 februari 2013, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 22:29

JOOST764 schreef:
Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan.
Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?

Voor tips houd ik me aanbevolen!

Voor je gaat beginnen aan het stoppen met roken, eerst je adem een uurtje inhouden Lachende smiley wedden dat het werkt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANN529

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 22:50

MAT170 schreef:
Ik heb zelf geen kinderen maar vond het wel goed van een gelovige vrouw die haar kind van de basisschool had gehaald die dag. Ik dacht dat ze klassikaal met occulte dingen bezig waren en toen heeft ze haar kind opgehaald. Ik vond het goed wat ze had gedaan en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan.

Ik heb ook geen kinderen, maar ik vind dat die mevrouw goed gehandeld heeft als zij zich er goed bij voelt. Wat denk ik wel belangrijk is dat ze het ter sprake brengt op school, mocht het nog eens gebeuren... dat haar kind daar niet aan mee hoeft te doen.
Mat, hoe kwam zij erachter dat ze klassikaal bezig waren met occulte dingen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 23:06

Naaste

wordt je aandacht
een huis

worden je handen
een vuur

worden je woorden
brood

mens
naaste ben je dan

zegen van God
hemel op aarde

Hans Bouma/Evelyne Dessens
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 23:49

ERIKA129 schreef:
Hij plukt dr vast nog effe kaal Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 23:50

JOSINA022 schreef:
Dialysedienst draaien met een cliënt die door de vermoeidheid van het dialyseren niet meer uit bed wilde en agressief werd met als gevolg een flinke trap in mijn buik Zieke smiley

Dat is vervelend zeg! Beterschap!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 23:52

BERENDJAN590 schreef:
denk dat die alleen wat langer aan staat of helemaal niet meer uit gaat. Engeltje smiley

De mijne valt van schrik uit tot 6 maal toe.
En wenst niet meer aan te gaan t.n.o. Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:03

GERRIT084 schreef:
Hé Frank, ik ga zeker niet met je mee huilen, maar probeer met je mee te lopen en te kijken elke dag, naar al dat mooie.
Naar al dat mooie wat er wel is, maar we nu even niet zien, maar morgen misschien wel.

Mooi verwoord!

Frank, sterkte èn bid voor je!
Ik hoop van harte dat je weer mooie dingen mag gaan zien.

Jammer overigens dat ook hier weer zo'n discussie verloopt. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:09

Theoretisch zeggen de meeste mensen inderdaad dat ze volledig voor de kinderen gaan, heel begrijpelijk en logisch bij een fatsoenlijk mens!!
Maar noem maar een situatie:
Wat nu als tijdens een verder gevorderde relatie een puber dochter/zoon de nieuwe man/ vrouw niet meer accepteerd?
Je voor de keus wordt gesteld om een keuze tussen hen te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:11

Bedenk wat je allemaal niet voor dat geld wat je eraan besteed kunt kopen Engeltje smiley

Een nieuwe pc bijvoorbeeld Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:21

de klik....

...is hier alleen van de lichtschakelaar. verder klikt er niks.
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:32

mij ontgaat even wat roken met gristelijk leven te maken heeft. 't is iets dat in alle lagen van de maatschappij voorkomt, zowel bij buitenkerkelijken, fijn heidenen en gristenen. en volgens mij komt het meer voor bij de geref. gezindte dan overige stromingen. waarbij ik moet opmerken dat de heren van de geref. gezindte in bepaalde situaties 1e klas hufters zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:34

twee woorden:

'Phone Home...'

E.T. best een leuke film om gezien te hebben. of mag dat niet vanwege occulte inhoud?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:59

ROOS575 schreef:
Het slechtste moment vandaag?
Nee eigenlijk al een paar dagen Twijfelende smiley
Mijn arme computer is in de VUT gegaan Huilende smiley, smiley in tranen

Gelukkig viel hij nog niet onder de nieuwe regeling Lachende smiley

Ik deel in je slechte moment....
De mijne was ook erg ziek...
Vier dagen hier thuis...en nu bij de dokter...
Waarschijnlijk geen VUT-regeling...(gelukkig)
Maar nu op een totaal vreemde LEEN-pc
Die dan weer niet doet wat ik wil...
Morgenavond...komt de dokter hier aan huis....

Een ander slecht moment...
Met 2 vingers klem gezeten...tussen een ijzeren schuiflade!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 01:03

MARIANNE338 schreef:
Ben bang van niet Steen......
Hij laat ons wel achter het bekende netje hengelen Boze smiley
Ach ja....zeeuwen....

Maarre..Joop is terug Lachende smiley
Ben benieuwd of er gewokt gaat worden op een datum dat ik ook meekan.
een bbq-tje zeg ik ook geen nee tegen...

Dat was toch de bedoeling?? Lachende smiley Lachende smiley

ergens half april maar weer eens een bbq/ picknick plannen, marianne?
gooi maar wat data over de mail dat je zou kunnen; dan plannen we weer eens iets; t is al lang geleden dat we elkaar hebben gesproken he?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 05:01

ROOS575 schreef:
Mooi verwoord!

Frank, sterkte èn bid voor je!
Ik hoop van harte dat je weer mooie dingen mag gaan zien.

Jammer overigens dat ook hier weer zo'n discussie verloopt. Boze smiley

Inderdaad.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 07:32

HANNAH810 schreef:
ergens half april maar weer eens een bbq/ picknick plannen, marianne?
gooi maar wat data over de mail dat je zou kunnen; dan plannen we weer eens iets; t is al lang geleden dat we elkaar hebben gesproken he?
Knipoog smiley

Half april pas Verraste, verbaasde smiley Dan moet er toch tussendoor gewokt worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 08:49

ROOS575 schreef:
Theoretisch zeggen de meeste mensen inderdaad dat ze volledig voor de kinderen gaan, heel begrijpelijk en logisch bij een fatsoenlijk mens!!
Maar noem maar een situatie:
Wat nu als tijdens een verder gevorderde relatie een puber dochter/zoon de nieuwe man/ vrouw niet meer accepteerd?
Je voor de keus wordt gesteld om een keuze tussen hen te maken?

Nou Roos, het lijkt mij toch echt niet moeilijk, oké wel lastig als je voor zo,n keuze zou komen te staan.
Als je kinderen hebt, moeten die ten alle tijden, op de eerste plaats staan, ligt volgens mij wel een beetje aan de leeftijd.
Als ze ver in de twintig zijn, wordt het onderhand wel tijd om op eigen benen te gaan staan.
Maar jonge kinderen kan je niet, voor een keuze zetten, dat is volgens mij de verantwoordelijkheid van de ouder.
Maar niet geheel onbelangrijk, de nieuwe partner zou dan ook zo wijs moeten zijn, (vrouw of man) dat er geen keuze is, en de relatie be eindigen . Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 08:54

KABOUTER722 schreef:
de klik....

...is hier alleen van de lichtschakelaar. verder klikt er niks.

Als ik zo naar het model kijk Geschokte, onthutste smiley is er waarschijnlijk alleen nog een klik te krijgen, in het auto -Tron te Rosmalen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:12

GERRIT084 schreef:
Nou Roos, het lijkt mij toch echt niet moeilijk, oké wel lastig als je voor zo,n keuze zou komen te staan.
Als je kinderen hebt, moeten die ten alle tijden, op de eerste plaats staan, ligt volgens mij wel een beetje aan de leeftijd.
Als ze ver in de twintig zijn, wordt het onderhand wel tijd om op eigen benen te gaan staan.
Maar jonge kinderen kan je niet, voor een keuze zetten, dat is volgens mij de verantwoordelijkheid van de ouder.
Maar niet geheel onbelangrijk, de nieuwe partner zou dan ook zo wijs moeten zijn, (vrouw of man) dat er geen keuze is, en de relatie be eindigen . Huilende smiley, smiley in tranen

Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan.
En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Knipoog smiley
Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Twijfelende smiley
Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:15

JOL252 schreef:
En nu zeg je het weer. Toch fijn he dat het er weer staat. Excuus of niet, het staat er maar toch.

Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben.
Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:23

ROOS575 schreef:
Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan.
En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Knipoog smiley
Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Twijfelende smiley
Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie Geschokte, onthutste smiley

Ja ja LAT met een BOM of e.v.t BOV ideaal en af en toe WOP das nou een echt burgelijke gedachte Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:23

ZEELAND736 schreef:
Ik deel in je slechte moment....
De mijne was ook erg ziek...
Vier dagen hier thuis...en nu bij de dokter...
Waarschijnlijk geen VUT-regeling...(gelukkig)
Maar nu op een totaal vreemde LEEN-pc
Die dan weer niet doet wat ik wil...
Morgenavond...komt de dokter hier aan huis....

Een ander slecht moment...
Met 2 vingers klem gezeten...tussen een ijzeren schuiflade!!!

oeps zeeland; arme vingers Twijfelende smiley

En die dokter komt morgen niet hoor! Hij komt al bij mij!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zou ik ook een LAT computer krijgen??? Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:24

GERRIT084 schreef:
Ja ja LAT met een BOM of e.v.t BOV ideaal en af en toe WOP das nou een echt burgelijke gedachte Gefrustreerde smiley
Je zou ter overweging ook een ORK of en ALNL kunnen nemen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:25

GERRIT084 schreef:
Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben.
Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in.

De discussie lijkt nog steeds te zijn voor/tegen/anders denken en tegen over elkaar staan. Uit die eerste opmerking van mij wordt een hele visie op mij geplakt en een aanname gesteld dat ik voor actieve euthanasie ben, zonder dit na te vragen of te verifiëren. En daar verzet ik me tegen. Een andere mening vind ik niet erg. Wel als mensen mijn mening, normen en waarden voor me invullen. Als je goed leest Gefrustreerde smiley kun je dit terugvinden in mijn reacties.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:32

ERIKA129 schreef:
Tortel de tortel Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo
voor de torteltjes onder ons Knipoog smiley

ha ha mooi nr, vast geschreven toen de zanger helemaal verliefd was Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 10:11

ANNA415 schreef:
Half april pas Verraste, verbaasde smiley Dan moet er toch tussendoor gewokt worden Knipoog smiley

ja ja rustig toch jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 10:12

JANS221 schreef:
Naaste

wordt je aandacht
een huis

worden je handen
een vuur

worden je woorden
brood

mens
naaste ben je dan

zegen van God
hemel op aarde

Hans Bouma/Evelyne Dessens

Ben dr stil van!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 10:14

GERRIT084 schreef:

Om het e.e.a. weer duidelijk te krijgen op deze topic, de volgende vraag:
Haar (Mamaloe) is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, schrijf je. Geef nu eens concreet aan welke mening anderen dan hebben en wie die anderen zijn. Ik ben namelijk nog geen andere mening tegengekomen.

En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 12 februari 2013, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 11:09

NVT

Laatst aangepast door
ALTJE848
op dinsdag 12 februari 2013, 16:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5224 5225 5226 5227 5228 5229 5230 ... 6194 Volgende
Pagina 5227 van 6194