| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 13:51
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Citroen breekt vet af..............  |
Ja, en jij eet geen citroen want je wilt je vet houden zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 13:52
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja goed he.....!  |
een valse profeet dus??? Is dat goed???...
Het sneeuwt hier...en het is enorm koud...brrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 13:53
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Voor één keertje ben ik blij dat de redactie doorgaans niet heel snel reageert op berichtjes, Frank  Maar jou wens ik natuurlijk alle goeds toe, en hopelijk tot binnenkort ziens hier weer! |
Ik hoop maar dat de redactie niet te lang wacht om mijn verzoek in te willigen...CM is min of meer een verslaving...en met een verslaving ben je niet veel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 14:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een valse profeet dus??? Is dat goed???...
Het sneeuwt hier...en het is enorm koud...brrrr |
Profeet.........? Ik ? Nee hoor! Ik gaf een tip, het is aan jou wat jij ermee doet.
Trek maar extra trui aan, muziekje aan boekje lezen, de lente is al in de lucht, dus even volhouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 16:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Citroencake met slagroom goed voor me chloresterrol  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 16:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ook hier niet...het sneeuwt!!!! En inderdaad...een koude wind...ik zit binnen...lekker warm!!! |
Ja, ontzettend koud. De vogeltjes die bij het zonnige weer me totaal negeerden komen nu ook al weer bedelen. Helaas. Ik ben door m'n wintervoorraad heen (ik heb een ruime vriezer en spaar vanaf het voorjaar tot de herfst oud brood restjes, afsnijdsels van appels ed in zakjes voor de vogels 's winters) en ook het strooivoer is al lang op. Dus veel had ik ze niet te bieden. Maar beschuitkruim vinden ze ook lekker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 17:27
|
|
|
|
|
Goudgele, gefrituurde aardappelstaafjes, een rolletje pikant vlees erbij en een komkommer-tomaatrauwkostsalade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 17:31
|
|
|
|
1x is genoeg, toch?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 23 maart 2013, 17:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 18:02
|
|
|
|
Bijzonder toch! Hier was het de hele dag stralend weer, zijn we lekker buiten bezig geweest, van de zon genoten, en dan lees je dat er elders in het land sneeuw ligt!! Hier is werkelijk geen vlokje te bekennen. En dat in ons kikkerlandje....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 18:11
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Bijzonder toch! Hier was het de hele dag stralend weer, zijn we lekker buiten bezig geweest, van de zon genoten, en dan lees je dat er elders in het land sneeuw ligt!! Hier is werkelijk geen vlokje te bekennen. En dat in ons kikkerlandje.... |
Hier gelukkig ook geen sneeuw maar wel ijzig koud.. Die wind is zooooooo guur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 18:14
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Goudgele, gefrituurde aardappelstaafjes, een rolletje pikant vlees erbij en een komkommer-tomaatrauwkostsalade. |
Tja zo ken je een ordinair frietje ook noemen he Nee ik eet geen friet (vandaag) gewoon simpel chicken tonight met rijst en klaarrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 18:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja zo ken je een ordinair frietje ook noemen he Nee ik eet geen friet (vandaag) |
SSSSSSSSSTTTTTTTTT!!!!  Ik wilde het nou juist ff verhullen 
| Erika129 schreef: | gewoon simpel chicken tonight met rijst en klaarrrrrr  | Ook lekker, eet smakelijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 19:03
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Goudgele, gefrituurde aardappelstaafjes, een rolletje pikant vlees erbij en een komkommer-tomaatrauwkostsalade. |
nogal goed dat die rauwkost erbij is...dat is tenminste nog gezond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 19:36
|
|
|
|
Me Opa is jarig vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 20:52
|
|
|
|
Zaterdag 23 Maart, Hosea 10: 9-18; Zaai rechtvaardig.
Maar wat wil God van ons? Hosea kan het met een paar woorden zeggen. ‘Zaai rechtvaardig!’ Een mens is een zaaier. Alle dagen strooi je met woorden, met gedachten en daden overal heen. Zorg dat je rechtvaardigheid zaait, zegt de profeet. In je gezin, je relatie, op je werk, in de politiek. Via je mobiel, je mail en je getwitter. Want een rechtvaardig leven volgens de geboden van God is de grondslag van elk samenleven. Ben je hiermee bezig, dan kun je straks liefde en trouw oogsten en ook nieuw land ontginnen. En God bidden om de regen van zegen en goedheid. In Israël heeft men dit jaar op jaar niet gedaan. Ze hebben samen juist heel veel wetteloosheid gezaaid en dus ook onrecht geoogst. En voor morgen hebben ze alle hoop verloren. Hosea analyseert de situatie genadeloos hard. God verwachtte zo veel van zijn volk, maar zowel het tienstammenrijk als het tweestammenrijk heeft Hem diep teleurgesteld. Ze hebben alle ellende aan zichzelf te wijten. Zaai, oogst, ontgin! Je oogst weinig liefde van je kinderen? Maar wat heb je gezaaid? En wat je op het moment? Zaai liefde, zaai rechtvaardigheid, zaai hoop, zegt God vandaag. En begin een nieuw hoofdstuk van je leven. Nieuw met God! Het is nooit te laat een nieuw stuk land te ontginnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 21:23
|
|
|
|
Wie opgroeit met kritiek, leert veroordelen. Wie opgroeit met vijandigheid, leert vechten. Wie opgroeit met spot, leert in zijn schulp te kruipen. Wie opgroeit met schande, leert zich schuldig te voelen. Wie opgroeit met verdraagzaamheid, leert geduld. Wie opgroeit met aanmoediging, leert vrijmoedigheid. Wie opgroeit met lof, leert te waarderen. Wie opgroeit met eerlijkheid, leert rechtvaardigheid. Wie opgroeit met geborgenheid, leert vertrouwen. Wie opgroeit met goedkeuring, leert van zichzelf te houden. Wie opgroeit met acceptatie en vriendschap, leert liefde te vinden in de wereld. (Dorothy Law Nolte)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 21:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, en jij eet geen citroen want je wilt je vet houden zeker...  |
Ja, is daar wat op tegen dan !! Wij luisteren naar onze overheid Niet zo slim (wel zo christelijk) wij moesten, of het was beter, ons voor de buitenlucht beschermen, en insmeren met vet (vaseline)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 22:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Fijn Frank!! Ik heb er nog maar weinig van gezien maar wat ik hoor hebben ze een goede gekozen  |
En vandaag hadden ze voor het eerst in de geschiedenis twee pauzen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 22:35
|
|
|
|
ik heb het ook lekker bij een vette hap gehouden vandaag...... heeeerlijk!!! ooo..en van mn zoon mocht de sla in de winkel blijven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 23:18
|
|
|
|
Nou Jol , ik weet zeker dat je erdoor komt...........wanneer ga je het doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 23:20
|
|
|
|
Een heerlijke dag gehad, oude vrienden weer gezien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 00:04
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op donderdag 28 maart 2013, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 00:11
|
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik hier nog nooit moslims tegengekomen. en volbloed boeddhisten ook niet, wel eens een enkeling die hier kort was en er wel wat belangstelling voor had. Wie zegt dat Allah God is, is niet goed wijs en die heeft ook nog nooit Marokkanen gezien of meegemaakt. Ik heb het ook nog nooit iemand horen beweren hier. Het is hier echt wel een christelijke site, al is de variatie groot. Bedenk dat je ook christelijke opvattingen kunt hebben anders dan de traditionele. Vijftig jaar geleden werden de pinkstergelovigen niet al te best behandeld en nu vinden evangelischen en calvinisten elkaar wel. De opvatting van traditionele christenen is niet automatisch de norm. Wen er maar aan, mensen denken zelf tegenwoordig.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 maart 2013, 00:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 00:48
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op donderdag 28 maart 2013, 21:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 02:01
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | zoals al eerder op het forem ga je helaas niet inhoudelijk op in op mijn vragen.(dat ging over openbaringen)
wat ik mis in je bijdrage Thomas is dat je niet verteld wat dan wel de norm is en waar we die kunnen vinden? wie of wat bepaalt die norm dan? dat is toch de bijbel of niet dan? ik kan me niet herinneren dat je ergens in je bijdragen terugvalt op wat de bijbel ervan zegt, Misschien moet je eens beter lezen en vooral naar de betekenis
je hebt meer een eigen theologie
Wie zegt dat jouw theologie zo superieur is dat je dat kunt stellen? Wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat juist traditionele calvinisten een eigen theologie hebben? Ik vraag me nu toch werkelijk af of dat wel eens bij je is opgekomen.
eigen opvattingen dus volgens mij een ''eigen Evangelie'' zoals het topic al zegt.
Dus alle opvattingen anders dan de jouwe zijn impliciet een eigen evangelie of er is sprake van eigen opvattingen? Overschat je jezelf, dan wel je denkwijze niet een beetje?
Het enige wat je doet is een negatief beeld scheppen. Ik heb in tweeduizend bijdragen echt heel veel verteld. En jij mag het niet duidelijk vinden, daar wordt denk ik bij velen bepaald anders over gedacht. Bij een discussie zet je elkaar aan het denken als het goed is. Je wilt er kennelijk iets anders in lezen dan wel je hebt de moeite niet genomen er kennis van te nemen. Ik vrees en zo blijkt het laatste.
Je was gewoon onbehoorlijk in die zin dat je stelde dat ik kennelijk de Bijbel een verzameling verhaaltjes vond. Dat vind ik erg grof als je zogenaamd vriendelijk een vraag stelt en feitelijk je onderhuidse antwoord daarvoor al formuleert. Typisch de grofheid van het eigen grote gelijk. Daar ga ik uiteraard niet op in. Niet-traditionelen hebben ook een waardigheid en een vorm van zelfrespect en jouw opvattingen staan niet voor een dergelijk superieur christendom dat je me op hoge toon ter verantwoording kunt roepen. Zeker niet als je zogenaamd vriendelijk een vraag stelt en je veronderstelde antwoord al geeft. Ik vind dat zelfs ronduit tendentieus.
of je hier wel of niet moslims bent tegengekomen maakt niet uit ,ik probeer alleen aan te geven dat de manier waarop hier op cm met het geloof omgegaan wordt aan het veranderen is. de titel zegt het al van dit topic toch? knuffelevangelie is ook zo'n term. de overtuiging van het christelijk geloof dat er maar één God is en één evangelie is aan het vervagen heb ik de indruk. kennlijk zijn er ook meerdere manieren om behouden te worden?
wat is het allerbelangrijkste voor ons als christen als we ons zo willen noemen,en durven we dat ook tegen een ander te zeggen? kortom...wat is de kern van het Evangelie? kun je daar eens meer van zeggen Thomas?
Want een ieder die Mij aanneemt is de kern en dat is van Jezus zelf. Hoe jij daar ook over denkt. Dus ook evangelischen en meer op de praktijk dan op het eigen heil gerichten die ook voor anderen iets betekenen. Naastenliefde, vergeving, zorg en zo het evangelie waarmaken. Wie Christus navolgt zal ondanks alle tekortkomingen behouden zijn, dat is beloofd.
dus graag inhoudelijk reageren op wat '' de kern is van het Evangelie''.
Want een ieder die Mij aanneemt is de kern, al zijn meer dingen belangrijk. Wie Christus aanneemt en naleeft is ondanks de tekortkomingen behouden. Daar is het offer van Christus ook voor bedoeld nadat de fundamentalisten hem hadden aangegeven bij de Romeinen. Het stond er toch een godslasteraar ter dood gebracht moest worden? Het stond er toch dat een overspelige vrouw moest worden gedood? En omgaan met hoeren en tollenaars? De fundamentalisten waren toen het kwaad en zijn dat nog. Het is exact dezelfde denkwijze als die ze nu hanteren. Ik zie nogal wat overeenkomsten tussen de fundamentalistische farizeeers en de sterk oudtestamentisch denkende fundamentalistische christenen. Maar Christus was geen fundamentalist, hij paste de wet niet toe ondanks dat het er stond. Lees maar eens wat er voor in de plaats kwam. En kijk ook eens waar de mate waarin bekeerde heidenen aan de Joodse wetten en gewoonten gebonden waren.
Nogmaals, ik maak ik zelf wel uit hoe ik reageer. Ik peins er niet over me door jouw traditionele opvattingen in de hoek te laten zetten en zal zeker in geen enkel geval binnen jouw kaders gaan denken. Jouw geloofsopvatting heeft al voor genoeg psychische ellende, moedwillige vernedering en kerkverlating gezorgd. Jij bent de norm niet en kunt mensen ook niet ter verantwoording roepen, zeker niet op deze wijze.
|
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 maart 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 04:44
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | zoals al eerder op het forem ga je helaas niet inhoudelijk op in op mijn vragen.(dat ging over openbaringen)
wat ik mis in je bijdrage Thomas is dat je niet verteld wat dan wel de norm is en waar we die kunnen vinden? wie of wat bepaalt die norm dan? dat is toch de bijbel of niet dan? ik kan me niet herinneren dat je ergens in je bijdragen terugvalt op wat de bijbel ervan zegt,je hebt meer een eigen theologie,eigen opvattingen dus volgens mij een ''eigen Evangelie'' zoals het topic al zegt.
of je hier wel of niet moslims bent tegengekomen maakt niet uit ,ik probeer alleen aan te geven dat de manier waarop hier op cm met het geloof omgegaan wordt aan het veranderen is. de titel zegt het al van dit topic toch? knuffelevangelie is ook zo'n term. de overtuiging van het christelijk geloof dat er maar één God is en één evangelie is aan het vervagen heb ik de indruk. kennlijk zijn er ook meerdere manieren om behouden te worden?
wat is het allerbelangrijkste voor ons als christen als we ons zo willen noemen,en durven we dat ook tegen een ander te zeggen? kortom...wat is de kern van het Evangelie? kun je daar eens meer van zeggen Thomas?
dus graag inhoudelijk reageren op wat '' de kern is van het Evangelie''. |
Je insinueert aardig wat. Waar ergens lees jij hier op CM dat andere goden ook kunnen? Ik ben verbaasd over wat je allemaal zegt en ik vind het ook een aardig oordeel over jouw medegelovigen. Ik denk dat je straks in de hemel echt achterover slaat met wie je allemaal de eeuwigheid mag doorbrengen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 maart 2013, 08:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 06:43
|
|
|
|
...er ligt hier weeral sneeuw...en het sneeuwt nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 06:51