| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:18
|
|
|
|
[quote=ANNA415]Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee. Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook. Ik kan me wel indenken dat je zo denkt, maar ik zou het zeker niet zo opvatten, ja ff mijn mening.
Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).
Je zegt dat je van de blijde boodschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van. Dat moedeloos kan ik voorstellen had ik in een ander topic... Ik kan me voostellen dat kan triggers geven. Maar Anna, als je goed nadenkt, het zou toch raar zijn dat je wordt veroordeeld omdat je lekker verdient en daar ook van kan genieten? Dat is een gave van God, ik had ook een lekker baan kunnen hebben zit in een uitkering omdat ik nu eenmaal geen kans kreeg van vader mijn vwo af te maken. Omdat ik al op mijn 12de moest werken en zeggen dat ik 16 was. En op me 16de uit huis moest, omdat je in A'veen op die leeftijd al een uitkering kon krijgen... Laat staan studeren. En dat terwijl hem dat geen cent zou hebben gekost.. Want je kon toen lenen, bij de svb bank als je wou studeren.
Zo ken ik er meerdere, ja als je omgaat met mensen met een uitkering hoor je tragische verhalen vaak. Maar ik hoor dan zelf elke keer God voorziet, ook ik ken dat, ja, me pc was stuk, ik kreeg met kerst 2 pc's en nog hele goede ook. Een voor de slaapkamer een voor de huiskamer.
En elke keer als ik iets nodig heb help iemand me. In de zomer was iemand van de PKN kerk, uren bezig me vloer er netjes uit te halen.
En zo kan ik lang doorgaan. Zelfs al weer wat gespaard ;)
Nee, ik denk, je kan trots zijn op je goede baan, en je moet zelfs genieten van dingen, want die heb je van God gekregen, je verstand om te leren, je baan, etc.
Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?
Ik wil die teksten ook wel uitleggen, die hebben iig geen betrekking op mensen die hebben geleerd en nu een goede baan hebben ;)
Ieder die gelooft is behouden. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Het ging hier over een kerk, die aan welvaartsevangelie deed, en aan enorme groepen mensen geld zat los te manipuleren, met als ze veel geven(aan de kerk), worden ze heel rijk. En vervolgens van dat geld zelf lekker leven, dan wordt dus een kerk een bedrijf. Dus gewoon fraude.
Niet iedereen is even handig in het met je eigen woorden iets vertellen. Iig, ik had zelf een hele tijd dat mij dat niet lukte.
Ik denk zelf dat het Mat, over het welvaartsevangelie ging, en dat hij verder wat teksten dáárbij zocht.
Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.
Zegens meid!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 16 maart 2013, 14:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:19
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Of je plaatst die ook in de historische context. Vanuit Rome werden de christenen heftig vervolgd(beest). Rome op zichzelf was absoluut geen stad met christelijke zeden (hoer). |
Vanuit het Romeinse rijk zijn inderdaad veel christenen maar de Rooms katholieke kerk heeft ook bloed aan zijn handen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dan zou het dus ook het protestantisme kunnen zijn mat? ook protestanten hebben voldoende kwaad gedaan. |
In openbaring staat dit erover En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder
Het gaat hier om de ergste de moeder van de gruwelen en een moeder heeft ook dochteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 14:54
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | citeer " Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook." Als dit je conclusie is heb je denk ik niet begrepen wat ik bedoel.
citeer "Ken je me wel? Nee ik kan je niet in het echt.
citeer "Dus maak ik wel een kans in jouw ogen?" Wat bedoel je hiermee?
Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Ik weet niet wat je verdiend, het kan een probleem zijn maar hoeft niet. Bij de rijke jongeling in matteus19vers16 was zijn rijkdom een probleem om Jezus te volgen.
citeer " maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken." Het kan een wakkerschudden zijn, ik weet niet wat je situatie is maar God weet het wel. Stel jezelf de vraag of je op de smalle weg of op de brede weg loopt? Ik zag een getuigenis van een vrouw en de evangelist kwam ook met die tekst aan, later besefte ze dat ze op de brede weg zat (werk van de heilige geest) ze kwam tot geloof/bekering in Jezus en besefte dat hij voor haar zonden was gestorven en ook weer opgestaan. |
Ingaan in het Koninkrijk der hemelen
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Hai Mat, Ik zie wel duidelijk dat dat op de gemeente slaat in Tegenlicht die het welvaartsevangelie prediken.
Misschien kan je een beetje uitkijken, want ja, het is mijns inziens niet de bedoeling van God die Goed is dat mensen die een beetje lekker verdienen, daar een soort van schuldgevoel over aan moeten houden, of zelfs angst... Dat is namelijk een gave Gods, dat je kan genieten van wat je verdient.
Ik kan helaas even niet meer meediscussiëren want ik ga nu ff weg...
Laterz en Vrede!
S. die het jammer zou vinden als er om een goede documentaire nu misverstanden ontstaan...
Gaat in door de enge poort is mijns inziens gewoon; verdien je geld op een eerlijke manier, en niet door een groep, veelal armen, maar ook rijken, en mensen die ertussen zitten (die nu failliet zijn daardoor) gelovigen op te lichten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:22
|
|
|
|
Nog even..
Die rijke jongeling zat naar de bekende weg te vragen, hij noemde alle geboden al op, en geloofde ook, en ging vragen wat hij dan nog meer moest doen.
Ja, daarom zei Jezus dat.
Als ik ergens werk, ik ga naar me baas, ik zeg ik heb dit gedaan en som een rijtje op wat bij mijn werk hoort aan het eind van de dag. En ik vraag wat ik nog meer moet doen, om die baan te behouden, terwijl ik een vast contract heb....ja, dan zou die baas denken wat vreemd, daar zit iets achter. en die zou ws ook iets bedenken, wat eigenlijk niet hoeft...
Want, had die rijke jongeling die toch wel vreemde vraag niet gesteld had Jezus dit namelijk niet uit zichzelf gezegd, van verkoop alles, en verdeel het onder de armen. --- 16 En zie, iemand kwam tot Hem en zeide: Meester, wat voor goed moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven? 17 Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij Mij naar het goede? Eén is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden. 18 Hij zeide tot Hem: Welke? Jezus zeide: Deze: Gij zult niet doodslaan, gij zult niet echtbreken, gij zult niet stelen, gij zult geen vals getuigenis geven, 19 eer uw vader en uw moeder, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij. 22 Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.
23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk. --- Linkje hervormde kerk Den Haag, wat meer duidelijkheid verschaft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tssssss was jij degene die hier zo langs kwam scheuren schaam je je nie  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:28
|
|
|
|
| ANDRE235 schreef: | | Maar Axamer-lizum in Oostenrijk. lekker skién |
fijne vakantie en genieten hoorrrrr!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:37
|
|
|
|
Brigitta gluurt via mijn account naar dit website, morgen ben ik weer vanaf. Ze hoeft heus niet meer naar eeeeh te zoeken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:53
|
|
|
|
zo mijn huisje gedaan ramen gewassen, gordijnen gewassen, nu nog ophangen, even eind lopen, dat gaan we erin houden.....!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:53
|
|
|
|
|
Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:55
|
|
|
|
Oei dat de dames mij zo gemist hebben, tjeetje dat had ik niet verwacht! ik ben maar een weekje weg geweest..................wel gezellig, ik ben er blij ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 15:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tsss ze geloofd het zelf ook nog  |
doe je goed hoor Anna, goed voor Erika zorgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is aldus Mat......
Wat in en intriest als je zo naar andere gelovigen kijkt....en vooral naa rhet katholisisme met zijn rijke tradities......
Het is gewoon een valse opmerking.....  |
Mee eens
Katholieke kerken zijn ook heel erg mooi, ja dan heb ik het gevoel dat ik in een echte kerk zit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:23
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Je bent wel druk bezig met reacties geven Shanita. |
Ja, en?
Jij bent wel druk van het geven van negatieve reacties, Mat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:29
|
|
|
|
Weekendmarathon in pyama begint:
Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:42
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen  |
Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,
Kan en moet je je daarna nog aan heel veel regeltjes houden, iedereen moeten vergeven, in tongen spreken, nooit boos mogen worden, vergelijkenissen waar heel subtiel mee wordt gedreigd...etc.
Laterz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 16:43
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | In openbaring staat dit erover En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder Het gaat hier om de ergste de moeder van de gruwelen en een moeder heeft ook dochteren. |
Hoezo alleen "dochteren" ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:07
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Weekendmarathon in pyama begint:
Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012. |
Was het een zware???
Ik ga maandag bevallen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:07
|
|
|
|
rode bietjes visje gebakken aardappels, rabarber erbij....de kok doet haar best weer......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:10
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | In openbaring staat dit erover En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder Het gaat hier om de ergste de moeder van de gruwelen en een moeder heeft ook dochteren. |
Bedenk wel dat jij een van die dochteren bent. Dus als je afgeeft op de Katholieke kerk dan geef je af op jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:23
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Was het een zware???
Ik ga maandag bevallen....  |
Ja zwaar was het. Ik zit nu aan het infuus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012. |
Makkie joh,3 minuten Ik heb een VT2012 aangevraagd toen ik alle gegevens had dus ik heb de centjes al binnen.De aangifte is nu een eitje..........
Ik neig meer naar Spartacus dan naar LOT...........hoe zou dat nou komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja zwaar was het. Ik zit nu aan het infuus.  |
Met wijn in dat infuus Enne bevallen als je bijna 50 bent nah je bent niet de oudste vrouw dus wat dat aan gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | denk ut nie  |
Nah seg doene ze dat niet En je bereikt nog wel een mijlpaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 17:58
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | doe je goed hoor Anna, goed voor Erika zorgen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 18:00
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Oei dat de dames mij zo gemist hebben, tjeetje dat had ik niet verwacht! ik ben maar een weekje weg geweest..................wel gezellig, ik ben er blij ermee!  |
Jou gemist waar lees je dat niks van gezien hoor
Welkom thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 18:54
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | doe je goed hoor Anna, goed voor Erika zorgen  |
...het zou beter zijn dat Anna ook eens voor mij zorgt ipv me steeds te plagen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 18:55
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Oei dat de dames mij zo gemist hebben, tjeetje dat had ik niet verwacht! ik ben maar een weekje weg geweest..................wel gezellig, ik ben er blij ermee!  |
Ohhh ben je weggeweest? We zagen je nochtans elke dag een keer of 10 op CM...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 16 maart 2013, 20:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 18:58
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Met wijn in dat infuus Enne bevallen als je bijna 50 bent nah je bent niet de oudste vrouw dus wat dat aan gaat  |
ERIKAAAAAAA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ohhh ben je weggeweest? We zagen je nochtans elke dan een keer of 10 op CM... |
Dat was mijn 2 ling zus.....................
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |