| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:43
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Eerder in dit topic....gaf Josina ook al een tip voor dit boek... |
Ja, dat klopt en ik kan het nog steeds iedereen aanraden en niet alleen aan single's! En het boek "weet hoe je date" idem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:46
|
|
|
|
| Quote: | Willemijn schreef:Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd...... Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was......... |
Ja, ik denk te weten hoe je je voelt.
Ja, het gemene is dat het idd over de rug van zieke mensen gebeurt het geld 'verdienen'.
Ja, als ik zo'n bericht lees, dan heb ik een soort van 'ja zie je wel, houdt niet staande'. Triomfantelijk nee, verbaasd, ook niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 april 2013, 02:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:08
|
|
|
|
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat we eendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij weleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was zijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wel geleerd om ook dankbaar te zijn als iets mee zit, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu dus meer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 28 april 2013, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:19
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen. |
Eerlijk en oprecht geschreven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:26
|
|
|
|
Bij deze in jezus naam, bid ik dat god zijn armen om jan zijlstra heen houd, dat alle vervloekingen die over hem worden uitgesproken en geschreven worden verbroken in jezus naam. dat mocht het zo zijn, dat hij een fout heeft gemaakt dat god hem helpt, zoals hij alle afgedwaalde schapen helpt
Jan zijlstra die zo vaak zei: het is jezus die geneest, niet ik , ik heb nooit een fout bij hem kunnen ontdekken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:27
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | En ik begrijp het best hoor, als je midden in zit in de storm, ook ik heb een tijd gehad dat ik niet meer lachen kon, pas op hoor, dat je niet gaat verkillen! De ijzige verkilte maakt je hard! |
Mooi gezegd Joannie.Ik ben wel eens bitter maar dan krijg je weer wat toegeworpen,heb net met puber zitten praten(dus toch weer laat op bed ),lastig mannetje maar hij heeft nu zijn draai gevonden op een stage adres.Hij wordt langzaamaan volwassen..........en ik geniet er van!
Op mijn werk merk ik de verharding,we krijgen steeds meer te maken met geweld.Sommige dagen kun je het naast je neerleggen,andere dagen ben je net iets te veel uitgescholden en dan leg je het niet zomaar naast je neer(de woorden die mensen gebruiken zijn echt ongelooflijk hard,de dreigingen met fysiek geweld zijn enorm beangstigend) Ik wil niet verharden maar hoe houd je het tegen als de wereld om je heen steeds harder wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:32
|
|
|
|
Het is beter mij mee te laten voeren in de stroom die gevaarlijk kan zijn.
Dan dat ik met te gaan spartelen, mij zelf al meer in gevaar brengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:17
|
|
|
|
Bidden jullie ook meteen even voor de minimaal duizenden slachtoffers die deze meneer heeft gemaakt in de loop van de decennia, met profetieën naar mensen dat ze zullen genezen?
Nou da's aardig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:28
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen. |
Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek. Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.
Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.
Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.
En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.
...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:04
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik ken de worsteling, dat je soms denkt :oh god help me, help me zoals u te zijn, nederig, geduldig, goed me grenzen toch aangevend hele strijd soms, heb de zwakkeren lief, iemand met zijn zwakheden , ook al irriteren ze jou die enorm. En kan niet anders bidden dan dat jezus zijn liefde aan me geeft in me hart, want vanuit mezelf... een hele strijd soms
 |
Jezus was niet alleen Liefde, Hij zette de tempel ook op z'n kop. Ook daar mogen we wat van leren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:05
|
|
|
|
Ik ga EHBO-en bij de feesten in ons dorp, gelukkig hangt er wel een groot scherm
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zaterdag 27 april 2013, 08:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:34
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Jezus was niet alleen Liefde, Hij zette de tempel ook op z'n kop. Ook daar mogen we wat van leren. |
Jij bent de derde deze week die me deze kant laat zien, die interesant is om over na te denken, zoiets als er zijn bepaalde grenzen, ben er nog steeds over aan het nadenken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:38
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ik werd helemaal vrolijk van dat groepje kids, die al een voorsprong namen op de optocht van 30 april met toeters en slingers. Ze begeleiden me een stukje op de fiets terwijl ik aan het hardlopen was. Ondertussen riepen ze leuzen als: Hup met die beentjes kriebel aan de teentjes.  |
Haha de koninging van de marathon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek. Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.
... |
Ja lieverd, ik weet het. Zo denken mensen verschillend over hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | troost je , ik zit niet achter de geraniums.....en zeveren doe ik ook niet...Ook geen lol maken ten koste van anderen en pretenderen dat ik zo christelijk ben...... Helaas slijt ik mijn dagen op bed met zware chemokuren en een slechte prognose.......en als ik dan eens wat afleiding wil en eens op het forum kijk zie ik daar alleen maar flauwe humor en geneuzel....... |
Ja, daar kan ik me alles bij voorstellen Willemijn. Het niveau is in de meeste gevallen momenteel zo oppervlakkig en smal dat mijn vullingen af en toe uit mijn kiezen knappen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 09:11
|
|
|
|
|
Thomas, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag vandaag en voor het komende jaar Gods zegen toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 09:19
|
|
|
|
namens mij ook gefeliciteerd thomas, fijn jaar toegewenst, ook al denken we over sommigge dingen verschillend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:01
|
|
|
|
En toen ...lieve kijkers en luisteraars;
Kwamen ze toch veilig aan de overkant:)).................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:14
|
|
|
|
|
Thomas, zie prive-mail!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:21
|
|
|
|
Ik vind het altijd wel wat hebben hoor.
Ja, ik ben wel koninklijk gezind zeg maar, vind het leuk om te volgen 
Op zo'n scherm zie je veel meer; maar ja het kriebelt ook om naar Amsterdam te gaan, zo gezellig tussen die mensenmassa, ja echt waar.
Alleen je moet het wel kennen daar, anders raak je vast in een menigte, je moet zij en omwegen kennen dan is het wel leuk....net als Koninginnedag...
Iedereen lacht, tegen iedereen, een grote saamhorigheidsgevoel..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 april 2013, 10:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:31
|
|
|
|
Ja,kijken op profielen...
Ik heb zelf ooit in het verleden,deze vraag al aan mij zelf en anderen hier gesteld. Kijken op elkaars profielen,is eigenlijk waar de eerste stap zou kunnen beginnen. Ik zeg het voorzichtig..daarom..omdat het kijken ook zeker alleen al uit nieuwsgierigheid kan onstaan.
En hoe kijken we er dan naar? Waar let ik op? Zijn het de fotos die ons zo boeien.? Is het het schrijven van een mooie levenservaring? Is het de status,van nooit getrouwd,gescheiden..wat meteen zo raakt? De interesses van iemand? Noem maar op.
Zelf kijk ik ook op profielen En kijkt niet zo op leeftijd,of status.. Het enige,maar ook tegelijk wel wat begrijpelijk is Is,dat mensen zoveel te wensen hebben van die ander.... Dat ze eigenlijk zeggen..,hij of zij MOET wel ZO zijn!?.. In hoeverre geeft je aan elkaar tijd voor iets?..
Nee,ik bedoel niet..wanneer je dingen echt alleen niet kan Dat iemand dan schrijft..ik zoek iemand waar ik dingen mee kan delen Dat is ook meer een opdracht,naar ieder mens toe
Maar meer van..die ander moet wel en niet..en wel zo zijn!!
Allemaal voor mij wensen,die een gevoel kunnen geven, Hou je het ook wel wat open..hoe je dat met een ander zal ervaren?
Voor mij is het duidelijk,en dat kan wederzijds anders zijn.. Mensen die veel in hun profiel van de ander eisen en verwachten Zijn vaak al te zelfstandig voor iets NIEUWS.. en..om een ander nog de ruimte te geven zich te ''kunnen aanpassen''.....
Maar dat gold voor biede partijen..........
Er valt meer over te zeggen,en dat zal denk ik ook gebeuren;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zaterdag 27 april 2013, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:39
|
|
|
|
Naar Amsterdam...nee daar zullen ze mij niet zien...
Kan me nog goed herinneren...dat ik als kind...Beatrix wilde zien...die hier in Zeeland was...(ik had plakboeken vol met baby en kinderplaatjes van de prinsjes) Heb haar als het ware bijna aan kunnen raken...zo dicht stond ik erbij...(leuk was dat...voor je gevoel) Maar ik ben in de drukte...omver geduwd...gevallen... Heb wel iets met het koningshuis...en zal zeker alles volgen... Maar geen gouden...of zilveren kroontje in mijn haar... Geen oranje pruik op mijn hoofd...zoiets gaat me ter ver.... Gewoon dus gezellig hier... Er is wel een mega-rommelmarkt in de buurt...die heel gezellig is... Misschien wordt het dat...samen met dochter...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:39
|
|
|
|
Ik zat een paar jaar terug helemaal vast in een mensenmassa op het Rembrandts plein. Dat was heel eng, je kon geen kant meer uit, de massa bewoog ook niet meer naar voren langzaam, maar stond stil. Ja, als er dan iets gebeurd; ik zat echt helemaal vastgeklemd.
Ja, sindsdien, neem ik een pararel weggetje, of omwegen, dit gebeurd me nooit meer. ja, dat kan alleen als je de stad heel goed kent.
Iig, ik vind het wel leuk met mooi weer die evenementen in Amsterdam; trouwens de helft is buitenlander....
Een pruik gaat me ook te ver, gewoon een oranje jasje oid. die ik anders ook wel draag.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 april 2013, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek. Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.
... |
Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 27 april 2013, 11:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:52
|
|
|
|
Wanneer men van iemand iets gaat verwachten?..
Dan begint het pas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 12:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander...... |
Hoi Willemijn,
Ja, een keer een wonder, zou heus wel gebeuren.
Medische wetenschap is een wonder.
Maar ja, het evangelie draait mi niet om wonderen. Maar om geloof; 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Dít ís het wonder.
Maar dat is blijkbaar niet genoeg...
Iig, ik denk net als jij; gebrek aan zelfreflectie...
En verder denk ik; ik zeg maar zo, ik zeg maar niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 13:31
|
|
|
|
Dit was voor mij de tijd even op het forum te zijn geweest,
Ik ga even een tijdje mee kijken,en verwonderen over wat natuurlijk nu zal gebeuren.
Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zaterdag 27 april 2013, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 16:29
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Dit was voor mij de tijd even op het forum te zijn geweest,
Ik ga even een tijdje mee kijken,en verwonderen over wat natuurlijk nu zal gebeuren.
Heide |
Ik heb ook gelachen in je topics. Ook zetten ze tot nadenken. Ook dingen die je zegt zetten tot nadenken.
Ja, een topic openen, denk je soms goed over na, weet ik.
Ja, een nieuwsbericht neem je even over, maar andere onderwerpen, ja, dat vereist durf en moed. Je neemt risico's... Ik zal me d'r zelf niet teveel van aantrekken; ja, het komt voor juist degene die nooit een topic openen, en wel kritiek leveren.
jammer.
Iig, ik blijf ze lezen,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 18:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander...... |
Ja, dat heet externaliseren en houd de verantwoording bij jezelf weg om er iets aan te doen of rekening te houden met degenen die je in die richting wilt meetrekken. Altijd handig ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 27 april 2013, 18:03
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|