ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5319 5320 5321 5322 5323 5324 5325 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 14:40

Noodgedwongen de stad in....ik heb in 1 week 2 paar schoenen moeten weggooien...geen reparatie meer mogelijk...maar ben wonderwel geslaagd...

Daar aan vooraf....werken en tussendoor kletsen met die gezellige moeder van me....

Voor mijn zoon even een nieuwe rits in zijn vest gezet...
""Zonde mam...was een duur vest..."" kan u dat???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 14:41

ANNEMARIE415 schreef:
Ook lekker in de tuin gerommeld, dode rommel van vorig jaar die nog in de tuin lag weggehaald zodat ik volop van de sneeuwklokjes en crocusjes kan genieten. Het is vandaag wel een stuk kouder als gisteren, gistermiddag heb ik een hele tijd in de tuin in de zon gezeten, maar dat zit er vandaag waarschijnlijk niet in.

Ook vandaag is hier zitten in de zon nog mogelijk...voor morgen zijn berichten alweer slechter...(mijn blik gericht op ""mijn chalet"" wat een verfbeurt nodig heeft)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 14:43

""Vanavond macaroni ma???? ""
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 14:48

Twijfel niet aan het blauw van de hemel als boven
jouw dak donkere wolken drijven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 15:12

ANNEMARIE415 schreef:
Ook lekker in de tuin gerommeld, dode rommel van vorig jaar die nog in de tuin lag weggehaald zodat ik volop van de sneeuwklokjes en crocusjes kan genieten. Het is vandaag wel een stuk kouder als gisteren, gistermiddag heb ik een hele tijd in de tuin in de zon gezeten, maar dat zit er vandaag waarschijnlijk niet in.

Verraste, verbaasde smiley kouder? Het is hier echt lekker weer...ik ben in mijn shirt bezig met klusjes...ga dadelijk weer verder doen...morgen ben ik al bruin... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 15:34

De NvVE heeft eindelijk na veel leuren hun ideaal kunnen verwezenlijken.
De eerste Levenseindekliniek is een feit.

Wat is de meerwaarde van deze kliniek , die zelfs een wachtlijst heeft?

Ik zal mijn eigen mening in deze vooralsnog achterwege laten.

Gaarne jullie mening
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 15:48

CORTAZAR588 schreef:
De NvVE heeft eindelijk na veel leuren hun ideaal kunnen verwezenlijken.
De eerste Levenseindekliniek is een feit.

Wat is de meerwaarde van deze kliniek , die zelfs een wachtlijst heeft?

Ik zal mijn eigen mening in deze vooralsnog achterwege laten.

Gaarne jullie mening

Tja, dus onze meningen worden nu gevraagd, jij mengt je er vooralsnog niet in? En dan een sluitende na-reactie met gewogen gewogen en te licht bevonden? Ik weet even niet hoe ik me met jouw opstelling het beste kan opstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 16:56

JOL252 schreef:
Tja, dus onze meningen worden nu gevraagd, jij mengt je er vooralsnog niet in? En dan een sluitende na-reactie met gewogen gewogen en te licht bevonden? Ik weet even niet hoe ik me met jouw opstelling het beste kan opstellen.

Nou ik reageer er in iedergeval even niet op tot de topicstarter zelf zijn mening geeft! Want dat wat jij schrijft zo voel ik het ook aan!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 16:59

ZEELAND736 schreef:
""Vanavond macaroni ma???? ""

Ben wel geen ma Clown smiley maar wel macaroni Knipoog smiley eet ik dan he!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:00

HANNAH810 schreef:
oke, dan zijn we dus al een heel eind in de goede richting;

TAAKVERDELING VOOR WO(R)K-NIX;

- steentje; inkopen doen voor wokken
- willem; twee wok-sets beschikbaar stellen (=12 personen)
- zeeland en anna; cateringservice
- shanita; kinder-opvang
- hannah en mamy; heg snoeien
- willem en visser; isoleren
- frank; Boze smiley dichthouden en een middagdutje doen tot NA de woknick,

welke datum wordt het, frank?????? Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley ik mag niet meer mee doen merk ik ook goed hoor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:33

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ik mag niet meer mee doen merk ik ook goed hoor Boze smiley

Wij zouden toch ergens een terrasje pakken, omdat Boze smiley ons toch niet wil ontvangen? Met dat weer van vandaag is dat helemaal geen straf Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:33

Spaghetti met alles erop en eraan Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:35

QSJE546 schreef:
mooi moment is dat ik een paar dagen op cm ben en aan oude bekenden kan vragen hoe t met ze gaat,erg leuk!! en dat t zulk lekker weer is,daar geniet ik enorm van,heerlijk in de zon Coole smiley met zonnebril

Heeeeeeeyyyyyy Q!!!! alles goed with you?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:36

QSJE546 schreef:
weet je waar ik nou blij van wordt? dat dit topic wat ik begonnen ben,alweer tijdje terug,zo goed bezocht wordt!! En ik ben heel blij met mijn lieve vriend die ik op cm heb leren kennen,we zijn nu vier maanden samen en erg gelukkig met elkaar Coole smiley met zonnebril

Heeey wat leuk om te lezen, Qsje. Dus nog helemaal Blue-minded? Lachende smiley
Wat superfijn voor jullie!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:37

PETRA373 schreef:
effe dag tegen iedereen zeggen, ik ga een tijdje van cm af. En iedereen bedankt voor de mooie en leuke bijdragen weer Lachende smiley

Het ga je goed, Petra. En graag nog eens tot terugziens op CM Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:54

Hoe krijg ik dat weer voor elkaar, trek haak zit....kan het niet meer eraf Smiley die vol vragen zit
Nou ja, zit dus goed vast...........pfffft naar een bekende die mij ff help. Volgende keer het hendeltje niet....................!

Boze smiley in ieder geval weer een stukje wijzer........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 17:55

Het word een lange avond voor mij. Even totaal geen werk hier .
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:38

STEENTJE178 schreef:
Tsja, als we niet welkom zijn bij Boze smiley
Sorry Anna, volgens mij ben jij als enige bij Boze smiley welkom.
Al een keuze kunnen maken wat het gaat worden? Wokken, isoleren of hegsnoeien?

Steen-die-dan-maar-in-het-zonovergoten-Friesland-blijft-zitten-waar-ze-zit-nl.-in-het-zonnetje Coole smiley met zonnebril

Kon je hem weer eens niet delen?? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:39

QSJE546 schreef:
weet je waar ik nou blij van wordt? dat dit topic wat ik begonnen ben,alweer tijdje terug,zo goed bezocht wordt!! En ik ben heel blij met mijn lieve vriend die ik op cm heb leren kennen,we zijn nu vier maanden samen en erg gelukkig met elkaar Coole smiley met zonnebril

Ha die Qsje wat goed om te lezen en welkom weer even!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:48

ERIKA129 schreef:
Ben wel geen ma Clown smiley maar wel macaroni Knipoog smiley eet ik dan he!

Jij kan het weer heerlijk aan jezelf vragen...das ook leuk!!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:48

Lachende smiley

Laatst aangepast door
QSJE546
op woensdag 6 maart 2013, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:49

dankje wel erica,en steentje,ik ben nog steeds gelukkig met blue Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:49

En ook vandaag weer een stralende dag gehad. Strakblauwe lucht, heerlijke zon, aangename temperatuur, terrasje gepakt, uren gestruund door het bos bij Beetsterzwaag; kortom genieten geblazen Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:53

Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent.
Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.

For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet.
De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat.
Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.

Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor.
En dat vind ik nog steeds heel, heel erg.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:55

ZEELAND736 schreef:
Jij kan het weer heerlijk aan jezelf vragen...das ook leuk!!! Clown smiley

dat is nou grappig, precies wat ik een half uurtje geleden deed. Waar heb ik nou ns zin in?
In de koelkast duiken dan, wat zit er nog in voor een combinatie?
pompoen, winterwortel, spitskool, geitenkaas, oestersaus..hmm, andere kast: vast aardappeltje, sjalotje.
Grote gietijzeren wok pffffffff tevoorschijn, de hele mikmak erin en roeren maar.....lekkurrrr

Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 6 maart 2013, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:08

MIEKE364 schreef:
dat is nou grappig, precies wat ik een half uurtje geleden deed. Waar heb ik nou ns zin in?
In de koelkast duiken dan, wat zit er nog in voor een combinatie?
pompoen, winterwortel, spitskool, geitenkaas, oestersaus..hmm, andere kast: vast aardappeltje, sjalotje.
Grote gietijzeren wok pffffffff tevoorschijn, de hele mikmak erin en roeren maar.....lekkurrrr

Bemerk jij dan ook hoe weinig je moppert???
Al hoewel ik eerlijk toe moet geven...ik heb gemakkelijke kinderen wat het eten betreft...
En ik weet...als ik alleen zou zijn...ging het mis...
Voor mezelf..alleen koken.. vind ik zo ongezellig...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:09

Het valt me wel op dat je onderwerpen vaak gaan over dood, hel, verdoemenis, Holocaust en dergelijke zaken. In die zin is dit dan gelukkig een meer behapbaar onderwerp maar alweer gerelateerd aan de dood. Maar ik vind het net als Jol wel een uiterst merkwaardige manier een discussie te starten. Het zal lang niet iedereen duidelijk zijn waar het over gaat. En zelf niks blootgeven van je denken hierover vind ik eigenlijk niet zo sterk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 maart 2013, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:12

GERRIT084 schreef:
Wie mij volgt, en niet breekt, met zijn vader moeder, en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs niet met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn. Wie niet zijn kruis draagt en mij op mijn weg volgt, kan niet mijn leerling zijn.

Niet breekt met: is heel wat anders dan haten, haten is iets wat Jezus niet van ons vraagt, vergeven en lief hebben wel.

En eigenlijk houd ik er helemaal niet van om teksten uit de Bijbel te (mis) gebruiken, om een bepaald doel te bereiken voor een eigen gewin.
En vraag mij dan ook wel af, welk doel er mee bereikt wil worden, als je al wat, zou willen bereiken zet dan ook het hele verhaal neer, zo ruk je alles uit zijn verband.

Er staat haten..., niet breken, dat maak jij ervan...NBG '51...

Als je ziet hoe sommigen kinderen gemeen zijn tegen ouders, en sommigen ouders tegen kinderen....of broer of zus heel gemeen tegen broer of zus....

Er staat ook; ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard, Mattheüs .34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Dus dat van ik ben zo blij en ik vergeef iedereen en heb mijn vijanden zoo lief en geef steeds mijn andere wang, ja, dat gaat alleen in bepaalde situaties op, en lang niet altijd. En is dus ook erg onbijbels om het zo van een kant te belichten er zijn ook een andere kanten.

Gewijzigd: negatief taalgebruik eruit gehaald.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 maart 2013, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:29

SHANITA130 schreef:
Er staat haten..., niet breken, dat maak jij ervan...NBG '51...

Even overgenomen van NBV.nl, vertaalaantekeningen:

‘Breken met’ is de vertaling van het Griekse werkwoord miseô. In de NBG-vertaling 1951 werd vertaald met ‘haten’: ‘Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder ...’. Het Griekse werkwoord miseô is een krachtig woord. Hier wordt echter niet het actieve ‘haten’ van iemand of haat uitdragen jegens iemand bedoeld. De vertaling met ‘haten’ is hier te zwaar. Het gaat om de bereidheid om het meest dierbare op te geven, van minder belang te achten. Deze betekenis is ook in andere vertalingen soms te vinden. In Franse vertalingen wordt wel préférer, ‘voorkeur geven’, vertaald, en een Duitse vertaling heeft ‘gering achten’. In sommige andere vertalingen wordt de uitspraak nog sterker afgezwakt. Zo vertaalt Het Boek ‘Wie bij Mij wil horen, moet meer van Mij houden dan …’ (net als een Engelse vertaling: ‘love me more than ...’). Hier lijkt Lucas 14:26 te zijn aangepast aan Matteüs 10:37. Dit is echter weer een te zwakke vertaling van miseô.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 19:34

JANS221 schreef:
Even overgenomen van NBV.nl, vertaalaantekeningen:‘Breken met’ is de vertaling van het Griekse werkwoord miseô. In de NBG-vertaling 1951 werd vertaald met ‘haten’: ‘Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder ...’. Het Griekse werkwoord miseô is een krachtig woord. Hier wordt echter niet het actieve ‘haten’ van iemand of haat uitdragen jegens iemand bedoeld. De vertaling met ‘haten’ is hier te zwaar. Het gaat om de bereidheid om het meest dierbare op te geven, van minder belang te achten. Deze betekenis is ook in andere vertalingen soms te vinden. In Franse vertalingen wordt wel préférer, ‘voorkeur geven’, vertaald, en een Duitse vertaling heeft ‘gering achten’. In sommige andere vertalingen wordt de uitspraak nog sterker afgezwakt. Zo vertaalt Het Boek ‘Wie bij Mij wil horen, moet meer van Mij houden dan …’ (net als een Engelse vertaling: ‘love me more than ...’). Hier lijkt Lucas 14:26 te zijn aangepast aan Matteüs 10:37. Dit is echter weer een te zwakke vertaling van miseô.

Ik zei ook: Als je ziet hoe sommigen kinderen gemeen zijn tegen ouders, en sommigen ouders tegen kinderen....of broer of zus heel gemeen tegen broer of zus....

Dus niet haten zomaar, zonder redenen....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5319 5320 5321 5322 5323 5324 5325 ... 6194 Volgende
Pagina 5322 van 6194