| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 07:52
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ik vind het heel goed dat je dit hier wilt bespreken Gerrit,ben het zeker met je eens. de bijbel is geschreven deels door de apostelen,die geinspireerd werden door de Heilige Geest. zoals de bijbel zelf zegt is hij getrouw en waarachtig,en kunnen we de bijbel zien als gids in ons leven.
echter,ik heb de indruk dat de bijbel idd steeds meer aan de kant geschoven wordt,het respect voor de bijbel als waarheidsgetrouw boek raakt steeds meer op de achtergrond.
wat tegenwoordig belangrijk is,is dat het er vooral om gaat dat iets GOED moet voelen,en als dat zo is,dan zitten we goed. ook is het belangrijk dat we iedereen die anders denkt en een andere mening is toegedaan dan wat de bijbel zegt vooral geaccepteerd moet worden.
dat er een draai aan bepaalde dingen wordt gegeven waarover de bijbel schrijft,maakt tegenwoordig al niet meer uit. het gaat er voor al om dat het GOED voelt,en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd.
dat er mensen zijn die de bijbel aanpassen is op zich niet zo erg,die mensen zijn er altijd al geweest,en dat zal ook altijd zo blijven. maar hoever kan je gaan als je lid van een christelijk site zoals deze bent en je houdt er bv hele andere dingen op na? zouden we er iemand op nog aanspreken als hij bv doet aan kaart leggen?en dan bedoel ik tarrot kaarten dus. of iemand van cm heeft een aantal boedda beelden in huis staan,en ziet er totaal geen kwaad in?de bijbel is duidelijk hierin en God waarschuwd ons er ook voor ons hier niet mee in te laten. maar als je hier de bijbel er bij pakt en je laat zien wat die er van zegt dan wordt je al snel verweten dat je met ''bijbelteksten aan het gooien bent.''
stel je voor...een boedhist schrijft zich hier in,moeten we zijn denkwijze en mening dan accepteren,zodat hij zich hier helemaal thuis gaat voelen? dus alles maar bedekken met de mantel der liefde,zo van we moeten lief en aardig zijn voor elkaar,zolang die persoon ook aardig voor ons is?
ik heb de indruk dat elke religie hier van harte welkom is,zolang een ander er maar geen last van heeft. ik heb de indruk dat hier op cm boeddhisten,moslims al in het zelfde rijtje vallen onder katholiek,gereformeerd,baptist,Evangelisch.etc.
wat ik bedoel is...waar staat CM nou eingelijk voor,welke identiteit heeft CM? dus waar ligt de grens? gaat het er gewoon om dat je je in mag schrijven als je in God gelooft? moslims geloven ook in God,want Allah is God zeggen ze toch? |
CM is niet alleen voor christenen die precies geloven zoals jij dat doet. Als je dat wilt begin dan een eigen site en toets dan vooraf alle mensen die zich in willen schrijven of hun geloof overeenkomt met datgene wat jij gelooft. De manier waarop jij medegelovigen hier ter verantwoording roept, staat me behoorlijk tegen. En Godzijdank dat de manier waarop men hier met het geloof op CM omgaat aan het veranderen is. En gelukkig dat jij, of een ander, niet uitmaakt hoe men geloven moet. Wat meer liefde tot de naaste /medegelovige zou hier soms geen kwaad kunnen. Als iemand een ander beeld van God heeft en de bijbel anders leest dan naar de letter is dat evengoed een manier van geloven. De overtuiging dat er maar één God is en één evangelie houdt niet automatisch in dat we allemaal moeten denken zoals jij denkt. Je schrijft: en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd. Van mij mag je dat eventueel zelfs weglaten. We leven als christenen hier en nu en willen we de boodschap die in de bijbel doorklinkt vandaag de dag uitdragen en beleven, dan kunnen we niet alles letterlijk overnemen wat er in de bijbel staat, dan loop je vast en heb je ten diepste Gods boodschap van liefde niet begrepen Als je de kern van het evangelie verstaat, beperk je dan niet tot de gedachte dat God een klein select groepje van gelijkgestemden op het oog heeft. God heeft een ieder lief die in Hem gelooft, ongeacht de manier van geloven. En dat kan dus afwijken van de manier waarop jij gelooft. Jij mag jouw manier van geloven hebben, maar dat geeft je geen recht om ander manieren van geloven te veroordelen. We hebben elkaar als christenen nodig, laten we elkaar dan zien als medebroeders en –zusters die, hoe verschillend ook, hun weg hier samen vervolgen en die allen proberen te leven in liefde tot God en de naaste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 08:20
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | CM is niet alleen voor christenen die precies geloven zoals jij dat doet. Als je dat wilt begin dan een eigen site en toets dan vooraf alle mensen die zich in willen schrijven of hun geloof overeenkomt met datgene wat jij gelooft. De manier waarop jij medegelovigen hier ter verantwoording roept, staat me behoorlijk tegen. En Godzijdank dat de manier waarop men hier met het geloof op CM omgaat aan het veranderen is. En gelukkig dat jij, of een ander, niet uitmaakt hoe men geloven moet. Wat meer liefde tot de naaste /medegelovige zou hier soms geen kwaad kunnen. Als iemand een ander beeld van God heeft en de bijbel anders leest dan naar de letter is dat evengoed een manier van geloven. De overtuiging dat er maar één God is en één evangelie houdt niet automatisch in dat we allemaal moeten denken zoals jij denkt. Je schrijft: en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd. Van mij mag je dat eventueel zelfs weglaten. We leven als christenen hier en nu en willen we de boodschap die in de bijbel doorklinkt vandaag de dag uitdragen en beleven, dan kunnen we niet alles letterlijk overnemen wat er in de bijbel staat, dan loop je vast en heb je ten diepste Gods boodschap van liefde niet begrepen Als je de kern van het evangelie verstaat, beperk je dan niet tot de gedachte dat God een klein select groepje van gelijkgestemden op het oog heeft. God heeft een ieder lief die in Hem gelooft, ongeacht de manier van geloven. En dat kan dus afwijken van de manier waarop jij gelooft. Jij mag jouw manier van geloven hebben, maar dat geeft je geen recht om ander manieren van geloven te veroordelen. We hebben elkaar als christenen nodig, laten we elkaar dan zien als medebroeders en –zusters die, hoe verschillend ook, hun weg hier samen vervolgen en die allen proberen te leven in liefde tot God en de naaste. |
Volgens mij, is het geen wat Bert zet gen aanval, maar een conclusie wat zeker ook niet zijn beleving van geloven is. En de uitspraak God zij dank dat de manier van geloven aan het veranderen is, ben ik niet met je eens. Dat sommige dat zouden willen, misschien wel, maar het is nog wel zo dat liefhebben van elkaar een regel is, maar wel God boven alles, en in dat laatste gaan we nogal eens mank.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 24 maart 2013, 08:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KOALA433
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 08:36
|
|
|
|
Hou je van gitaar muziek dan heb ik een tip. de muziek van Mike Rayburn, echt fantastisch zo mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 09:05
|
|
|
|
Zondag 24 Maart, Hosea 11; God is anders dan mensen.
Het bekijken van een kinderfoto van jezelf of van je grote kinderen kan soms zomaar ontroeren. Wat is er veel gebeurt tussen het moment van die foto en nu! Zit God ook zo naar een kinderfoto van Israël te kijken? ‘Ik had jullie lief’, zegt Hij, ‘toen in Egypte niemand naar jullie omkeek. Ik heb jullie grootgebracht. Alles heb je Mij geleerd. Maar al heel snel liep je bij Mij weg. En liet je je inpalmen door die Baäls die je gelukkig zouden maken.’ En dus verscheurt God de jeugdfoto van Israël? Mensen zeggen soms openlijk dat ze klaar zijn met God. Maar God zegt ook weleens dat Hij klaar is met ons. Zoals ook nu weer. ‘Al roepen ze tot Mij, Ik zal hun lot niet verlichten.’ Maar dan hoor je Hem als het ware ineens heel stil worden. ‘Efraïm’, zegt God liefdevol. ‘Efraïm, hoe zou Ik je kunnen prijsgeven? Mijn hart wordt in Mij verscheurd, alles trilt in Mij van barmhartigheid. Ik kan het niet. Want Ik ben God en geen mens.’ Mensen kunnen meestal niets anders meer doen dan weggaan en de deur dichtslaan als ze met iemand klaar zijn. Maar God is geen mens. God is heel anders. Hij heeft lief tot op het kruis van Christus. Zijn liefde zal het voor altijd winnnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 09:51
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik herken het wel wat Gerrit zegt. Soms wordt alles onder de mantel der genade geschoven. Dat is ook mijn indruk bij bepaalde thema's.
De genade is geweldig rijk, maar het neemt niet weg dat we als mens ons aan God te gehoorzamen hebben. |
Het lijkt er soms net op, of de Vader op vakantie is, of met pensioen, en alleen de regels van de Zoon gelden. Vaak wordt ook wel eens gezet, dat God straft, maar uiteindelijk straffen wij ons zelf, door van Zijn regels af te wijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...er ligt hier weeral sneeuw...en het sneeuwt nog... |
Vind jou lief als je het daar houd  Hier schijnt het zonnetje namelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:24
|
|
|
|
|
de zon schijnt lijkt wel voor jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:27
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | ik heb het ook lekker bij een vette hap gehouden vandaag...... heeeerlijk!!! ooo..en van mn zoon mocht de sla in de winkel blijven.... |
Wrom? is tie geen konijn dan Vandaag lekker een door mezelf gemaakte tomatensoep. Een varkenshaasje met gebakken champignons en ui en champignonsaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wrom? is tie geen konijn dan Vandaag lekker een door mezelf gemaakte tomatensoep. Een varkenshaasje met gebakken champignons en ui en champignonsaus  |
Kijk jij maar uit dat je niet te zwammerig wordt met al die paddestoelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:32
|
|
|
|
nog geen idee ben bang een verrassing's bakje uit de vriezer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 11:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het lijkt er soms net op, of de Vader op vakantie is, of met pensioen, en alleen de regels van de Zoon gelden. Vaak wordt ook wel eens gezet, dat God straft, maar uiteindelijk straffen wij ons zelf, door van Zijn regels af te wijken. |
Ja, maar God is niet op vakantie. Zijn ogen zien voortdurend de gehele aarde en alles wat erop gebeurt.
Het is wel zo dat de Vader en de Zoon één zijn. In de Zoon zien we de Vader. Maar laten we vooral kijken en letten op de manier waarop zij met Elkaar omgaan. In volkomen liefde en eenheid.
Dat klopt wat je zegt: God straft niet. In John 12:47- zegt Jezus dit, heel toepasselijk over dit onderwerp:
"En indien iemand naar m'n woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft één die hem oordeelt: het woord dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongesten dage"
Het is dus het woord dat de mens zal oordelen, niet Jezus. Ik kwam het ook 's zo tegen. God heeft ervoor gekozen om de wet van de zwaartekracht in te stellen. Een wet die dag en nacht werkzaam is. We ontkomen er niet aan. Als iemand meent deze wet wel te kunnen breken of te overwinnen (door van 10 hoog te springen).... hij zal zijn nek breken. Met deze natuurkundige wet valt niet te spotten. Hij breekt jou als je hem niet respecteert...
Zo zie ik ook Gods "wetten" die altijd werkzaam zijn. Als ik die probeer te breken (te ontlopen, of om te buigen) dan merk ik dat die wet mij breekt of ombuigt. Pas als ik DOE wat die wet mij vertelt, ontvang ik vrede.
Ja maar God is toch liefde? Ja precies. Liefde die de wet vervuld heeft. Er ligt dus een verband tussen Gods liefde en de wetten (geboden) die Hij heeft opgesteld. De geboden leiden mij dus telkens terug in de liefde. En daar ontmoet ik Jezus telkens weer....
Tjonge, wat zit het volmaakt in elkaar als ik er over nadenk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 11:40
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | nog geen idee ben bang een verrassing's bakje uit de vriezer  |
Bakje???? Jij bent toch meer van de ehm....... gevleugelde zakjes uit de vriezer??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 11:41
|
|
|
|
Ja idd, stralend weer, wolkenloze lucht, de wind is ook wat afgenomen.....Gewoon lekker voorjaarsweer lijkt het wel.
ZON-dag, dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:32
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Volgens mij, is het geen wat Bert zet gen aanval, maar een conclusie wat zeker ook niet zijn beleving van geloven is. En de uitspraak God zij dank dat de manier van geloven aan het veranderen is, ben ik niet met je eens. Dat sommige dat zouden willen, misschien wel, maar het is nog wel zo dat liefhebben van elkaar een regel is, maar wel God boven alles, en in dat laatste gaan we nogal eens mank. |
Juist als je iets probeert te begrijpen van Gods liefde voor de mens, dan komt je tot het besef dat wij in het liefhebben van elkaar nog steeds tekort schieten. God liefhebben boven alles moet je niet loskoppelen van het liefhebben van de naaste. Het is niet het één of het ander, het hoort bij elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wrom? is tie geen konijn dan Vandaag lekker een door mezelf gemaakte tomatensoep. Een varkenshaasje met gebakken champignons en ui en champignonsaus  |
Nee..nog steeds geen konijn......
Hier jachtschotel vanavond......lekker met dit weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:39
|
|
|
|
|
Super gaaf....een lust om naar te luisteren!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:50
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Bakje???? Jij bent toch meer van de ehm....... gevleugelde zakjes uit de vriezer??  |
Gevleugde...neen laat maar, BJ is een jongen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:58
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Bakje???? Jij bent toch meer van de ehm....... gevleugelde zakjes uit de vriezer??  |
ik zie ze echt niet vliegen hoor die zakjes in de vriezer lijkt wel dat jij ze ziet vliegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 14:02
|
|
|
|
Van welke kerk??
Die vraag krijg ik nog wel eens te horen. Dan antwoord ik: Ik ben Hervormd geboren. Maar ja, wat geef je daarmee aan? Met Hervormd kun je alle kanten opgaan! En dus vul ik aan: Rechtzinnig daarenboven, dat is een vrij zinnige manier van geloven.
Maar toen ik nog jong was, is mij geleerd: Een goed woord voor Hervormd is Gereformeerd. Dus behoor ik ook tot de Gereformeerde kerk: En doe Gereformeerd gemeentewerk. En de kerk is oud! Dat is zonder meer, dus ben ik eigenlijk ook Oudgereformeerd.
Ik ben Christelijk, zo is me geleerd: dus ben ik ook Christelijk Gereformeerd. Ik kan ook zeggen, dat kan er mee door, dat ik tot een Christengemeente behoor. Christus bevrijdde mij, tot liefde en tot hoop. Dus vast en zeker, Vrijgemaakt ben ik ook.
Omdat men in mijn kerk aan dopen doet, past Baptistengemeente mij ook goed. In mijn kerk komt jaarlijks het Pinksterfeest voor, zo is het dat ik ook tot de Pinkstergemeente behoor. En omdat het steeds om het Evangelie gaat, kan Evangelische Gemeente ook geen kwaad. Ik vaar op het bijbels , apostolisch gezag, dat is de reden dat ik me Apostolisch noemen mag. Tenslotte is dit alles slechts een klein publiek, echter de kerk is algemeen, dus ben ik ook nog Katholiek.
Nu weet je bij welke kerk ik hoor, of komt je mijn antwoord je wat verwarrend voor? Je hebt gelijk, die namen, wat een gedoe! Daarom wens ik je van harte toe, dat op de vraag: Waar hoor jij bij? Van wie bent u? Het antwoord zij: Van Christus ben ik straks en.......nu!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 14:46
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Juist als je iets probeert te begrijpen van Gods liefde voor de mens, dan komt je tot het besef dat wij in het liefhebben van elkaar nog steeds tekort schieten. God liefhebben boven alles moet je niet loskoppelen van het liefhebben van de naaste. Het is niet het één of het ander, het hoort bij elkaar. |
Natuurlijk moet je de naaste liefhebben, maar je kan Zijn wet, al zijn wij dan niet wettische, helemaal niet loskoppelen, ook niet als het even niet zo uitkomt. Dus als God zegt, dat iets niet mag, mag het ook niet, dus ook geen beetje, omdat het even niet zo uit komt.
Ja wij zijn zondaren, en Jezus Heeft de wet volbracht, en ons verlost van de zonde, maar heeft nooit gezegd, en van af dat moment ons gang konden gaan. De wetten zijn leefregels geworden, en een aanbeveling geworden hoe je leven mag, doe je het niet dan.......
Ongeveer het zelfde als, elke gemeente heeft leefregels (wetten) die per gemeente kunnen verschillen. Wat bij de één kan, kan bij de ander niet, daarom heb je een stelsel algemeen, de wet, die in een geschil, conform met de wet zal handelen. En uiteindelijk beslist, maar dat is hier op aarde........... Zo zullen er tal van verschillen zijn in de opvatting en belevingen, maar koppelen de wet niet weg of af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 15:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja idd, stralend weer, wolkenloze lucht, de wind is ook wat afgenomen.....Gewoon lekker voorjaarsweer lijkt het wel.
ZON-dag, dus  |
We leven in een goed land, een echt Vriesland, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het wat fris vond. Volgende week zomertijd, dan is het daardoor niet warmer maar wel langer licht. Mooi als dat samenvalt met Pasen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 25 maart 2013, 12:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 15:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Natuurlijk moet je de naaste liefhebben, maar je kan Zijn wet, al zijn wij dan niet wettische, helemaal niet loskoppelen, ook niet als het even niet zo uitkomt. Dus als God zegt, dat iets niet mag, mag het ook niet, dus ook geen beetje, omdat het even niet zo uit komt.
Ja wij zijn zondaren, en Jezus Heeft de wet volbracht, en ons verlost van de zonde, maar heeft nooit gezegd, en van af dat moment ons gang konden gaan. De wetten zijn leefregels geworden, en een aanbeveling geworden hoe je leven mag, doe je het niet dan.......
Ongeveer het zelfde als, elke gemeente heeft leefregels (wetten) die per gemeente kunnen verschillen. Wat bij de één kan, kan bij de ander niet, daarom heb je een stelsel algemeen, de wet, die in een geschil, conform met de wet zal handelen. En uiteindelijk beslist, maar dat is hier op aarde........... Zo zullen er tal van verschillen zijn in de opvatting en belevingen, maar koppelen de wet niet weg of af. |
Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat je Jans dit ook niet zult horen zeggen. Ik vind het wel een mooie uitleg dat je het ëén (God liefhebben boven al) niet kunt loskoppelen van het ander (en je naaste als jezelf). Het is eraan gelijk en wat je aan een mens doet, doe je in feite aan Hem.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 maart 2013, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 15:48
|
|
|
|
|
Zo is het!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 15:56
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Van welke kerk??
Die vraag krijg ik nog wel eens te horen. Dan antwoord ik: Ik ben Hervormd geboren. Maar ja, wat geef je daarmee aan? Met Hervormd kun je alle kanten opgaan! En dus vul ik aan: Rechtzinnig daarenboven, dat is een vrij zinnige manier van geloven.
Maar toen ik nog jong was, is mij geleerd: Een goed woord voor Hervormd is Gereformeerd. Dus behoor ik ook tot de Gereformeerde kerk: En doe Gereformeerd gemeentewerk. En de kerk is oud! Dat is zonder meer, dus ben ik eigenlijk ook Oudgereformeerd.
Ik ben Christelijk, zo is me geleerd: dus ben ik ook Christelijk Gereformeerd. Ik kan ook zeggen, dat kan er mee door, dat ik tot een Christengemeente behoor. Christus bevrijdde mij, tot liefde en tot hoop. Dus vast en zeker, Vrijgemaakt ben ik ook.
Omdat men in mijn kerk aan dopen doet, past Baptistengemeente mij ook goed. In mijn kerk komt jaarlijks het Pinksterfeest voor, zo is het dat ik ook tot de Pinkstergemeente behoor. En omdat het steeds om het Evangelie gaat, kan Evangelische Gemeente ook geen kwaad. Ik vaar op het bijbels , apostolisch gezag, dat is de reden dat ik me Apostolisch noemen mag. Tenslotte is dit alles slechts een klein publiek, echter de kerk is algemeen, dus ben ik ook nog Katholiek.
Nu weet je bij welke kerk ik hoor, of komt je mijn antwoord je wat verwarrend voor? Je hebt gelijk, die namen, wat een gedoe! Daarom wens ik je van harte toe, dat op de vraag: Waar hoor jij bij? Van wie bent u? Het antwoord zij: Van Christus ben ik straks en.......nu! |
Wauw!!! Zo is het maar net!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:05
|
|
|
|
Ehhhhhh is Joop niet meer van die gevleugelde zakjes??? elke avond of zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Kijk jij maar uit dat je niet te zwammerig wordt met al die paddestoelen  |
Ik zwam altied uut de nek dat widde ge toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh is Joop niet meer van die gevleugelde zakjes??? elke avond of zo  |
joop heeft te druk dus nee en die ziet ze misschien nu wel vliegen maar hij is hier echt niet elke avond
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zondag 24 maart 2013, 16:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:12
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat je Jans dit ook niet zult horen zeggen. Ik vind het wel een mooie uitleg dat je het ëén (God liefhebben boven al) niet kunt loskoppelen van het ander (en je naaste als jezelf). Het is eraan gelijk en wat je aan een mens doet, doe je in feite aan Hem. |
Nee God boven alles, en je naasten als jezelf, wij zijn niet gelijk aan God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:17
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Nee God boven alles, en je naasten als jezelf, wij zijn niet gelijk aan God |
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg: God liefhebben boven alles. Daaraan gelijk is het 2e gebod over je naaste liefhebben. En wat Jezus zegt: zo je dit aan een ander doet (de minsten) doe je dit aan Mij.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 maart 2013, 16:26
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|