| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk. |
En ja hoor, we zijn er weer...seks! En deze dan..sociale controle!!
Al deze argumenten zijn niks waard Frank, er is immers oprechte liefde en trouw voor elkaar. Het enige wat wezenlijk verschilt is het niet dagelijks samen slapen in 1 bed.
Als je zo nodig sex wilt met iemand anders dan je LAT of Huwelijkspartner, dan hoor je helemaal niet op deze site thuis, want hoe kan je met droge ogen anders op een christelijke site staan en wellicht zelfs christen zijn, wedergeboren etc. En ja, fouten maken we allemaal, maar om op voorhand hier al rekening mee te houden...........
Dat bedoelde ik ook eerder met...zoals de waard is....
Enne...al deze argumenten zijn natuurlijk ook in een huwelijk te bouwen. Of zal de sociale controle ervoor zorgen dat er niet vreemd gegaan wordt! Wel es van overwerken gehoord? Ik noem maar wat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:17
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Volgens mij heb jij volgende maand pas recht van spreken hier!
(pfff, pas 49 jaar!) |
Is iemand die in zijn/haar vijftigste levensjaar zit niet een beetje 50+dan, van mij mogen ze mee doen hoor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | 
Bedankt voor alle reacties!
Heb nog het nodige aan pijn te verstouwen, maar ik verwacht dat dat wel langzaam af zal gaan zakken. Iig is de ingreep an sich goed geslaagd!  |
Fijn Jo, rustigjes an doen heee? Beterschap!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:39
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Is iemand die in zijn/haar vijftigste levensjaar zit niet een beetje 50+dan, van mij mogen ze mee doen hoor?  |
(Ik zou best wel mee willen doen, maar heb te weinig vlieguren, te weinig of geen vlieguren, geen brevet , geen tuig, geen niks niet )
officieel wat tussen haakjes staat, staat er dan ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:49
|
|
|
|
|
Ik heb net Italiaanse kruiden en 1 pilske gekocht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | (Ik zou best wel mee willen doen, maar heb te weinig vlieguren, te weinig of geen vlieguren, geen brevet , geen tuig, geen niks niet )
officieel wat tussen haakjes staat, staat er dan ook niet |
Joh Gerrit, het gaat hier niet over het verleden maar over de toekomst hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:11
|
|
|
|
Ergens gelezen en wilde dit hier eens delen
ZELFMEDELIJDEN Zelfmedelijden kan een vlucht voor de realiteit zijn. Sommige mensen kunnen zich niet of moeilijk neerleggen bij moeilijke situaties. Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen. Partners, familie en vrienden kunnen dit gedrag versterken door er in mee te gaan. Men kan de persoon ook inzicht en positieve stimulansen geven.
Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer. Er kunnen onbewuste processen aan ten gronslag liggen waardoor degene met zelfmedelijden zijn/haar problemen niet aanpakt. Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!! Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen. Niemand is "zielig" want iedereen krijgt in dit leven met tegenslag, ziekten en problemen te maken. Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen. Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken.
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op dinsdag 19 februari 2013, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:32
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik morgen opnieuw een ingreep aan mijn buik krijg. Deze keer niet zo'n grote, maar wel een heel pijnlijke  |
Ow lees het net pas... Hopelijk is het goed gegaan en kan je nu echt gaan herstellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...of een boomhut en daar mag jij dan een hele dag inzitten...en we zetten een bordje met: 'Verboden te voederen.' |
Das weer eens wat anders vorige keer gingen er een paar boomhangen om een man
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Das weer eens wat anders vorige keer gingen er een paar boomhangen om een man  |
Ja maar er was geen man die aan hun eisen voldeed...alhoewel toch voor eentje maar daar zeg ik niets over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:44
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ergens gelezen en wilde dit hier eens delen
ZELFMEDELIJDEN Zelfmedelijden kan een vlucht voor de realiteit zijn. Sommige mensen kunnen zich niet of moeilijk neerleggen bij moeilijke situaties. Men blijft in een vicieuze cikel draaien van ongeloof, ontkenning en zelfmedelijden. Men vindt zichzelf "zielig" en men is niet in staat om te veranderen. Partners, familie en vrienden kunnen dit gedrag versterken door er in mee te gaan. Men kan de persoon ook inzicht en positieve stimulansen geven.
Zelfmedelijden motiveert niet om een probleem aan te pakken, men relativeert niet meer. Er kunnen onbewuste processen aan ten gronslag liggen waardoor degene met zelfmedelijden zijn/haar problemen niet aanpakt. Men klaagt en zeurt liever en men klampt veel mensen aan om het "zielige verhaal" te kunnen doen. Men krijgt daardoor veel aandacht en dat is prettig. Het geeft dus ook nog voordelen!! Mensen blijven vaak doelloos en zonder plannen voor de toekomst in een onveranderlijke situatie. Het zwelgen in zelfmedelijden brengt mensen steeds verder in de problemen. Niemand is "zielig" want iedereen krijgt in dit leven met tegenslag, ziekten en problemen te maken. Het is een kunst om steeds weer met moeilijke situaties om te gaan en om er niet in te blijven hangen. Maar door steeds te denken hoe moeilijk het wel niet is en dat je er toch niet uit zult komen. En dat je de enige bent met dat probleem brengt je in ieder geval niet verder. Probeer te beseffen dat de situatie van voorbijgaande aard is en probeer het aan te pakken. |
Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 18:53
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | | Mooi topic Roos, maar wat wil je hiermee bereiken? Wat is het doel hiervan? Ik kan nu alleen maar zeggen, het is zo waar! | Wat ik wil bereiken met deze topic? Wat mij doel is? Met name een stukje herkenning, wie heeft er nooit eens last van? De kunst is wel om er niet in te blijven hangen, misschien is het ook nog ter lering, dat zou het mooiste zijn toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja maar er was geen man die aan hun eisen voldeed...alhoewel toch voor eentje maar daar zeg ik niets over  |
Algemeen is gebleken uit betrouwbare bron dat vrouwen alleen verliefd worden op succesvolle mannen en uiterlijk niet altijd de doorslaggevende factor is. Misschien kun je beter spreken over een stabiele man. Dus Frank er is nog hoop en geloof me er is geen handvol maar een landvol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:03
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Algemeen is gebleken uit betrouwbare bron dat vrouwen alleen verliefd worden op succesvolle mannen en uiterlijk niet altijd de doorslaggevende factor is. Misschien kun je beter spreken over een stabiele man. Dus Frank er is nog hoop en geloof me er is geen handvol maar een landvol  |
vallen vrouwen op succesvolle mannen Heb liever een lieve en hartelijke man dan 1 met een bak vol geld, geld is handig zou ik niet ontkennen maar die betrouwbare bron ben ik het niet mee eens!! Maarre heb jij een lief dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | vallen vrouwen op succesvolle mannen Heb liever een lieve en hartelijke man dan 1 met een bak vol geld, geld is handig zou ik niet ontkennen maar die betrouwbare bron ben ik het niet mee eens!! Maarre heb jij een lief dan  |
Geef Frank een steuntje in de rug en dat hij niet achter elke boomhut moet schuilen....en wat ik ooit begreep was het een gezellige picknick en niet een verkapte datingshow
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Geef Frank een steuntje in de rug en dat hij niet achter elke boomhut moet schuilen....en wat ik ooit begreep was het een gezellige picknick en niet een verkapte datingshow  |
Dan hebben we het beiden goed begrepen maar ik jou niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan hebben we het beiden goed begrepen maar ik jou niet  |
Niet alle bronnen hoeven te kloppen Erika, maar een stabiele man heeft bij een hoop dames de voorkeur. Dus heren goed verzorgd en een potje gel naar de picknick
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:21
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Niet alle bronnen hoeven te kloppen Erika, maar een stabiele man heeft bij een hoop dames de voorkeur. Dus heren goed verzorgd en een potje gel naar de picknick  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:22
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Niet alle bronnen hoeven te kloppen Erika, maar een stabiele man heeft bij een hoop dames de voorkeur. Dus heren goed verzorgd en een potje gel naar de picknick  |
Wat versta jij onder een stabiele man dan? een gel-grootverbruiker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:23
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Wat versta jij onder een stabiele man dan? een gel-grootverbruiker?  |
Dan benne de haren wel stabiel toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan benne de haren wel stabiel toch  |
Jawel, een goed begin is tenslotte het halve werk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:28
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Jawel, een goed begin is tenslotte het halve werk  |
daarom maarre we gaan wel erg off he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:45
|
|
|
|
Dinsdag 19 Februari, 1 Johannes 3: 11-17; Open je hart.
Johannes wordt meestal de apostel der liefde genoemd. Het is een woord dat inderdaad vaak uit zijn oen vloeit. Heel geloof in God lijkt bijna op te gaan in liefde, liefde en nog eens liefde. Dat moet je wel goed begrijpen. Het gaat niet om een altijd vriendelijke opstelling in tegenstelling tot een heel actieve inzet en aanpak. Johannes zelf was ook geen soft iemand, maar een visser die van aanpakken wist. Liefde uit zich dan ook altijd praktisch en daden van hulp en zorg. In de eerste plaats voor de mensen met wie je samen kerk bent en met wie je samen het brood breekt. Ook wel zusters en broeders genoemd, op zich hoge woorden voor mensen die vaak niet eens vriend van elkaar zijn, soms ook openlijk elkaar het leven zuur maken. Hoe houd je het met elkaar uit? Liefde, zegt Johannes. Want liefde is leven en niet liefhebben is de sfeer van de dood. Daarbij gaat het niet om wat eigen feelgoodmomenten, maar om het openen van je hart voor de nood van anderen. Hoe kan Gods liefde in je zijn als je hart steeds toesluit en iemand die gebrek lijdt niet wilt helpen? Liefde wordt altijd zichtbaar in doen. Zo hebben wij dat van Jezus geleerd, zegt hij ineens heel duidelijk. Jezus gaf zijn leven voor ons. Zitten wij nog wel op Jezus’ spoor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!! De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)
Datum: 9 maart 2013 Waar: Veenendaal WOK plaza Tijd: zal rond half zeven/ zeven uur worden
http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd. Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes Twee soorten soep Teppan jakki (grillplaat) Wokbuffet Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d. saladebuffet, dessert/fruitbuffet, ijsbuffet,
Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan. Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering! WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!
mee hopen te gaan:
Joop430 46 jaar (regio 0598) Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie671 51 jaar (regio 0594) Hollevoet284 46 jaar (regio 0575) Pieter649 45 jaar (regio duitsland) Annette792 33 jaar (regio Duitsland) Sandra 206 42 jaar (regio 0318) |
En up maar weer enne Leonard ook zonder gel grootverbruik mat je hier mee mee hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 19:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb net Italiaanse kruiden en 1 pilske gekocht... |
Voor jezelf of voor Floshke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 20:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Voor jezelf of voor Floshke?  |
...de kruiden voor mij en het pilske voor Floshke...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 20:11
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Wat ik wil bereiken met deze topic? Wat mij doel is? Met name een stukje herkenning, wie heeft er nooit eens last van? De kunst is wel om er niet in te blijven hangen, misschien is het ook nog ter lering, dat zou het mooiste zijn toch??  |
Weet je Roos, je hebt helemaal gelijk, en best wel de moeite waard om het op cm te zetten, natuurlijk twijfelaars zijn er zat, ook of juist op cm.
Ook traumatische ervaringen neem je niet mee, of kan je beter niet mee nemen in een nieuwe toekomst. Net als ingewikkelde vragen, die eigenlijk simpele antwoorden kunnen krijgen, maar simpelweg niet doordringen, door een nog niet verwerkt trauma.
Maar al te vaak zit je soms uren achter een schrijf bord, en begrepen wordt je nooit, omdat simpelweg antwoorden niet doordringen. Soms doemen er vragen op, waar een weldenkend mens voor een ander geen invulling op kan geven. Die gewoonweg zelf moeten worden ondernomen, en voel je soms zelf wel, wat kan, en wat niet kan, iedereen moet zich zelf verantwoorden, en niemand anders doet het voor je
|
|
| Naar boven |
|
|