| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Welke  |
Imago??? Of school???
Ik heb mijn broertje trouwens leren breien...en hij vond het nog leuk ook!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee aardappel als jij een relatie bemiddelingsbureau begint Een zeeuw en een belg ken best samen als dekseltje maar op het potje past
Ehhh wat eten we was het onderwerp. Gebakken aardappeltjes, sperziebonen en filetlapje  |
Nee Erika, Gerrit en een relatiebureau lijken mij ook geen goede combi. Die zou echt de gekste matches bedenken
Maar goed, wat ik vanavond ga eten is een verrassing. Ik ben uitgenodigd bij een kennis. En nee, is geen date (voor ik sommige op een raar idee breng) ga er met nog een paar mensen heen. Ben erg benieuwd, hij heeft nogal opgeschept over z'n kookkunsten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Altijd fijn.. Ik kreeg gisteren hulp aangeboden mensen die me willen helpen met huishouden zo lief... alleen ik wil en kan er niet aan dat ik dat niet zelf zou kunnen meer Dus gewoon doorgaan  |
Ze kwamen niet voor mijn huishouden hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:27
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Nee Erika, Gerrit en een relatiebureau lijken mij ook geen goede combi. Die zou echt de gekste matches bedenken
Maar goed, wat ik vanavond ga eten is een verrassing. Ik ben uitgenodigd bij een kennis. En nee, is geen date (voor ik sommige op een raar idee breng) ga er met nog een paar mensen heen. Ben erg benieuwd, hij heeft nogal opgeschept over z'n kookkunsten.  |
Een HIJ???
Doen die HIJ( en) gewoon graag!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:33
|
|
|
|
|
Vroeger en dan bedoel ik heel wat eeuwen geleden was breien uitsluitend een mannen aangelegenheid. Het schijnt dat voornamelijk herders dat deden. Ik heb daar eens een artikel over gelezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:35
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een HIJ???
Doen die HIJ( en) gewoon graag!!! |
Niks mis mee, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOTJE540
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:52
|
|
|
|
Hoi, Laat ik het er ook maar op wagen! Kan het nog? En als Annemarie nog steeds mee wil, wil ik haar wel ophalen.
Johanneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:18
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Niks mis mee, toch?  |
Haha...ik bedoelde opscheppen!!!! Zeker...er zijn mannen die voortreffelijk koken hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Oke...je hebt gelijk...ik zeg dat ook niet... Maar ik heb wel geleerd....(ik...met het negatieve zelfbeeld)
Hoe je ook bent..JE MAG ER ZIJN!!! En je weet...echte schoonheid zit van binnen... |
Een negatief zelfbeeld heb je zelf niet in de hand, het wordt je stiekem opgedrongen op vele manieren. Vaak ook door onmacht in bepaalde situaties en het handelen daar naar.
Je mag je zelf met de ogen van de Heer gaan zien. Als Hij je waardevol vindt, je zo belangrijk vindt, dat Hij zijn leven ook voor jou heeft gegeven. Besef dat Hij je dus van onschatbare waarde vindt. Als je gaat danken voor wat Hij voor ons deed en nog steeds doet, mag je het verkeerde gaan loslaten, zelf zal het moeilijk gaan maar ook daar wil en kan Hij bij helpen.
Sterkte en vooral Gods zegen daarbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:34
|
|
|
|
Mat, het is maar zeer de vraag of het zo bedoeld is als jij het ziet. Je gaat daar zonder meer vanuit, lijkt het en je noemt jezelf een ware christen. Dat gaat me veel te ver maar is nog daar aan toe - echter mensen die anders denken dan jij zijn dan in je ogen kennelijk geen ware christenen. Welnu dat vind ik grof naar je medechristenen toe. Iedereen mag zijn mening uiten, jij dus ook, maar ik zou het wel prettig vinden als je andersdenkende medechristenen, die met enige levenswijsheid naar de dingen kijken en meer redeneren vanuit liefde dan vanuit een letterlijke interpretatie, toch op zijn minst als mensen beschouwt die ook Gods rijk op aarde gestalte willen geven. Farizeisme - het staat in het Woord dus de vrouw moet gestenigd worden - is een keuze als het gaat om toepassing van wetten maar de navolging van Christus is dat ook.
Thomas, de vrucht van jouw opvattingen is angst. Maar we hoeven niet bang te zijn voor Christus.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 8 maart 2013, 14:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:38
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Dit staat bij bijbelstudie en wat ik me afvraag is de dingen te zien zoals Jezus ze zag, anders krijg je misschien iets wat er totaal niet mee bedoeld is. |
Probeer Zijn Liefde te begrijpen en ook de waarom's (meer dan één reden) waarom Hij hier kwam. Ga het Nieuwe Verbond leren begrijpen, het zet het doemdenken aan de kant .
Leve onze Heer overwinnaar van het "kwade" ALLE ERE KOMT TOE AAN DE HERE, Zijn overwinning is zo groot, daar kunnen wij met ons (al hoe geleerd ook) simpel verstand niet bij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:44
|
|
|
|
(We zitten in het verkeerde topic Pieter!!!)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 8 maart 2013, 14:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:45
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Mat, het is maar zeer de vraag of het zo bedoeld is als jij het ziet. Je gaat daar zonder meer vanuit, lijkt het en je noemt jezelf een ware christen. Dat gaat me veel te vrt maar is nog daar aan toe echter mensen die anders denken dan jij zijn dat dan in je ogen dan kennelijk niet. ... Thomas |
Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!
Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op vrijdag 8 maart 2013, 14:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 14:55
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten. |
Andersdenkenden dan jij zijn dus vervloekt en dat leid jij uit deze tekst af? Jij toetst wel aan de bijbel en anderen niet? Weet je wel zeker dat jij het evangelie, ook op dit forum, verkondigt zoals het verkondigd is en dat je dus het recht mag nemen om mensen als vervloekt te beschouwen, dan wel ze te vervloeken?
En jij stelde eerder niemand te stenigen met deze teksten en bijbelbenadering? Weet je dat wel zeker?
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 8 maart 2013, 15:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:00
|
|
|
|
| JOOTJE540 schreef: | Hoi, Laat ik het er ook maar op wagen! Kan het nog? En als Annemarie nog steeds mee wil, wil ik haar wel ophalen.
Johanneke |
heel graag jootje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Andersdenkenden dan jij zijn dus vervloekt en dat leid jij uit deze tekst af? Jij toetst wel aan de bijbel en anderen niet? Weet je wel zeker dat jij het evangelie, ook op dit forum, verkondigt zoals het verkondigd is en heb je dus het recht mag nemen om mensen als vervloekt te beschouwen, dan wel ze te vervloeken?
En jij stelde eerder niemand te stenigen met deze teksten en bijbelbenadering? Weet je dat wel zeker?
Thomas |
Niet andersdenkenden dan mij, maar mensen die een ander evangelie dan wat paulus verkondigd .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:39
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik toets dingen aan de bijbel en in de gemeente van Galaten was Paulus heel duidelijk galaten1vers8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!Dat zegt hij ook van zichzelf als hij ineens een ander evangelie gaat verkondigen wat geen evangelie is. Hoe belangrijk het is om daarin niet verkeerd te zitten. |
1 Korintiërs 13 hoort niet thuis in de Bijbel dus, sinds wanneer heb jij het recht om zoiets te beweren, hou alsjeblieft op met zelf bepaalde teksten uit de Bijbel te halen en ga geloven als een kind. Voor de zoveelste keer, God is een God van Liefde en ga op zoek naar de Waarheid waarom Jezus hier gekomen is. geef Hem de eer die Hem toekomt en je zal behouden zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:39
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Niet andersdenkenden dan mij, maar mensen die een ander evangelie dan wat paulus verkondigd . |
Erg zwak als je bedenkt dat de discussie over het evangelie van Paulus en over het Christendom in zijn algemeenheid al 2000 jaar gevoerd wordt. En die vond niet plaats onder de minsten qua intellect en geloof. En jij stelt dat jouw interpretatie de juiste is als het over het evangelie gaat? Ik vind dat zacht gezegd hoogmoedig. Na tweeduizend jaar meningsverschillen met onvoorstelbare gevolgen, vertelt Mat wel even hoe het evangelie van Paulus werkelijk bedoeld is? Je moet wel durven. Zou echte studie, ook naar de achtergronden van de toenmalige denkwereld, niet wat voor je zijn? Als je daarvoor de mogelijkheden hebt dan zou je wel milder worden in je oordeel of, zoals in jouw geval, in je impliciete veroordeling.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 8 maart 2013, 16:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "In Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij"...
Alles is dus al een feit.
(Zucht, een lievelingstekst, vraag me alleen niet waar het staat.) |
Handelingen 17:28 , pracht stukje uit de Bijbel
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat er leeft, hij die over hemel en aarde heerst, woont niet in door mensenhanden gemaakte tempels. 25 Hij laat zich ook niet bedienen door mensenhanden alsof er nog iets is dat hij nodig heeft, hij die zelf aan iedereen leven en adem en al het andere schenkt. 26 Uit één mens heeft hij de hele mensheid gemaakt, die hij over de hele aarde heeft verspreid; voor elk volk heeft hij een tijdperk vastgesteld en hij heeft de grenzen van hun woongebied bepaald. 27 Het was Gods bedoeling dat ze hem zouden zoeken en hem al tastend zouden kunnen vinden, aangezien hij van niemand van ons ver weg is. 28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.” 29 Maar als wij dan uit God voortkomen, mogen we niet denken dat het goddelijke gelijk is aan een beeld van goud of zilver of steen, het werk van een ambachtsman, door mensen bedacht. 30 God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, 31 want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft aangewezen. Het bewijs dat het om deze man gaat, heeft hij geleverd door hem uit de dood te doen opstaan.’ 32 Toen ze hoorden van een opstanding van de doden dreven sommigen daar de spot mee, terwijl anderen zeiden: ‘Daarover moet u ons een andere keer nog maar eens vertellen.’ 33 Zo vertrok Paulus uit hun midden. 34 Toch sloten enkelen zich bij hem aan en aanvaardden het geloof, onder wie ook een Areopagiet, Dionysius, een vrouw die Damaris heette en nog een aantal anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:48
|
|
|
|
|
@Thomas 1korintiers1vers21 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 15:59
|
|
|
|
Mat: @Thomas 1korintiers1vers21 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid,
En jij stenigt niemand?
Kom eens met argumenten in plaats met uit het verband gerukte bijbelteksten die je even goed uit lijken te komen.
Nu suggereer je weer dat jij de gekruisigde Christus preekt. Aangezien het kennelijk als verweer wordt gesteld, zeg je daarmee dat anderen dat dus niet doen. Die wijze van krom argumenteren pas je consequent toe. Wat geeft jou het recht te zeggen dat anderen dus kennelijk NIET de gekruisigde Christus prediken en jij wel?
Ze klinken vroom maar het is misbruik van teksten die inhoudelijk geen enkele waarde hebben in deze discussie. Denk je nou werkelijk dat het gezag van de bijbel zelf ook op je afstraalt als je een bijbeltekst gebruikt? Met bijbelteksten gooien en daardoor enige vroomheid hopen uitstralen, daar trapt niemand in. Mar deed dat al voor je en dat heeft uiteindelijk bepaald geen indruk gemaakt toen zijn praktijk naar een doodzieke vrouw was om haar voor leugenaarster uit te maken.
Graag nodig ik je uit om mijn argumenten inhoudelijk te ontkrachten. Dat moet voor jou toch een koud kunstje zijn.
Mijn opvatting is dat je de Naam van God maar ook het Woord van God, niet ijdel mag gebruiken.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 8 maart 2013, 22:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 16:33
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Handelingen 17:28 , pracht stukje uit de Bijbel
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat er leeft, hij die over hemel en aarde heerst, woont niet in door mensenhanden gemaakte tempels. 25 Hij laat zich ook niet bedienen door mensenhanden alsof er nog iets is dat hij nodig heeft, hij die zelf aan iedereen leven en adem en al het andere schenkt. 26 Uit één mens heeft hij de hele mensheid gemaakt, die hij over de hele aarde heeft verspreid; voor elk volk heeft hij een tijdperk vastgesteld en hij heeft de grenzen van hun woongebied bepaald. 27 Het was Gods bedoeling dat ze hem zouden zoeken en hem al tastend zouden kunnen vinden, aangezien hij van niemand van ons ver weg is. 28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.” 29 Maar als wij dan uit God voortkomen, mogen we niet denken dat het goddelijke gelijk is aan een beeld van goud of zilver of steen, het werk van een ambachtsman, door mensen bedacht. 30 God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, 31 want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft aangewezen. Het bewijs dat het om deze man gaat, heeft hij geleverd door hem uit de dood te doen opstaan.’ 32 Toen ze hoorden van een opstanding van de doden dreven sommigen daar de spot mee, terwijl anderen zeiden: ‘Daarover moet u ons een andere keer nog maar eens vertellen.’ 33 Zo vertrok Paulus uit hun midden. 34 Toch sloten enkelen zich bij hem aan en aanvaardden het geloof, onder wie ook een Areopagiet, Dionysius, een vrouw die Damaris heette en nog een aantal anderen. |
De hele Bijbel is prachtig, en ik denk ook wel dat iedereen een Bijbel heeft los daar van heeft niet iedereen de zelfde druk. De aanduiding waar iets staat is al genoeg, kan iedereen het zelf opzoeken, mocht daar behoefte aan zijn. Als iedereen een citaat op forum gaat zetten, zonder een woord zelf ergens aan toe te voegen, kunnen we net zo goed naar de dicht bijzijnde kerk gaan, voor een Bijbel uurtje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 16:59
|
|
|
|
| JOOTJE540 schreef: | Hoi, Laat ik het er ook maar op wagen! Kan het nog? En als Annemarie nog steeds mee wil, wil ik haar wel ophalen.
Johanneke |
Zou leuk zijn super ja hoor je kan er nog bij leuk!! en fijn dat jij Annemarie mee wilt nemen!! Zie jullie morgen dan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:02
|
|
|
|
In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!! De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)
Datum: 9 maart 2013 Waar: Veenendaal WOK plaza Tijd: 18.30 uur
http://www.wokplaza.nl/
Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd. Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes Twee soorten soep Teppan jakki (grillplaat) Wokbuffet Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d. saladebuffet, dessert/fruitbuffet, ijsbuffet,
Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan. Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering! WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!
mee hopen te gaan:
Joop430 46 jaar (regio 0598) Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie671 51 jaar (regio 0594) Pieter649 45 jaar (regio duitsland) Annette792 33 jaar (regio Duitsland) Berendjan590 45 jaar (regio 0582 komt wat later) Foktje390 51 jaar (regio0594) Bert168 44 jaar (regio0599) Ilona689 39 jaar (regio0591) Esther999 38 jaar(regio0172) Lammert452 41 jaar (regio033) Inge626 28 jaar (regio038) Astrid598 49 jaar (regio0318) Peter964 46 jaar (regio078) Annemarie415 47 jaar (regio0317) Jootje540 34 jaar (regio0318) Marianne338 46 jaar (regio0341)
Leuke club zo Gezellig ik heb er zin in! Ik heb gereserveert voor 18.30 uur! Er is een grote parkeerplaats aan de achterkant mocht het aan de zijkant vol zijn![url][/url][url]
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 9 maart 2013, 10:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:13
|
|
|
|
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 De wonderen benne de wereld nog echt nie uit he
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - -
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KOALA433
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:14
|
|
|
|
Prachtig Berend Jan Zo herkenbaar en mooi je hebt echt talent.
gr joke
| BERENDJAN590 schreef: | in je hart
Geheugen kun je wissen Maar het hart niet Kan mij vergissen het is wat je zelf ziet.
In het hart gebrand On uit wis baar Het was een band Een wond zit daar.
Wond geneest. Je zult het zien Waar je Het litteken leest Zeker nadien
Geheugen kan je wissen. Maar een brandmerk niet. Het kan niet missen. Het is blijvend wat je ziet
God is in je hart aanwezig. Dit is je genees heer. Hij is met je bezig. Dan heelt de wond weer.
Litteken blijf je zien. God over schaduw het Pijn verzacht nadien. Het is God die er op let.
berend jan |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:49
|
|
|
|
om mijn gebruikelijke onderwerp , de dood , nu eens te verlaten..... zou ik een ander onderwerp willen aansnijden.
als liefhebber van de talen , maar ook van de wiskunde , moet ik tot mijn grote verdriet vaststellen , dat veel leerlingen op het voortgezet onderwijs de grootst mogelijke moeite hebben met de wiskunde. In de eerste plaats omdat ze het basis rekenen niet meer beheersen en in de tweede plaats omdat de wiskunde een praat vak is geworden.
In de jaren 80 van de vorige eeuw moest het roer om. De wiskunde was niet vrouw vriendelijk genoeg ic de leerboeken waren gericht op de belevingswereld van jongens , waren te sober en de sommen te summier.
Dwz in plaats van een hele normale vraag bij een som , moesten er hele teksten komen om het op te leuken.
Dus een opgave zoals : 2x + 2y = 10 en de opdracht om dit te tekenen werd een heel verhaal over een verhouding tussen 2 soorten brood , die ingekocht moeten worden , maar waarvan de totale lostprijs de 10 mil niet mag overstijgen.
Dat is nog te behappen. Ondertussen is het vak wiskunde verworden tot veredeld rekenen en ook daarin schijnen nog veel leerlingen te verdrinken.
Hoe kan dat ? Waar gaat het fout ? Wat is er aan de hand ? Wat is er / was er fout met het ouderwetse onderwijs ?
Vragen te over en veel leerlingen , die wiskunde nodig hebben op de vervolgopleidingen , maar zwaar tekort komen omdat de middelbare scholen het laten afweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Welke  |
...omdat ze zouden denken dat ik een mietje was. Ik deed ook de kruisjessteek en vroeg mijn moeder om me te leren naaien met naald en draad en met de machine. Strijken en koken wilde ik ook leren. Kinderen krijgen ging niet maar dat snapte ik al toen ik 19 was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:15
|
|
|
|
Doemdenken is des duivelsoor kussen.
Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".
Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |