ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 522 523 524 525 526 527 528 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:39

GRIFFIN748 schreef:
ende gij geleuft dâ? je maakt mij niet wijs dat er tijdens de pick-nick niet over gesproken zal worden. daarvoor is de spanning tussen mensen misschien al te hoog opgelopen. ik wil niet zeggen dat het tot slaande ruzie komt, maar er zal heus wel wat over gezegd worden.

en 'respect' vind ik niet het juiste woord. ik waardeer het zeer dat iemand iets organiseert, maar gelukkig kan de mensch zelf beslissen om wel/niet te gaan en kan daarover van mening veranderen.

Smiley met dichtgeplakte mond

He Griffin, (en Mariska ook) ik ben nu al een aantal keer naar een uitje / uitstapje geweest (en Mariska ook ...) maar tijdens die dagen valt het me op dat je niet eens met CM forum bezig bent.
Ik zou zelf dus zeggen, ga gewoon naar de heide en ontmoet daar al die mensen, praat gezellig over van alles en nog wat, maak lol en je leert elkaar echt van een heel andere kant kennen.
Je zult zien dat al die mensen niet plat zijn, maar inhoud hebben, karakter en dat er vaak heel goed met te praten valt .... Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:43

RENSKE067 schreef:
ja maar begint niet met een z he maris Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
je moet je soms een beetje aanpassen aan haar niveau arjan Clown smiley

zzblub zzblub zzblub Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:44

CROSSROAD317 schreef:

zoiets cross
jij begrijpt het Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:51

CROSSROAD317 schreef:

zlub zlub is het Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:56

Een dikke knuffel voor Does ze is weer thuis uit het ziekenhuis Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:05

HERMIENA254 schreef:
Is goed Thomas.......je hoeft je niet te verontschuldigen....ik ken je een beetje......een beetje lang.....maar ook heel kort.......

Is niet te bevatten voor een ander als ik het terug lees zo..

We kennen elkaar alleen elektronisch maar een discussie tussen ons beiden liep niet uit de hand ondanks alle verschillen. En dat is ook CM: lekker onderling van gedachten wisselen zonder een commissie van de geloofsleer die overal de neus in steekt.

Thomas, die zich de tucht nog herinnert.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:08

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:21

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:31

RELLOK036 schreef:
Een dikke knuffel voor Does ze is weer thuis uit het ziekenhuis Kussende smiley

Ja, haar blindgeborene is verbannen... Knipoog smiley

Hele dikke knuf voor Robbedoes!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:35

MARISKA601 schreef:
zlub zlub is het Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

O Blub Blub net als de vis die Blub Blub doet

Visje Visje in het water
Visje Visje in de kom
Visje Visje kan niet praten
Visje Visje draai je om

Dat is wat mij net te binnen schiet een kinderlied van vroeger op. Knipoog smiley

Voor vandaag bleef het toch droog ben naar dorp geweest.
Even wat inkopen doen en over de straat gelopen.
Zag allemaal kinderen en ouders met spullentje op straat verspreid op een kleed.
Met allerlei gezichtjes gesminkt met oranje - rood - wit - blauw van de vlag Lachende smiley
Veel gekleed met oranje je kon echt vernemen er is feest in het dorp.
Lang leve de koningin
Maar bovenal en alle eer aan onze hemelse Vader Hij die ons doet leven hier op aarde en mogen genieten van alle kleine dingen.

Shalom,

Een zuster
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:37

HANNAH810 schreef:
ik verbaas me over je standpunt, henk
hoe zie jij dan een tekst als;
die Jezus Christus niet liefheeft is een vervloeking; Maranatha
of psalm 3
kus de Zoon opdat Hij niet toorne

dergelijke bijbelgedeelten lijken mij alle twijfel uit te sluiten;
je bent óf in Christus, óf buiten Christus, meer mogelijkheden kan ik in de hele bijbel nog niet ontdekken!!

Ik zeg ook nergens dat er een weg tot behoud buiten Jezus Christus is. Dus wat verbaast je dan?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:38

Quote:
Imre waar blijf je
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:41

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:45

MARIO216 schreef:

je thee word koud.
en er groeit bijna schimmel op je gebakje.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:46

MARIO216 schreef:
Vandaag heeft Chris een rood-wit-blauwe balk in de aanbieding

Toch wel met oranje wimpel? Knipoog smiley
Anders krijgt ie op zo'n dag nog de AIVD achter zich aan... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:50

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:50

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:56

de cm uitjes die ik heb meegemaakt waren zeer leuk.
maar nu zie ik er echt vanaf.

maar we gaan off topic..

het gaat over sex voor het huwelijk.
zoals ik al eerder zei, het is ieders zijn eigen verantwoordelijkheid.
een ieder interpreteerd bijbel teksten op een andere manier.
ik zal dus niet met bijbelteksten gaan smijten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:57

Elk mens gelovig of niet gelovig een ieder krijgt hem of haar loon.
Elk ander die in het Boek des Levens staan hebben het eeuwig leven.
Die niet in het Boek des Levens staan heeft het leven niet en verliest.
Elk ander is zelf verantwoordelijk in hun doen en laten.
Ga elkaar niet contenu te lijf.
Als een trechter in iemand keel douwen krijgt de ander des te meer afkeer waarop het niets met geloof te maken wil hebben.
Je mag een waarschuwing geven en elkaar onderwijzen maar niet iemand de grond in boren dat zijn niet de ware vruchten van een christenen.

Shalom,

Een zuster

Openbaring 20:11-13
En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Openbaring 21:24 - 27
En de volken, die zalig worden, zullen in haar licht wandelen; en de koningen der aarde brengen hun heerlijkheid en eer in dezelve.
25 En haar poorten zullen niet gesloten worden des daags; want aldaar zal geen nacht zijn.
26 En zij zullen de heerlijkheid en de eer der volken daarin brengen.
27 En in haar zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en gruwelijkheid doet, en leugen [spreekt]; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams.

Openbaring 22
1 En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams.
2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen. 3 En geen vervloeking zal er meer tegen [iemand] zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen;
4 En zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn.
5 En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid. 6 En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden.
7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart.
8 En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik [neder] om aan te bidden voor de voeten des engels, die mij deze dingen toonde.
9 En hij zeide tot mij: Zie, dat gij het niet [doet]; want ik ben uw mededienstknecht, en uwer broederen, der profeten, en dergenen, die de woorden dezes boeks bewaren; aanbid God. 10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij.
11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde. 12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn. 13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.
14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet. 16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.
17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn. 19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en [uit] hetgeen in dit boek geschreven is.
20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus! 21 De genade van onzen Heere Jezus Christus [zij] met u allen. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:58

GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.

ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet) Gefrustreerde smiley
Weerleg eens met argumenten zonder op de man de spelen, Griffin. Wat jij misschien star noemt, vinden de anderen consequent. En heb je er misschien wel eens over nagedacht waarom er bepaalde standpunten weergegeven worden. Zou het misschien niet kunnen, dat men eens probeert te leven en uit te dragen wat er in de Bijbel staat?
Ik kan me voorstellen dat het voor mensen vervelend is zo geconfronteerd te worden, maar ik vind wel dat dit moet kunnen op een christelijke site. De mening die ik uitdraag wordt nl. wel door heel veel mensen gedragen, en het is belangrijk dat dit gehoord blijft worden.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:03

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:04

Chatuliem

Natuurlijk mag er duidelijkheid gegeven worden vanuit Gods Woord. MAar zoals al vaker is aangegeven door meerderen hier, is de Bijbel blijkbaar voor meerdere uitleg vatbaar op bepaalde punten. En wie zegt dan dat jouw standpunt het juiste is? Zodoende is het wel goed om een andersdenkende niet te snel als onbijbels af te schilderen, maar respectvolle ruimte te geven voor die andere invulling.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:04

CHATULIEM619 schreef:
De mening die ik uitdraag wordt nl. wel door heel veel mensen gedragen, en het is belangrijk dat dit gehoord blijft worden.

tegelijkertijd zou je ook eens moeten luisteren naar andermans mening/visie. ben je daar te stug voor, dan zorg je er (wellicht onbewust) voor dat je mensen van het forum en de chat wegjaagt. en is dat dan je bedoeling?

bij mij is dat doel wel bereikt. als ik vind dat samenwonen en sex voor het huwelijk moet mogen, is dat mijn mening en heeft men dat maar te respecteren. ik heb niet het idee dat dat gebeurt.

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:06

We zijn bezorgd, is het nodig de politie te bellen:

OPSPORING VERZOCHT: IMRE
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:08

heb ik een paar vraagjes tussen door dan denk ergens ook wel mischien wel handig:
1 klinkt misschien raar maar wat versta je onder sex?
Ik bedoel voor de een is het zoenen of voelen op plekken waar euhm de lust wordt opgewekt zeg maar, voor de ander geslachts gemeenschap,dus dan reist bij mij de vraag wat is sex..
2 wat is huwlijk voor de een die zegt als je sex (lees geslachts gemeenschap)hebt ben je getrouwd voor de ander zoals het volgens het boekje is dus trouwen voor de gemeente en kerk, weer voor een ander alleen voor de gemeente... dus wat is dan huwlijk?
Ik denk dat deze 2 vragen wel belangrijk zijnom dingen gewoon helder te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:10

MARIO216 schreef:
We zijn bezorgd, is het nodig de politie te bellen:

OPSPORING VERZOCHT: IMRE

*politiesirenes*

http://www.youtube.com/watch?v=kdbm-1fz8Tk
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:12

RELLOK036 schreef:
heb ik een paar vraagjes tussen door dan denk ergens ook wel mischien wel handig:
1 klinkt misschien raar maar wat versta je onder sex?
Ik bedoel voor de een is het zoenen of voelen op plekken waar euhm de lust wordt opgewekt zeg maar, voor de ander geslachts gemeenschap,dus dan reist bij mij de vraag wat is sex..
2 wat is huwlijk voor de een die zegt als je sex (lees geslachts gemeenschap)hebt ben je getrouwd voor de ander zoals het volgens het boekje is dus trouwen voor de gemeente en kerk, weer voor een ander alleen voor de gemeente... dus wat is dan huwlijk?
Ik denk dat deze 2 vragen wel belangrijk zijnom dingen gewoon helder te hebben.

Deze twee vragen leiden inderdaad al jaren (eeuwen misschien al) tot de onvermijdelijke misverstanden en miscommunicaties. Want door verschil in definitie krijg je vanzelf verschil in opvatting. Maar als je dan vanuit je eigen definitie gaat redeneren wat de ander zegt, ontstaan misverstanden en zelfs bij tijd en wijle best zware aantijgingen...die dus niet nodig zijn als je elkaar eerst goed leert verstaan en elkaar ruimte geeft om anders te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:16

HENK710 schreef:
Deze twee vragen leiden inderdaad al jaren (eeuwen misschien al) tot de onvermijdelijke misverstanden en miscommunicaties. Want door verschil in definitie krijg je vanzelf verschil in opvatting. Maar als je dan vanuit je eigen definitie gaat redeneren wat de ander zegt, ontstaan misverstanden en zelfs bij tijd en wijle best zware aantijgingen...die dus niet nodig zijn als je elkaar eerst goed leert verstaan en elkaar ruimte geeft om anders te denken.
vandaar ook mijn vraag omdat er verschillende opvattingen zijn over wat is nu sex en wat is geen sex en wat is nu huwlijk.. als dit helder is kan je er dus ook een beeld en beeld over geven dacht ik zomaar...
voor mij is sex bv geslachts gemeenschap... en elkaar sexueel bevredigen dat is sex voor mij de rest dus zoenen en elkaar bevoelen kan er toe leiden, maar dat is een andere discusie naar ik dacht anders dwalen we weer eens heerlijk af van mijn vraagje...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:16

GRIFFIN748 schreef:
tegelijkertijd zou je ook eens moeten luisteren naar andermans mening/visie. ben je daar te stug voor, dan zorg je er (wellicht onbewust) voor dat je mensen van het forum en de chat wegjaagt. en is dat dan je bedoeling?

bij mij is dat doel wel bereikt. als ik vind dat samenwonen en sex voor het huwelijk moet mogen, is dat mijn mening en heeft men dat maar te respecteren. ik heb niet het idee dat dat gebeurt.

Waarom heb je het idee dat mensen je mening niet respecteren? Omdat ze er tegen in gaan? In mijn ogen sta je absoluut vrij in het geven van je mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:17

vergelijk cm maar met een kerkgenootschap.
vele zielen , vele meningen.
onmin met elkaar onderling.
onmin met de voorganger/kerkenraad
wie zich niet aan de kerkelijke regels houd word geexcommuniceerd.

men moet dan niet gek staat te kijken dat mensen zich ontrekken
uit de kerkgenootschap.

aanvulling:
cm kan niet zonder voorganger en kerkenraad?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 522 523 524 525 526 527 528 ... 6194 Volgende
Pagina 525 van 6194