ChristianMatch

Forum

nog nooit een relatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5408 5409 5410 5411 5412 5413 5414 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 20:44

DICHTER110 schreef:
ik vroeg mij af of er hier op deze site ook mensen zijn die nog nooit een relatie hebben gehad?

Tja de reden dat ik dit vraag is dat mensen mijn vreemd aankijken als bijna 30 jarige zonder enige vorm van relatie.

( ps dus ook geen verkering in de pubertijd)

Dat is toch juist mooi? Dan is je een hoop ellende bespaard gebleven, gewoon in een keer gaan voor de man die God voor je heeft, veel beter.
Gerard de Groot is ook pas net getrouwd, weet niet hoe oud die is, achter in de 40 of zo, die voorganger uit Rotterdam. Daarvoor altijd alleen geweest.
Ik kwam m'n eerste vriend tegen toen ik 24 was en ben daarmee getrouwd. Later misgelopen maar vooruit maar weer.

Laatst aangepast door
COBY648
op maandag 15 april 2013, 20:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:01

COBY648 schreef:
Dat is toch juist mooi? Dan is je een hoop ellende bespaard gebleven, gewoon in een keer gaan voor de man die God voor je heeft, veel beter.
Gerard de Groot is ook pas net getrouwd, weet niet hoe oud die is, achter in de 40 of zo, die voorganger uit Rotterdam. Daarvoor altijd alleen geweest.
Ik kwam m'n eerste vriend tegen toen ik 24 was en ben daarmee getrouwd. Later misgelopen maar vooruit maar weer.

Ik bedoel maar....
Naar boven

Auteur Bericht
DICHTER110

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:01

COBY648 schreef:

idd dat mij veel is bespaart gebleven is mooi, maar ik weet totaal niet wat liefde en relatie in houdt en daardoor mis ik ook dingen in mijn leven.
en daarnaast hebben veel vrienden van mij al jonger dan ik 3 kinderen.
en dat maakt het niet makkelijker, ik wil heus niet klagen maar vroeger zijn er dingen gezegd waardoor ik niet kan geloven dat ik ooit een relatie krijg.
( pubertijd) maar toch
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:10

DICHTER110 schreef:
idd dat mij veel is bespaart gebleven is mooi, maar ik weet totaal niet wat liefde en relatie in houdt en daardoor mis ik ook dingen in mijn leven.
en dat maakt het niet makkelijker, ik wil heus niet klagen maar vroeger zijn er dingen gezegd waardoor ik niet kan geloven dat ik ooit een relatie krijg.
( pubertijd) maar toch

Ach mijn vriendin was 37 en had de moed opgegeven. Twee jaar terug is ze ineens iemand tegengekomen en getrouwd. Ik was nog getuige.
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:14

COBY648 schreef:
Oh dubbel. Niet de moed opgeven joh. Gewoon de Heer vragen of Hij iemand voor je heeft. En mijn neef was 28 geloof ik, nog steeds alleen. Daar had ik toen voor gebeden en hij had ineens een vrouw. Hij is al jaren gelukkig getrouwd. Jammer dat die gebeden nooit voor mezelf werken trouwens, dan heb ik er weer geen geloof voor.

Laatst aangepast door
COBY648
op maandag 15 april 2013, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:19

DICHTER110 schreef:
ik vroeg mij af of er hier op deze site ook mensen zijn die nog nooit een relatie hebben gehad?

Tja de reden dat ik dit vraag is dat mensen mijn vreemd aankijken als bijna 30 jarige zonder enige vorm van relatie.

( ps dus ook geen verkering in de pubertijd)

Je bent echt niet de enige hoor!
Ik ben 38 en heb ook nooit een relatie gehad... En ja idd er kan ons veel bespaard zijn gebleven maar ook heb ik het een poos als een gemis ervaren... Nu kan ik er heel goed mee omgaan en een relatie is niet altijd rozengeur en maneschijn en kinderen ook niet dus romantiseer het niet teveel zou ik zeggen! Als je in je eentje gelukkig kan zijn is dat al heel mooi en pas dan kan je je ook goed openstellen voor een ander (is mijn mening hoor) En ja mensen kijken idd vreemd als ze dat horen tja het kan zijn dat nooit de goede man je pad heeft gekruist he Knipoog smiley
Ik geloof echt dat als er een man voor mij is deze nog op mijn pad komt en zo niet dan is het niet anders.... kan er gelukkig goed mee leven!
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 21:41

Bij ons in de kerk was elke week een vrijgezellenavond. Daar had het gros nog niet of nauwelijks ervaring met een relatie in de zin die wij bedoelen, ikzelf incluis. (en ik was nog wel de jongste!)(en daar waren meer mensen dan op een hand te tellen is).
Bedenk maar dat het gras bij de buren altijd groener is. (wat dus niet is).
Natuurlijk begrijp ik je verlangen naar een "echte" relatie, dat heb ik zelf ook. Maar ik ga er niet onder gebukt. Het leven is goed zo, en met een relatie zou het evengoed goed zijn. Dat het beter zou worden weet je niet zeker, misschien wordt het wel slechter. Toch geloof ik wel dat de Heere ons niet bedoeld heeft om alleen te zijn. Er mist toch iets. Vooral in het weekeinde voel ik dat weleens, als ik in mijn woonkamer zit met de poezen en bedenk hoe ik me nu weer eens moet gaan vermaken (wat meestal wel lukt hoor).
Ook begrijp ik dat je directe omgeving veel mensen zijn die al jong heel wat kinderen hebben. Dat is ook maar relatief. Voor hetzelfde geldt kende je alleen maar mensen zonder kinderen of relatie. Dat is net zo goed mogelijk. Het gros van de vriendinnen van mijn zusje kreeg "pas" een relatie rond/na hun 30e.
Nou, het is een heel verhaal geworden zie ik, hahaha. Ik vond het een interessant onderwerp, waar ik het ook wel eens over heb met een vriend van mij die 10 jaar ouder is en ook nooit een echte relatie gehad heeft.
Een andere vriend kreeg een kind op zijn 18e, maar de relatie is allang verbroken en nu is hij al jaren depressief thuis. Zo kan het ook lopen.....

Aldus gesproken ende gezegd hebbende wens ik je natuurlijk toch van harte een fijne relatie toe. Veel succes hier!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 23:05

Vader waakt dus leg je hoofd maar neder
morgen is er weer een nieuwe dag
en dan troost Zijn liefde jou zo teder
dat je het zelfs tastbaar voelen mag
morgen schenkt Hij wel de hemelvrede
die je moede hart weer zingen doet
en als zorgen je soms wank'len deden

ga maar rustig slapen, 't komt wel goed

leg je hoofd maar in Zijn vaderhanden
laat het rusten tot de morgen daagt
en de pijn die je vaak overmande
niet zo schrijnend aan je ziel meer knaagt
sluit je ogen dan zal God bewerken
dat de storm in jou weer zwijgen moet
en al kun je daarvan nu niets merken

laat je hoofd maar in Zijn handen rusten
als je door een dal bent heengegaan
en de zorgen je geloofsvuur blusten
dan blaast God vannacht het wel weer aan
Hij die in de slaap aan Zijn beminden
levenskrachten geeft en strijdensmoed
laat ook jou weer het vertrouwen vinden

fd

http://www.geestelijkegedichten.nl/pa117.h
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 00:16

Wat was het weer heeeeeeeerlijk weer vandaag!!! Coole smiley met zonnebril
Ikkrijgzinindelente!! Lachende smiley
En dan maar ff vergeten dat ze voor het weekend minder weer hebben voorspeld. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 00:18

ANNA415 schreef:
We zullen het zien bij de BBQ Clown smiley

Nah....... gaan die frik...... nu al op de BBQ???? Verraste, verbaasde smiley
Volgens mij was Joannie ze nu nog niet zat, toch?? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 01:33

STEENTJE178 schreef:
Nah....... gaan die frik...... nu al op de BBQ???? Verraste, verbaasde smiley
Volgens mij was Joannie ze nu nog niet zat, toch?? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

wil jij een hondje kopen dan.......................dicht bij de hei heb je ook asiel.............vol honden en katten!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 01:40

slapen.................na zo mooie avond, die mij zo kostbaar is!
mijn oude liefde kwam ik tegen,
en Joannie is helemaal van slag.

nee hij is geen prins
maar wel een lieverd! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 07:02

Als ik mij niet vergis, dan is Zeeland jarig vandaag.
Dus vanharte gefeliciteerd en nog vele gezegende gezonde jaren er bij
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 07:34

Zeeland, gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 08:07

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, in de gloria, in de gloria, in. De. Glo. Ria. Hieperderpiepppppppppp

Zo toch even speciaal gezongen voor jou, lieve Zeeland een fijne gezegende dag en geniet ervan......liefs Joannir Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 08:42

DICHTER110 schreef:
( pubertijd) maar toch

Ik zelf heb wel relaties enzo gehad, maar onzin, warom zou jij geen relatie krijgen.
Ik heb 5 dochters, 1 dochter kwam maar geen leuke man tegen en begon te denken ik krijg nooit een leuke man.
Tot ze op een dag onverwachts iemand tegen kwam, degene die echt bij haar hoorde en ze heeft nu een prachtigge relatie
Zo makkelijk kom je niet die ene tegen die echt bij je hoort, waarmee je je hele leven wilt delen . je kan beter een tijd alleen zijn en gaan voor diegene die echt bij je hoort, dan wat velen doen, een tweede keus, dat ze maar iemand hebben.
je bent nog jong en ziet er prachtig uit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 08:47

Zeeland gefeliciteerd, dat je een geweldig jaar mag krijgen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 08:50

JOANNIE702 schreef:
slapen.................na zo mooie avond, die mij zo kostbaar is!
mijn oude liefde kwam ik tegen,
en Joannie is helemaal van slag.

nee hij is geen prins
maar wel een lieverd! Verliefde smiley

ha ha joannie, lente en een oude liefde tegen komen Lachende smiley

joannie van slag
op een mooie lente dag
na bed, vol dromen
wat gaat daar van komen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 10:17

Gefeliciteerd, Zeeland!
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 10:20

PETRA373 schreef:
ach Shanita, is een beetje humor.

Maar effe serieus voor de topic starter denkt Smiley die vol vragen zit Boze smiley

Tuurlijk vinden vrouwen ridderlijke mannen leuk, ik heb ooit een engelsman gehad, i loved zijn ridderlijkheid, de deur altijd voor me open houden etc. als een echte gentleman. En hij doet het nu als ex zijnde nog. Lachende smiley
Ooit kreeg ik rozen van hem, met blaadjes die zo mooi waren als fluweel Lachende smiley

Oh, is dat ridderlijkheid? Hahaha nee zo een heb ik er nog nooit ontmoet.
Wel het type dat als de plee verstopt is, zegt: doe jij het ff? Ik haal wel een fles chloor.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 10:31

Hey Zeeland,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag..
Maak er een mooie dag van Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 12:26

inmiddels dinsdag, denk ik nog steeds na over die mooie zin:

Ik droom over jou en jou warmte,
met een glimlach in mijn hart.
Je manier van lopen, je lachen, je charmte,
je aanraking, ooit mijn soulpart.

Het moment dat ik je liet gaan,
wetende, dit kan niet blijven bestaan.
Jij moest verder met je leven,
soms denk ik even.
Met een glimlach aan jou
een plek in mijn hart, waar ik van hou.

Pluk ik een ster en weet,
dat jij het ook nooit vergeet.
Ik fiets kijkend na de blaadjes en bloemen die gaan komen,
nieuw leven, lente en heb zo mijn dromen.
Dat waar je bent, je gelukkig mag zijn,
herinneringen, zo fijn.

En voor mij gaat het leven door,
ik had de juiste keuze gemaakt, je veiligheid ging voor.
nee er is geen verdriet meer, geen pijn,
wetende het had zo moeten zijn.

twee mensen kwamen elkaar tegen,
hadden elkaar nodig in het leven.
Soms loop je met elkaar mee,
later scheidden de wegen van twee.

Ga je verder en kijkt altijd met een glimlach terug,
na die momenten, jij en ik samen na de sterren kijkend op onze rug.
En daar bij de sterren ergens ben jij
met een glimlach in mijn hart, denk ik aan jou heel blij.

Voor jou waarmee ik samen na de sterren kon kijken

sic ature at astra

Laatst aangepast door
PETRA373
op dinsdag 16 april 2013, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 14:57

THOMAS968 schreef:
CM heeft 2093 leden en daarvan is 55,1 procent vrouw, dus er zijn meer vrouwen dan mannen.

1154 vrouwen
939 mannen

Overigens is er wel degelijk een licht vrouwenoverschot bij de Nederlandse bevolking. Dit wordt veroorzaakt doordat vrouwen gemiddeld langer leven dan mannen

Thomas

Vrouwenoverschot? Dat maakt niks uit. M'n ex zei: wanhoop niet. Er gaan een heleboel mannen binnenkomen. (Hij bidt voor opwekking en nieuwe zielen)
Toen ging ik dat liedje zingen:
It's raining men, hallelujah! hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:06

PETRA373 schreef:
ach Shanita, is een beetje humor.

Maar effe serieus voor de topic starter denkt Smiley die vol vragen zit Boze smiley

Tuurlijk vinden vrouwen ridderlijke mannen leuk, ik heb ooit een engelsman gehad, i loved zijn ridderlijkheid, de deur altijd voor me open houden etc. als een echte gentleman. En hij doet het nu als ex zijnde nog. Lachende smiley
Ooit kreeg ik rozen van hem, met blaadjes die zo mooi waren als fluweel Lachende smiley

Coby648 schreef:
Oh, is dat ridderlijkheid? Hahaha nee zo een heb ik er nog nooit ontmoet.
Wel het type dat als de plee verstopt is, zegt: doe jij het ff? Ik haal wel een fles chloor.

(Ik heb me post van hiervoor al weggehaald)

Hai Coby, ik vind wel dat er wat inzit in wat Petra beschrijft.

Ik zal het even uitleggen.

IFAN841 schreef:
Dames,

In een goede relatie laat je aan elkaar blijken wat je van elkaar vind en vertaald zich dat automatisch naar daden in die richting. Er zijn echter mannen die niks aanvoelen. Maar er zijn ook mannen die "ridderen" eindeloos vinden en hun wederhelft als een prinses behandelen... Wat vind jij van die laatste categorie en waarom... Benieuwd...

iFan

Het gaat om respect, kijk, het is wel wat poëtisch opgeschreven zeg maar. Maar ja, uiteindelijk, vroeger was het zo.

En ja als je als prinses wordt behandeld(lees: met respect), ja, dan kan je ook je partner met respect behandelen.

Petra beschrijft dat mooi vind ik, ja, dat kan je tegen komen in de Engelse cultuur van beleefdheid en manieren etc.
Uiteindelijk is daar het doel, het tonen van respect van.

En dat geldt niet alleen voor dé man/vrouw relatie, dat geldt eigenlijk ook voor vriendschappelijke relaties.
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:15

Ja, respect, graag.
De een achte de ander uitnemender dan zichzelf. Geldt dus ook voor mij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:31

HEIDE936 schreef:
Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles hier willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..

Hai Heide,

Ja, het is aan de ene kant begrijpelijk, ja, ik ben er ook mee gestopt, omdat ik er door mensen achter kwam dat als je het letterlijk achter je laat, je ook makkelijker verder kunt.

En ja, dat veel mensen moeilijke dingen hebben meegemaakt ja, dat is evident.

Maar ja, idd, wat jij zegt, naar voren kijken...staat ook in de bijbel; 'vergeten hetgeen achter me ligt, uitstrekkende naar hetgeen voor me ligt, levende alsof ik het al bereikt heb.

Fil 3 12 Niet, dat ik het reeds zou verkregen hebben of reeds volmaakt zou zijn, maar ik jaag ernaar, of ik het ook grijpen mocht, omdat ík ook door Christus Jezus gegrepen ben. 13 Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

15 Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; 16 maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!

Ja, en hier staat ook duidelijk, kijken wat je al bereikt hebt, en in dat spoor verder.

Oké, mensen kunnen ziek zijn, ouder worden niet zoveel meer kunnen oid.

Nou, dan ga je in dat spoor verder en wat minder snel in je eigen tempo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:35

COBY648 schreef:
Ja, respect, graag.
De een achte de ander uitnemender dan zichzelf. Geldt dus ook voor mij.

Ja, dat is een mooie tekst, ja, en zo kunnen wij elkaar hier bemoedigen en tot zegen zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:41

effe copie van you tupe, hoop dat het copieren gelukt is:
Golden Earring - Hold Me Now (rehearsal)

een waanzinnig nr ook over dezelfde woorden , ik droom over jou en je warmte
hier waren ze effe bij elkaar het aan het maken, barry zingt het zonder gevoel, tot george zijn hart effe uitstort in zijn stem.
Als je het hem life hoorde zingen Lachende smiley

Petra , nog steeds in een bepaalde bui door wat woorden, maar es gaan lezen over holbewoners enzo, waait het wel over
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:45

GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

Nou het eerste sowieso niet, dat geintje daar trap ik niet meer in.
Ja, dat mag wel hoor, er staat nergens in de Thora dat je geen sex mag voor het huwelijk, och, ik vind je toch niks, het huwelijk gaat toch niet door, 1 april, het was dus toch gewoon hoererij.

Laatst aangepast door
COBY648
op dinsdag 16 april 2013, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:47

-

Laatst aangepast door
COBY648
op dinsdag 16 april 2013, 15:47
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5408 5409 5410 5411 5412 5413 5414 ... 6194 Volgende
Pagina 5411 van 6194