ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5344 5345 5346 5347 5348 5349 5350 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:12

STEENTJE178 schreef:
Genieten geblazen!!!
Zie je wel dat we in het noorden best wel met jullie willen delen? Hij schijnt hier nu nog steeds, en bij jullie ook. Eerlijk zullen we (bijna) alles delen, toch? Engeltje smiley Knipoog smiley

hehe ze kunnen het toch daar hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:13

FRANKT627 schreef:
de lampen van een zonnebank zijn geen echte zon... Gefrustreerde smiley

En zonnebank Geschokte, onthutste smiley Was dat dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:13

IJSJE204 schreef:
Er zijn er meer die drie dagen komen en dan gaan, dat heeft met het gratis aanbod van CM te maken. Ik hou van gratis!
Ik vind het niet gek als er reacties komen op mijn 'niet-geloven', integendeel. Maar dat mogen van mij wel wat mildere reacties zijn, sommige, ook twee reacties geleden van jou, heb ik als behoorlijk aanvallend ervaren. Dat is naar mijn idee niet nodig. Ik zal ze maar beschouwen als kritische reacties, omdat ik zelf bepaalde opmerkingen ook kritisch benader. Die dan door anderen als aanvallend opgemerkt worden.
Verder wil ik je zeggen dat ik jouw bijdragen vaak heel zinvol vind, scherp en goed onderbouwd. Maar soms ook niet! Lijkt me heel menselijk.

Het was gewoon een opmerking omdat ik me dat afvroeg.....en nu ettelijke verhalen verder over van alles om zich te verantwoorden terwijl dat helemaal niet hoeft weet ik het nog niet......
Er komen nu verhalen boven over wie wat zegt en waarom en of dat wel of niet kwetsend is......dat was mijn vraag helemaal niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:14

Ik heb ook geen chocola verslaving...vind het gewoon lekker Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:15

IJSJE204 schreef:
Het komt anders aardig persoonlijk over. Maar ja, dat kun je blijkbaar verwachten van mensen die drie dagen komen bombarderen. We kunnen elkaar de hand geven!

Flauw zeg , mag niemand jou gewoon een vraag stellen zonder dat je je aangevallen voelt?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:18

PATRIES300 schreef:
En vergeven lukt je ook niet vanuit eigen kracht. Mijn ervaring is dat je God daar echt bij nodig hebt. Samen met Hem is alles mogelijk! Knipoog smiley

Ik wil zelf niet iedereen vergeven, en al helemaal niet als men geen oprecht berouw toont.
Dus ook niet 'samen met God', want God vergeeft mij ook niet als ik geen berouw heb, dus waarom zou ik dan wel mensen die geen berouw hebben moeten vergeven?

En dat doet mij heel erg goed, dat werkt genezend; de Waarheid onder ogen te zien, ipv van te verdoezelen door mensen die menen dat ik iedereen, berouw of geen berouw, van harte dien te vergeven.

Want dan ga ik krijgen dat, omdat ik mezelf wijsmaak dat ik degene wil vergeven(terwijl dat niet zo is), ik ook mijn gezonde rechtvaardige woede niet naar diegene kan uiten voor wie het bedoeld is. In gedachten, want ik zie degene(n) nooit meer.

En die frustratie moet er wel uit en komt er dan op andere manieren uit.

In de bijbel is ook altijd sprake van berouw als het over vergeving gaat, en nergens van dat je iedereen meteen van harte moet vergeven(wat Roady zei in topics vergeving), ook al heeft ie geen berouw, dat staat helemaal nergens, alle teksten mbt vergeving daar komt altijd berouw bij kijken.

Gezonde woede over onrechtvaardigheid werkt genezend, 'moeten' vergeven ook al toont de ander geen berouw werkt ziekmakend.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:21

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Pieter, la (le) ton qui fait la musique of te wel, de toon maakt de muziek........
Knipoog smiley

Boze smiley ...in het verleden hoorde ik ons W-tje eens klagen over Engelse woorden en nu komt ze aandraven met een Franse zin...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:22

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...in het verleden hoorde ik ons W-tje eens klagen over Engelse woorden en nu komt ze aandraven met een Franse zin...

MAAR...de vertaling staat erbij hoor!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:27

WILLEMIJN232 schreef:
Flauw zeg , mag niemand jou gewoon een vraag stellen zonder dat je je aangevallen voelt?

Jazeker mag iemand mij een vraag stellen. Graag zelfs. Vooral gewone vragen zijn welkom.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:35

JOL252 schreef:
Soms hebben verdringing en "vergeven" dezelfde procesmatigheid als dissociatie. Men heeft nu eenmaal geleerd te ontkennen en te verdringen, zichzelf weg te cijferen en de ander voor te laten gaan. Daarom is het goed om te kijken wát je vergeeft en waarom. Niet omdat het moet.

Idd. Anders krijg je dat je je eigen waarheid niet onder ogen kan zien, want voordat je al een beginnetje kan maken met verwerken, wordt je al gebombardeerd, met meteen en van harte moeten vergeven.

Door mensen die ook nooit hun eigen waarheid onder ogen hebben kunnen en durven zien...omdat ze ook meteen alles hebben 'moeten' vergeven en dan ook nog van harte...

Ik deed weleens dingen en ik had berouw, en was zo blij toen diegene me vergaf! Dat was voor mij een groot geschenk.

Ik ben dankbaar dat ik uit de grote verdringing ben. En idd kan kijken, wat ik zou willen vergeven en idd waarom.
En waarom niet..
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:43

Is wederzijdse afhankelijkheid in een relatie nou wel zo erg? Zolang er geen sprake van een machts- of dwangrelatie is, hindert dat niks toch. Veel vrouwen willen zich veilig en beschermd voelen door een man. Dan ben je nog niet afhankelijk, het beantwoordt dan aan je wensen. Een man is net zo afhankelijk van de eigenschappen die hij in of bij een vrouw zoekt. En als je beide vindt wat je wilt dan is het goed. Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

De negatieve associatie die afhankelijkheid heeft komt denk ik voort uit het al dan niet verborgen machtsmisbruik in een voorbije relatie. Dat machtsmisbruik is overigens niet het exclusieve terrein van mannen.

Als je stukgelopen bent in een tradtioneel huwelijk dat niet bij je ontwikkeling leek aan te sluiten, trap daar dan geen tweede keer in. Je mag jezelf best gunnen nu wel gelukkig te zijn.

Thomas, een relatie is misschien wel zelfgekozen afhankelijkheid.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 maart 2013, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:45

PIETER649 schreef:
Tja.... elk vogeltje zingt zo het gebekt is Lachende smiley
en dat mijn lieflijk lied in jouw oren klinkt als vals gekras, dat kan ik ook niet helpen.

Ik ben hier niet om een ieder naar de mond te praten, ik heb een missie!

En mijn missie is een oproep tot eerlijkheid!
Kom er nou gewoon voor uit dat je man je verlaten heeft omdat je een dominant kreng was dat iedere avond hoofdpijn had,
Kom er eerlijk voor uit dat je je vrouw verwaarloosde omdat je bezigheden voor de voetbalvereniging, gemeente of je werk al je aandacht opeisde.
En ga hier op t forum nou geen vroom verhaal ophangen over hoe goed jij was en hoe fout jouw ex was.
Zeg eerlijk: ik heb fouten gemaakt doordat ik een verdorven zondaar was maar ik hoop het in een volgende relatie beter te doen!!

Das niet bot toch? t komt hooguit n bietje rottig mn strot uit Knipoog smiley

Neem een keelpastille...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:46

IJSJE204 schreef:
Lees ik het nu goed dat jullie vinden dat ik oneerlijk ben en dat ik huichel?

Volgens mij, zette ik het anders, voel je gerust niet aangesproken Lachende smiley denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:49

THOMAS968 schreef:
Is wederzijdse afhankelijkheid in een relatie nou wel zo erg? Zolang er geen sprake van een machts- of dwangrelatie is, hindert dat niks toch. Veel vrouwen willen zich veilig en beschermd voelen door een man. Dan ben je nog niet afhankelijk, het beantwoordt dan aan je wensen. Een man is net zo afhankelijk van de eigenschappen die hij in of bij een vrouw zoekt. En als je beide vindt wat je wilt dan is het goed. Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

De negatieve associatie die afhankelijkheid heeft komt denk ik voor uit het al dan niet verborgen machtsmisbruik in een voorbije relatie. Dat machtsmisbruik is overigens niet het exclusieve terrein van mannen.

Thomas, een relatie is misschien wel zelfgekozen afhankelijkheid.

Quote:
Mijn relatie hoeft echt niet in de smaak te vallen bij doorgeslagen femina-getuigen of eventuele andere religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

Mijne ook niet, en mooi verwoord; religieuze fundamentalisten, die de persoonlijke vrijheid niet aandurven en hun zekerheid in regeltjes zoeken.

Dank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:53

IJSJE204 schreef:
Een zacht hart klopt, een hard hart kan breken als je er te hard op klopt.

Neu valt wel mee Smiley die vol vragen zit is het bij eieren anders, ja eigenlijk wel, dus ligt het meer aan de schaal Gefrustreerde smiley
Het gezegde, het is een zacht gekookt eitje Boze smiley zijn meestal zij, met een zacht hard Engeltje smiley
Wil je tegenwoordig overwinteren, ook in de zomer, zal je toch wat harder je best mogen (van moeten) doen, en hard zijn. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROB554

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:56

Elke vrijdag hebben we in ons inloophuis "De Plek" een avond van christelijke gezelligheid Knipoog smiley
op 22 maart hebben we een bikereditie...
Om 18.00 starten we met dinner gevolgd door een avondje van getuigenissen, samen zijn, een Woord en meer ...
Voor meer informatie kan je terecht bij mij
Rob554
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:00

verwijderd

Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 26 maart 2013, 00:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:05

ERIKA129 schreef:
Even ter uwer info meneer deze dame doet geen tukkies meer smiddags Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ook geen schoonheidsslaapjes? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:10

ANNA415 schreef:
Ook geen schoonheidsslaapjes? Coole smiley met zonnebril

ow, vandaar Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:12

ANNETTE792 schreef:
ow, vandaar Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Clown smiley

Huilende smiley, smiley in tranen nah seg
dacht dat jij een vriendin was Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:16

ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen nah seg
dacht dat jij een vriendin was Boze smiley

Sorry, ik was onlief. Anna s schuld, die opmerking was uitlokking Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:17

ANNETTE792 schreef:
Sorry, ik was onlief. Anna s schuld, die opmerking was uitlokking Engeltje smiley

Nah vooruit zal het je vergeven dan mag je mee naar Il divo Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:18

ERIKA129 schreef:
Nah vooruit zal het je vergeven dan mag je mee naar Il divo Verliefde smiley

Tuurlijk mag ik mee, ik moest rijden weet je nog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:19

ANNETTE792 schreef:
Tuurlijk mag ik mee, ik moest rijden weet je nog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

owwwww ja das waar ook Knipoog smiley
Vrouwen uitje zonder Pieter Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:22

ERIKA129 schreef:
owwwww ja das waar ook Knipoog smiley
Vrouwen uitje zonder Pieter Clown smiley

Die heeft een papadag Duiveltje smiley Heerlijk toch, die geemancipeerde mannen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:23

HANNAH810 schreef:
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314,
lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172
Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342
zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen)
kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl
voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 32 jaar?

frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?)
marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter619, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond)
joop430, 46 jaar, regio 0598
mar907, 49 jaar, regio 0596
willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar)
gerrit084, 54 jaar, regio 071
jona007, 21 jaar, regio 0596

BBQ wordt meegenomen door;
- anna 415
- willem618
- pieter619
-

briketten worden meegenomen door;
- anna415 (houtskool ook goed?)
-
-

bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door;
-
-
-

Ik doe weer een poging om te komen Hannah!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:27

Dinsdag 12 Maart, Hosea 4: 12-19; Zijn wij een voorbeeld?

In onze samenleving willen veel mensen niets meer met God te maken hebben, maar in plaats daarvan geven ze zich over aan de gekste religieuze rituelen. Van heksensessies tot boom omarmen, een indianengebed of een boeddhistische meditatie. Heb niet het lef te zeggen: Wat een onzin allemaal! Want het voelt allemaal zo echt, zo ontroerend en zo authentiek. Maar begin niet over Jezus en de God van Jezus. En in de omgang met elkaar geldt vooral vrijheid en elkaar niet in de weg lopen. Alles moet kunnen, maar alles kan niet. Zo komt een volk zonder verstand ten vak, zegt de profeet kort en krachtig. Want denk je dat bij zo veel openlijke onwil God nog voor je wil inspannen en op weg wil helpen?
Je merkt dat de situatie in het land sterk aan het verslechteren is. Fel haalt de profeet uit. Vooral de priesters en de bestuurders (vers 18) krijgen ervan langs. Zij zijn totaal geen voorbeeld. ‘Ga vooral niet zitten afgeven op de jongeren en hun hang naar alles wat sexy is’, zegt hij. ‘Want jullie ouderen zijn veel en veel erger. Alles kan ermee door. Het is alle dagen hoeren en snoeren met jullie ouderen. En ook openlijk onteren van de heilige Naam in zogenaamde tempels voor God in Gilgal en Betel.
Van God zullen hoge bomen veel wind te verduren krijgen. Hopelijk staat ons huis vast op de rots.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:29

UP!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:50

ERIKA129 schreef:
Speciaal voor Frank komt die datum zo laat mogelijk dan heeft tie eens geen excuus (alsof ik daar nog in geloof Gefrustreerde smiley )

Wanneer is dat wokke dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:53

ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Quote:
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Wat bedoel je daarmee?

Ik ken zelf 'gelovigen 'die er een potje van maken, en ongelovigen met hoge normen en waarden.
De Satan gelooft ook....

Het komt mij zeer liefdeloos over naar mensen die misschien willen gaan geloven, er mee bezig zijn oid.

Je zal het maar te horen krijgen, dat: 'bij jou is hel en verdoemenis preken zinloos, want daar ZIT je namelijk al in...'. En dan ook dat 'Zit' met hoofdletters.

Vandaar de vraag, wat je ermee bedoelt?

Net als dat je eerst zie bij 'vergeving' dat je zei dat je/ik iedereen moet vergeven.
vrijdag 1 februari 2013, 08:39
BerichtOnderwerp: Vergeving
Quote:
Roady:Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

Kijk, als iemand tot bekering komt dan heeft hij berouw van zijn zonden.

Ik vind het gevaarlijk mensen voor te spiegelen dat ze iedereen zo maar ff moeten vergeven, ook al hoeven ze niet met de persoon meer om te gaan.

Want, doordat je dan jezelf gaat wijsmaken dat je vergeven hebt, ja, dan gaat die woede en frustratie niet meer naar degene voor wie die hoort te zijn, (die heb je tenslotte vergeven, of iig dat denkt iemand), maar die komen er dan op een andere manier uit.

Iedereen heeft recht op terechte woede en frustratie, woede die bevrijdt en Rust, Vrede en Gemoedsrust geeft, omdat ie rechtvaardig is.

Juist omdat je mag en kan voelen, ook woede, kan je ook geluk voelen, ga je gevoel blokkeren door mensen voor te houden dat ze moeten vergeven, dan ontneem je ze hun recht op gevoelens, en kunnen ze ook niet gelukkig zijn. Je ontneemt ze het recht op verwerken en hun waarheid onder ogen te zien.

Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:08
BerichtOnderwerp: Vergeven
Quote:
Roady: Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je.
Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)

Rust had ik pas toen ik weer bij mijn eigen mening kwam...Na een mail van iemand waarom ik zo druk ben. Omdat ik bijna weer in de val van vergeven terwijl je er niets van meent, maar het jezelf wijsmaakt, dus ook de waarheid niet meer kunnen zien was gelopen.
En het(jou) kwartje was juist niet gevallen...

Hoe kan jij, als een soort dominee hier even gaan zeggen wat voor iedereen geldt en wat iedereen moet?...

En met teksten, mat 18 kwam waar wel degelijk sprake was van berouw, welke tekst kan je aanvoeren dat God vergeeft als er geen berouw is, of God dat van ons eist?

29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben.

Er staat niet: de medeslaaf had helemaal geen berouw.....

34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Hoe kan je deze tekst ervoor gebruiken; de meester werd toornig omdat hij de slaaf de medeslaaf niet wou kwijtschelden, terwijl de medeslaaf hem dringende bad, vers 29.

En niet, omdat hij de medeslaaf niet wou kwijtschelden terwijl die geen berouw toonde en alles ontkende.
Hij, medeslaaf wou er zelfs alles voor doen om het goed te maken, vers 29b.

Vandaar werd ie in handen van folteraars gegeven, omdat hij iemand die hem dringend bad zeggende: 'Heb geduld met mij en ik zal u betalen', niet wou kwijtschelden.
En niet omdat het iemand was die ontkende sowieso schuld te hebben. En ook geen berouw had.
De medeslaaf had juist beidde...

Ja, dit wou ik even kwijt, voor mijn gemoedsRust. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 22:37
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5344 5345 5346 5347 5348 5349 5350 ... 6194 Volgende
Pagina 5347 van 6194