| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Spijtig dat het weeral zo ver is... |
Tja je moer maar even kijken of je nog ruimte in je agenda hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | En dan nu...
Pffff een renjerotdag. Eerst maar koffie.
Dus ... |
Ik wist niet dat dat kinderprogramma nog bestond...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Tja je moer maar even kijken of je nog ruimte in je agenda hebt  |
...aan die ruimte in mijn agenda zal het niet ontbreken...pffff...voor enkele zijn het maar een paar kilometers en voor de andere enkele honderden kilometers. Te ver dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...aan die ruimte in mijn agenda zal het niet ontbreken...pffff...voor enkele zijn het maar een paar kilometers en voor de andere enkele honderden kilometers. Te ver dus... | Is dit voor jou niet bijna even ver weg als de picknick?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het is wel zonder 'T' en ik heb een kipallergie sinds die BBQ... |
Je had ook niet de HOT wings moeten nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:26
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Je had ook niet de HOT wings moeten nemen  |
Ik werd gedwongen die te eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het is wel zonder 'T' en ik heb een kipallergie sinds die BBQ... |
Jammer voor je Frank want we gaan bij PN wel kip eten van de BBQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Is dit voor jou niet bijna even ver weg als de picknick? |
Ja, maar niet zo laat en niet zo in het donker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:36
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | | Jammer voor je Frank want we gaan bij PN wel kip eten van de BBQ |
Ik kom niet naar de pn want dan regent het...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 07:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik kom niet naar de pn want dan regent het...  |
Zo en dat weet jij nu al Dus je bent weer profeet Frank?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 08:01
|
|
|
|
Alleen leven Kan rust geven Jezelf leren kennen
Alleen zijn Is mensen om je heen Zoeken naar gezelligheid.
Alleen zijn Ooit zal er weer Met tweeën zijn Als de tijd Weer eenmaal Zover is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 08:02
|
|
|
|
Arme kip
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 09:13
|
|
|
|
En zo wordt Luther, na zoveel eeuwen de rug toegekeerd Hoezo mantel der liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 09:30
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Arme kip  |
Ik vind al veel geneuzel op cm dat weten jullie.....maar dit......ik zeg maar niets.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 09:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ja, maar niet zo laat en niet zo in het donker... |
Halllo zeg in Juni is het al licht tot wat half elf???? enne misschien zijn er wel meer uit je richting en kan je carpoolen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 09:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik wist niet dat dat kinderprogramma nog bestond...  |
Das terug verlangen naar nostalgie Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 10:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik ben blij dat het weer bijna bedtijd is na deze ozo spannende dag... |
Je moet ook opstaan met een doel he? Hoe klein ook....En dat maakt gelijk je dag zinvoller......Dan ga je naar bed en denk je, zo, ik heb mijn doel bereikt.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 11:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind al veel geneuzel op cm dat weten jullie.....maar dit......ik zeg maar niets.....  |
Erg he.......!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 11:33
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Erg he.......!  |
Ik vind het geen lachende smiley waard meer een droevige....., ik vraag me dan af hebben mensen niets anders te doen dan dit?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 18 maart 2013, 11:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vind het geen lachende smiley waard meer een droevige....., ik vraag me dan af hebben mensen niets anders te doen dan dit? |
Ja wel Willemijn. Maar zo als het leven bestaat uit een lach en een traan. De meenste gedichten die hier van mij staan zijn serieus. Let wel dat ik ook humor ken. En ik begrijp dat wat de ene humor vind de andere niet zo vind. Elk mens zit anders in elkaar. Ook hier zeg ik dat jij je mening mag geven. Maar het is een datingsite en zo leer je elkaar kennen. Het leven is niet altijd mooi maar zo maak je voor sommige kleurrijk. Sorry dat jij het anders ziet maar jou mening mag er ook zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:09
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Ja wel Willemijn. Maar zo als het leven bestaat uit een lach en een traan. De meenste gedichten die hier van mij staan zijn serieus. Let wel dat ik ook humor ken. En ik begrijp dat wat de ene humor vind de andere niet zo vind. Elk mens zit anders in elkaar. Ook hier zeg ik dat jij je mening mag geven. Maar het is een datingsite en zo leer je elkaar kennen. Het leven is niet altijd mooi maar zo maak je voor sommige kleurrijk. Sorry dat jij het anders ziet maar jou mening mag er ook zijn. |
Mijn leven maak je in ieder geval niet kleurrijker door dit gedicht.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Mijn leven maak je in ieder geval niet kleurrijker door dit gedicht....... |
Dat begrijp ik Willemijn maar wie weet andere gedichten van mij wel. Niemand is gelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:22
|
|
|
|
ALLEEN ZIJN...MAAR DAN ANDERS!!!!!
Voor hen die alleen zijn...misschien kun je dat ""alleen zijn"" zien in een ander licht.. Dit gedichtje kwam ik onder ogen op de dag dat mijn lieve vader werd begraven...Ik heb het uit het tijdschrift gescheurd...in mijn jaszak gestopt en later voorgelezen .....
Alleen-zijn betekent.....niet eenzaam; Alleen-zijn geldt niet als straf. Alleen-zijn met mooie gedachten; gedachten neemt niemand je af...
Alleen-zijn met dierbare doden: alleen-zijn met herinnering aan tijden, die lang reeds voorbij zijn; aan alles wat kwam en wat ging alleen...ongestoord in je kamer; de dingen vertrouwd om je heen, een rustig en zuiver geweten dan ben je gelukkig....alleen!!!
Wie zo het""alleen-zijn"" kan dragen; wie zich zo verzoent met zijn lot, die spreekt niet van eenzame dagen....
DIE LEEFT IN VERTROUWEN OP GOD!!!!!
(bron: onbekend)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:23
|
|
|
|
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6) joannie702, 49 jaar, regio 0318 petra373, 47 jaar, regio 0314, lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond Erika129, 38 jaar regio 0318 Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546 trijnie671, 51 jaar, regio 0594 esther999, 38 jaar, regio 0172 Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342 zeeland736, 56 jaar, regio 113 (overweegt te komen) kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 34 jaar carry445, 43 jaar, regio 0512
frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud) berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?) marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov) pieter619, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) joop430, 46 jaar, regio 0598 mar907, 49 jaar, regio 0596 willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar) gerrit084, 54 jaar, regio 071 jona007, 21 jaar, regio 0596 Onbekende gast van Lies , ??? jaar, regio ???
BBQ wordt meegenomen door; - anna 415 - willem618 - pieter619 -
briketten worden meegenomen door; - anna415 (houtskool ook goed?) - -
bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door; - - -
En up maar weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:27
|
|
|
|
Het is goed dat ieder zijn eigen mening heeft, gelukkig maar!
Ik heb ook zelf een tijd gehad dat ik dit ook stom vond, en ja net wat je zegt je wordt niet kleurijker erdoor! Ik leefde in die tijd ook anders dan nu.
Nu vindt ik dit wel weer leuk, gekheid onder elkaar, hoort ook erbij in het leven en ja ik maak ook graag hier even tijd ervoor.
Zijn leuke grappige gedichten en het is leuk dat ieder op zijn eigen manier erop reageert!
Gelukkig dat ieder verschillend zijn dat maakt juist zo mooi geheel van elkaar!
groetjes
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op maandag 18 maart 2013, 12:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 12:59
|
|
|
|
Bedankt voor de reactie stimuleert om door te gaan met dichten. Maar ook voor de bij passende gedichten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 13:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Halllo zeg in Juni is het al licht tot wat half elf???? enne misschien zijn er wel meer uit je richting en kan je carpoolen!!!  |
Gezelligheid kent geen tijd. Maar euh...ik was het de vorige keer nog niet helemaal zat na afloop, en vind het altijd leuk om nog ff ergens wat te drinken bijvoorbeeld. Kan ook voor die tijd. Of bowlingbaantje....is het goed hier even over na te denken? Dan is het voor diegene van ver ook een ietsje meer de moeite waard nog. Hoe denken jullie daar over? Of is eten al leuk genoeg?
En het noorden was vorige keer met 5 deelnemers sterk vertegenwoordigd Frank, dus heb schijt aan een eindje rijden, je krijgt er een hoop gezelligheid voor terug. Kan wel uit.
Laatst aangepast door
|
JOOP430
|
op maandag 18 maart 2013, 13:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 13:24
|
|
|
|
Voor de komende 5 jaar weer goed gekeurd voor taxi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 14:47
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Thomas, ik kan me vinden in je opmerking dat het niet netjes is wat er diverse malen hiervoor aangehaald wordt. Ik persoonlijk heb niets tegen rooms kathlieken, maar evenzo ook niets tegen anders denkenden. Dat wil niet zeggen dat er op het gebied van de leer van de RK geen dingen gezegd mogen worden. Daarnaast ben ik het niet eens met je bewering dat de RK de voortzetting is van de kerken van de eerste Christenen. Allereerst is die verspreid door de apostelen, en vervolgens werd het makkelijker gemaakt door uitbreiding van het Romeinse rijk, waarin het christendom toenam tot aan de Keizer Constantijn de Grote, die het christendom aan het einde van de 4e eeuw tot staatsgodsdienst uitriep. In heel het Romeinse rijk gold dat. In die tijd is ook de geloofsbeleidenis van Nicea-constantinopel opgesteld, (die nu nog door zowel Rooms-katholieken als door protestanten wordt onderschreven) maar was er nog geen sprake van een Paus of iets wat daarmee te maken had. Pas in de 11e eeuw, na de werkelijke scheiding tussen het oost en west romeinse rijk kreeg je de latijnse kerk en de oosterse kerk, waarbij in de latijnse kerk de bisschop van Rome de plaats kreeg toegewezen als de werkelijke en rechtmatige opvolger van Petrus, tot die tijd was de bisschop van Rome niet meer als de leider van de bisschoppen, mooi gezegd "de eerste onder zijns gelijken", en alleen bij geloofstwisten had de bisschop van Rome de uiteindelijke beslissing in handen. Pas in de 13e eeuw, na de periode van de drie pausen, werd er één Paus aangesteld, en is het ambt van Paus gekomen met min of meer de gelijke betekenis als het huidige ambt van Paus. Door de macht van de RK en de besluiten in diverse concilies, welke vooral gericht waren op de macht van de RK en de rijkdom van de kerk in Rome, is er een voedingsbodem ontstaan voor de reformatie. En dat was er met name op gebasseerd, dat de leer van de Bijbel niet gelijk was aan de leer van de Rooms-Katholieke kerk. met name de mogelijkheid tot kopen van de zaligheid (aflaten), het erkennen van Maria niet als moeder van Jezus maar als moeder van God, en het verdienen van de zaligheid, en niet alleen de verdienste van Christus, waren de oorzaak hiervan. Het Protestantisme bracht dus geen vernieuwingen, maar ging terug naar de basisleer volgens de Bijbel. De Rooms-Katholieke kerk is dus niet gelijk aan de kerk van de eerste Christenen. Dat de Rooms-Katholieke kerk het geloof verspreid heeft in europa en ver daarbuiten, is ook maar ten dele een feit. Allereerst de zendelingen binnen de toenmalige kerk maakte dat inderdaad mogelijk, maar ook het handelsverkeer binnen het romeinse rijk heeft dat mogelijk gemaakt, daarnaast de verschillende volksverhuizingen in die tijd. En niet te vergeten, de keuze van de Romeinse Keizer om het christendom als staatsgoedsdienst uit te roepen, heeft het christendom verspreid.
Dan iets over het aardig zijn richting het protestantisme: Tot de dag van vandaag is iedereen die gedoopt is, maar niet leeft volgens de leer van het Rooms-Katholieke geloof, volgens de statuten vastgesteld in het Concilie van Trente (16e eeuw en tot nu toe nog steeds geldig), een ketter, een eerloze. (het "Ananthema Sit" ofwel "in de ban is hij")
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op maandag 18 maart 2013, 16:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 18 maart 2013, 15:28
|
|
|
|
| JOOP430 schreef: | Gezelligheid kent geen tijd. Maar euh...ik was het de vorige keer nog niet helemaal zat na afloop, en vind het altijd leuk om nog ff ergens wat te drinken bijvoorbeeld. Kan ook voor die tijd. Of bowlingbaantje....is het goed hier even over na te denken? Dan is het voor diegene van ver ook een ietsje meer de moeite waard nog. Hoe denken jullie daar over? Of is eten al leuk genoeg?
En het noorden was vorige keer met 5 deelnemers sterk vertegenwoordigd Frank, dus heb schijt aan een eindje rijden, je krijgt er een hoop gezelligheid voor terug. Kan wel uit.  |
Ja is altijd leuk toch als het mooi weer is zat terrasjes hier hoor en ervoor bowlen ook altijd leuk... Wel ermee rekening houden dat er ook mensen mee willen met een Low budget... Nah nog tijd zat om erover na te denken
|
|
| Naar boven |
|
|