| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik mag hopen dat je je vrouw beter behandelt........je kunt hier niet blijven daten/verloven/trouwen he  |
niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:29
|
|
|
|
Vanaf maandag weer kou, we kunnen ons geluk niet op. Over een week zijn de dagen net zo lang als de nachten en gaan we qua licht de goede tijd weer in. Zomertijd op Paaszondag, ach het komt naderbij allemaal. Zondag over twee weken tot acht uur licht, je kunt het je niet voorstellen. Vandaag wel genoten van de blauwe lucht.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | geweldig, carry!! laten we hopen dat je rug het toelaat om zo ver te reizen! |
Ben weer mobiel... dus zou moeten lukken Maar eh.... carry445, 43 jaar, regio 0512 Dan voel ik me wel heel erg oud hoor... Zullen we er gewoon maar 34 jaar van maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dan zou het dus ook het protestantisme kunnen zijn mat? ook protestanten hebben voldoende kwaad gedaan. |
Concreet: de gehele mensheid, deugt voor geen meter, en niemand is een haar beter
(behalve ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:58
|
|
|
|
Donderdag 14 Maart, Hosea 5: 8-15; God als een etterwond.
Elke oorlog is afschuwelijk. In het jaar 733 v.Chr. woedde tussen Israël en Juda de zogenoemde Syro-Efraïmitische oorlog. Met behulp van de Syriërs (Assyrië) probeerde het tienstammenrijk Israël het tweestammenrijk Juda eronder te krijgen. Inmiddels zijn de kansen gekeerd en de Judese generaals rukken al op richting Samaria en roven wat ze roven kunnen. Overal langs de route wordt paniekerig op de ramshoorn geblazen. In de hoofdstad Samaria houdt iedereen zijn hart vast. Hosea kijkt en luistert. Dat komt ervan, zegt hij, als je God achter je laat. Dan wordt God zoiets als een etterwond in je lijf en als beenrot in je beenderen. Twee beelden van God die ons heel veel moeite geven. Kan God zo vernietigend zijn? Als een etterwond of als beenrot dat ongrijpbaar je van binnenuit kapotmaakt? Maar het wordt nog veel erger wanneer God zich helemaal terugtrekt. God zegt: Ik ga nu weg, Ik ga terug naar huis. Dus: zoekt het nu maar zelf uit. Van Mij zul je geen last meer hebben, ook geen hulp! Dat is verbijsterend. Gelukkig God zegt dat Hij zal helpen. Totdat er geboet is en men Hem weer gaat zoeken. God wacht nog steeds. Laat dít beeld van God je troosten aansporen Hem te zoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:58
|
|
|
|
|
UP!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:31
|
|
|
|
Even een vraag....waarom iedere keer UP??? (en dat meen ik serieus hoor)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:37
|
|
|
|
|
De bescheidenheid waar deze paus om bekend staat spreekt me erg aan. In zijn bisdom ging hij gewoon met de bus naar zn 'werk' omdat ie gewoon in een appartementje wou wonen en daar ook zelf kookte. En dan inderdaad het wassen en kussen van de voeten van aids-patienten.. Tijdens zijn balkonscene wijzigde hij al wat van de liturgie door niet te zeggen dat hij de katholieken de zegen zou geven maar "alle mensen van goede wil". Het maakte me hoopvol. Ik wens deze paus toe dat hij in dat mededogen mag blijven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:40
|
|
|
|
Hannah, mijn kids zijn (dan) 4 en 6.
En als alles goed is neem ik misschien nog wel iemand mee
Laatst aangepast door
|
LIES146
|
op vrijdag 15 maart 2013, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Concreet: de gehele mensheid, deugt voor geen meter, en niemand is een haar beter
(behalve ik) |
Ja, en ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:47
|
|
|
|
|
four seasons in one day
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:47
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | Hannah, mijn kids zijn (dan) 4 en 6.
En als alles goed is neem ik misschien nog wel iemand mee |
Wie neem je dan mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:59
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik haal die bijbeltekst aan omdat het mysterie babylon zou de rooms katholieke kerk kunnen zijn maar een andere kandidaat zou ook de islam kunnen zijn. Beide hebben bloed aan hun handen en zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus. |
Of je plaatst die ook in de historische context. Vanuit Rome werden de christenen heftig vervolgd(beest). Rome op zichzelf was absoluut geen stad met christelijke zeden (hoer).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:09
|
|
|
|
|
Om onder de aandacht te blijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, en ik  |
Zijn er in ieder geval al 2...toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:11
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Om onder de aandacht te blijven |
Aha...ik snap je...merci...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:12
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | | four seasons in one day |
Ja...inderdaad...onvoorstelbaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:50
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | | four seasons in one day |
Dus... in bikini gelegen
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op donderdag 14 maart 2013, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het is ook een beetje naief om te denken dat dat alleen maar in katholieke kringen voorkomt.......ook in Protestantse kring wordt veel gezwegen en wat is dan makkelijker om dan de Katholieke kerk maar met het beschuldigende vingertje aan te wijzen........
Wat ik niet zo goed snap Frank, maar jij weet er vast meer van is dat de Paus aangekondigt wordt met de woorden uit Lucas waar de engelen de geboorte van Jezus bekend maken.....De Paus is toch geen Jezus?Of zoals ze hem benoemen: de Heilige vader......dat is in mijn begrippen God zelf..... |
Ik vraag me af of het eerste gedeelte van de zin ``Ik verkondig u met grote vreugde, we hebben een Paus!`` echt verwijst naar de aankondiging van de geboorte van Christus. De zin begint inderdaad wel met dezelfde woorden, maar het zou zomaar ook een veel gebruikte zin kunnen zijn om iets aan te kondigen. Frank, weet jij het?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 14 maart 2013, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:56
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Ik vraag me af of het eerste gedeelte van de zin ``Ik verkondig u met grote vreugde, we hebben een Paus!`` echt verwijst naar de aankondiging van de geboorte van Christus. De zin begint inderdaad wel met dezelfde woorden, maar het zou zomaar ook een veel gebruikte zin kunnen zijn om iets aan te kondigen. Frank, weet jij het? |
Ja, en W.A van Buren zei een jaar of wat terug het zelfde oké niet een paus, maar een dochter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 22:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wist je toch voordat je trouwde dat je een vrouw trouwde die in de zorg zit Niet zo klagen ja  |
Precies hoor E, zorgzaam, bezorgd, overbezorgd , zorgelijk, het hele pakket die zal heus wel een extra premie betalen , zou ik ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 22:44
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies hoor E, zorgzaam, bezorgd, overbezorgd , zorgelijk, het hele pakket die zal heus wel een extra premie betalen , zou ik ook  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 22:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 23:17
|
|
|
|
Dat ik morgen naar huis gaat Dat het weer een gevaar over de weg gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 23:20
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Dat ik morgen naar huis gaat Dat het weer een gevaar over de weg gaat
Jij??? Een gevaar??? Hoezo???
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:39
|
|
|
|
Dank je Shanita, maar dan is wat Wiki er van zegt en niet Mat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: |  |
Ja dat zet ik neer en hoop dat er hoop thuis blijf.......dan heb ik geen last van file.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:41
|
|
|
|
We do not want merely to see beauty, we want to be united with beauty, to pass into it, to become part of it.
-C.S. Lewis-
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Mooi verhaal....de preek gisteren op biddag had bij ons dezelfde strekking... |
En heb je ooit eens een dominee geld in de collecte zien doen?
Maar de wedervraag is of je zonder welvaart wel makklijker geloofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 09:45
|
|
|
|
Mijn CMvrouw is weer aan het werk en ik heb de was gevouwen en gestreken. Nu de koffie met .....
|
|
| Naar boven |
|
|