| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:22
|
|
|
|
Ach, als normen en waarden vervagen, is om ellende vragen. Lees maar al de onderwerpen op forum van cm, in veel gevallen wordt al verondersteld dat wat er in de Bijbel staat, is achterhaald. Het is niet meer van deze tijd, de Bijbel is in een andere tijd geschreven voor de in die tijd geldende wetten. Het liefste zou men en Bijbel hebben die is afgesteld aan deze tijd, hoe denk je dan de mensen nog in een kerk te krijgen? Nee, men weet het tegenwoordig toch allemaal beter, wat God bind zal de mens niet scheiden, ook daar heeft men tegenwoordig al een pasklaar antwoord op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:24
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Jooooo.......wat een poepie!!!!!
Ik smelt...smelt..smelt...... |
Nou das knap met deze temperaturen ik bevries
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:51
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=lGrUAA_tIgs
Ik vraag me af of Mozart vanuit de hemel meeluistert maar hij zal zich afvragen of zijn werk echt inderdaad zo mooi kon klinken. Deze jonge vrouw kan werkelijk alles. Op een dergelijk moment is Paus zijn zo gek nog niet Ok, het stuk is een beetje moeilijker dan gemiddeld en wat zwaarder dan meestal maar het is volgens mij niet beter te vertolken.
Thomas, dit is vanaf de eerste maten direct te herkennen als Mozart ten voeten uit
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 28 maart 2013, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:55
|
|
|
|
Ik liep deze week op straat, bij me huis langs, langs auto's die geparkeerd stonden en bij elke auto achter een ruitenwisser een soort flyer van een soort karton gestoken, iig iets harder papier. Met glanzende kleurrijke opdrukken, en in hele grote letters: God of Wonders en miricals. En daaronder zoiets van: wilt u ook rijk worden, financiële voorspoed, wilt u ook genezen, kom dan naar die en die kerk etc.
Ja, ik schrok even, even verontwaardigt. Ik dacht waar is de God van genade, de God van eeuwig leven voor een ieder die gelooft? Waarom zoveel nadruk op financiële voorspoed en genezing, met 'God van wonderen'. En dus geen nadruk op het evangelie: een ieder die in Mij gelooft heeft eeuwig leven oid.
Ja..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 14:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:10
|
|
|
|
|
Dus je zegt feitelijk dat je de bijbel niet letterlijk mag (...) nemen....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:11
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Jooooo.......wat een poepie!!!!!
Ik smelt...smelt..smelt...... |
dankje..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:38
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | | Dus je zegt feitelijk dat je de bijbel niet letterlijk mag (...) nemen....? |
Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:46
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dus als baby was het al bekend  |
Daar is nog niemand over uitgedacht. Eh... tenminste....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 28 maart 2013, 22:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:48
|
|
|
|
Eigenlijk stelt het hele huwelijk zoals wij het kennen geen ene drol voor, het is niet eens zo bijbels. Er staat ook geschreven dat God een regering heeft geplaatst, en dat een ieder zich aan de door de regering gestelde wetten moet houden. Voor de rest is het hier ene grootte papieren circus, waar iedereen het hare/zijne van vind.
Die gene die bezwaar heeft twee mensen te trouwen, hoeft dat ook niet te doen, die het wel wil, moet het ook zelf willen. Maar het is aan God, of die er een zegen over geeft, Hij is er vrij duidelijk over in het oude testament, maar ook in het nieuwe testament. Dus maak je niet druk, en das overal mee, het gaat er net aan toe, hoe jij het niet wil, en das met alles zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:51
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest... |
Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.
Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".
"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt? Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:56
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | dankje..........  |
T'is wel een dotje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:02
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.
Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".
"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt? Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest. |
Gij zult niet stelen. Nee. Klopt. Punt.
Je zal maar honger hebben en ergens onder aan de samenleving nergens aan de bak komen en nog wat junior lege maagjes onder je hoede hebben... hoe kijk je dan tegen dat gebod aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | T'is wel een dotje  |
Ik ........? of lopke ?
ja he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:13
|
|
|
|
slapen............slaap lekker ieder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:38
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.
"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt? Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest. |
Een te verwachten antwoord, dus teksten over seksuele losbandigheid koppelen aan homofilie zijn bij jou dus net zo ondubbelzinnig...
Dan komt bij mij toch de gedachte bovendrijven dat je de bijbel letterlijk lees naar wat jij er in leest, en niet perse wat er staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:42
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Gij zult niet stelen. Nee. Klopt. Punt.
Je zal maar honger hebben en ergens onder aan de samenleving nergens aan de bak komen en nog wat junior lege maagjes onder je hoede hebben... hoe kijk je dan tegen dat gebod aan? |
Ja, en zo iemand zal alleen precies zoveel voedsel 'stelen' als nodig om te overleven, en niet meer. en dan ook, als diegene het terug zou kunnen betalen, zou diegene dat ook meteen doen.
Dat is iets heel anders dan stelen, door anderen flink te benadelen en zelf rijk te worden.
Ja, dat wou ik nog even aan je post toevoegen, Jol 
Ik had toevallig vandaag zo'n soort aflevering gezien van het kleine huis, wat daarover ging vandaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 07:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 00:00
|
|
|
|
Wat een droppie....kan snappen dat je daar een beetje verliefd op bent...
Lopke???
Is dat van Sil de strandjutter????
Dan is het toch LoBke???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 00:25
|
|
|
|
De midweek met de kinderen gaat door...zojuist geboekt... O wat heerlijk....heb er reuze veel zin in...hoop daar mijn verjaardag te houden...
Aan zee...en in alle rust...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat vanaf Donderdag over een week alles weer wordt Ooit weer diep nadenk, en voor geen meter, een cm verleng  |
Dat is verheugend nieuws
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:14
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Het moment dat ik op de bank in slaap viel. |
Hier kan ik me iets bij indenken; ik herken
Bij mij is het vaak ook, het moment voor het in slaap vallen; Rust
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 01:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wat een droppie....kan snappen dat je daar een beetje verliefd op bent...
Lopke???
Is dat van Sil de strandjutter????
Dan is het toch LoBke??? |
Mooie serie is dat
Met Monique van de Ven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 01:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:12
|
|
|
|
En dan Goede Vrijdag... hoe intens een mensenleven de stem van het lijden "Het is genoeg, til me op".
Goede Vrijdag Een mensenleven goddelijk tilde ons bestaan tot voor de troon. Nooit meer scheiding tussen Hem en ons.
Voor eeuwig volbracht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:18
|
|
|
|
'Tot eind april koud' Door Jessica Berghout & Demian Polane Reuters 1 van 11
donderdag 28 maart 2013
Het zou wel eens tot eind april kunnen duren voordat we echt lenteweer krijgen, voorspelt het Met Office, de Britse KNMI. Bij Mail Online is te zien hoe de straalstroom boven het noorden van Afrika blijft hangen. De straalstroom, een zeer sterke wind die op 10 kilometer hoogte waait, bepaalt het weer op voornamelijk het noordelijk halfrond. Normaal zorgt deze luchtstroom nu voor milder weer. Maar hij stroomt nu rond het noorden van Afrika. Hij is in tweeën gesplitst en wordt geblokkeerd door een hogedrukgebied. Zolang dat hogedrukgebied niet beweegt, blijft het koud.
Klimaatexperts vermoeden dat het aanhoudende winterweer en de barre (sneeuw)stormen verband houden met het massale smelten van poolijs. Vorig jaar werd een historisch dieptepunt bereikt, nog nooit smolt zo veel ijs in de Noordelijke IJszee. Het ijsvolume heeft volgens recente gegevens bijna een minimumrecord bereikt.
‘De omvang van het ijs is 80 procent kleiner dan 30 jaar geleden. Dat is dramatisch. Het is een symptoom van de opwarming van de aarde’, zegt Jennifer Francis, onderzoekster van het Rutgers Institute of Coastal and Marine Science in de VS in The Guardian.
Volgens Francis, en veel andere klimaatwetenschappers, warmen de oceanen en atmosfeer op door het gesmolten poolijs. Daardoor keert de straalstroom om. ‘Het omkeren van de straalstroom leidt tot extreem weer’, zegt Francis. ‘De koude lucht van de Noordpool reist daardoor veel verder naar het zuiden. ---
Het is hier nú -4 graden, en het is lente...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 07:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:30
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 'Tot eind april koud' Door Jessica Berghout & Demian Polane Reuters 1 van 11
donderdag 28 maart 2013
Het zou wel eens tot eind april kunnen duren voordat we echt lenteweer krijgen, voorspelt het Met Office, de Britse KNMI. Bij Mail Online is te zien hoe de straalstroom boven het noorden van Afrika blijft hangen. De straalstroom, een zeer sterke wind die op 10 kilometer hoogte waait, bepaalt het weer op voornamelijk het noordelijk halfrond. Normaal zorgt deze luchtstroom nu voor milder weer. Maar hij stroomt nu rond het noorden van Afrika. Hij is in tweeën gesplitst en wordt geblokkeerd door een hogedrukgebied. Zolang dat hogedrukgebied niet beweegt, blijft het koud.
Klimaatexperts vermoeden dat het aanhoudende winterweer en de barre (sneeuw)stormen verband houden met het massale smelten van poolijs. Vorig jaar werd een historisch dieptepunt bereikt, nog nooit smolt zo veel ijs in de Noordelijke IJszee. Het ijsvolume heeft volgens recente gegevens bijna een minimumrecord bereikt.
‘De omvang van het ijs is 80 procent kleiner dan 30 jaar geleden. Dat is dramatisch. Het is een symptoom van de opwarming van de aarde’, zegt Jennifer Francis, onderzoekster van het Rutgers Institute of Coastal and Marine Science in de VS in The Guardian.
Volgens Francis, en veel andere klimaatwetenschappers, warmen de oceanen en atmosfeer op door het gesmolten poolijs. Daardoor keert de straalstroom om. ‘Het omkeren van de straalstroom leidt tot extreem weer’, zegt Francis. ‘De koude lucht van de Noordpool reist daardoor veel verder naar het zuiden. ---
Het is hier nú -4 graden, en het is lente... |
da's niet leuk voor de picknick BBQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:56
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest... |
en....hebben jullie al es bedacht in welke periode en op welk moment God zijn woord gaf??? heel de regio was daar zeer losbandig en er gebeurden dingen die nu niet eens zouden opvallen......er is NIKS nieuws onder de zon!!! God wilde zijn volk, zijn uitverkoren volk, beschermen tegen heel veel verkeerde invloeden en hen een bepaalde standaard, of kaders van veiligheid meegeven. Wat wij als gebod zien , is een regelrechte bescherming van onze geest en lichaam......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ach, als normen en waarden vervagen, is om ellende vragen. Lees maar al de onderwerpen op forum van cm, in veel gevallen wordt al verondersteld dat wat er in de Bijbel staat, is achterhaald. Het is niet meer van deze tijd, de Bijbel is in een andere tijd geschreven voor de in die tijd geldende wetten. Het liefste zou men en Bijbel hebben die is afgesteld aan deze tijd, hoe denk je dan de mensen nog in een kerk te krijgen? Nee, men weet het tegenwoordig toch allemaal beter, wat God bind zal de mens niet scheiden, ook daar heeft men tegenwoordig al een pasklaar antwoord op. |
ik denk dat je moet oppassen om er dingen bij te halen die maar een klein onderdeel zijn van het " kerk zijn " .......de manier van denken omtrent huwelijk en scheiding is er 1 van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:00
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | da's niet leuk voor de picknick BBQ  |
Pas op, das Brits he, het is daar natter als hier Het is daar ook altijd kouder dan hier Na 1945 is het met dat land al berg afwaarts gegaan Daarom zijn ze nu gelijkwaardig aan de rest van Europa Plus peilen zij daar nog steeds, het weer, met de zelfde materialen met materiaal van voor 1945
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:07
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik denk dat je moet oppassen om er dingen bij te halen die maar een klein onderdeel zijn van het " kerk zijn " .......de manier van denken omtrent huwelijk en scheiding is er 1 van.... |
wacht even, dit is niet mijn denken daar over, zo wordt het algemeen gezien, en gezegd. Men wil meer een geschreven en gesproken woord hebben, geheel aangepast aan de tijd waarin wij nu leven, ip dat het andersom is. Uitspraken die je kan vinden, ook op het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:24
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | wacht even, dit is niet mijn denken daar over, zo wordt het algemeen gezien, en gezegd. Men wil meer een geschreven en gesproken woord hebben, geheel aangepast aan de tijd waarin wij nu leven, ip dat het andersom is. Uitspraken die je kan vinden, ook op het forum |
misschien....maar aan de andere kant......langzaam komt het wereldse denken overal. Wat er buiten de kerk gebeurd, komt ook voor binnen de muren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:31