| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 17:53
|
|
|
|
Vrijdag 26 April, Mattheüs 28: 16-20; Niemand overslaan.
Zoals afgesproken, verschijnt Jezus aan zijn leerlingen in Galilea. Dat is de regio waar indertijd alles was begonnen. De ontmoeting vindt plaats op een berg die dezelfde zou kunnen zijn als de berg waarop Jezus zijn Bergrede heeft gehouden over het praktische doen van de wil van God. En wat gebeurt er nu? Als ze Jezus’ luisterrijke verschijning zien, vallen ze spontaan in aanbidding voor Hem neer. Niet allemaal, want sommigen van hen twijfelen nog. Jezus’ opstanding en overwinning hebben tijd nodig om ons diep te vervullen en te vernieuwen. Maar er vallen geen namen, wie de aanbidders zijn en wie de twijfelaars. Dat is maar beter ook. Want al snel kijk je die erop aan. Terwijl twijfelaars vandaag vaak aanbidders morgen zijn. En omgekeerd. Jezus stelt alle elf gerust en zendt hen de wereld in met het evangelie en het praktische onderwijs van de Bergrede. Niemand overslaan, zegt Hij min of meer. Het evangelie geldt alle mensen. En allen moeten het dus oren. Ook alle molims? Ook alle goede moslims? Allemaal! Ook zij hebben Jezus Christus nodig! Een opdracht waar deze elf aanbidders en twijfelaars wel even stil van geweest zijn. Daarom zegt Jezus hun hartelijk toe dat Hij elke dag met hen zal zijn. Dat geldt ook ons. Nog steeds. Natuurlijk alleen op de route waarheen Hij ons zendt, niet een zelfgekozen route.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 18:54
|
|
|
|
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.
Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.
Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen. Enfin, aan de vruchten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 18:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik ken de worsteling, dat je soms denkt :oh god help me, help me zoals u te zijn, nederig, geduldig, goed me grenzen toch aangevend hele strijd soms, heb de zwakkeren lief, iemand met zijn zwakheden , ook al irriteren ze jou die enorm. En kan niet anders bidden dan dat jezus zijn liefde aan me geeft in me hart, want vanuit mezelf... een hele strijd soms
 | Is zo waar Petra, vanuit onszelf kunnen we niets, we willen het wel vaak zonder Hem, maar moeten altijd weer erachter komen dat Hij het is die ons stuurt en leid.......
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 26 april 2013, 19:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 18:59
|
|
|
|
Waarom sorry Heide? Dit is jou mening hoe jij erover denkt, en die kan en mag je kwijt op een forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:15
|
|
|
|
de gemeente van cristus hier op aarde, blijft gods werkterrein he, god die door mensen heen werkt, in hun geloofsfase, groei en ja aangezien het mensen zijn, zullen er ook altijd cristenen zijn die fouten maken, wel es afdwalen. beter bidden we voor de leiders dat ze niet afdwalen, want bij hun ook, doet de tegenstander zijn best om hun te misleiden, verleiden, net zoals het destijds bij david lukte vooral die in de strijd staan en niet aan de zij lijn doet de tegenstander zijn best. kijk bv na degene die jezus verried, een disipel van jezus petrus, die zo van jezus hield, maar toen het er op aan kwam hem drie keer verlochende.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:16
|
|
|
|
Ja Shanita het is te triest voor woorden he. Dat dit door de rechter beslist moest worden. Maar misschien was hier een aardse rechter nodig om de ogen van sommige christenen te openen. Wel een persoonlijke tragedie voor dhr Zijlstra, voor wie ik overigens veel respect heb. Hoge bomen vangen veel wind denk ik Laten we voorzichtig zijn om te oordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:20
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Soms ontstaat er een discussie,en waarover?
Het moet voor sommigen allemaal serieus zijn en blijven. Ik neem de dingen ernstig genoeg int leven! En weet ook dat anderen dit doen.
Maar wie wilt niet eens even een los, en misschien met wat minder inhoud onderwerp een uurtje doorbrengen?
We kennen allemaal onze pijn en verlangens...
Maar dragelijker kan het worden,als je er soms even door anderen overheen wordt getild..de ene keer zo..en de andere keer weer anders.
Wie dit begrijpt,snapt dit ook! |
Reactie verwijderd. Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:34
|
|
|
|
Ze wilden me kooien, zo werkt het niet' Die oordeelt nu dat hij zich niet zo maar het 'alomvattende leiderschap' kan toedichten. Ook moeten de gemeente en de genezingscampagnes financieel en administratief uit elkaar worden getrokken. Zijlstra laat aan Trouw weten dat hij 'niet de vrijheid krijgt' om zijn genezingswerk te doen.
'Ik moet de absolute vrijheid hebben', vertelt hij. 'Ze wilden me in een kooitje zetten en me er alleen uit laten komen als het hen belieft. Zo werkt het niet.' De Levensstroom komt binnenkort met een persverklaring en wil tot die tijd geen reactie geven.
Het voorgangersechtpaar zette volgens Zijlstra een streep door alles wat hem lief was. 'De dvd's, het magazine; het zou allemaal wegbezuinigd worden.' Hij blijft doorgaan met zijn genezingsdiensten. 'Jan Zijlstra is niet te stoppen. Schrijf dat maar op. Ik ben gebeld door mensen uit het hele land, van voorgangers in pinkstergemeenten tot de dominees uit Protestantse Kerk en rooms-katholieke priesters. Allemaal staan ze achter me.'
De uitspraak heeft volgens hem geen verregaande financiële gevolgen. 'Mijn genezingswerk draait op giften en de inkomsten uit mijn boeken en dvd's. Daar verandert niets aan. Of ik een nieuwe gemeente opricht? Misschien, daar denk ik nog over na. Een groot deel van de gemeente is het met mij eens en bezoekt de Levensstroom al niet meer. Men weet mij wel te vinden als ik iets nieuws begin.'
stukje gecopieerd van reactie jan zijlstra uit de trouw petra die tot nu toe, alleen maar respect ook voor hem heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.
Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.
Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen. Enfin, aan de vruchten... |
Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd...... Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 26 april 2013, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:52
|
|
|
|
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan. Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.
Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat we niet gaan gissen naar wie de zondebok zou moeten zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 26 april 2013, 23:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ze wilden me kooien, zo werkt het niet' Die oordeelt nu dat hij zich niet zo maar het 'alomvattende leiderschap' kan toedichten. Ook moeten de gemeente en de genezingscampagnes financieel en administratief uit elkaar worden getrokken. Zijlstra laat aan Trouw weten dat hij 'niet de vrijheid krijgt' om zijn genezingswerk te doen.
'Ik moet de absolute vrijheid hebben', vertelt hij. 'Ze wilden me in een kooitje zetten en me er alleen uit laten komen als het hen belieft. Zo werkt het niet.' De Levensstroom komt binnenkort met een persverklaring en wil tot die tijd geen reactie geven.
Het voorgangersechtpaar zette volgens Zijlstra een streep door alles wat hem lief was. 'De dvd's, het magazine; het zou allemaal wegbezuinigd worden.' Hij blijft doorgaan met zijn genezingsdiensten. 'Jan Zijlstra is niet te stoppen. Schrijf dat maar op. Ik ben gebeld door mensen uit het hele land, van voorgangers in pinkstergemeenten tot de dominees uit Protestantse Kerk en rooms-katholieke priesters. Allemaal staan ze achter me.'
De uitspraak heeft volgens hem geen verregaande financiële gevolgen. 'Mijn genezingswerk draait op giften en de inkomsten uit mijn boeken en dvd's. Daar verandert niets aan. Of ik een nieuwe gemeente opricht? Misschien, daar denk ik nog over na. Een groot deel van de gemeente is het met mij eens en bezoekt de Levensstroom al niet meer. Men weet mij wel te vinden als ik iets nieuws begin.'
stukje gecopieerd van reactie jan zijlstra uit de trouw petra die tot nu toe, alleen maar respect ook voor hem heeft. |
Volgens mij is de Enige die niet te stoppen is, God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:54
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan. Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.
Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat w eniet gaan gissen naar wi ed ezondebok zou moetne zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven. |
Misschien is het ook een idee dat Jan Zijlstra eens kritisch naar zich zelf kijkt en naar zijn handelen???? Het is tenslotte de zoveelste keer dat hij ergens met ruzie vertrekt......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 26 april 2013, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Dit is inderdaad eigenlijk geen sorry waard mamalou Wat is er mis mee? niets wat wel een sorry waard is, is sommigge , die niet lekker in hun vel zitten en dat afreageren op andere mensen op het forum |
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:12
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Waarom sorry Heide? Dit is jou mening hoe jij erover denkt, en die kan en mag je kwijt op een forum  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Over wie heb je het nu Petra? Je suggereert nu wat maar je kan beter wat duidelijker zijn toch? Of kan je er niet tegen als mensen een andere mening dan die van jou hebben en zitten ze daarom niet lekker in hun vel? |
Ik kan er niet tegen als anderen negatief op een ander reageren. wat vaak gebeurt is hier op het forum. andere mening heb ik geen probleem mee. daarom ben ik ook voor ruimte en vrijheid van schrijven van alle leden hier op het forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:28
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan. Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.
Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat w eniet gaan gissen naar wi ed ezondebok zou moetne zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven. |
mooi gezegd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:41
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik kan er niet tegen als anderen negatief op een ander reageren. wat vaak gebeurt is hier op het forum. andere mening heb ik geen probleem mee. daarom ben ik ook voor ruimte en vrijheid van schrijven van alle leden hier op het forum. |
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:36
|
|
|
|

Nog even en het is zover!
Wie gaan er naar Amsterdam en wie blijven er thuis voor de TV kijken, op 30 april?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 april 2013, 21:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:37
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 
Nog even en het is zover!
Wie gaan er naar Amsterdam en wie blijven er thuis voor de TV kijken, op 30 april? |
Thuis voor de buis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:43
|
|
|
|
Ik heb de foto veranderd; ja, de koningin ontbrak....
Iig, ik weet het nog niet ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:43
|
|
|
|
Wat is er negatief aan om te veronderstellen dat iemand anders eventueel niet lekker in zn vel zit?? Lijkt mij zeer empatisch en eerder positief. Natuurlijk kan ze het mis hebben op zo'n forum kun je nu eenmaal nooit zien hoe iemand er echt bij zit tenzij die je het verteld.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:45
|
|
|
|
Ik ga werken maar wel met mn oranje T-shirt aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:52
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:54
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:55
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Kijk?!..............  |
Idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:55
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 21:59
|
|
|
|
troost je , ik zit niet achter de geraniums.....en zeveren doe ik ook niet...Ook geen lol maken ten koste van anderen en pretenderen dat ik zo christelijk ben...... Helaas slijt ik mijn dagen op bed met zware chemokuren en een slechte prognose.......en als ik dan eens wat afleiding wil en eens op het forum kijk zie ik daar alleen maar flauwe humor en geneuzel.......
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 april 2013, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | troost je , ik zit niet achter de geraniums.....en zeveren doe ik ook niet...Ook geen lol maken ten koste van anderen en pretenderen dat ik zo christelijk ben...... Helaas slijt ik mijn dagen op bed met zware chemokuren en een slechte prognose.......en als ik dan eens wat afleiding wil en eens op het forum kijk zie ik daar alleen maar flauwe humor en geneuzel....... |
Dat is heel erg, maar dat kunnen wij van deze kant ook niet zien he Willemijn, en hier zijn de mensen natuurlijk wel vrij op een forum in hun doen en laten daarom is het een forum......
Desalniettemin vind ik het heel erg dit te horen van je en wens je dan ook veel sterkte in de weg die je hierin moet gaan.........................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:36
|
|
|
|
ik werd helemaal vrolijk van dat groepje kids, die al een voorsprong namen op de optocht van 30 april met toeters en slingers. Ze begeleiden me een stukje op de fiets terwijl ik aan het hardlopen was. Ondertussen riepen ze leuzen als: Hup met die beentjes kriebel aan de teentjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:43
|
|
|
|
|
Iemand die loopt op een rechte weg,kan niet verdwalen.
|
|
| Naar boven |
|
|