| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:40
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ha petra daar maar weer es wat gaat doen en soms zo graag sommigge hier mag plagen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:41
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Een kritische kanttekening is niet erg, mag best wel es hoor. Maar dergelijke inzichten nodigen mij niet uit om met iemand die deze huldigt in zee te gaan wegens gebrek aan invoelend vermogen en niet horen wat er nog meer kan plaatsvinden binnen een huwelijk. Ik hoor in je reacties op het forum een stellingname over "gescheidenen die allemaal schuldloos denken te zijn". Maar moet het zo zwart wit gesteld? Moet het over schuld gaan? In een relatie is er altijd sprake van een over en weer, er vind iets plaats in de relatie tussen mensen. Daarin falen we, daarin brokkelt soms wat er was af, daarin is er ook schuldloos lijden, daarin kan iets je zomaar overkomen waar je vooraf niet voor gekozen hebt toen je ja zei. Mensen scheiden niet zomaar, maar ik hoor jou dit eigenlijk zeggen.
Maar ik wens je alle succes van de wereld op CM ......... waar velen rondlopen met een verhaal. |
Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten. Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil? Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.
Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was. Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had. Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen? Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet. Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is.
(en omdat iedereen het kan lezen, nee, een heilig bootje ben ik ook niet)
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 16 februari 2013, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten. Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil? Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.
Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was. Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had. Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen? Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet. Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is. |
Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage. Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn. Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...
Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest. En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)
En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:59
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:04
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage. Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn. Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...
Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest. En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)
En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden |
En dan gewoon met alles mee huppelen, nou nee, echt niet, neemt nog steeds niet weg om het overal mee eens te zijn. Als men het er niet mee eens is, roept dat vragen op, best wel vreemd waarom dan niet, andersom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kwamen net een paar schoenen langsrennen Zijn die van jou toevallig  |
Heb je daar vaker last van ze noemen dat geloof ik ha.....n
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En dan gewoon met alles mee huppelen, nou nee, echt niet, neemt nog steeds niet weg om het overal mee eens te zijn. Als men het er niet mee eens is, roept dat vragen op, best wel vreemd waarom dan niet, andersom? |
Wie zegt dat je mee moet huppelen dan? Jij bent jij en mag je eigen mening hebben en beslissingen nemen. Ik ben het ook met verschillende dingen niet eens, nou dat negeer ik of praat er persoonlijk verder over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:09
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage. Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn. Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...
En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden |
ik denk dat ieder die gescheiden is iets/soort van verbittering heeft. en ik neem aan dat niemand bij het trouwen ooit gedacht heeft later ga ik van deze weer scheiden. ook ik heb nare ervaring met mijn scheiding gehad maar mijn leven gaat wel door. en ik weet op mijn leef tijd vind je niet gauw iemand die bij je past die dan nooit getrouwd is geweest geen kinderen heeft lat staan geen rugzakje. accepteren is sleutel woord en samen beide rug zakjes dragen niet naar verleden kijken maar naar de toekomst. hoe lang het mag wezen naar Gods wel behagen
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zaterdag 16 februari 2013, 12:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:12
|
|
|
|
even ter aanvulling, als ik kom neem ik allebei de kids mee en de (hulp) hond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:14
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | even ter aanvulling, als ik kom neem ik allebei de kids mee en de (hulp) hond  |
joepie mooi fijn yea gezellig kan niet beter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:14
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Gewerkt, en daarna gestruind door het Lauwersmeergebied. Gelukkig was het droog!  |
Lekker!!!! ben gewoon een beetje jaloers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
oeps...... gaat het weer een beetje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
Het is beter dat je in alle nederigheid naar beneden kijkt. Je kan dan wel tegen een paal lopen natuurlijk...misschien is het dan beter om gewoon binnen te blijven. Voila...de beste oplossing komt weer van een Belg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:33
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | whaaa haaaa, dat is hem ondersteuen jol, als hij dit leest is hij zo blij dat hij dat niet hoeft te doen dat hij er helemaal niet meer tegenop ziet om na het ziekenhuis te gaan vandaag, |
Wat gaat jou BJ doen in het ziekenhuis? Of, wat gaat hij laten doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kwamen net een paar schoenen langsrennen Zijn die van jou toevallig  |
ja zie je wel, de schoenen zie je wel......................mij wil je niet zien.pfffft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:45
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | oeps...... gaat het weer een beetje  |
Haha, gelukkig is het niet echt gebeurd, maar het zal je maar gebeuren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:45
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardige ten val komt. (Psalm 55:23)
Uw last Het kan zo zwaar zijn, de last die je moet dragen. En we hebben de neiging om dat in ons eentje te doen: zelf de last dragen en vergeten dat we onze last op de HEER mogen leggen. We blijven rondtobben in onszelf, we blijven malen en huilen zonder God daarbij te betrekken. Maar er is een hartelijke hemelse uitnodiging: leg je last op de HEER! Je zult merken dat hij je steunt. Het verdriet zal niet meteen voorbij zijn, de pijn blijft, maar je merkt dat God het mee gaat dragen. Want hij wil niet dat je ten val komt, dat je struikelt over je verdriet, maar dat je door je verdriet heen hem leert vertrouwen.
HEER God, help me om mijn last op u te leggen. Steun mij. Wil mijn verdriet met me mee dragen zodat ik er niet onder bezwijk.
Ook hier wil ik het even plaatsen... Vanmorgen ontvangen via de mail....
Iemand die weet...dat ik nog teveel een ""doe-het-zelver"" ben.... Zo mooi...neem het mee door de dag!!!! |
Zeeland, wat mooi en zo herkenbaar.........ook deze neem ik mee dankje wel dat je het hier neer zet. knufff voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is beter dat je in alle nederigheid naar beneden kijkt. Je kan dan wel tegen een paal lopen natuurlijk...misschien is het dan beter om gewoon binnen te blijven. Voila...de beste oplossing komt weer van een Belg  |
Dat is wat JIJ de beste oplossing vindt, ja...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Wauw wat heb jij toch een vertrouwen en doorzettingsvermogen. |
Dankjewel Jol
Ja geloof dat ik dat wel heb en nu ook een punt kan zetten achter dingen, die niet goed voor me zijn en aan me zelf te werken om te accepteren wie ik ben en te kijken over een tijdje wat ik wel kan . Want dat zijn best nog veel dingen alleen deed ik ze nooit. Ik vond ze niet nuttig , terwijl de HEER zo veel mooier naar me kijkt, als ik op Hem zie en ook mezelf aan HEM geef totaal weer opnieuw, Ja dan mag ik genieten van dingen die anderen niet nuttig vinden maar de Heer kijkt naar mij als een Vader die ziet zoals ik ben me volledig accepteert met alles wat ik ben heb en kan . Dat is soms zo moeilijk te bevatten, soms willen mensen die oprecht zijn dat ook en stom genoeg schuif ik die aan de kant , want dat vind ik maar eng iemand die echt om me geeft. Ik wil nooit medelijden en een arm van zielig te zijn want dat ben ik niet wel kan ik dingen leren om anders te doen en daar ben ik me bewust van maar wie is goed wat is slecht je komt er pas achter als het gebeurd of is gebeurd dan weet je het ja vallen en opstaan ppfff Nu ben ik gevallen maar de Heer vangt me telkens weer op Hij is echt wonderbare raadsman die nooit opgeeft Ik ben Hem Dankbaar dat wat gebeuren moet gebeurd nu door Zijn kracht of ik het leuk vind nee maar het zal na verloop van tijd goed zijn dan zal ik kunnen zeggen Heer u bent zo goed voor mij . Dat weet ik nu ook wel maar soms doe je je zo je eigen ding he . Maar er komt een eind aan de strijd en daar zie ik naar uit. En ik ga nu actie ondernemen om de strijd hier te stoppen wat me bind en me afhoud van mensen en de wereld om me heen. Ja Ik Heb een Vader die ik geheel wil dienen en niet mijn eigen ik wil volgen. En ja dat heb ik al vaker gezegd en gedaan maar zovaak is God ook voor mij goed waarom zou ik dan niet tot Hem komen en dat wat me pijn doet achter me laten punt zetten en ja ik mag opnieuw beginnne vandaag en dat ga ik doen Ik ben God dankbaar want hij spreekt door mijn moeder en meer mensen heen t is maar of ik het wil horen en ik heb gehoord gisteravond weer en ik stop met wat niet goed is voor mij , Mijn eigen weg gaan ipv wachten wat de Heer heeft. Ja ik wil wachten Ja ik wil God dienen Ja ik ga vandaag een nieuw leven beginnen omdat het gewoon mag van Hem die mij liefheeft . Ik laat nu alles achter mij en Volg hem Neem mijn kruis op verloochen me zelf en volg hem
Tja moet even mijn verhaal kwijt dank voor de antwoorden ook hier.
Als je dit leest bid dan voor mij dat ik met iemand kan breken voor altijd, dat diegene mij niet meer beheerst met zijn woorden en wat zijn wensen zijn want dat leven wil ik eigenlijk niet. vandaag is de dag dat ik contact ga verbreken en ik met God verder ga .
Dank jullie mooie mensen op cm fijn dat ik hier mijn ik mag neer zetten hoop over een tijd een heel mooie ik die leeft in christus Hij in mij maar dan zuiver in alle dingen.
zoals een paar maanden geleden toen deze man nog niet op mijn pad was.
Ik Zegen ook hem in Jezus naam dat Hij tot geloof en bekering zal komen maar dat is niet mijn taak zoals hij zegt dat hij dichter bij Jezus komt door mij ik geloof dat het een puren aanname is van iemand zichzelf aan Jezus wil geven . Ik ben Jezus niet door mijn te geven ik geef mij terug in Vaders handen .
En zie een heerlijke toekomst te gemoed
Anita
blijf maar denken en daar ben ik klaar mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:57
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ja zie je wel, de schoenen zie je wel......................mij wil je niet zien.pfffft  |
ze roken je schoenen al en dat was meer dan genoeg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:10
|
|
|
|
In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!! De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)
Datum: 9 maart 2013 Waar: Veenendaal WOK plaza Tijd: zal rond half zeven/ zeven uur worden
http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd. Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes Twee soorten soep Teppan jakki (grillplaat) Wokbuffet Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d. saladebuffet, dessert/fruitbuffet, ijsbuffet,
Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan. Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering! WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!
mee hopen te gaan:
Joop430 46 jaar (regio 0598) Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie671 51 jaar (regio 0594) Hollevoet284 46 jaar (regio 0575)
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 16 februari 2013, 15:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:12
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | ......... je zag alléén schoenen rennen???
*Steen kijkt ff of daar ook middeltjes tegen zijn*  |
Ja ze liepen een eind voor Joannie uit Ken dah nou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:15
|
|
|
|
|
Het aardige tussen man en vrouw is, dat zij niets van elkaar begrijpen. (Godfried Bomans)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:19
|
|
|
|
Lief van je Joannie... Ook zulke woorden...geven MIJ...weer kracht!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | whaaa haaaa, dat is hem ondersteuen jol, als hij dit leest is hij zo blij dat hij dat niet hoeft te doen dat hij er helemaal niet meer tegenop ziet om na het ziekenhuis te gaan vandaag, |
Noem jij dat ondersteunen de arme ziel het zal je lief maar wezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:21
|
|
|
|
Kijk...een geweldig initiatief!!!
Eigenlijk alleen al om de woorden.... ""Of het nu met 5 is...of met 20!!!""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wat gaat jou BJ doen in het ziekenhuis? Of, wat gaat hij laten doen?  |
nou Frank ik ga niks daar doen moet er gewoon een nacht slapen met wat plakkertjes en draadjes aan mijn lijf. kijken hoe ik slaap en denk dat ze het geluid ook gaan opnemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, Rust zou het motto moeten zijn...
Maar ja, je zou toch nu en dan eens moeten opruimen, als je zoals ik geen geld heb om een werkster te laten komen  |
Ehhhh hier ook geen huishoudster hoor En ja ook ik moet opruimen en met twee katten moeten zuigen dagelijks, tja maar daarom leren plannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:23
|
|
|
|
Ik schater van het lachen...hier in mijn eentje... Geweldig!!!
(Om jouw tegeltjestekst...Josina)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 16 februari 2013, 13:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik schater van het lachen...hier in mijn eentje... Geweldig!!!
(Om jouw tegeltjestekst...Josina) |
een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
|
|
| Naar boven |
|
|