ChristianMatch

Forum

Laat uw geluk niet afhangen van anderen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5227 5228 5229 5230 5231 5232 5233 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:31

Mmm ik vind het wel wat hebben, er zit best een hoop waarheid in........
Zijn er dan eigenlijk niet een hoop zoek binnen een huwelijk, zoals ......
Als je niet eerlijk bent in een huwelijk, of niet houd van elkaar..............
Dan ben je in alles niet.............................................eerlijk tegen God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:33

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley watte??
Ehhh vrij vertaald pizza op nu opschieten om in de garage te komen om te gaan werken Smiley die vol vragen zit

Tja sorry hoor ben een hollander Clown smiley

Mijn excuus heb aangepast Clown smiley is mijn telefoon die niet altijd mee werkt Verlegen lachende smiley
En ik ben er ook niet helemaal met mijn verstand er bij Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:39

Zo een beetje over sommige topics surfend , zie je som sfantastisch egetuigenissen van vrouwen die een gigantisch moeilijk leven hebben gehad en nu maar 1 ding kunnen en dat is getuigen dat God hen heeft geholpen om weer vrij te zijn. Natuurlijk is er nog strijd, maar ze hebben gelukkig nu Iemand die hen steunt. Ook zijn er vrouwne die zich zelf los konden maken uit benarde situaties.

Afgelopen zondagavond en hadden we het over de liefde, zonder liefde is leven niet mogelijk en nutteloos. We kunne van alles doen van profiteren, spreken in tongen of wat dan ook wat de Geest ons geeft, zonder liefde geen leven.

Veel verhalen wat men op de topics neerheeft gezet, zie ik dat de liefde ontbrak, dat door egoísme ed, van de ander, men niet meer verder kon.God zij dank , zie ik hier nu dat men vooral door God zich vrij voelt.

Ik wens een ieder alle goeds en Gods nabijheid en zegen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:06

ROOS575 schreef:
Ik bedoel niet dat je kinderen voor een keuze moet zetten, ik heb het over degene die een relatie aan willen gaan.
En ik sprak over pubers, dus doorgaans grofweg tussen de 10- 20 jr Knipoog smiley
Theoretisch zou je dan voor het kind moeten kiezen, vraag me wel eens af hoevaak dat niet gebeurd Twijfelende smiley
Of kiezen we dan gewoon voor een LAT relatie Geschokte, onthutste smiley

Nee Roos , je spreekt eerst over een verder gevorderde relatie .
Dan ga ik even voor het gemak uit van een relatie van pakweg een half jaar .
Was er eerst wèl een goeie klik / verstandhouding met de toekomstige partner en de kids en na een half jaar niet meer dan had er m.i. allang gesproken moeten worden met de kinderen en met de nieuwe partner wat er de reden van is dat de verstandhouding heeft doen afnemen .
Er is dan iets aan de hand wat niet klopt .
En daar moet over gepraat worden .
Als de klik met de nieuwe partner en de kids vanaf het begin goed is doe je er volgens mij alles aan om die klik goed te houden .... nee, alleen maar proberen om die klik beter en beter te laten worden .
Je gaat dan niet alleen voor de partner maar ook voor zijn/ haar kinderen .
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:14

ROOS575 schreef:
Bedenk wat je allemaal niet voor dat geld wat je eraan besteed kunt kopen Engeltje smiley

Een nieuwe pc bijvoorbeeld Coole smiley met zonnebril

Zeker nu ..nu er weer een euro bovenop gekomen is op een pakje shag.
(behalve in dat goeie , dichtbije belgië dan) Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:19

HANNAH810 schreef:
ergens half april maar weer eens een bbq/ picknick plannen, marianne?
gooi maar wat data over de mail dat je zou kunnen; dan plannen we weer eens iets; t is al lang geleden dat we elkaar hebben gesproken he?
Knipoog smiley

Ja ja ....tijden veranderen .
Vroeger werd dat nog wel eens tegen een Zeeuwlander gezegd van gooi jij eens wat data over de mail . Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:23

GERRIT084 schreef:
Knollen met citroenen vergelijken.........

Christelijke school en openbare school, eigenlijk moest er geen verschil zijn, je komt op een school om wat te leren.
Wellicht was er aan de hand van dat glaasje draaien, wel een onderwerp ter vergelijking, of als een voorbeeld van de les bedoeld.

Er staat alleen dat een moeder haar koter van school heeft verwijderd ten gevolgen van glaasje draaien.
Ze geven op basis scholen tegenwoordig ook les in seksuele voorlichting
stel dat ze foto matriaal gebruiken, ter verduidelijking, is er weer een excuus om kinderen van school te houden.

Een kind ziet, verwerkt, slaat op, neemt het mee naar huis, en vertelt, en voor je het weet, gaat een onderwerp een eigen leven leiden.

Natuurlijk vandaag de dag moeten wij ons aanpassen aan de maatschappij, niet aan wat God wil, mijn wil geschiede en niet die van u God, wij willen halloween ,Allah en wat al niet meer op onze scholen, laat de rotzooi maar in het kinderbrein gezaaid worden, kunnen ze later zelf kiezen of ze nu bij Titatovenaar , Allah of God willen horen. Sexuele voorlichting, fantastisch , kunnen ze alvast leren dat je met elkaar de lakens kunt delen alvorens te trouwen, wat een geluk dat men een kind van 4 alvast heeft geleerd hoe anticonseptie te gebruiken, krijgen wij gelukkig niet de jongste moeders hier.

De intensieteit die God bedoelt heeft om als man en vrouw met elkaar om te gaan, de één wording van lichaam en ziel als man en vrouw, waar ook een opdracht licht voor een ouder (dus absoluut niet een school) omdat over te dragen aan zijn/haar kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:30

VISSER278 schreef:
Ja ja ....tijden veranderen .
Vroeger werd dat nog wel eens tegen een Zeeuwlander gezegd van gooi jij eens wat data over de mail . Huilende smiley, smiley in tranen

so just do it!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:50

Ik nu ga slapen, morgen heel druk, hele dag opboksen zeg maar.
Dingen doen en druk.
Ja, die dagen heb je.
Ik bid en weet dat God me kracht geeft en met me is.

Tot morgen!! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:54

ROOS575 schreef:
Die kom je overal tegen Kabouter.
Maar je zou zeggen dat christenen beter moeten weten
Helaas is de praktijk nogal eens anders Twijfelende smiley

Ze weten beter , maar ja het vlees is zwak.... Twijfelende smiley

S, Die voorlopig wel drastisch mindert en (nog ) niet stopt. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:55

MAT170 schreef:
Gewoon als ik de reacties zie en ook op andere topics, begin me serieus af te vragen of mensen wel echt geloven.

Ieder mens gelooft.

De vraag is: "waarin" geloven mensen?

Wat is trouwens "echt" geloven?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:01

JOOST764 schreef:
Vorige maand een jammerlijk mislukte poging gedaan.
Aanstaand weekend volgt de tweede, het zal toch ooit een keer gaan lukken?

Voor tips houd ik me aanbevolen!

Ik geloof dat elke verslaving op dezelfde manier werkt:

Jij moet (oke: mag...) je verslaving duidelijk maken dat je hem niet meer nodig hebt.
Hij zal heftig gaan protesteren. Niets van aantrekken. Blijf hem maar overtuigen dat je hem niet langer wens te dienen. En zoek intussen je heil bij Jezus.

Als je stopt met je verslaving, dan zal er "iets" gaan protesteren in je innerlijk. Zolang je toegeeft, zul je niet ontdekken wat dat "iets" is. En zodoende zul je er ook niet mee kunnen afrekenen.
Ontdek de dieperliggende behoefte. En zoek een andere - wel vervullende manier - om die behoefte te vervullen, te be-vrede-gen.

En eenmaal begonnen, is het slechts een kwestie van volharden...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:29

VISSER278 schreef:
Nee Roos , je spreekt eerst over een verder gevorderde relatie .
Dan ga ik even voor het gemak uit van een relatie van pakweg een half jaar .
Was er eerst wèl een goeie klik / verstandhouding met de toekomstige partner en de kids en na een half jaar niet meer dan had er m.i. allang gesproken moeten worden met de kinderen en met de nieuwe partner wat er de reden van is dat de verstandhouding heeft doen afnemen .
Er is dan iets aan de hand wat niet klopt .
En daar moet over gepraat worden .
Als de klik met de nieuwe partner en de kids vanaf het begin goed is doe je er volgens mij alles aan om die klik goed te houden .... nee, alleen maar proberen om die klik beter en beter te laten worden .
Je gaat dan niet alleen voor de partner maar ook voor zijn/ haar kinderen .

Ik ben het roerig met je eens, en komt er geen klik met de kinderen, kan je beter afblazen, lijkt mij.
Ik ga dan uit als vrije man, naar een vrouw met kinderen, andersom kom je bijna niet tegen volgens mij.
Een band van een moeder en kinderen, is altijd sterker (hoort wel zo te zijn) als man blijf je dan toch een vreemde eend in de bijt .
Wat op den duur kan escaleren, je kan dan beter voorkomen, genezen is volgens mij dan ook geen optie.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:30

SHANITA130 schreef:
Ik nu ga slapen, morgen heel druk, hele dag opboksen zeg maar.
Dingen doen en druk.
Ja, die dagen heb je.
Ik bid en weet dat God me kracht geeft en met me is.

Tot morgen!! Slapende smiley

succes morgen shanita
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:37

dat heb je goed gezien pieter, sterke vrouwen, ooit gebroken, nu sterk dankzij de genade van god Lachende smiley
en vol vertrouwen wetende dat god omziet naar weduwen en wezen, het opneemt voor de zwakkere, de gebrokene herstelt met enorm veel van zijn onvoorwaardelijke liefde Lachende smiley
en jaa er zijn ook sterke mannen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:38

Ik ben ook van de partij.
Gezellig altijd hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:48

VISSER278 schreef:
Ik denk dat als er wederzijdse liefde is , echte liefde , dat er dan vanzelf ook liefde is voor de ander zijn / haar kinderen .
Geeft de ander gelijk aan van jou kinderen , nee dat hoeft voor mij niet .........lijkt mij het beste om dan helemaal niet aan een relatie met zo iemand te beginnen .

ben het hier wel mee eens, je kan trouwens ook niet gelukkig met elkaar worden als het niet klikt met de kinderen denk ik.
petra die in haar 20 jarig huwelijk dagelijks de kinderen van ex over de vloer had lopen en ze hebben ook bij me gewoond , nooit problemen mee gehad, vond ze van af het eerste moment leuk,
maar me exvriend klikte niet met 1 kind dus toen was de keuze voor mij heel makkelijk, meneer had er problemen mee ze een soa had opgelopen tijdens een vaste relatie, kon ze niks aan doen, maar was bang dat ons kindje besmet zou worden, was grote onzin, en ik kon kiezen of dat kind e r uit of hij ging en nam zijn kind(ons kind) mee, nou d ekeuze was makkelijk, hij e ruit en kind heeft hij natuurlijk niet kunnen meenemen. belachelijk.......
en zie hier met busdriver waar het gigantisch mee klikt, gelijk ook een klik met mijn kids, was ongelooflijk hoe het klikte, das de klik.....
is die klik er niet, moet je kappen, want jouw kinderen moeten zich maar aanpassen, krijgen zo iemand door hun strot geduwd met tegenzin, en wat je dan je kinderen aandoet die al zoveel hebben meegemaakt....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 23:55

JANE866 schreef:
Hemelse Vader,

U heeft de hemel en aarde geschapen en U heeft Uw Zoon gezonden om mij te verlossen van alles wat mij vasthoudt om niet in mijn bestemming te wandelen.
Geef mijn handen en voeten kracht. Ik wil opstaan en mij niet langer meer laten intimideren door mijn vijanden.
Ik zal opstaan en in Uw Heilige Naam al mijn innerlijke vijanden vernietigen opdat ik vrij zal zijn en in mijn bestemming mag komen tot eer van Uw naam.
Ik neem een besluit om mij niet langer meer te laten hinderen door angsten maar in vrijheid Uw Licht uit te stralen in deze wereld en door mijn leven Uw Liefde en kracht te laten schijnen.
Ik neem een besluit om patronen te doorbreken, verslaving, angsten, negatief denken en spreken achter mij te laten en te leven in vrijheid en in Uw Liefde.
Jezus omgordt mij met Uw Geest opdat ik in Uw kracht zal overwinnen.

Amen

zeker een mooi gebed Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:09

PIETER619 schreef:
Zo een beetje over sommige topics surfend , zie je som sfantastisch egetuigenissen van vrouwen die een gigantisch moeilijk leven hebben gehad en nu maar 1 ding kunnen en dat is getuigen dat God hen heeft geholpen om weer vrij te zijn. Natuurlijk is er nog strijd, maar ze hebben gelukkig nu Iemand die hen steunt. Ook zijn er vrouwne die zich zelf los konden maken uit benarde situaties.

Afgelopen zondagavond en hadden we het over de liefde, zonder liefde is leven niet mogelijk en nutteloos. We kunne van alles doen van profiteren, spreken in tongen of wat dan ook wat de Geest ons geeft, zonder liefde geen leven.

Veel verhalen wat men op de topics neerheeft gezet, zie ik dat de liefde ontbrak, dat door egoísme ed, van de ander, men niet meer verder kon.God zij dank , zie ik hier nu dat men vooral door God zich vrij voelt.

Ik wens een ieder alle goeds en Gods nabijheid en zegen

Hai Pieter,

vind je hele post heel mooi!

Bij dat 'spreken in tongen' moet ik even rillen, brrrr, ja, soort allergie.
Ja, omdat 'dat' moest, iedereen, als je dat niet deed kwam je niet in de hemel etc.
En ik kon dat niet, en heb me jaren af lopen vragen wat er mis was met mij.
Vandaar.

Verder, toffe post!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:21

PETRA373 schreef:
dat heb je goed gezien pieter, sterke vrouwen, ooit gebroken, nu sterk dankzij de genade van god Lachende smiley
en vol vertrouwen wetende dat god omziet naar weduwen en wezen, het opneemt voor de zwakkere, de gebrokene herstelt met enorm veel van zijn onvoorwaardelijke liefde Lachende smiley
en jaa er zijn ook sterke mannen

Hai Petra,

Haha, 'ooit gebroken' nou ik voel me nog steeds gebroken ;)

Ben gisteren extra vroeg naar bed gegaan. Ja, want ik moet/wil zóveel doen.

Ik moet ineens denken aan een liedje dat heet: ' nog zóveel te doen'. :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:23

ROADY558 schreef:
Ik geloof dat elke verslaving op dezelfde manier werkt:

Jij moet (oke: mag...) je verslaving duidelijk maken dat je hem niet meer nodig hebt.
Hij zal heftig gaan protesteren. Niets van aantrekken. Blijf hem maar overtuigen dat je hem niet langer wens te dienen. En zoek intussen je heil bij Jezus.

Als je stopt met je verslaving, dan zal er "iets" gaan protesteren in je innerlijk. Zolang je toegeeft, zul je niet ontdekken wat dat "iets" is. En zodoende zul je er ook niet mee kunnen afrekenen.
Ontdek de dieperliggende behoefte. En zoek een andere - wel vervullende manier - om die behoefte te vervullen, te be-vrede-gen.

En eenmaal begonnen, is het slechts een kwestie van volharden...

Nou Roady,

Dat vind ik een hele verstandige en bemoedigende post!

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:28

Buschauffeurs en ook controleurs in de trein zijn idd vaak toffe gasten.

Aardig een geen kapsones :)

Is mijn ervaring :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 05:38

Dank je, ja, ik ben wat vroeger opgestaan, kan ik ff rustig wat schrijven.
Bakkie koffie drinken. Wat lezen, wat eten en dan beginnen hier.

Ja, mij stoort de zooi niet, maar ja, ik kan zo niemand hier laten komen.

Men schrikt zich te pletter zoveel rommel. Verraste, verbaasde smiley

En ja, als dingen zijn opgeruimd en zo voel ik me zelf ook beter natuurlijk :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 06:09

Nou even over nieuw!

Dank je Mamalou!

Ha, Frank,

Ja, ik wou even zeggen wat bij mij werkt,

Ja, gister een stuk lopen typen wou versturen, stuk weg.

Dus ja nu ff wat korter.

Nou wat voor mij toverwoorden zijn is een opgeruimd huis, onder de mensen, dus inloop Hoop, diaconaal aandachtscentrum, weer naar de kerk, vrijwilligerswerk paar uur in de week etc.

Hobby, schilderen, ja, dat kan namelijk iedereen en is niet duur.
En als je dan een cursus neemt ja, dan ook ontmoet je mensen en je bent met een deel van je hersens bezig die je normaal bijna niet gebruikt, het creatieve deel.
En dan komt er een stofje vrij waar je gelukkig van wordt.

En, in die tijd, ff geen, of minimaal contact met familie, want die zitten in patronen, en ja, dat kan het er niet makkelijker op maken zeg maar.

Ik bedoel, familie die loopt je jammeren dat ze het allemaal zó erg vinden ja, dat kon ik ff niet gebruiken.

Ja, en dit kan je natuurlijk niet allemaal in een dag regelen en doen. Daar is tijd voor nodig.
Dat hoorde ik in de preek zondag van de PKN. Eerste keer dat ik weer ging.
Van ja, als mensen stuk zijn gelopen, en als het ware hun leven weer opnieuw, en dan anders gaan opbouwen, ja dat kost tijd.

Net als een zaadje, als je die in de grond stopt heb je ook niet meteen een plant.
Dan heeft dat aandacht nodig, verzorging, en licht, en de predikant doelde ook op levenslicht, licht van God.
En ja, ook water, dingen die God schiep in de eerste dagen.

En ja, het is gewoon een gegeven, een mensen kan wel zonder partner, maar ja niet zonder andere mensen om hem heen. en ook niet zonder doel, hobby, schilderij afmaken, je dienstbaar opstellen voor vrijwilligerswerk, mensen in de kerk ontmoeten, als er dan iets is, of je kan zelf iets niet in je huis dat je dan om hulp kan vragen.

Nou ja, dit is niet bedoeld van nou zo moet het ofzo, ik denk zelf, omdat ik dat zelf ook heb, dat je daar hulp bij nodig hebt, ja, ik weet niet hoe dat geregeld is in Belgie.
Kan je daar ook iemand krijgen die een keer in de week dingen komt bespreken? en tips en hulpbronnen weet?

Iig, dit werkt zo bij mij, en ja, het ís idd opboksen.

Ja, ik wil je niet overtuigen ofzo, wou dit met je delen dat is alles.

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 07:15

ERIKA129 schreef:
Aaaaaaaaa daar heeft ze een trauma aan overgehouden Petra Knipoog smiley

Dus zeg vooral niet VERHUIZEN Clown smiley

VERHUIZEN is toch een heel normaal woord Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 07:24

ANNA415 schreef:
VERHUIZEN is toch een heel normaal woord Knipoog smiley

Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 07:30

JOL252 schreef:

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 07:31

JOL252 schreef:

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 08:08

SHANITA130 schreef:
Dank je, ja, ik ben wat vroeger opgestaan, kan ik ff rustig wat schrijven.
Bakkie koffie drinken. Wat lezen, wat eten en dan beginnen hier.

Ja, mij stoort de zooi niet, maar ja, ik kan zo niemand hier laten komen.

Men schrikt zich te pletter zoveel rommel. Verraste, verbaasde smiley

En ja, als dingen zijn opgeruimd en zo voel ik me zelf ook beter natuurlijk :)

Zo lees ik hier al een heleboel goede zaken...en dat al om half 6....TOP!!!
Lekker rustig beginnen....straks een deel van dat doel al gedaan hebben...en dat de hele dag zien als een prestatie...TOCH???
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 08:16

SHANITA130 schreef:
Buschauffeurs en ook controleurs in de trein zijn idd vaak toffe gasten.

Aardig een geen kapsones :)

Is mijn ervaring :)

Heeft ook economische voordelen he Lachende smiley met blinkend witte tanden
De buschauffeur laat je gratis instappen Lachende smiley
En de conducteur, vergeet te knippen, met een vette Knipoog smiley
Maar waarom dan geen bankdirecteur, krijg je vast een hypotheek voor nope om vervolgens, ook nog eens alles te kunnen kopen Gefrustreerde smiley

Wat heeft in vredes naam, een beroepskeuze, met acceptatie van kinderen te maken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5227 5228 5229 5230 5231 5232 5233 ... 6194 Volgende
Pagina 5230 van 6194