| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:02
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Maar voor iemand die zichzelf plaatsvervanger van Christus noemt hoor je geen buiging te maken. En al helemaal niet als je Protestant bent! Schande! |
Wat hoort en wat niet hoort. En zo komen de oordelen in de wereld. Als je je zorgen maakt over het zieleheil van Maxima zou ik veel meer zorg en liefde in je reactie verwachten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 30 april 2013, 23:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | In onze evangelie gemeente hoeft niemand iets te betalen. Het is geheel vrijwillig. Men heeft het er nooit over je wordt er ook niet op aan gesproken ofzo. Elk kwartaal wordt er financiele verantwoording afgelegd aan de leden. Dan kun je dus zien hoe het ervoor staat. De meeste mensen geven toch min 10% van hun inkomen, omdat ze geloven dat dat bijbels is. Ik doe dit zelf overigens niet |
In onze gemeente mag je uiteraard ook blijven als je niet kunt of wilt betalen maar je krijgt wel elk jaar een brief met de vraag hoeveel je wilt betalen en moet het melden als je niet kunt of wilt betalen. Het is ook logisch,een kerk moet ergens van betaald worden maar de brief was nogal rottig opgesteld.........
Jaren geleden kregen we financiele richtlijnen en daar dienden wij ons aan te houden,tegenwoordig wordt het aan de leden zelf overgelaten wat ze willen betalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Hier geef je precies de essentie aan, denk ik. Het heeft kennelijk ook met het eigen karakter te maken. Wie bepaalt waar de Geest echt is he, het is toch van binnen al uit het zich verschillend. Toch herken ik ook heel veel wat Mieke zegt. Vaak is de fut er wat uit, helaas. Ter illustratie heb ik een wat oudere opname uit de Bethel van een lied dat we allemaal wel kennen en je ziet toch dat traditie en enthousiasme - dan wel de Geest - wel degelijk samen kunnen gaan:
http://www.youtube.com/watch?v=w9LophD9VZ8
Bottenbley zelf zie je vanaf 0.21.
Let op de jonge mensen en ook wat het doet met de wat zwakbegaafde jongen waar de ratio of een discussie als deze geen invloed kan hebben.
Thomas |
In onze kerk komen alle soorten diensten voorbij.Aanbiddingsdiensten waarbij niemand blijft zitten,meedanst en zingt etc. en de meer stille diensten volgens de liturgie,voor elk wat wils.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:26
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Wat hoort en wat niet hoort. En zo komen de oordelen in de wereld. Als je je zorgen maakt over het zieleheil van Maxima zou ik veel meer zorg en liefde in je reactie verwachten. |
Hoorn ligt bij Enkhuizen en ik dacht dat jij alleen de Bijbel als richtlijn had??? En hoeveel zorgen heb je zelf over Maxima's zieleheil? Het maakt je blijkbaar niks uit waar het met Maxima naartoe gaat.. Check jezelf dus eerst maar eens...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op dinsdag 30 april 2013, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:32
|
|
|
|
|
Waar gaat deze discussie eigenlijk nu over? Maxima is nog steeds Rooms Katholiek. Dat heeft ze zelf aangegeven. Het lijkt in deze discussie net of het niet goed kan komen met je zieleheil als je RK bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja, idd, wat die psychiater zegt, het zijn ziektes met psychische oorsprong, die genezen worden.. |
Ik had een aangroeisel aan een bot in mn voet ( te zien op foto) deze was na gebed en zalving gewoon door oudste uit gemeente verdwenen(ook te zien op foto) Er was werkelijk niets psychisch aan. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van allerlei lichamelijke ziektes. Waarom zou dat niet kunnen? Christus is nog dezelfde als toen Hij op aarde rondliep en velen genas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:08
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Waar gaat deze discussie eigenlijk nu over? Maxima is nog steeds Rooms Katholiek. Dat heeft ze zelf aangegeven. Het lijkt in deze discussie net of het niet goed kan komen met je zieleheil als je RK bent? |
Bedankt voor je bijval. Die zieleheil is er ff bijgehaald als zijweg. Maar je hebt gelijk: God kan ook met een kromme stok een rechte slag slaan. Dat is inderdaad niet aan ons mensen. Dat neemt niet weg dat WA zijn verantwoordelijkheid had moeten kennen en dus nooit voor Maxima had mogen kiezen. Derhalve is Maxima gewoon Rooms. Katholiek ben ik namelijk ook omdat Katholiek Algemeen Christelijk betekend.
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op woensdag 1 mei 2013, 00:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:20
|
|
|
|
Een grote Vrouw schreef Ifan..
Ik wil daar wat over zeggen,
Zij,zo ik dacht en zag.. Leefde in afhankelijkheid,en van daaruit handelde zij ook.
Ook op deze dag blijft het waar; Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan.
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op woensdag 1 mei 2013, 00:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:27
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | | Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan. |
Van harte mee eens. Als je daarmee wilt zeggen dat wij mensen maar van alles zitten te bedenken maar dat God het laatste woord heeft, dan kan ik je niet anders dan gelijk geven! En toch blijf ik moeite houden met een Roomse koningin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:38
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Van harte mee eens. Als je daarmee wilt zeggen dat wij mensen maar van alles zitten te bedenken maar dat God het laatste woord heeft, dan kan ik je niet anders dan gelijk geven! En toch blijf ik moeite houden met een Roomse koningin... |
Deze tijd..modern genoemd of niet Kan net zo goed niet zonder God of gebod!
Hoop dat God ons nabij blijft. Als HIJ zich terug trekt,dan zijn we overgeleverd..
Verwacht meer van God Ifan..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 00:53
|
|
|
|
Ook wel wat ontroerende dag geweest..een Koning nu! Veel opvulling,maar had graag 1 gebed gehoord in die mooie kerk...
Maar misschien lag dat aan mij....
Afijn het is gevierd!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op woensdag 1 mei 2013, 09:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 03:14
|
|
|
|
Ik reageerde op de linken van Thomas...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 1 mei 2013, 08:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:29
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Hoorn ligt bij Enkhuizen en ik dacht dat jij alleen de Bijbel als richtlijn had??? En hoeveel zorgen heb je zelf over Maxima's zieleheil? Het maakt je blijkbaar niks uit waar het met Maxima naartoe gaat.. Check jezelf dus eerst maar eens... |
Je maakt hier een uitglijder en spint hier door op de zijweg die jij noemde in de privé-chat waar je gisteravond zonder voeten te vegen mee binnen zeilde. Je noemde, voor de goede orde, de Heidelbergse catechismus als een soort van heilig en door de Heilige Geest geïnspireerd woord naast de bijbel. Hier heb ik mijn vraagtekens bij gezet. Lijkt me goed dit nog even te noemen want anders wordt het zo'n steek van opzij en verwarrend voor de luisteraars.
Hoeveel zorg ik zelf heb over Maxima's zielenheil? Dat was niet de vraag. Jij gaf aan dat je moeite had met een "grienende" Maxima bij de paus en het feit dat je moeite hebt met een roomse koningin (wat leidt tot jouw veroordeling van de persoonlijke keuze van WA). Ik dacht achter deze woorden te horen dat het niet goed kan komen met deze dame als ze dit etiketje draagt en dat ze eigenlijk al met één been in de hel staat als lid van de antichrist. Dat moet toch als christen zijnde tot bezorgdheid leiden voor deze medemens. En uiteindelijk dus ook tot respectvolle bejegening in bewoordingen om haar te laten zien hoe onze God van liefde naar haar verlangt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 1 mei 2013, 05:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:38
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Een grote Vrouw schreef Ifan..
Ik wil daar wat over zeggen,
Zij,zo ik dacht en zag.. Leefde in afhankelijkheid,en van daaruit handelde zij ook.
Ook op deze dag blijft het waar; Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan. |
Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 07:57
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland. |
mooi gezegd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:13
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland. |
En zo is het. Mooie woorden! God alleen kent ieder mens door en door en kan er over recht spreken.Is de van oorsprong Hervormde christen die zn naaste niet liefheeft daadwerkelijk beter dan de van oorsprong roomse die zich inzet voor haar medemens? Laten we niet oppervlakkig op naampjes gaan wegstrepen. Vooral niet, omdat God een God van liefde is!
En nu terug naar het onderwerp: We hebben een prachtige koningin gehad en in mijn optiek heeft ze plaatsgemaakt voor een even prachtig koningspaar. Ik vond het prachtig om te zien gisteren hoe het haast leek alsof de last letterlijk van Beatrix afviel, ze weer kon ontspannen, oma voor haar kinderen kon zijn. Ik vond het ook mooi om door de hele dag heen de kleine liefdesbetuigingen in het hele gezin te zien: de handen die elkaar vasthielden met een extra kneepje, de knipoogjes hier en daar, de armen om de kinderen heen. We hebben een mooi Koningshuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben nog op.......mijn schoonzus is nl. ineens ziek,heel erg ziek,zo ziek dat het ziekenhuis niets meer kan doen.........1,5 week geleden straalden haar ogen,lachte ze nog met luide stem en nu ..........nu kan ze bijna niets meer,valt steeds weg en zie ik de dood al in haar ogen.Als haar leverwaarden goed waren mocht ze morgen aan haar behandeling beginnen maar helaas........wat een griepje leek bleek vergevorderde kanker te zijn,zomaar........in een paar weken tijd.
Ik ben boos,ik wil dat ze rustig kan slapen zonder toevallen en pijn,dat ze beter kan worden,dat er nog hoop mag zijn!
Zo,dat is er uit!
Laat nu het wonder maar gebeuren........
Leanne,heeft ook nog een kreet van de week maar die komt vast niet door de CM-censuur  |
Erg voor je Leanne, en voor je broer,
Verdrietig,
Ja, laat nu het wonder maar gebeuren, ik denk te weten wat je daarmee bedoelt...
Sterkte lieve meid, en ook voor je schoonzus, gelukkig bestaat de hemel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:47
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | een artikel van goedgelovig over een man die:
sommigge geneest , sommigge niet niet werkte, rond trok en waar leefde hij van? een vriend had, die hem verraadde chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel op zondag mensen genas wel noem maar op..... Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.
iets om over na te denken
petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen. |
| Quote: | Roelande: Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van allerlei lichamelijke ziektes. Waarom zou dat niet kunnen? Christus is nog dezelfde als toen Hij op aarde rondliep en velen genas |
Jezus loopt hier niet op aarde nu, dat was 2000 jaar geleden.
Anders zou er nu geen ziekte voorkomen onder de christenen.
En ja, dat deden de kringen af als geen genoeg geloof, nog zondes in je leven, iig dat gebeurde toen ik nog in die kringen kwam.
En 'goedgelovig', what's in a name, zegt het al: 'goedgelovig', dus niet meer.. Gewoon een groep christenen die dingen niet meer alles maar slikt, gelooft. Goedgelovig: als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...Naïef, Onnozel, Blind...
Dus...'Goedgelovig' is een groep mensen wat dat eerst was en nu niet meer. En verder zijn ze gewoon gelovig.
Maar bijvoorbeeld, van dat het nu net zo is als Jezus op aarde liep en velen genas, ja, waarom is er één gedocumenteerd geval, Jannekke Vlot...en zij had iets wat een psychische oorsprong heeft.
S. niet goedgelovig meer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 1 mei 2013, 08:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:54
|
|
|
|
Wanneer is de volgende bbq?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 09:30
|
|
|
|
Ik vind net dit stukje. Vindt het wel leuk om met jullie te delen.... Joannie
‘Kappers bestaan niet!’
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Hij raakte met de kapper in discussie en er kwamen veel onderwerpen ter sprake. Zo kwam ook de vraag langs of God wel of niet bestaat.
De kapper zei: „Kijk, ik geloof niet dat God bestaat.”
„Waarom zeg je zoiets?”, vroeg de man.
„Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar dan zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God die allemaal kan toestaan.”
De klant was even stil, maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar met zijn werk en de man rekende af, bedankte en verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang, onverzorgd haar en een ongetrimde baard.
De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en schreeuwde tegen de kapper: „KAPPERS BESTAAN NIET!!!”
„Wat praat jij nou weer voor onzin?”, antwoordde de kapper. „Ík ben toch een kapper en ik sta hier toch voor je?”
„Nee”, zei de klant. „Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er hier op aarde geen mensen meer rondlopen met lang, onverzorgd haar en ongetrimde baarden.”
De kappers antwoordde: „Ach, onzin, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen.”
„Exact!”, antwoordde de man. „Als een bus! God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 09:53
|
|
|
|
Zijn we het hier redelijk eens met elkaar...
He' das fijn...
Prachtig en waarheid God maakt af..
Maar dat neemt die weg ,dat onze verantwoordelijkheid blijft Wie God verlaat..heeft smart op smart te vrezen.
Ook persoonlijk voor mij..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 09:58
|
|
|
|
Ik heb als een koning geslapen.
Weer is wat anders als een Roos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:09
|
|
|
|
Van kebmo;Just like you
Misschien wil iemand dit even hieronder plakken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:32
|
|
|
|
Ik heb het bij mooi lied geplaatst, omdat dit topic meer voor informatieve filmpjes is.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 1 mei 2013, 10:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:52
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Zijn we het hier redelijk eens met elkaar...
He' das fijn...
Prachtig en waarheid God maakt af..
Maar dat neemt die weg ,dat onze verantwoordelijkheid blijft Wie God verlaat..heeft smart op smart te vrezen.
Ook persoonlijk voor mij.. |
Ja, onze verantwoordelijkheid blijft. Klopt. En dan daarboven de belofte dat God niet loslaat wat Zijn hand begonnen is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:09
|
|
|
|
Dank Thomas
Zie mail.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik heb het bij mooi lied geplaatst, omdat dit topic meer voor informatieve filmpjes is.
Thomas |
Had het niet in de gaten
Maar bedankt voor de tip
Heide
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja, onze verantwoordelijkheid blijft. Klopt. En dan daarboven de belofte dat God niet loslaat wat Zijn hand begonnen is. |
Helemaal waar Jol
En gelukkig maar..moest het van ons afhangen?
Ik kan er soms alleen maar een potje van maken Heb ook spijt dat ik jou persoonlijk hebt fout gedaan ergens..
Vergeef het me..
Juist omdat we 1 in geloof en vertouwen behoren te zijn hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:46
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Helemaal waar Jol
En gelukkig maar..moest het van ons afhangen?
Ik kan er soms alleen maar een potje van maken Heb ook spijt dat ik jou persoonlijk hebt fout gedaan ergens..
Vergeef het me..
Juist omdat we 1 in geloof en vertouwen behoren te zijn hier. |
Was bij voorbaat al vergeven Heide. Maar bij deze alsnog zwart op wit.
|
|
| Naar boven |
|
|