ChristianMatch

Forum

ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5432 5433 5434 5435 5436 5437 5438 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:07

ANNA415 schreef:
Holbewoner met closetpapier? Clown smiley

Dat wat ik beschreef was het zeker niet, dat gebruik je toch ergens anders voor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:23

PIETER619 schreef:
Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar schrijf je eerst en dan pas nadenken over hoe je het neerzet? Heb jij goed gelezen wat ik schrijf of ben je gelijk met een vooroordeel aan het schrijven gegaan, mede door wat je hebt meegemaakt.

Hoe gaan w eom met onze "vijanden" gelijk Jan Zijlstra om,of is het een mede christen die toch door God gezien wordt als één van Zijn kinderen en wil dat een IEDER niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.

Wat rest ons om dat te bereiken wat God wil en niet wat wij willen, gelukkig. Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad

Wie zijn 'wij'.

Ik denk dat namelijk niet.

Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van:
Quote:
"Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad".

In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg.
Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.

Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.

Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als
Quote:
"wij onze zin kregen gingen er meer mensen verloren".
Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo.
Nou, ik iig wel.

Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 april 2013, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:30

HEIDE936 schreef:
Ik ben een boek

Ik ben een boek
Ik lig ergens op een plankje onderaan
Nee,ik ben nog nooit echt op gepakt
Misschien omdat ze mij door alle stof niet meer zien liggen
Ik heb geduld geleerd ,nu ik hier jaren ligt
Het stof hindert mij niet meer,ik kan dan schuilen
Nee,schuilen dat wil ik niet
Ik wil dat ik een keer gelezen wordt
En dan niet achterin beginnen
Hoeveel kansen heb ik al gehad,
Door de stof kon ik het niet zien
Ik weet er is een ander in dit huis gekomen
Zijn mijn kansen nu vergroot
Ik kan niet vragen,en niet klagen
Het wachten is op die hand
Ja,die ene hand
Ik moet geduldig zijn,ik weet het
Juist omdat ik weet

Ik ben een boek.....

Heide'13

Prachtig...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:31

Zijn we er voor elkaar of tegen elkaar. het zou goed zijn dat we eerst eens nadachten om iets neer te zetten. Natuurlijk kan een reactie verkeerd vallen door wat voor omstandigheden dan ook, maar zou het niet beter zijn dat iemand dan persoonlijk door en mailtje er op word gewezen en men bij inzicht, het kan veranderen.

Meningen mogen verschillen, niet mis mee, maar het doet mij pijn om soms te zien hoe men elkaar op zeer negatieve wijze gaat behandelen.

Wat zou het mooi zijn als w eelkaa rgingen bouwen, steunen en bemoedigen. Bid voor elkaar, het is zo'n machtig wapen in onze strijd hier op aarde. God belooft de bidders verhoring en houd zich er aan, daar ben ik van overtuigd. Helaas is het soms zo moeilijk om hem te begrijpen. Hopelijk blijven we wel bouwen op Zijn zekerheden.

Een ieder Gods nabijheid toe gewenst, bij sommigen ook zijn sterkende helende, genezende hand. Velen zijn beschadigd, zowel fysiek als op geestelijk niveau. Vanmorgen een pracht getuigenis van iemand die zwaar depressief was en na dik jaar toch genezen werd God, puur op herhalend gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:36

Irritaties, ze hadden nooit mogen ontstaan op onze aardbol, wat erger ik mij aan mijn irritaties. Het grote nadeel van irritaties is, dat je er niet gelukkiger van wordt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:47

SHANITA130 schreef:
Wie zijn 'wij'.

Ik denk dat namelijk niet.

Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van:

In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg.
Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.

Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.

Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als
Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo.
Nou, ik iig wel.

Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt.

Dus vindt jij het jammer wat Jan Zijlstra is overkomen en zie je hem liever weer als dienaar Gods in de Levenstroom aan het werk? en zo dat hij zijn genezingsdiensten weer ten volle kan uitvoeren, of zit er toch iets van jou bij dat wij, van waar ik het over heb, natuurlijk niet in die extreme vorm waar ik het in gegoten heb, maar gezien je reactie er op zie ik dat dus eigenlijk wel.

Desalniettemin , prachtig dat je zo een werktuig van God mag zijn door wat je aan anderen kan getuigen als kind van God en zij zo to geloof komen, keep up the good work.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 15:24

SHANITA130 schreef:
Hoi Heide,

Ja, ik wil naar de kerk, een rustige, vriendelijke PKN kerk, hier vlakbij.

Ik ken al wat mensen, gewoon door andere situaties.

En toch, ja, voor een 'ooit evangelische' is het moeilijk, je hebt een soort trauma voor kerkdiensten, ja, daar wil ik me eerst overheen zetten.

Het komt er op neer, ik wil eerst wat sterker in mijn schoenen staan.

Snap je?

Ik begrijp je Shanita,
Het zijn overwegingen ,waar je vaak alleen in denkt te staan..
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 15:43

Misschien ben ik hier wel de enige in, maar ik snap het verband tussen God en kerk uberhaupt niet. Was zelf zonder kerk tot geloof gekomen en na jaren kerkelijk geweest te zijn ben ik nu beter af zonder.

Fijne zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 15:43

MAMALOE463 schreef:
Begrijp je heel goed Shanita, ik heb dit precies zo ervaren voor een drie jaar geleden, toen ik volop uit de wereld kwam, na wel kerks opgevoed te zijn, en dan weer terug naar de kerk, ik moest me er heel erg overheen zetten, voelden alle ogen in mijn rug prikken, was vergeten hoe alles ging en moest enzo, ja ik moest echt heel veel overwinnen, ook om weer iedere zondag me zegmaar te dwingen om weer netjes de kerkgang op te pakken.
E nu, nu geeft het mij en mijn gezin heel veel structuur en rust in het gezin door zondagsochtends met elkaar naar de kerk te gaan.

Terug gaan naar de kerk,herken ik..
Je voelt de ogen prikken zeg je,
Vaker in kerken is het gelukkig zo,zijn het ogen..die je graag terug zien.

Mensen die door God worden gegrepen..of tot inkeer zijn gebracht..
Krijgen het wel vaak moeilijk

De oudste zoon dacht;dat kan zomaar niet.
Mijn broer was toch verloren?.....

Maar God zegt;dat kan wel..kijk maar!

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 28 april 2013, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 15:53

ROLF230 schreef:
Misschien ben ik hier wel de enige in, maar ik snap het verband tussen God en kerk uberhaupt niet. Was zelf zonder kerk tot geloof gekomen en na jaren kerkelijk geweest te zijn ben ik nu beter af zonder.

Fijne zondag.

Misschien wil iemand anders daar antwoordt op geven,
Of er iets over kwijt....
Maar begrijp wel wat je hier zegt Rolf..

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 28 april 2013, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 16:13

Ik vindt zo'n plaatje met die tompoezen niet kunnen.

Te lekker:)
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 17:23

ROLF230 schreef:

Fijne zondag.

Ik heb daar een andere mening over, en ben aan het zoeken geweest op internet omdat ik het zelf niet duidelijk genoeg onder woorden kan brengen, maar ik vond onderstaand stuk en sta hier wel zelf achter....

Eén van de duidelijkste teksten in de Bijbel als het gaat over kerkgaan is Hebreeën 10:25: “En laat ons onze onderlinge bijeekomsten niet nalaten, gelijk sommigen de gewoonte hebben, maar elkander vermanen; en dat zoveel te meer. Als gij ziet, dat de dag nadert.” En met die dag bedoelt de apostel de dag van het oordeel, waarin de Heere Jezus ieder mens die ooit op aarde geleefd rechtvaardig zal oordelen, naardat wij gedaan hebben, hetzij goed of kwaad. Denk aan de gelijkenis van de wijze en dwaze bouwer in Mattheus 7. Wie is wijs? Die het woord van Christus hoort en doet. Wat doen? Doen wat de Heere van ons vraagt en zelf ook geeft geloof en bekering.

Verder valt het op met name in de psalmen hoe b.v. David steeds verlangd heeft om op te gaan naar Gods heiligdom. Het was voor hem een groot gemis en een diepe smart als hij dat niet kon door omstandigheden. Lees b.v. Psalm 27, 42, 84, 92 en 122. Van de gemeente te Jeruzalem lezen we in Handelingen 1 en 2 dat zij eendrachtelijk bijeen waren volhardende in het bidden en smeken, en daarna als de Heilge Geest is uitgestort komt men bij elkaar om te volharen in de leer van de apostelen, de gemeenschap, de gebeden, enz. Door heel het boek Handelingen heen merken we dat de gemeente wekelijks samenkwam rondom het Woord dat door de apostelen verkondigd werd in Naam van de Heere.

De Heere bindt ons aan Zijn huis ook nu, want daar wil Hij in het bijzonder tot ons spreken middels de verkondiging van het Woord. Het heeft de Heere behaagd om door de dwaasheid van de prediking zalig te maken die geloven. Hoe komen we aan het geloof? Door het woord dat ons verkondigd wordt. Dat wil de Heere gebruiken, net als bij Lydia (Hand.16), om ons hart te openen zodat wij acht nemen op het woord en we daardoor tot geloof en bekering komen.

Het is dus niet vol te houden dat je echt kunt geloven zonder naar de kerk te gaan. En wat betekent dan geloven op je eigen manier? Ik ben bang dat we dan vaag geloven dat er een God is en we het beeld voor ogen hebben dat Hij liefde is en straks komt het allemaal wel terecht ook al ga je nooit naar de kerk. Is dat niet een list van de duivel om ons zo te laten geloven en straks komen we voor eeuwig bedrogen uit? Want wie niet echt van harte gelooft, zegt Jezus Zelf, die heeft het eeuwige leven niet maar wandelt in de duisternis.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 17:35

TRIN-partner misbruikt weeskinderen.

TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.

Hier

Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...

Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 18:00

Wat een heerlijk zomerse dag weer. Typisch ZON-dag
Blij mee! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 18:08

PETRA373 schreef:
en je kan het zelf, ik heb het ook gedaan, je hebt het ook voor hout, als je gaten in je kozijnen hebt, dat e rop, voor hout dan, drogen, schuren, verfen en je kozijn rot niet meer verder weg.

Zo zie je maar, dat we het goed redden zonder mannen... Lachende smiley

Hoe heb je dat dan gedaan bij het muurtje het is een ronde plek in het midden 1 cm diep gewoon dat spul erop smeren, dat kleeft aan elkaar?
En dan meteen met een plamuurmes glad schuren?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:19

ANNETTE050 schreef:
Hoe heb je dat dan gedaan bij het muurtje het is een ronde plek in het midden 1 cm diep gewoon dat spul erop smeren, dat kleeft aan elkaar?
En dan meteen met een plamuurmes glad schuren?

http://www.youtube.com/watch?v=vZKO-mUAdeA
Naar boven

Auteur Bericht
TZURIEL508

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:40

WILLEMIJN232 schreef:
Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd......
Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.......

Ooit een dienst meegemaakt door Jan Zijlstra Willemijn?zo niet doe dat dan eens voordat je zo,n hard oordeel geeft.Jan Zijlstra krijgt een basisloon en is er dan ook nooit rijk van geworden,hij is een boodschapper van God en hij werkt en spreekt door wat de heilige geest in zijn hart brengt.Niemand is verplicht een bijdrage te leveren tijdens de campagnes,giften en gave,s mogen vrijwillig gegeven worden.
Naar boven

Auteur Bericht
TZURIEL508

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:47

[quote=SHANITA130]De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.

Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.

Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...
[/qu

Hoe zien jouw vruchten eruit?
Naar boven

Auteur Bericht
TZURIEL508

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:49

PETRA373 schreef:
Bij deze in jezus naam, bid ik dat god zijn armen om jan zijlstra heen houd, dat alle vervloekingen die over hem worden uitgesproken en geschreven worden verbroken in jezus naam.
dat mocht het zo zijn, dat hij een fout heeft gemaakt dat god hem helpt, zoals hij alle afgedwaalde schapen helpt

Jan zijlstra die zo vaak zei: het is jezus die geneest, niet ik , ik heb nooit een fout bij hem kunnen ontdekken

Zo is dat! Amen Petra.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:51

Er bestaan ook van die schilderijtjes die je ervoor kan hangen?!

Ik zeg maar iets...

Maar; inmiddels zal het gat wel gedicht zijn denk ik?....

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 28 april 2013, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 21:37

JANS221 schreef:
Marina Abramovic en Ulay, twee kunstenaars, kregen een relatie in de jaren 70. Toen hun relatie ten einde liep besloten beiden de Chinese Muur af te lopen, allebei in tegengestelde richting, om zo elkaar uiteindelijk tegen te komen voor een laatste omhelzing en vervolgens elkaar nooit meer te zien.

Later tijdens een kunsttentoonstelling was Marina onderdeel van 'De kunstenaar is aanwezig', waar ze 1 minuut stilte deelde met elke vreemde die voor haar kwam zitten. Ulay arriveerde zonder dat zij het wist en dit is wat er gebeurde.

http://www.youtube.com/watch?v=OS0Tg0IjCp4&feature=player_embedded

Schitterend!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 21:37

Fijn Mamalou...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 21:53

ROLF230 schreef:

Fijne zondag.

Strikt genomen heb je een kerk ook niet nodig. Maar als je een geloofsgemeenschap kunt vinden waar je je thuis voelt, kan dat wel heel erg ondersteunen en helpen het geloof in stand te houden. Helaas is er heel veel aan te merken op de kerkelijke organisaties maar er is heel veel gevarieerd aanbod wat aan kan sluiten bij je geloofsbeleving. Ik zeg nadrukkelijk niet leer want hoewel het meespeelt, is denk ik het je thuis voelen in een gemeente het belangrijkste. Alleen geloven kan maar ondersteund worden is vaak beter, vooral als het wat inzakt.

Helaas loopt op de meeste plaatsen de kerkgang terug en dat merk je ook aan de sfeer en de motvatie van kerkmensen.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 22:49

Beste mensen,

Om persoonlijke redenen wil ik dit topic graag voor gesloten houden. Bij deze dus...

Groetjes,

iFan

Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 7 mei 2013, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 22:51

SHANITA130 schreef:
Prachtig...

.................x
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 00:11

Ik ga erover nadenken Ifan..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 09:39

IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag zou ik van jullie willen weten, moet er bij verliefde gevoelens en bij de aanvang van een relatie sprake zijn van onvoorwaardelijke liefde. Zo niet, wat zijn dan voor jou redelijke voorwaarden? En in het verlengde daarvan: op welke basis zou jij dan trouwen? Op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? Benieuwd....

Groetjes,

iFan

Onvoorwaardelijk lief hebben praat niet,.....maar handelt.

Verder;weet ik niet wanneer er geen sprake is van onvoorwaardelijke liefde,
Wat je dan wel of niet moet eten,doen of laten...

Het is geen geheel antwoordt op jou vraag.
Maar dit wilde ik er over zeggen.

Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 29 april 2013, 10:58
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 09:45

JANS221 schreef:
Marina Abramovic en Ulay, twee kunstenaars, kregen een relatie in de jaren 70. Toen hun relatie ten einde liep besloten beiden de Chinese Muur af te lopen, allebei in tegengestelde richting, om zo elkaar uiteindelijk tegen te komen voor een laatste omhelzing en vervolgens elkaar nooit meer te zien.

Later tijdens een kunsttentoonstelling was Marina onderdeel van 'De kunstenaar is aanwezig', waar ze 1 minuut stilte deelde met elke vreemde die voor haar kwam zitten. Ulay arriveerde zonder dat zij het wist en dit is wat er gebeurde.

http://www.youtube.com/watch?v=OS0Tg0IjCp4&feature=player_embedded

Ontroerend.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:33

SHANITA130 schreef:
TRIN-partner misbruikt weeskinderen.

TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.

Hier

Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...

Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...

Dit is natuurlijk wereldwijd een probleem, niet alleen bij christenen...het zijn net echte mensen, christenen.....Je zal het niet van ze verwachten dat is een ander verhaal....en aan de andere kant, als mensen die je lief zijn van iets verdacht worden geloof je het dan gelijk? Of kom je voor ze op?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:42

TZURIEL508 schreef:
Ooit een dienst meegemaakt door Jan Zijlstra Willemijn?zo niet doe dat dan eens voordat je zo,n hard oordeel geeft.Jan Zijlstra krijgt een basisloon en is er dan ook nooit rijk van geworden,hij is een boodschapper van God en hij werkt en spreekt door wat de heilige geest in zijn hart brengt.Niemand is verplicht een bijdrage te leveren tijdens de campagnes,giften en gave,s mogen vrijwillig gegeven worden.

Jazeker heb ik die meegemaakt. Ik praat niet alleen van horen zeggen. En wat mij opviel was de commercie rond de persoon Jan Zijlstra......Je kan genezen worden maar......en ik denk als je die gave hebt om te genezen dat je dan niet zo commercieel te werk moet gaan. Zeker niet als ik van jou lees dat hij ook nog gewoon een salaris krijgt......Dan hoeven de machtigingen ook niet op de stoelen en hoeven die grote emmers ook niet rond voor de collecte.....
Een boodschapper van God hangt niet van die prijskaartjes aan zijn genezingen.....En zijn die genezingen spontaan of waren die mensen ook onder doktersbehandeling?
Het trieste is dat mensen die genezing zoeken alles wel willen geven om dat maar te krijgen en ik vind dat men daar handig gebruik van maakt......Maar dat is een persoonlijke mening.
Toch wat goeds over de goede man: ik vind het knap als ik hoor dat hij net zo lang door gaat met "genezen"in die diensten tot de laatste aan de beurt is geweest en ik begrijp dat dat wel eens tot één of twee uur 's nachts is......
Volgens mij is het iemand die zich "machtig' of zoals gezegd een Apostolisch Overziener voelt en daardoor enige zelfreflectie mist......en dat is jammer....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 april 2013, 11:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5432 5433 5434 5435 5436 5437 5438 ... 6194 Volgende
Pagina 5435 van 6194