| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...tegen een arme man kunnen jullie het halen, hé...een hele horde vrouwen die me plagen...mooi is dat...
gebod 28 'Gij zult niet plagen op zondag...en zeker een Belg niet' |
Ik plaag helemaal niet, ik stelde alleen maar ter bemoediging vast dat je op het rechte pad zit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ..ja helaas is Zeeland niet zo ver weg van Hoeven...maar gelukkig is het hier rustig en lief... |
Maar er lopen wel allerlei snelwegen door en om dat gebied, als ik het mij goed herinner van mijn elektronische begeleider.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:32
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | | we houden hem in de gaten.....hij ver(spreekt) slikt...zich nog wel.... |
...ik ga nooit meer 'spreken' op dit forum...ik ga in spreekstaking, voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:33
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Maar er lopen wel allerlei snelwegen door en om dat gebied, als ik het mij goed herinner van mijn elektronische begeleider. |
...door dit liefelijk dorpje loopt geen snelweg hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:34
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Big sisters are watching  |
sisters??? Ja ja, plaagstokken zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik plaag helemaal niet, ik stelde alleen maar ter bemoediging vast dat je op het rechte pad zit... |
Ik zat altijd al op het rechte pad toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:36
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Yep, het zelluf doen schiet vaak door, mijn inziens. Vrouwen die zich binnen hun huwelijk niet afhankelijk willen opstellen van hun man, hun eigen lijnen trekken in plaats van de man als hoofd van het gezin te beschouwen.
Ben daar wel erg van de bijbelse principes in....
Afhankelijk van een ander zijn lijkt mij echter ook niet gezond. Maar geheel onafhankelijk, en op jezelf gericht zijn ook niet, lijkt me. |
Dat is wat mij tegenstaat, het afhankelijk zijn van je man. Ik vermoed dat wederzijdse afhankelijkheid gaat om het samen beleven van het samenleven. Niet dat je alles samen moet doen, maar dat jij geeft wanneer hij nodig heeft en dat hij geeft, wanneer jij dat nodig hebt. Zoiets misschien. Er zullen vast mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of die weten wat er mee bedoeld wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:37
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Als dat biechten is, dan wil ik dat ook wel! Waar ligt Hoeven? |
...kom je bij biechten? Kan je je biecht niet uitspreken op het forum?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...door dit liefelijk dorpje loopt geen snelweg hoor... |
Je bent duidelijk nog nooit in mijn woonomgeving geweest. Wij kennen hier helemaal geen snelwegen, hebben nooit files en het ruikt hier nog fris en schoon. We hebben zelfs bijna geen verkeerslichten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...kom je bij biechten? Kan je je biecht niet uitspreken op het forum? |
Dat smaakt niet zo lekker! Biechten doe je toch één op één? Je denkt toch niet dat ik het hele forum ga verrassen met mijn zondige gedachten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:42
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren! Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......! Wat is wijsheid......? |
Ik denk het zelfde als met kinderen, ze nemen eerst je vinger, en als je niets zegt of doet, nemen ze je hele hand. Op een gegeven moment zijn ze niet meer te houden, en voor je het weet plukken ze je arm. En als je ze geen aandacht geeft, gaan ze zitten mokken, en schelden ze je uit, en grote mensen dan (en nu niet gaan mokken, daar is de wijs soms ook ver te zoeken).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:42
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | Die dingen worden ook benoemd, Pieter. Maar wat wil men zien? Ik zie het zo, dat God ons dit koningshuis heeft gegeven. Geef de koning dan wat hem toekomt, en God wat God toekomt. Maar als we Gods leiding gaan ontkennen, en daarmee ook dat Hij het zo gegeven heeft dat de één in een paleis geboren wordt om koning te worden, en een ander in bittere armoede, dan doen we ten diepste God te kort. En God heeft Beatrix de gave gegeven waarmee ze heef kunnen functioneren zoals ze gedaan heeft. En ik geloof dat Willem-Alexander dat ook zal waarmaken, ongeacht dat we weten hoe het zal gaan. God regeert. Daarnaast ben ik het met je eens, dat ik nooit zou willen ruilen met hun plaats. Altijd in een glazen kooitje, elke misstap die eindeloos wordt besproken en uitvergroot, altijd beveiliging om je heen. Nee, dank je. En wat hun verdiensten aangaat, of een oordeel te geven over wat het allemaal kost, is voor mij niet zo belangrijk. |
Ik vind het godslastering om God de schuld te geven dat HIJ deze ontrouwe, hoererende, machtsmisbruikende en stelende familie hier in Nederland aan de macht heeft gezet. Geef de "eer" dan aan de koninkrijken Engeland en Pruisen die na de nederlaag van Napoleon van de aloude Bataafse Republiek van Nederland een monarchie wilden maken. Lekker democratisch he???? En dat terwijl de nederlandse bevolking in 1795 die oranjefamilie nou net eruit gezet had
Het zuurste van de monarchie in Nederland is nog wel dat Lodewijk Napoleon, de eerste koning van Nederland, de populairste en meest betrokken koning van Nederland ooit was! Oftewel onvergelijkbaar met de eigenaren van de NCF ( Nederlandsche COCAINE Fabriek) De grootste drugshandelaar van de wereld en eigendom van.... juist !! (als je me niet geloofd, check dan Wikipedia maar... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:43
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Yep, het zelluf doen schiet vaak door, mijn inziens. Vrouwen die zich binnen hun huwelijk niet afhankelijk willen opstellen van hun man, hun eigen lijnen trekken in plaats van de man als hoofd van het gezin te beschouwen.
Ben daar wel erg van de bijbelse principes in....
Afhankelijk van een ander zijn lijkt mij echter ook niet gezond. Maar geheel onafhankelijk, en op jezelf gericht zijn ook niet, lijkt me. |
Ik vraag me af of de man wel hoofd is van het gezin. Er wordt wel gesproken over hoofd van de vrouw. (Dan is het nekkie nog altijd voornaam ) Maar interessant wat je zegt: de vrouw die eigen lijnen trekt ipv de man als hoofd te zien. Wat als hij gewoon zijn plek niet inneemt of kan innemen waarin je hem als hoofd zou willen zien? Dan moet je wel het voortouw nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:43
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Je bent duidelijk nog nooit in mijn woonomgeving geweest. Wij kennen hier helemaal geen snelwegen, hebben nooit files en het ruikt hier nog fris en schoon. We hebben zelfs bijna geen verkeerslichten... |
Is dat een uitnodiging?
In Hoeven is 1 spoorweg daar staat een verkeerslicht. Dat is dan het enige verkeerslicht dat er is. Verder rijden we hier nog met paard en kar. Roken in Hoeven is ook verboden...zo gezond is het hier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik vraag me af of de man wel hoofd is van het gezin. Er wordt wel gesproken over hoofd van de vrouw. (Dan is het nekkie nog altijd voornaam ) Maar interessant wat je zegt: de vrouw die eigen lijnen trekt ipv de man als hoofd te zien. Wat als hij gewoon zijn plek niet inneemt of kan innemen waarin je hem als hoofd zou willen zien? Dan moet je wel het voortouw nemen. |
Als iemand te afhankelijk is, zonder dat het hem of haar wordt opgedrongen, dan is er meestal ook geen sprake van enige zelfstandigheid of verantwoordelijkheidsgevoel bij diegene die afhankelijk is.
In een relatie moet een mooi en gezonde afhankelijkheid kunnen zijn. Dat is ook een zorg en aandacht hebben voor de andere.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:47
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren. In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. Je zult wel moeten: om alles zelf te doen, om je zelfstandig op te stellen, om je eigenheid te bewaren, om je eigen fiets te plakken en je eigen contacten te onderhouden en voor je eigen boterham te zorgen. Toch is de term wederzijdse afhankelijkheid een term met een positieve bijklank. Zijn wij alleengaanden te ver doorgeschoten in het zelluf doen? Wat houdt wederzijdse afhankelijkheid in? Hoe bereik je dat? |
Kom ik met nog een "griezelige" term: ik moet bij wederzijdse afhankelijkheid denken aan kwetsbaar durven zijn, omdat er sprake is van vertrouwen waaraan je je durft over te geven/durft toe te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik vraag me af of de man wel hoofd is van het gezin. Er wordt wel gesproken over hoofd van de vrouw. (Dan is het nekkie nog altijd voornaam ) Maar interessant wat je zegt: de vrouw die eigen lijnen trekt ipv de man als hoofd te zien. Wat als hij gewoon zijn plek niet inneemt of kan innemen waarin je hem als hoofd zou willen zien? Dan moet je wel het voortouw nemen. |
Oh ik dacht dat het tegenwoordig (met de emancipatie in acht genomen) een twee eiig éénspersonigheid was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Is dat een uitnodiging?
In Hoeven is 1 spoorweg daar staat een verkeerslicht. Dat is dan het enige verkeerslicht dat er is. Verder rijden we hier nog met paard en kar. Roken in Hoeven is ook verboden...zo gezond is het hier... |
Hahaha, jij wint! Het is bij jou gezonder en rustiger en lieflijker. Jammer dat ik geen uitnodiging had om te komen kijken op weg naar het Zeeuwse. Je bent natuurlijk van harte welkom om hier eens rond te neuzen, ik wil je zelfs wel een rondleiding geven en je de mooie traag stromende Vecht laten zien. En misschien heeft onze AH ook wel lekkere proefbiechthapjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:52
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Oh ik dacht dat het tegenwoordig (met de emancipatie in acht genomen) een twee eiig éénspersonigheid was  |
Is dat niet meer een verregaande identificatie en geen eigen persoonlijkheid meer maar klonen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:52
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Kom ik met nog een "griezelige" term: ik moet bij wederzijdse afhankelijkheid denken aan kwetsbaar durven zijn, omdat er sprake is van vertrouwen waaraan je je durft over te geven/durft toe te geven. |
Het kan heel eng zijn om jezelf bloot te geven aan de ander. Dat kan alleen maar in het volste vertrouwen dat de ander respect voor je heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als iemand te afhankelijk is, zonder dat het hem of haar wordt opgedrongen, dan is er meestal ook geen sprake van enige zelfstandigheid of verantwoordelijkheidsgevoel bij diegene die afhankelijk is.
In een relatie moet een mooi en gezonde afhankelijkheid kunnen zijn. Dat is ook een zorg en aandacht hebben voor de andere. | Wat versta jij dan onder gezonde afhankelijkheid? Alleen zorg en aandacht, of komt daar meer bij kijken? Ik blijf vinden dat het woord zo'n negatieve en inactieve klank heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:59
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | 't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel. Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben. Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf. Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's. Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat? Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden? |
@Roady: ik vind het jammer dat je niet reageert!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:00
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Wat versta jij dan onder gezonde afhankelijkheid? Alleen zorg en aandacht, of komt daar meer bij kijken? Ik blijf vinden dat het woord zo'n negatieve en inactieve klank heeft. |
Ja, het is vooral zorg en dan meer algemeen de aandacht hebben voor je partner. Je mag hem of haar eens afhankelijk laten zijn. Je mag best eens sturen. Dat heeft iedereen wel eens nodig. Je mag echter niet door dominatie de andere afhankelijk van je laten zijn. Dat is dan de ongezonde manier van afhankelijkheid.
Niet alles hoeft een negatieve klank te hebben. Afhankelijkheid is je ook eens kwetsbaar durven opstellen. Daar is niets mis mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, het is vooral zorg en dan meer algemeen de aandacht hebben voor je partner. Je mag hem of haar eens afhankelijk laten zijn. Je mag best eens sturen. Dat heeft iedereen wel eens nodig. Je mag echter niet door dominatie de andere afhankelijk van je laten zijn. Dat is dan de ongezonde manier van afhankelijkheid.
Niet alles hoeft een negatieve klank te hebben. Afhankelijkheid is je ook eens kwetsbaar durven opstellen. Daar is niets mis mee. |
Zoals jij het zegt klinkt het juist heel positief. En je kwetsbaar opstellen klinkt ook heel anders dan je afhankelijk opstellen. En dat kan wanneer je elkaar vertrouwt en vertrouwen hebt in je relatie. Denk ik. Ik gok maar wat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren. In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. Je zult wel moeten: om alles zelf te doen, om je zelfstandig op te stellen, om je eigenheid te bewaren, om je eigen fiets te plakken en je eigen contacten te onderhouden en voor je eigen boterham te zorgen. Toch is de term wederzijdse afhankelijkheid een term met een positieve bijklank. Zijn wij alleengaanden te ver doorgeschoten in het zelluf doen? Wat houdt wederzijdse afhankelijkheid in? Hoe bereik je dat? |
Ik denk dat het goed is om jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen. Onafhankelijk hoeft voor mij niet te betekenen dat ik alles zelf moet kunnen. Voor sommige dingen heb ik toch echt anderen nodig en dat hoeft toch niet erg te zijn. Zelf kan je toch op jouw beurt ook weer anderen helpen en tot steun zijn. Daarnaast denk ik dat jij doelt op wederzijdse afhankelijkheid in een relatie. Ik denk dat in de eerste plaats gelijkwaardigheid belangrijk is. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen en dat alles wel op basis van gelijkwaardigheid en onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het niemandsland ligt in het midden van NL...daar worden een bepaald soort mensen en vrouwen gedumpt |
Vreemd dat er dan toch graag mensen hier heen komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:08
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik denk dat het goed is om jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen. Onafhankelijk hoeft voor mij niet te betekenen dat ik alles zelf moet kunnen. Voor sommige dingen heb ik toch echt anderen nodig en dat hoeft toch niet erg te zijn. Zelf kan je toch op jouw beurt ook weer anderen helpen en tot steun zijn. Daarnaast denk ik dat jij doelt op wederzijdse afhankelijkheid in een relatie. Ik denk dat in de eerste plaats gelijkwaardigheid belangrijk is. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen en dat alles wel op basis van gelijkwaardigheid en onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander. |
Jans (ja, ik weet nog heel goed dat jij de leukste vrouw van CM bent!), wat heb je dat prachtig verwoord! Ik denk dat ik dit bedoel. Dat is wat ik zoek in een relatie, juist die basis van gelijkwaardigheid en respect voor elkaar. Elk je eigen unieke plek binnen dat samenzijn en van daaruit samengaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:09
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Zoals jij het zegt klinkt het juist heel positief. En je kwetsbaar opstellen klinkt ook heel anders dan je afhankelijk opstellen. En dat kan wanneer je elkaar vertrouwt en vertrouwen hebt in je relatie. Denk ik. Ik gok maar wat. |
Als de ene partner de andere dwingt tot afhankelijk waar is de harmonie dan in het gezin?
Je eens kwetsbaar opstellen, of zoals ik het ook wel eens zeg, als je in kleinheid durft te staan dan vraag je eigenlijk om een liefdevolle aandacht en wat afhankelijkheid. Het is niet zo dat je je zelf helemaal weggeeft maar wel dat je je eens gedragen wilt voelen. Dat de andere eens wat extra aandacht schenkt, het roer eens overneemt. Dat kan ook een rustgevend gevoel geven bij diegene die effe die afhankelijkheid nodig heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vreemd dat er dan toch graag mensen hier heen komen  |
Tja, vroeger gingen de mensen naar kermissen en circussen om rare wezens te zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 22:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als de ene partner de andere dwingt tot afhankelijk waar is de harmonie dan in het gezin?
Je eens kwetsbaar opstellen, of zoals ik het ook wel eens zeg, als je in kleinheid durft te staan dan vraag je eigenlijk om een liefdevolle aandacht en wat afhankelijkheid. Het is niet zo dat je je zelf helemaal weggeeft maar wel dat je je eens gedragen wilt voelen. Dat de andere eens wat extra aandacht schenkt, het roer eens overneemt. Dat kan ook een rustgevend gevoel geven bij diegene die effe die afhankelijkheid nodig heeft. |
Even rust vinden in het overdrukke onafhankelijk bestaan, het klinkt als een droom. Ja, zo zou het moeten zijn in een relatie. In liefde er zijn voor elkaar. De realiteit is anders, je bent alleen en kunt je weinig afhankelijkheid veroorloven. Soms heb je iemand nodig en die huur je dan in (ik denk hier niet aan 'liefde' maar aan de loodgieter ofzoiets). Maar dat is eigenlijk ook onafhankelijkheid, je dopt je eigen boontjes. De kunst is om juist in het alleen zijn ook die rust te vinden die in een relatie door de ander gegeven kan worden. Dat betekent dat je van jezelf moet houden en het roer even aan de kant legt. Aanmeert dus, lekker dobberen en jezelf verwennen. Het is niet iedereen gegeven om een gelukkige relatie te krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|