ChristianMatch

Forum

Laat uw geluk niet afhangen van anderen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5236 5237 5238 5239 5240 5241 5242 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:57

GERRIT084 schreef:
Mmm ik vind het wel wat hebben, er zit best een hoop waarheid in........
Zijn er dan eigenlijk niet een hoop zoek binnen een huwelijk, zoals ......
Als je niet eerlijk bent in een huwelijk, of niet houd van elkaar..............
Dan ben je in alles niet.............................................eerlijk tegen God

Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:58

morgen ga ik beginnen aan 1 week drie sigretten per dag en dan definitief stoppen... probeer ik denk ik Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 19:59

PETRA373 schreef:
morgen ga ik beginnen aan 1 week drie sigretten per dag en dan definitief stoppen... probeer ik denk ik Twijfelende smiley

ik steun je er in ik vind knap als je het lukt
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:01

dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.
Naar boven

Auteur Bericht
JETBROEK719

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:15

SHANITA130 schreef:
Ik match ook niet.

Ja, ik blijf 'alleen', zelf geen kinderen.

Maar ja, is dát zo erg?

Ik heb 2 vrienden, allebei ex, wonen stuk van mekaar, ene in Friesland, andere hier op de hoek.
Ga daar echt heel goed mee om. Met beide, ja niet tegelijk.

Voordeel, ja, me pc begaf het na 8 jaar, dus ik kreeg van de ene een laptop, een goede dus, en van de andere ook, haha, nu dus heel lux met 2 hele goeie laptops. Een voor in de slaapkamer, een voor in de huiskamer :)
Beide draaien op draadloos op een wifi router modem.

(pc doet het ondertussen ook weer..;)

Zo zie je hoe de Here goed voor me zorgt ;)

Nee dat is niet erg, dat is een keuze.
Wat fijn dat je nog "goed bent" met je exen, dat is mij nooit gelukt. Een laptop heb ik dus ook nooit gekregen hahaha, maar ook niet nodig. Dit huis is al erg digitaal met tops, pads, pods en andere meuk.
Naar boven

Auteur Bericht
JETBROEK719

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:24

Ik twijfel tussen Zarayda en Carolien. Twijfelende smiley Straks weet ik hopelijk meer.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:36

KABOUTER722 schreef:
dat moet gevierd worden. ik steek er een voor je op. maar aangezien het een sigaar is die je niet over de longen rookt, kan ik met een gerust hart stellen dat ik niet rook.

Maar omdat hij zo dik is, mogen wel weer anderen die niet roken, mee roken Geschokte, onthutste smiley dus ut blijft slegt Gefrustreerde smiley

Oh ja de christelijke gedachte, en roken, bij mij inde familie zitten ze ook, astma lijders , roken mag niet in huis.
Als ze al langs komen, is uniek, en als ze komen mag je een dag niet roken in je eigen huis. Boze smiley

Maarrrrrrr er is altijd een maarrr met oud en nieuw, en das maar één keer in het jaar, dan gebeuren de wonderen...........
Als of het nooit anders is geweest, staan moeder en zoon om 00:00 uur paraat om een uur lang vuurwerk af te steken.
Zonder ook maar een kugje te laten, de mist der kruitdampen, is dan wel zo erg aanwezig, dan het aantal pakjes shag die ik in 40 jaar heb gerookt
doen verzagen .

(trouwens dat ze bij mij komen is maar 1x in de twee jaar, nog geen half uurtje)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 20:56

JOL252 schreef:
Dat is wel heel boud gesproken. Er bestaat meer dan zwart of wit.

Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren.
Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee.
En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.

Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed.
Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.

En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal...........
Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las.
Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:14

GERRIT084 schreef:
Het was slechts een voorbeeld, en inhoudelijk ga ik niet over wat er wel, of wat er niet in een huwelijk allemaal de revue zou kunnen passeren.
Heb ik wat dat aan gaat geen jota verstand van, en geen ervaring mee.
En als ik het allemaal zo hoor (uit het verleden) gelukkig niet.

Dan nog dit, wat mij in vorige topic,s wel eens opviel, dat als je meegaand met gescheiden mensen iets zette was het goed.
Maar zo gauw je iets zette wat, er tegen in ging, dan werden je oren gewassen, en werd je bijna helemaal door iedereen verbannen van de site.

En of iets dan bout is wil ik in de midden laten, meer neutraal...........
Maar meer er van uitgaande wat meneer pastoor of voorganger uit den beginselen voor las.
Wat er daar onder een huwelijk werd verstaan (das dan ook bout zeker) ja dan kan ik mij vinden in de uitspraak waar de auteur van dit topic over begon.

En dat was dus deze uitspraak:
Quote:
Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.

Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:22

JETBROEK719 schreef:
Ik twijfel tussen Zarayda en Carolien. Twijfelende smiley Straks weet ik hopelijk meer.

Paulien verdenk ik. Maar aan de andere kant vind ik Kees ook verdacht...

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 14 februari 2013, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:25

Wat ik in veel reacities terug zie zo hier en daar in de topics, is dat velen hun uiterste best hebben gedaan om het huwelijk toch naar beste kunnen te hebben willen volhouden, mede omdat men van christelijk standpunt uitging.

Ondanks dat men haar/zijn best heeft gedaan en ander zijde misbruik heeft gemaakt van die situatie, kan men geen goed huwelijk in standhouden.
Mijn ex en ik hebben altijd elkaar, in liefde, met respect behandeld en elkaar bij gestaan als dat nodig was.Soms kon zij even niet geven (bijv bij overspannen zijn of ik niet als ik ziek was) en daar hebben we absoluut geen moeite mee gehad. Ons huwelijk was goed, er voor elkaar zijn elkaar dragend wanneer dat nodig was.

Wanneer gaat het mis, dat is wanneer de één of de ander, afwijkt van het pad der liefde en eigen ik voorop gaat zetten. Het alles voor elkaarover hebben ebt weg en men meent dat men soms te kort komt , meestal gevoed door wat men zich laat inprenten door dez een gene of wat er op tv of internet te zien is. Om het even simpel te stellen, een goede soap trekt veel kijkcijfer als er zoveel mogelijk rotzooi in voor komt, hoe meer list en bedrog hoe beter de soap. Toch laten we ons soms ongemerkt meeevoeren met wat daar allemaal gebeurd, en alle gedachtes wat dat dan oproept.

Ook wat men aan "vrouwonvriendelijke" zooi op internet en tv kan vinden, kan bij een man de behoefte op wekken om dat ook te willen, weg respect voor elkaar. In liefde is alles geoorloofd, mits het in liefde gebeurd, niets moet alles mag. Ik zeg weleens we waren 27 jaar samen en niet aan sex gedaan, maar wel de liefde bedreven. Soms snapt men die redenering niet, maar op die manier is het wel zo het hoort, of niet dan?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:40

PETRA373 schreef:

Sommigen zeggen van ja, in één keer stoppen!

Nou, zo werkt het niet bij iedereen. Ik was een keer 4 jaar!! gestopt...

Weet je hoe ik dat deed: nou, ik kreeg in die tijd toevallig werk op een kantoor, en niemand kon me daar en ik zei dat ik nooit had gerookt. Dat was in de tijd dat je nog net overal kon roken ook op het werk.

Dat zei ik niet om te liegen, maar zo maakte ik het wat makkelijker voor mezelf. Ik kon het dan niet maken er een op te steken want iedereen ging er van uit dat ik gewoon niet rookte.
En. Ik vermeed zo ook lastige vragen, van 'heb je het niet moeilijk nu'? en; 'wil je er toch niet eentje', en; 'hou je 'het' wel vol', etc.
Want ja, dat soort vragen zijn alleen maar triggers.

Ten tweede, deed ik niet meer roken op straat. Daarna niet meer roken in de huiskamer, daarna alleen nog maar roken in het 'rommelkamertje boven'.

En zo stelde ik elke keer grenzen voor mezelf. En ik stelde het roken ook steeds meer uit. Want ja, als ik dan in de huiskamer een film zat te kijken bijvoorbeeld en ik wou roken, ja, dan dacht ik van 'doe ik later wel als die film is afgelopen. Anders moet ik nú naar dat kamertje.'

En ja, na drie maanden had ik zo ver mijn grenzen aangetrokken dat ik alleen nog maar in dat 'rommelkamertje' mocht roken van mezelf.

Ja, en een keer stak ik daar boven in dat kamertje een sigaret op, en toen dacht ik van jeetje nu moet ik nog circa tien minuten wachten tot ik hem heb opgerookt, en ik heb wel wat beters te doen, of ik wil of moet dit en dat nog doen, ja, en toen maakte ik hem al na 2 trekjes uit. Ik zag het nut er niet meer van in, behalve dat het mij tijd koste. En dat was de laatste...

En zo had ik er drie maanden over gedaan om via te minderen, uiteindelijk helemaal te stoppen door middel van mezelf opgelegde grenzen.
En ja, het voordeel daarvan was dat ik geen paniek had, wat ik wel had als ik in één keer probeerde te stoppen, ja, het idee van 'o nu kan ik nooit meer roken' ja, dat bracht mij paniek.

En, het voordeel van minderen is ook, je systeem kan wennen aan situaties te handelen zonder sigaret, zonder dat je dan het idee hebt 'o nou kan het nooit meer', want je weet tijdens het minderen, van ja, 'straks als ik thuis ben kan ik er een opsteken'.

Dus ja, je lichaam en geest kunnen er langzaam aan wennen als het ware.

Ja, na 4 jaar was ik weer begonnen, heel dom zeg maar. Ik was met mensen en ik bietste een sigaret, en ja, toen nog een, en nog een. En ja, toen ging ik maar zelf een pakje kopen. En in één dag rookte ik weer net zoveel als 4 jaar terug, voordat ik ging minderen om uiteindelijk te stoppen.

En ja, ik weet, drie sigaretten, of shagjes per dag, ja, dat is ook een goede manier, dan heb je drie keer per dag een moment waarop je rookt.

En van drie naar nul gaan is uiteindelijk veel gemakkelijker dan van een pakje of zoiets naar nul.

En in de tussentijd dat je er drie per dag rookt, ja, voel je je toch beter, en je hebt niet het nare gevoel van 'nu kan ik ooit meer roken'. En ook niet het nare gevoel van dat je weer veels te veel hebt gerookt.

Alleen, ja, in beide gevallen, drie per dag, of minderen, met voor jezelf opgestelde grenzen, ja, dat geeft veel minder stress, en is daardoor, voor mij althans de beste manier.

Ja, en een ander vind het weer de beste manier voor zichzelf om het in één keer te doen. Ja, iedereen is weer anders.

Ik rook heel weinig nu, stel het steeds uit, en ja, ik ga ook met mensen om die niet roken wat het makkelijker maakt.

Mijn bedoeling is ook, uiteindelijk weer d.m.v. te minderen, te stoppen, dat werkte eerst ook voor mij.

Sterkte voor iedereen die de stop strijd aangaat of aan wil gaan!

Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 februari 2013, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:40

Donderdag 14 Februari, 1 Johannes 1:5-10; God is licht.

Over God en de wil van moet niemand ingewikkeld doen. Want God is een licht en in Hem is geen spoor van duisternis. Daaraan herken je ook meteen iedereen die met God verbonden is. Dat zijn mensen van het licht. Geen duistere figuren die regelmatig een hele of halve leugen nodig hebben om goed weg te komen en soms ook nog does alsof ze het stadium van feilbaar en zondig mens ver te boven zijn.
Trap daar niet in, zegt Johannes. Hun leven is een leugen. Blijkbaar denkt hij concreet aan bepaalde dwaallichten die onwillekeurig op zijn lezers indruk wisten te maken. Met een zekere voorgewende vroomheid en vage ingewikkelde gedachten over God. Maar wat zij ook over God en Jezus menen, luister vooral naar wat Jezus zelf ons verkondigde, zegt de apostel. Dat God licht is en dat er geen duisternis is in Hem. Volg je Jezus, dan leef je in Gods licht. Dat licht is ook best onthullend. Wie denkt dat hij inmiddels zo heilig is dat hij geen zonde meer doet, misleidt zichzelf. Kennelijk loopt hij niet in Jezus’ licht, want dan ga je juist steeds scherper je eigen donkere kanten zien en de zondige dingen in je leven. Maar ook geloven dat het bloed van Christus zuivert van alle zonden. Daarom: biecht op je zonden, vertrouw op vergeving en zuivering. In Jezus wordt alles licht!
Naar boven

Auteur Bericht
JETBROEK719

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:41

JOSINA022 schreef:
Paulien verdenk ik.

Ze deed wel verdacht inderdaad. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:52

JOL252 schreef:

Het enige dat ik stel is dat er zwart-wit gedacht en gesproken wordt over zaken waar soms jaren over geworsteld, gehuild, gebeden en gezocht en gewerkt is naar herstel juist omdát het huwelijk serieus wordt genomen; het jawoord tot de dood ons scheidt. Om dan te stellen, wanneer mensen dan toch uit elkaar gaan, dat het ligt aan een "foute relatie" met God veegt dat een heleboel mensen op één hoop.

Ja klopt, ben ik ook wel met je eens, maar of dat ook in alle gevallen is, dat weet men niet, dus is alles zwart wit.
Dus ook wat meneer pastoor zegt bij een bevestiging van een huwelijk, men kan nu éénmaal niet in een leven kijken.

Maar er zit ook genoeg kaf onder het koren, als je alles mag geloven, zitten er op cm alleen maar schuldloos gescheiden mensen.
Dus zijn ook al de opmerkingen en reacties eigenlijk zwart wit op cm
en wees eerlijk, wie zet er nu zijn hele doopceel op cm, ik denk niemand.
Zoiets doe je misschien in een privé mail, maar niet op een forum dat iedereen kan lezen.

Dus ja, zijn mijn antwoorden ook zwart wit...........
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:59

PIETER619 schreef:
Wat ik in veel reacities terug zie zo hier en daar in de topics, is dat velen hun uiterste best hebben gedaan om het huwelijk toch naar beste kunnen te hebben willen volhouden, mede omdat men van christelijk standpunt uitging.

Ondanks dat men haar/zijn best heeft gedaan en ander zijde misbruik heeft gemaakt van die situatie, kan men geen goed huwelijk in standhouden.
Mijn ex en ik hebben altijd elkaar, in liefde, met respect behandeld en elkaar bij gestaan als dat nodig was.Soms kon zij even niet geven (bijv bij overspannen zijn of ik niet als ik ziek was) en daar hebben we absoluut geen moeite mee gehad. Ons huwelijk was goed, er voor elkaar zijn elkaar dragend wanneer dat nodig was.

Wanneer gaat het mis, dat is wanneer de één of de ander, afwijkt van het pad der liefde en eigen ik voorop gaat zetten. Het alles voor elkaarover hebben ebt weg en men meent dat men soms te kort komt , meestal gevoed door wat men zich laat inprenten door dez een gene of wat er op tv of internet te zien is. Om het even simpel te stellen, een goede soap trekt veel kijkcijfer als er zoveel mogelijk rotzooi in voor komt, hoe meer list en bedrog hoe beter de soap. Toch laten we ons soms ongemerkt meeevoeren met wat daar allemaal gebeurd, en alle gedachtes wat dat dan oproept.

Ook wat men aan "vrouwonvriendelijke" zooi op internet en tv kan vinden, kan bij een man de behoefte op wekken om dat ook te willen, weg respect voor elkaar. In liefde is alles geoorloofd, mits het in liefde gebeurd, niets moet alles mag. Ik zeg weleens we waren 27 jaar samen en niet aan sex gedaan, maar wel de liefde bedreven. Soms snapt men die redenering niet, maar op die manier is het wel zo het hoort, of niet dan?

he wat een mooie reactie weer
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:00

Rom 2 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten.

EErst belijden, bekennen, dan vergeving.

Geldt zelfs bij de heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, want, Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat...

Hoeveel temeer zouden wij gelovigen dit moeten/willen doen...?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:01

JOL252 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:02

KABOUTER722 schreef:
jouw reactie gaat al mank bij jouw veronderstelling.

ik zie dat hier namelijk niet gebeuren.

Tja daar kan ik mij wel in vinden (je antwoord dan) Gefrustreerde smiley dat zie ik ook niet gebeuren Engeltje smiley
Dan nog liever een Saab dan een slap Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 14 februari 2013, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:03

PETRA373 schreef:
je bent lief shanita en je huis word ook nog steeds netter Knipoog smiley ik bid al heel lang voor jou meid, daar kunnen we elkaar mee helpen hier op het forum, voor elkaar bidden.

Wíj bidden voor mekaar hier, Petra!

Nog bedankt, ik zat er helemaal doorheen vandaag en nu zie ik het weer helemaal zitten!!!
En ik heb veel gedaan ook!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:04

KABOUTER722 schreef:

Lachende smiley tja misschien moet ik ook maar over gaan op sigaren Smiley die vol vragen zit
ik ben ooit tien jaar gestopt, 1 tje gepakt en weer gewoon begonnen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:05

TESSYBEAR731 schreef:
Geeft niet hoor, ik geloof wel voor ons beiden Engeltje smiley
Verlegen lachende smiley

Verlegen lachende smiley Clown smiley Verlegen lachende smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 14 februari 2013, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:05

PETRA373 schreef:
ha ha shanita, zie het al voor me Knipoog smiley

Ja...lol

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:10

ROADY558 schreef:
Wat was er het eerst:
Een probleem?
Of de drank (sigaret / veel werken / seks / drugs / ....)

Wat zou er gebeuren als "het probleem" werd opgelost?
Zou je dan tot een punt kunnen komen dat je je "schrale troost" gewoonweg niet meer nodig hebt (dus datgene waarmee je je "probleem" probeerde op te lossen?)

ik ben gaan roken om niet te huilen, als ik stop ga ik huilen...... ha ha stom he, ergens ben ik bang dat ik niet meer kan stoppen met huilen dan, ik uit elkaar scheur van verdriet, petra die altijd doorging, niet wou huilen in bijzijn van kids en dan maar effe sigretje opstak, terwijl ik me kinderen leer, huilen is gezond.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:11

SHANITA130 schreef:

Nog bedankt, ik zat er helemaal doorheen vandaag en nu zie ik het weer helemaal zitten!!!
Lachende smiley

ha ha goed van je shanita Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:12

Oke!

Ik ga er later op in, zo nog ff bellen en dan mijn nestje in, jaja, morgen weer verder deze bende hier opruimen want ja, ben bijna jarig en dan komt me ene vriend, dag erna me andere, en me behandelaar(of hoe haar functie ook heet)....ja, en daarna me moeder....!!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:15

JANS221 schreef:
Als de meeste Christen nu werkelijk eerlijk zouden zijn, dan zouden ze moeten toegeven dat er helemaal niets onherstelbaar fout zit in hun huwelijk. Wat er fout zit is hun relatie met God.]Je zegt hiermee nogal wat, Jane!

tja en als nu 1 van de twee van god afdwaalt,,dwingt de ander dingen te doen die echt niet van god zijn, zou god dan er achter staan dat die ene de ander loslaat Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:23

PETRA373 schreef:
tja en als nu 1 van de twee van god afdwaalt,,dwingt de ander dingen te doen die echt niet van god zijn, zou god dan er achter staan dat die ene de ander loslaat Smiley die vol vragen zit

Even een andere kant belicht... zou God willen dat je jarenlang strijdend en lijdend in die relatie blijft zonder dat er enige welwillendheid, inzicht of verandering komt bij je partner? Zonder dat hij of zij het goede voor de ander zoekt? Alles maar accepteert als vanzelfsprekend en de ander als verlengstuk ziet in plaats van gelijkwaardige partner/lover? ... toch zeg ik niet dat er een duidelijk antwoord is... die lijkt een ieder voor zichzelf samen met God te moeten vinden ...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 14 februari 2013, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:30

JOL252 schreef:
Even een andere kant belicht... zou God willen dat je jarenlang strijdend en lijdend in die relatie blijft zonder dat er enige welwillendheid, inzicht of verandering komt bij je partner? Zonder dat hij of zij het goede voor de ander zoekt? Alles maar accepteert als vanzelfsprekend en de ander als verlengstuk ziet in plaats van gelijkwaardige partner? ... toch zeg ik niet dat er een duidelijk antwoord is... die lijkt een ieder voor zichzelf samen met God te moeten vinden ...

klopt , maar wanneer je kinderen gesloopt worden door die partner lijkt het me heel duidelijk dat god wel achter de scheiding staat. jee wat heb ik jaren lopen strijden, vergeven,hopende op verandering, tot dat ik dacht eh me kids gaan hier aan onderdoor. dingen die sommigge cristenen vaak niet inzien en je veroordelen omdat je gescheiden bent. Ik ben e r van overtuigd dat ik gods zegen heb in me scheiding....en een hoop mensen meer. dat heb ik het niet over alle gescheiden mensen, ik heb zelf een hekel aan scheiden. vind dat je door slechte tijden heen moet vechten voor je relatie, maar er zijn grenzen
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 22:30

SHANITA130 schreef:

Lachende smiley

En weet je wat het mooiste is?
Zelfs al zou je NIETS doen op een dag, dan nog houdt God net zoveel van je....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5236 5237 5238 5239 5240 5241 5242 ... 6194 Volgende
Pagina 5239 van 6194