| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:16
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies, dat wat jij zette, daar wilde ik eigenlijk heen.......... Het verleden achter je te laten, en ik zet ook niet dat het makkelijk is, maar niet geprobeerd, is altijd mis. Ik heb het dan 1x mee mogen maken, dat dit totaal nog niet was gebeurd en vergeleken werd met al de kwalijke zaken.
Er werden halmen gezocht uit het verleden, juist die, of dat wat pijn deed, een vergelijk maken over dingen die niet zijn, en misschien ook nooit komen. Behaalde resultaten uit het verleden, brengen en zijn geen garantie voor een, of de toekomst.
En wat ik eigenlijk wilde bereiken met die etalage, dat wij niet moeten vast roesten, aan een verleden van angst pijn en verdriet. Dat al die mensen (paspoppen ) uit die etalage eigenlijk vaak vast geroeste zielen zijn, die zich zelf mogen vrij maken van die ellende. Niets en niemand is het zelfde, iedereen is anders, behalve als je jezelf verschuild achter iets anders, of iemand anders. (profiel)
Maar we mogen ook wel rekening houden met elkaar, ook op cm en op het forum, gewoon eerlijk, hoewel dat laatste soms erg moeilijk is. |
Ben het met je eens dat je niet steeds achterom moet kijken en de één zal daar meer tijd voor nodig hebben dan de ander. Vergelijkingen maken zal je ongetwijfeld en misschien ook wel onbewust doen, probeer je daar zelf bewust van te worden en eerlijk naar jezelf en de ander te kijken. En wellicht zal er in een nieuwe relatie juist iets naar boven komen waarvan je dacht het allang verwerkt te hebben. Behaalde of juist niet behaalde resultaten uit het verleden zijn inderdaad geen garantie voor de toekomst. Ook zal je in een nieuwe relatie vroeg of laat toch iets tegenkomen waar je niet op had gerekend. En de werkelijkheid kan soms heel anders zijn dan het plaatje en de handleiding, zoals jij het noemt. En toch denk ik……..Niet geschoten, is altijd mis. Geef je dromen niet op, vroeg of laat kan het toch gebeuren dat je zomaar iemand tegenkomt waarmee het klikt en waarmee je het toch durft te wagen om een mooie toekomst tegemoet te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:19
|
|
|
|
zomaar een gesprek, de pijn en verdriet je zagt het aan het gelaat van deze persoon. Ik kon niet zomaar weg gaan, zoveel leed en zo hard heid van zich eigen! op gewoon op, niet meer verder kunnen! tegen de muur op, verder kon deze persoon niet meer. Zich eigen laag voelen en ook de mensen dat voelde hij ook, die soms liever om heen gingen! verdriet had deze persoon en ook vol emotie, hij kreeg zomaar een jas een winterjas, hij kon dat niet meer betalen, bittere armoe. Werd een bijzondere gesprek en eigenlijk een dankbaar gesprek!
Dan denk ik wat ben ik toch bevoorrecht en een kind van God mag zijn en dat ik op dat moment ook voor deze persoon kon zijn! of je geloof of niet, ik werd er blij ervan!Dat ik op dat moment even voor die persoon kon betekenen!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op donderdag 28 februari 2013, 23:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:25
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het moet toch een troost zijn dat ik overwegen zette  |
Kom op Gerrit schouders eronder en het is toch zo mooi op de hei, schaapjes, lammetjes ( nee niet voor de spit) eekhoorntjes! neem je vlieger mee........................en de cm mensjes, dat wil je toch niet missen!
ja Zeeland hetzal wel toch verstandig zijn om Ede te waarschuwen............
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op donderdag 28 februari 2013, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:27
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ben het met je eens dat je niet steeds achterom moet kijken en de één zal daar meer tijd voor nodig hebben dan de ander. Vergelijkingen maken zal je ongetwijfeld en misschien ook wel onbewust doen, probeer je daar zelf bewust van te worden en eerlijk naar jezelf en de ander te kijken. En wellicht zal er in een nieuwe relatie juist iets naar boven komen waarvan je dacht het allang verwerkt te hebben. Behaalde of juist niet behaalde resultaten uit het verleden zijn inderdaad geen garantie voor de toekomst. Ook zal je in een nieuwe relatie vroeg of laat toch iets tegenkomen waar je niet op had gerekend. En de werkelijkheid kan soms heel anders zijn dan het plaatje en de handleiding, zoals jij het noemt. En toch denk ik……..Niet geschoten, is altijd mis. Geef je dromen niet op, vroeg of laat kan het toch gebeuren dat je zomaar iemand tegenkomt waarmee het klikt en waarmee je het toch durft te wagen om een mooie toekomst tegemoet te gaan. |
Precies, ik zette natuurlijk wel dat ik het anders heb mee gemaakt, en ben er ook wel van overtuigd dat het niet makkelijk is. En wat het verleden ook is, je kan het volgens mij alleen verwerken als die ander er ook voor open staat, en je er mee helpt. Als daar geen basis voor is, en die ander is alleen op zich zelf gericht kan je het ook wel schudden, maar dat weet je snel genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:29
|
|
|
|
opdrachtje binnen gekregen 6 kleine kunstwerkjes maken , zijde bloem broche!
en nu ff op pad!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 19:57
|
|
|
|
|
De eerste voorjaarzon op weg naar huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 20:25
|
|
|
|
Donderdag 29 Februari, 3 Johannes 9-15; Wees niet bang voor nieuwe mensen.
In elke kerkenraad heb je er wel een paar. Mannen of vrouwen die zo van zichzelf overtuigd zijn, dat ze geen oog hebben voor nieuwe mensen in de gemeente. Is Diotrefes ook zo’n type? Hij wil kennelijk geen vreemde broeders in de kring van de gemeente opnemen. Volgens de apostel wil hij vooraf zelf de dienst uitmaken en is hij duidelijk bang dat de nieuwe mensen met hun gaven weleens een bedreiging kunnen vormen voor zijn leidersrol. En daar wil hij niet van weten. Met zijn nogal gesloten opstelling jaagt hij nieuwe mensen feitelijk gewoon weg. Johannes is daar behoorlijk verstoord over. ‘Beste Gaius’, schrijft hij, ‘houd die man in de gaten! Volg hem niet, maar volg broeder Demetrius. Dat is een goeie. Dat iedereen en dat vind ik zelf ook. De rest vertel ik je als ik kom.’ Een wel heel persoonlijk e-mailtje, vind je niet? Kun je dit nog wel een apostolische brief noemen? Maar hoe kort de brief ook is, je voelt Johannes’ apostolisch gezag en zijn opmerking een aanwijzingen over Deotrefes en Demetrius. Een apostel moet ook durven ingrijpen. Deed de kerk dat maar vaker, denk ik regelmatig. Natuurlijk moet je met iedereen in de kerk zorgvuldig en respectvol omgaan, maar vaak wacht men wel erg lang met ingrijpen. Te vaak maken Diotrefes-types de dienst uit en blijven de Gaiussen en Demetriussen buiten beeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 20:40
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Stukske vlees, gebakken aardappeltjes en overgebleven roerbakgroente met appelcompote. |
Steentjegrillen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 21:11
|
|
|
|
[quote=GERRIT084]Ja ja, zolang ze nog schattig zijn: Ja, die grote gezinnen, gekleed als komen ze zo uit een film van de 18de eeuw gelopen, met die meisjes met van die mooie jurkjes, hoedjes op met een lint eraan, en die jongetjes ook, zo'n schattig klein pakje aan, en ja de ouders ook zo netjes, mooi gekleed, ja, het heeft wel wat. Zeker omdat je dan vaak grote gezinnen ziet, ja, dan krijg ik zo'n 'Kleine huis op de prairie' gevoel Ons dorp (75000 inwoners) heeft tal van kerken en belevingen, van de PKN staan er zo,n 22 ,23 kerken, tal van zaaltjes buitenschoolse activiteiten. Rond de 33 bij elkaar opgetelde gelovigen. Ja, Katwijk aan Zee staat er ook bekend om, veel kerken, veel gelovigen, net als bijvoorbeeld Spakenburg, en nog wat andere plaatsies waar ik ff niet op de naam kan komen, maar die wel op me tong liggen zeg maar.En geen moskee, maar ze wonen er wel (mokejaantjes), en één tempel van Soefi , ( in onze ogen een sekte) . Bij ons is het beleid van de gemeente, geen moskees met van die torens erop, ja, wat moet ik zeggen, had van mij wel gemogen hoor, ja, ik hou van buitenlanders, een vriend van mij, die woont in een volksbuurtstraatje ja zoooo gezellig, Polen, Tureken, Hollanders, ja alles door mekaar, en ja, dan krijg je zo'n gezellig sfeertje wat me aan me Amsterdamse tijd doet denken ;)...zeker als zo'n buurt van die mooie oude huisjes heeft, met die mooie geveltjes enzo
Maar zondags om 11 uur als de kerken uit gaan, dan moet je in ons vrede lievende dorp niet zijn, nee echt niet.
Waarom niet, ja je doelt misschien over het oordelen, ja, maar ja dat merk je alleen als je ergens prive met hun bent toch, op een verjaardag oid, maar ja dan nog niet iedereen is zo....velen zijn erin opgeroeid, meer dan de helft van hun zaken doen ze met die kerkgangers als ze een bedrijf hebben, dat soort dingen.
Wat ik dan leuk vind is zo'n dorpie op zondag in de zomer, 's Gravendeel zeg maar, ja, die tegenstellingen, vaders met korte broeken, die met hun kids uit de auto stappen en enthousiast de patatzaak binnenhollen. En aan de andere kant van de straat de streng gereformeerden, hervormden etc., die dan in hun mooie kleding, als komen ze uit een filmset lopen, of er zelfs in spelen in een film, die dan uit de kerk komen, of er juist net weer heenlopen.
Heerlijk, en als je dat dan zo gadeslaat op een bankie die tegenstellingen, of in een snackbar, en je zit bij de buitenkant waar het raam eruit is gehaald, ja super!
Ofschoon er wereldwijd de regels van verkeer op zondag gelden, zowaar in ons dorp zijn ze soms aardig zoek. In Amsterdam weten veel mensen niet eens dat het woord 'verkeersregels' bestaat; men rijdt elkaar niet overhoop uit affiniteit met de medemens ;) Zomers dan is er gelukkig de wijzende vinger der predikanten, dat de toeristen weer actief zijn in ons dorp.
Gelukkig ;)
Héérlijk, ja....in sommigen de ogen van die kerkgangers zijn de mensen die van de zomer genieten in hun korte broek, met hun kids gewoon pure zondaars...:( Dat is dan weer minder
Wát een verschil van mensen he, ja, ik vind dat héérlijk
Of het terroristen zijn, maar nee gewoon vrede lievende (tegenwoordig) burgers uit een ander land. Ik heb één zwager (atheist) die in het begin nog wel eens zei, het is op zondag net een sekte, eigen regels, die voor een ander gelden 
Ja..
Hahaha, ik zie het nu pas, 'toeristen', alsof het 'terroristen' zijn... lol
Gewijzigd, ivm te lang en te veel uitgeweid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 maart 2013, 11:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:14
|
|
|
|
Vandaag zonder jas de deur uitgeweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:20
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Vandaag zonder jas de deur uitgeweest  |
.....in Drenthe zeggen ze dan...'Vandaag mét zonder jas weggeweest'....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:21
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | .....in Drenthe zeggen ze dan...'Vandaag mét zonder jas weggeweest'....  |
Ben ik blij dat ik niet uit Drenthe kom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:23
|
|
|
|
Gerrit: | Quote: | Dat al die mensen (paspoppen Knipoog smiley ) uit die etalage eigenlijk vaak vast geroeste zielen zijn, die zich zelf mogen vrij maken van die ellende. Niets en niemand is het zelfde, iedereen is anders, behalve als je jezelf verschuild achter iets anders, of iemand anders. (profiel) |
Ik heb één keertje gehad, ja, toen had ik LSD gebruikt, 1ste keer, samen met een vriend, die gaf het me ook. Zo'n sterretje die je onder je tong moest laten smelten.
Toen gingen we de stad in 's avonds, Moooooooi, al die lichtjes, langs het paleis op de Dam, dat Paleis was mooi, en mooi verlicht, ja, dat viel me nooit eerder op.
En toen gingen we ergens op visite, en daar hadden ze bloemetjes behang, en ja die bloemetjes begonnen te draaien op dat behang ;)
Maar, en nu komt het, als je naar buiten keek, naar de overkant, dan was daar een kledingzaak met etalagepoppen in de etalage, en ja, die begonnen te bewegen en uit de winkel lopen. Dát is écht een rare gewaarwording.....!
Maar, maak je niet ongerust ofzo, heb ik totaal slechts drie keer LSD genomen in me hele leven...duszzz.......
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 maart 2013, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik denk dat jij daar wel vanuit kunt gaan  |
kan ik er ook van uit gaan dat ik je op de lijst kan zetten, anna?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ben ik blij dat ik niet uit Drenthe kom  |
joh, je weet niet wat je mist....Drenthe....Bartje... ...en sommige jochies, die het vertikken om voor bruine bonen te bidden.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 28 februari 2013, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:32
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | jonge heren das wel heel brutaal  zal wel ongelukkige woordkeus zijn  |
nee, helaas voor jou is het geen ongelukkige woordkeuze, gerrit....
de jongste heer die ik mee hoop te nemen is 9 jaar oud, tus taar ken uwes met voetballuh nie meer an tippe, denk ik?
leuk dat je misschien ook komt!!
achter de schermen zijn nog meer mensen die overwegen te komen; dus mocht je zin hebben mee te gaan; vul lekker je naam in; je bent niet verplicht te komen en je kunt altijd nog afmelden als andere dingen de prioriteit vragen!!
t wordt een gezellig kluppie, mensen! SUPER!!
(en vergeet geen prikbordbericht te plaatsen op je profiel; dan komen er nl nog meer mensen!!)
hannah.......hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 28 februari 2013, 22:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 22:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, helaas voor jou is het geen ongelukkige woordkeuze, gerrit....
de jongste heer die ik mee hoop te nemen is 9 jaar oud, tus taar ken uwes met voetballuh nie meer an tippe, denk ik?
leuk dat je misschien ook komt!!
achter de schermen zijn nog meer mensen die overwegen te komen; dus mocht je zin hebben mee te gaan; vul lekker je naam in; je bent niet verplicht te komen en je kunt altijd nog afmelden als andere dingen de prioriteit vragen!!
t wordt een gezellig kluppie, mensen! SUPER!!
(en vergeet geen prikbordbericht te plaatsen op je profiel; dan komen er nl nog meer mensen!!)
hannah.......hoe meer zielen, hoe meer vreugd!! |
Maar goed, ik ben nog steeds in overweging.............. bij ons, zijn de aanduidingen wat betreft een jonge heer.......... Iets wat jongens hebben, en meisjes niet (zou niet weten waar) en als ze oud genoeg zijn, hopen te krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 23:15
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gerrit:
Ik heb één keertje gehad, ja, toen had ik LSD gebruikt, 1ste keer, samen met een vriend, die gaf het me ook. Zo'n sterretje die je onder je tong moest laten smelten.
Toen gingen we de stad in 's avonds, Moooooooi, al die lichtjes, langs het paleis op de Dam, dat Paleis was mooi, en mooi verlicht, ja, dat viel me nooit eerder op.
En toen gingen we ergens op visite, en daar hadden ze bloemetjes behang, en ja die bloemetjes begonnen te draaien op dat behang ;)
Maar, en nu komt het, als je naar buiten keek, naar de overkant, dan was daar een kledingzaak met paspoppen in de etalage, en ja, die begonnen te bewegen en uit de winkel lopen. Dát is écht een rare gewaarwording.....!
Maar, maak je niet ongerust ofzo, heb ik totaal slechts drie keer LSD genomen in me hele leven...duszzz....... |
Ben allang blij dat ik als voorbeeld, paspoppen heb genomen, en geen plaspoppen, dan had je pas echt de poppetjes aan het z....n gekregen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 23:21
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ben allang blij dat ik als voorbeeld, paspoppen heb genomen, en geen plaspoppen, dan had je pas echt de poppetjes aan het z....n gekregen  |
Ja, maar poppen die op baby's lijken zoals je bedoelt, zoals 'baby born', etc., ja, die staan niet in etalages, die zitten in dozen in speelgoedwinkels.
Het woordje etalagepoppen kwam zo vaak voorbij, dan kan het zijn dat ik me inene iets herinner...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 23:27
|
|
|
|
| ANN479 schreef: | Zo even reageren - ....best jammer dat je de werkelijke nooit te zien krijgt........ echt Gerrit? Ik kan mij herinneren van heel wat mannen hier inclusief ... dat ik geen kans kreeg. En dan lees ik hier en daar in het forum dat er mannen zijn die willen opzeggen cq niet verlengen want het heeft toch geen zin of vrouwen doen zich mooier voor of ... vrouwen nemen geen initiatief zal ik nog even doorgaan pff Zo dit was niet even reageren maar afreageren
Ann |
I know what you mean...Ja, ik kan er ook wel 't eea over zeggen....
Maybe later!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 00:10
|
|
|
|
verw. gaat te weinig op, speelt te weinig
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 maart 2013, 06:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 07:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Maar goed, ik ben nog steeds in overweging.............. bij ons, zijn de aanduidingen wat betreft een jonge heer.......... Iets wat jongens hebben, en meisjes niet (zou niet weten waar) en als ze oud genoeg zijn, hopen te krijgen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 08:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Gerrit er zijn meer etalages als alleen op CM.... (besef ik zeker na vandaag) |
Oh maar daar heb je zeker een punt ( ) maar het voordeel van dit shoppen ten opzichte van bv de plaatselijke markt, is dat er geen verwerpelijke blikken zijn. Het jammerlijke van deze shop is, dat wat je ook zet of eigenlijk zou willen zeggen, anders wordt opgevat, omdat je de lichaamstaal mist. Je mist maar al te vaak, bv de humor die je op de straat wel ziet en hier niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:00
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: |  |
Oké niet allemaal hele kloosters vol weer niet e.v.a
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 1 maart 2013, 09:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:03
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Maar goed, ik ben nog steeds in overweging..............
|
niet te lang op de weegschaal staan, gerrit; dat is niet opbouwend, joh, gewoon meegaan, das veel leukurdur..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet te lang op de weegschaal staan, gerrit; dat is niet opbouwend, joh, gewoon meegaan, das veel leukurdur..........  |
agh/pfff weet je, ik leef niet zo ver in de toekomst D.V ga ik mee, of lijkt mij dan wel leuk zou een optie kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:17
|
|
|
|
Vanmorgen tijdens m'n stille tijd viel er een prachtig "kwartje" en moest ik aan dit topic denken. Ik wil het graag hier delen.
Als het gaat om liefhebben, maar de angst het lijkt te blokkeren... Zijn we niet allemaal ergens bang voor mensen? Bang voor wat ze van je denken? Bang voor hun .... afwijzing?
Als ik nu naga voor welk "type" mensen ik geneigd ben weg te lopen... Kijk, lieve, vriendelijke, zachtaardige mensen, daar ga ik prettig mee om. Dat nodigt uit om jezelf te zijn, jezelf te laten zien.... Daar word je blij van. Bij zulke mensen voel je je misschien snel op je gemak. Zulke mensen vertrouw ik ook sneller en laat ik sneller toe.
Maar als er andere "vruchten" zichtbaar zijn, trots, hardheid, arrogantie, hoogmoed, grote mond hebben, gejaagdheid.... Zo'n persoon ervaar ik toch al heel anders. Bij zo'n persoon geef ik me minder makkelijk. Eerder ervaar ik strijd... Zulke personen heb ik minder makkelijk lief lijkt het....
Maar... als ik heel goed kijk, met de ogen van mijn hart, met Gods ogen, dan zit er onder al die "eigenschappen" toch niks anders dan angst en onzekerheid?
Ben ik dan geneigd bang te zijn voor de angst van de ander? Dat is toch raar....
Daarom zegt spreuken ook: wie bang is voor mensen, spant zichzelf een val, maar wie op de Heere vertrouwt, is onaantastbaar... (spr 29:25)
Dit wetende... betekent dat de eerstvolgende keer dat ik mezelf betrap op angst voor een mens, ik in de valstrik trap, dat ik bang ben voor de angst in die ander.... Aan mij de keuze wat ik zal doen...
Zegt Rom 12:21 niet: Overwin het kwade door het goede, maar laat je niet overwinnen door het kwade.
Even vrij vertaald kan dit ook zijn: Overwin de angst door lief te hebben, maar laat je geen angst aanjagen...
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op vrijdag 1 maart 2013, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:45
|
|
|
|
Mooi stukje, Roady.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:56
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Vanmorgen tijdens m'n stille tijd viel er een prachtig "kwartje" en moest ik aan dit topic denken. Ik wil het graag hier delen.
Als het gaat om liefhebben, maar de angst het lijkt te blokkeren... Zijn we niet allemaal ergens bang voor mensen? Bang voor wat ze van je denken? Bang voor hun .... afwijzing?
Als ik nu naga voor welk "type" mensen ik geneigd ben weg te lopen... Kijk, lieve, vriendelijke, zachtaardige mensen, daar ga ik prettig mee om. Dat nodigt uit om jezelf te zijn, jezelf te laten zien.... Daar word je blij van. Bij zulke mensen voel je je misschien snel op je gemak. Zulke mensen vertrouw ik ook sneller en laat ik sneller toe.
Maar als er andere "vruchten" zichtbaar zijn, trots, hardheid, arrogantie, hoogmoed, grote mond hebben, gejaagdheid.... Zo'n persoon ervaar ik toch al heel anders. Bij zo'n persoon geef ik me minder makkelijk. Eerder ervaar ik strijd... Zulke personen heb ik minder makkelijk lief lijkt het....
Maar... als ik heel goed kijk, met de ogen van mijn hart, met Gods ogen, dan zit er onder al die "eigenschappen" toch niks anders dan angst en onzekerheid?
Ben ik dan geneigd bang te zijn voor de angst van de ander? Dat is toch raar....
Daarom zegt spreuken ook: wie bang is voor mensen, spant zichzelf een val... (spr 29:25)
Dit wetende... betekent dat de eerstvolgende keer dat ik mezelf betrap op angst voor een mens, ik in de valstrik trap, dat ik bang ben voor de angst in die ander.... Aan mij de keuze wat ik zal doen...
Zegt Rom 12:21 niet: Overwin het kwade door het goede, maar laat je niet overwinnen door het kwade.
Even vrij vertaald kan dit ook zijn: Overwin de angst door lief te hebben, maar laat je geen angst aanjagen... |
Het kunnen allebei valkuilen zijn, terug getrokken en vrijpostig, onzekerheid, en zeker op een dating site, je kan alles zetten. Maar de ware aard, van het beestje, daar kom je pas achter als je met iemand omgang hebt. En niet alleen op een dating site, ook gewoon op straat, vaak als je met iemand omgang hebt komen er dingen aan het licht van personen.
Je kan het ook vaak het beste bij jezelf zien, bij een reactie ergens op, ik wel, dat wat je gezet hebt, of wat jezelf denkt dat je in een bepaalde situatie zou doen. Vaak anders uit de verf komt, als dat wat je zelf dacht, te zeggen of te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:58
|
|
|
|
moet me denken aan een leider van een hells angels groep waar ik ooit mee in aanraking kwam, grote patser, waar veel mensen beetje bang voorzichtig mee omgingen en op hun benen stonden te trillen toen ik hem ooit de waarheid zei over iets, ha ha wat had de man een lief klein hartje achter zijn harnas, of masker van stoere muren ...nee hij werd niet boos, ook ging hij me niet aanvallen, maar ineens liet hij een klein lief hart zien, onzeker jongetje met muren om hem heen opgebouwd. en aan de crimineel die prachtig oprecht tot god hardop in de kerk stond te bidden, jee wat een mooi gebed was dat, zo oprecht van een crimineel net uit de gevangenis, met een uiterlijk dat je denkt... eh wegwezen... en zo kan ik nog wel effe door gaan, achter die houding van trots , arrogantie en noem maar op zit vaak inderdaad een klein onzeker hart
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |