| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 19:55
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: |
Hier schaft de pot vis, eentje die eergisteravond nog vrij zwom, met krieltjes en roerbakgroente. |
Aaa dieren dinges
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Leuk gezellig zet je er bij... Weer iemand van onder de 40 erbij  |
En bedankt, mevrouw Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | een soort van lijnen maar dan weer niet van voetbal, iets van te veel en weer weg werken, weg werken niet van files,  |
ja juist......nou is het me duidelijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GINI430
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:19
|
|
|
|
Wel eens van vijands liefde gehoord? Je moet wel heel veel van jezelf kunnen over winnen om je vijanden lief te kunnen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:32
|
|
|
|
| GINI430 schreef: | Wel eens van vijands liefde gehoord? Je moet wel heel veel van jezelf kunnen over winnen om je vijanden lief te kunnen hebben.  |
Zeker weten, dat is alleen mogelijk met Jezus , heb ergens ook een link in en topic gezet waar Corry ten Boom spreekt over dat ze de concentratiekamp medewerker vergeeft. Ze zegt dat ze het zelf niet kon maar met Zijn hulp wel.
ik heb een tijdje elk jaar de dvd de we kregen om bij nacht van "Nacht van gebed" af te draaien, toen werd er door Noord-Vietnamezen gevraagd om te bidden voor hen die hun alle kwaad aandeden. De achterliggende gedacht van hun was, wij zijn gered, maar zij niet en daarom moeten zij aangeraakt worden, zodat zij ook van Gods heerlijkheid mogen gaan genieten en wat Hij heeft gedaan in Zijn onmetelijke Liefde door Zijn Zoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:40
|
|
|
|
Woensdag 27 Februari, 3 Johannes 1-8; Zorg en vrijheid.
Ook dit briefje is net als de brief van gisteren op het eerste gezicht niet veel meer dan een e-mailberichtje aan een zekere Gaius. Toch kreeg ook dit briefje een plek in de Bijbel. Het is een dankbriefje van Johannes, dat eindigt met de aankondiging dat hij snel langs hoopt te komen. Johannes bedankt Gaius alvast voor zijn liefdevolle inzet voor rondtrekkende evangelisten en doet meteen een oproep op hem daarmee door te gaan. Zij hebben Johannes namelijk verteld hoe zij door Gaius werden ontvangen. Zonder uitzondering waren ze onder de indruk geraakt van Gaius’ geloof en toewijding aan Jezus Christus. Daar is Johannes heel blij mee, zegt hij, want kennelijk is Gaius een leerling van hem. Ook waren zij door Gaius heel gastvrij onthaald, weet Johannes. ‘En die man kende ons niet eens!’ hebben ze tegen Johannes gezegd. ‘Wij waren voor die man vreemdelingen!’ Gaius laat zich daardoor kennelijk niet weerhouden. Hij volgt de oude geloofservaring, dat in vreemdelingen God zelf soms heel persoonlijk bij je aanbelt. Denk aan Abraham en zijn onverwachte drie gasten in Genesis 18. En heeft Jezus niet gezegd: ‘Ik was een vreemdeling en gij hebt me onderdak gegeven.’? Wat voor een getuigenis zouden vreemdelingen van ons geven als ze weer terug zijn op hun thuisbasis en onderweg bij ons hadden aangebeld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:57
|
|
|
|
| JOOP430 schreef: | En bedankt, mevrouw Erika  |
Your welcome meneer Joop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 21:17
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | ja juist......nou is het me duidelijk!!  |
Precies, uitleggertje he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 22:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Echt weer een noordeling Joannie, Ipv dat ze delen met ons pffff  |
Ach laat haar maar ff. Zomers is het daar altijd koud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 22:46
|
|
|
|
“No man can be an exile if he remembers that all the world is one city.” C.S. Lewis (Till We Have Faces)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 27 februari 2013, 22:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:06
|
|
|
|
Delen jullie hem wel met ons dan, als ie een sporadische keer bij jullie komt??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Aaa dieren dinges  |
Nee joh, dit is nou een typische bof-vis....... als variant op de bof-kip
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:09
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: |
Delen jullie hem wel met ons dan, als ie een sporadische keer bij jullie komt??  |
Ja hoor ik zeg steeds tegen de zon, ga ook even naar steentje toe........... tja kan er ook niks aan doen steentje dat de zon dan hier blijft , in het midden van het land.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat leuk geschreven!
Een etalage vol gebruikte en ook nieuwe artikelen:)
Bij elke foto een kleine handleiding, en hier, het droge testgebied.
Net als dat we op de lagere school 'droog zwemmen' hadden....als voorbereiding op het echt zwemmen;)
Met schaalmodellen.
Schaalmodel Een schaalmodel is een duplicaat van een voorwerp of landschap in meestal verkleinde vorm, waarbij de verhoudingen zoveel hetzelfde blijven als in werkelijkheid. Hiervoor wordt voor een model een schaal gehanteerd die de grootte van de onderdelen en het geheel van het model bepaald.
Ja, kan mee of tegenvallen...
Daarom kan 'je' mi maar beter eerlijk zijn en doen hoe je bent, als dat je je mooier voordoet.
 |
Ja en weet je wat nu zo pijnlijk is Dat al heel wat hunkerende klanten zonder aankoop, teleur gesteld en met lege handen zijn vertrokken. Best wel vreemd, aangezien, en dat was ook vorig jaar zo in de uitverkoop, dat veel producten blijven staan. En als je de waar zo ziet, snap je er geen jota van, het ziet er allemaal nog uit als nieuw. Maar ze mogen wel uitkijken, voor je het weet wordt het opheffing uitverkoop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:19
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Nee joh, dit is nou een typische bof-vis....... als variant op de bof-kip  |
Het leek toch wel op potvis maar das een duikboot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Das een heel heftig iets Leanne, et wat Jol schrijft straks heeft tie echt wat in gelooft niemand er meer in!! Eh is het een extreme vorm van Bordeliner en hoe heet dat dat mensen zichzelf ziek praten en van alles zeggen te mankeren??? Sterkte ermee!! | Hypochonder, dacht ik dat dat heet.
Iig, ik denk te weten dat als iemand steeds denkt dat ie iets heeft, terwijl dat niet zo is, wel erg veel lijden heeft, want in diegene zijn geest ís het namelijk wel zo, en voelt het zo ook aan...smiley die verdrietig kijkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:52
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | oh, wat kan mijn zoon toch lekker koken!
rijst met champignons, paprika, ui, kip en een heerlijke saus, salade met yochurtdressing.
van wie zou hij dat nu hebben? |
Geweldig ...ik heb er 3(zonen) maar voor mij koken...mmm...zou meer mogen... Maar oke...ze nemen me WEL...weer vaak mee uit eten...en das natuurlijk ook lief...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 februari 2013, 23:55
|
|
|
|
Een man...niet van CM....hier dichtbij.... En wie weet...het voelt goed... Zomaar...terwijl je niet zoekt...een leuk en fijn gesprek...!! Ja...dat maakt me blij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANN479
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:00
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is maar net wat je het belangrijkste vindt, en maar net wat je zoekt. Rijk van binnen, of rijk van buiten, mooi of wat minder mooi, een bos of een kale vlakte, HBO of er tussen in of LBO. C.M het is net de winkel van Sinkel, een etalage vol met nieuwe en gebruikte artikelen, (mag vast niet). En voor de etalage, allemaal hunkerende klanten, wat een keuze, je ziet bijna door het bos de bomen niet. Van al die artikelen staat bij elke foto een kleine handleiding, en hier op of in het droge testgebied, kan je alvast een vage handeling maken. Helaas vallen de meeste schaal modellen af, en krijg je de werkelijke nooit te zien, en dat is best wel jammer. Maar laten we wel eerlijk zijn, in het echt, als je zo,n product in de praktijk zou mogen proberen, kan het juist wel eens reuze mee vallen, of dat kan je alles zetten, soms ook mooier en eerlijker dan de werkelijkheid doet vermoeden. Tussen dromen en werkelijkheid, je kan beter bij een flat beginnen, en doorgroeien naar een chalet, dan andersom. Het is maar net waar voor je zou willen gaan, wat zou jij kiezen, ga je alleen voor het mooie plaatje, of voor de werkelijkheid? |
Zo even reageren - ....best jammer dat je de werkelijke nooit te zien krijgt........ echt Gerrit? Ik kan mij herinneren van heel wat mannen hier inclusief ... dat ik geen kans kreeg. En dan lees ik hier en daar in het forum dat er mannen zijn die willen opzeggen cq niet verlengen want het heeft toch geen zin of vrouwen doen zich mooier voor of ... vrouwen nemen geen initiatief zal ik nog even doorgaan pff Zo dit was niet even reageren maar afreageren
Ann
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:10
|
|
|
|
Gerrit er zijn meer etalages als alleen op CM.... (besef ik zeker na vandaag)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:11
|
|
|
|
verkeerd topic 
Verplaatst naar 'waar word ik nou blij van', ja twas namelijk grappig bedoelt van mij, per ongeluk hier gepost dacht ander filmpje was.
Ja, kan gebeuren he?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 28 februari 2013, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:18
|
|
|
|
|
Het is voor mij niet erg(meer)hoor,ik heb sinds oktober afstand genomen.........ik weet niet waar hij is/woont,of hij getrouwd is,hoe het met hem is.........rust......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 00:34
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | dom, had ik weer het regelement niet goed gelezen Ik snap er soms ook helemaal niets van
Ik heb wel een BBQ |
kan ik er van uit gaan dat je die BBQ de 20e april meeneemt, anna? 
dan zorg ik dat er een aantal JONGE heren meegaat, deal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 01:44
|
|
|
|
Nederands Dagblad:
Evangelischen vergaten de achterdeur Otto de Bruijne doet onderzoek naar de beweegredenen van mensen die een evangelische gemeente verlaten. Hij hoopt daarmee de evangelische beweging een spiegel voor te houden.
VOORTHUIZEN - Zelf veranderde Otto de Bruijne één keer van kerk: zo'n dertig jaar geleden verliet hij de toenmalige Gereformeerde Kerken (synodaal, nu opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland) en sloot zich aan bij een evangelische gemeente. ,,Dat heeft me toen ongelooflijk veel pijn gedaan. Daar heb ik mijn oog voor de 'achterdeur' aan overgehouden.''
Met die 'achterdeur' doelt hij op mensen die na geruime tijd hun kerk verlaten, vaak met stille trom. Wat beweegt hen, waarom gaan ze weg, en waar gaan ze heen? Het zijn vragen, en De Bruijne is op zoek naar antwoorden. Samen met de Amsterdamse theoloog Karin Timmerman en de protestantse voorganger Peter Pit uit Drachten is hij een onderzoek begonnen: ze benaderen oud-leden van evangelische gemeenten met een enquête. Het formulier is ook verkrijgbaar via de website van De Bruijne (www.ottodebruijne.nl). Het onderzoek moet dit najaar leiden tot een brochure, Ooit evangelisch.
Wat beoogt u met dit onderzoek naar evangelische kerkverlaters? ,,Ik wil een bezinning op gang brengen binnen de evangelische beweging, waarvan ik zelf deel uitmaak. Volgens mij is het van groot belang op gezette tijden naar jezelf te kijken.''
Dat gebeurt nu te weinig? ,,Absoluut, en dat is volgens mij een historisch gegeven. Enerzijds is er het Calimero-effect, de evangelische beweging voelde zich altijd ondergeschikt aan de traditionele kerken. Anderzijds was er in zekere mate het gevoel Gods elitetroepen te zijn. Beide houdingen vermijden zelfkritiek. Daarbij komt een sterke evangelisatiedrang, de 'voordeur' is van groot belang.
Waarom is zelfreflectie nodig? ,,De evangelische beweging is ontstaan vanuit een conferentie-model: een dag er naar toe, je opladen en enthousiast raken en daar op lokaal niveau mee aan de slag. Maar het lukt niet om dat 52 zondagen per jaar te organiseren. Veel plaatselijke gemeenten hebben geen kerkconcept of een goed beeld van wie ze willen zijn. Achter nieuwe vernieuwingen uit Amerika aanlopen verhelpt dat probleem niet. Er is juist meer stabiliteit en continuïteit nodig, nu een tweede en derde generatie evangelischen aantreedt. De jeugd kan dan nog wel in de kerkbanken zitten, maar ik zie de toekomst niet al te rooskleurig. Een opwekking kán verzanden, en dat vind ik ernstig. Dus is het nodig dat we naar onszelf gaan kijken, leren leidinggeven op niveau. Onderzoek naar kerkverlating kan daarbij helpen.''
Kerkverlaters zijn er? ,,Ik zie het veel om me heen en ik kom ze zelf ook tegen. Ik kan moeiteloos op de vingers van twee handen namen van jongeren invullen die ik heb zien vertrekken.
Nee, het zijn niet alleen jongeren. Ook ouderen, bij hen heb ik de indruk dat ze bij een vertrek van gemeente wisselen. Maar bij jongeren van twintig tot vijfentwintig jaar heb ik het idee dat ze helemaal los van de gemeente of kerk zijn.
Of er totale secularisatie is, vraag ik me af, dat kan het onderzoek uitwijzen. Ik denk dat ze niet alle geloofsinhoud loslaten, maar dat het idee kerk sterk verwaterd is. Dat kan te maken hebben met de repeterende breuk van scheuringen die vaak in evangelische gemeenten optreden.
Ook is er misschien een te hoge verwachting: in evangelische kringen moet je vaak op je tenen lopen om mee te komen. Soms wordt honderd procent inzet verwacht. Ik vergelijk de evangelische cultuur weleens met een hogedrukketel.''
Wat drijft u om dit onderzoek te doen? ,,Uit ervaring weet ik dat het een grote stap is om van kerk te veranderen. Vanuit echte belangstelling voor mensen wil ik weten wat hen drijft. Maar ook al zouden ze uit onverschilligheid vertrekken, dan nog wil ik het weten.''
Hoeveel reacties hebt u al binnen? ,,Enkele tientallen, via de post en per e-mail. Daar ben ik al heel blij mee. Het zijn mensen die een evangelische gemeente hebben verlaten en nu de moeite hebben genomen daar vragen over te beantwoorden. Dat laatste zal niet voor iedereen gelden. Ik ben bang dat sommige kerkverlaters er een poging in zien hen terug te halen. Dat is niet zo.''
De reacties verwerkt u in een brochure? ,,Ja, daar heb ik mijzelf toe verplicht. Ooit evangelisch gaat hij heten.''
--------------------------------------------- Otto de Bruijne Otto de Bruijne werkte jarenlang als presentator en televisiemaker bij de Evangelische Omroep. In 2003 vertrok hij er. Nu is hij van vele markten thuis: spreker, schilder, schrijver en dichter. Hij woont in Voorthuizen en is er lid van evangelische gemeente De Kandelaar. Verder is hij consulent van de evangelische Christengemeente in Amsterdam. Op zijn website publiceert hij bijvoorbeeld studies (Sterk leiderschap) en theaterstukken als Het bewijs en De muur .
Otto de Bruijne
geplaatst: 05-05-2008 - 22.33 laatst gewijzigd: 22-09-2011 - 13.32 auteur: door redacteur Gerard ter Horst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 06:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | kan ik er van uit gaan dat je die BBQ de 20e april meeneemt, anna? 
dan zorg ik dat er een aantal JONGE heren meegaat, deal?  |
ik denk dat jij daar wel vanuit kunt gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 08:42
|
|
|
|
In mijn bed blijven tot dat ik naar mijn werk moet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 09:12
|
|
|
|
| ANN479 schreef: | Zo even reageren - ....best jammer dat je de werkelijke nooit te zien krijgt........ echt Gerrit? Ik kan mij herinneren van heel wat mannen hier inclusief ... dat ik geen kans kreeg. En dan lees ik hier en daar in het forum dat er mannen zijn die willen opzeggen cq niet verlengen want het heeft toch geen zin of vrouwen doen zich mooier voor of ... vrouwen nemen geen initiatief zal ik nog even doorgaan pff Zo dit was niet even reageren maar afreageren
Ann |
Oké, heel de winkel, de showroom alle typen, plus de reportages zijn afgestemd op ieders wil. Net als de hunkerende show modellen voor de etalage zijn er ook hunkerende modellen in de etalage . Het is maar net wie er voor staat, dat wisselt nogal eens, en wordt er geruild van positie, de ene keer staat de één er voor, dan de ander.
Soms heel soms, verlaten sommige types de showroom, enerzijds om een zelfstandig leven te gaan leiden, anderzijds in gedeelde functie En het gebeurd zo nu en dan, niet zo vaak maar soms, dat er onenigheid ontstaat in de showroom, als een artikel verwisseld van (eigenaar) houder. Maar gelukkig, vind dat soms ook weer zijn weg en sommige show modellen zijn dan ook weg
En het gebeurd, niet zo vaak, maar soms, en das best triest, dat de houder en eigenaar van de showroom in grijpt Sommige show modellen een waarschuwing krijgen en helaas het gebeurd nogal eens, dat sommige vakjes in ene leeg zijn, en de andere modellen nooit meer iets horen van het andere model
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 09:14
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Gerrit er zijn meer etalages als alleen op CM.... (besef ik zeker na vandaag) |
Ga jij ook verkassen naar een andere showroom dan
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|