ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 542 543 544 545 546 547 548 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:16

BOLERO-RAVEL

http://www.youtube.com/watch?v=3-4J5j74VPw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:16

NISHA834 schreef:
Zeer herkenbaar Chat voor mezelf...Ik hoop dat je ooit weer kunt gaan voor een vrouw...moed houden hoor!

Zie daar de vrouw Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:18

Weer twee keer een rooie balk achter elkaar zo net. Krijg ook telkens of ik via de beveiligde verbinding in wil schakelen. ?????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:19

MARIO216 schreef:
Weer twee keer een rooie balk achter elkaar zo net. Krijg ook telkens of ik via de beveiligde verbinding in wil schakelen. ?????

O jee, moet je ook nog beveiligingsbedrijf in gaan schakelen. CM wordt dure hobby zo Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:22

Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:22

CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.

Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.

De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.

Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.

Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.

Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.

Bedankt voor je eerlijkheid Chat!
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:23

MARISKA601 schreef:

Leuk Maris
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:23

MARISKA601 schreef:

Limbodansen met sterren? Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:24

zo doen we dat dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:24

SUSANNAH475 schreef:
idd. Cross...
Mooi voorbeeld vind ik altijd Adam... God wandelde met Adam... en toch zie ik daarin dan zo die liefde van God he', Hij geeft hem een vrouw...
Ik geloof niet dat de mens geschapen is om alleen te zijn... vind 't alleen maar knap hoor als je dat zou kunnen als bewuste keuze, zonder partner...

We kennen allemaal de woorden uit Genesis. Na elke dag staat er: "En God zag dat het goed was". Dat wordt ook steeds na elke dag herhaald en dat heeft een betekenis. Maar wat was nu het eerste dat niet goed was? Je denkt misschien de eerste ongehoorzaamheid maar nee hoor: En God sprak: "Het is NIET goed dat de mens alleen is."

Thomas, die dit bijzonder vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:29

THOMAS968 schreef:
We kennen allemaal de woorden uit Genesis. Na elke dag staat er: "En God zag dat het goed was". Dat wordt ook steeds na elke dag herhaald en dat heeft een betekenis. Maar wat was nu het eerste dat niet goed was? Je denkt misschien de eerste ongehoorzaamheid maar nee hoor: En God sprak: "Het is NIET goed dat de mens alleen is."

Thomas, die dit bijzonder vindt.

Da's inderdaad een bijzonder mooie!
God heeft de mens duidelijk als sociaal, relationeel wezen neergezet...
...ongeacht of dit nu in een man/vrouw-relatie is of anderszins.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:30

Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.

Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.

Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:30

Heb je Rellok wel om toestemming gevraagd om zijn foto te plaatsen hier Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:34

Iedereen een knuf van Doeshi

en van mij natuurlijk ook Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAATJES468

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:34

MARISKA601 schreef:
Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.

Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.

Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond.

Wat zal dat een VERLICHT typje zijn Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:37

HENK710 schreef:
Heb je Rellok wel om toestemming gevraagd om zijn foto te plaatsen hier Clown smiley

eh nee...

plaatje kwam van een andere voetbal elftal...

dus geen toestemming gevraagd. Knipoog smiley

http://www.dovo7.nl/index.php?menu=2&page=1

een eind naar beneden scrollen....

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 3 mei 2010, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:52

DIKKIE717 schreef:
weledele heer; chatuliem

als jij adviseur op mijn bedrijf was, dan kunnen we morgen al op vakantie, dan gaan we samen naar de filistijnen. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:57

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat dat de weg is. De overheid moet geen belastingen heffen om te investeren. Geef bedrijven zelf meer de ruimte tot innovatie. Meer belastingen remt juist de initiatieven af. En voordat de regering tot enig initiatief komt, zijn we jaren verder. En ondertussen wordt ons milieu verpest door windmolens......

Windmolens zijn prima energie-opwekkers. Wat mij betreft staan er nog lang niet genoeg in ons land. Wel zou men misschien kleine windmolens kunnen vervangen door grotere. Windmolens verpesten het milieu totaal niet, zolang men maar rekening houdt met de vogels.
Liever windmolens dan kernenergie!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:03

het maken van windmolens nou niet bepaald milieuvriendelijk is?

in zonnepanelen zit ook spul in verwerkt wat niet milieu vriendelijk is?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:05

MARIO216 schreef:
Op een jazzie way naar een jazzie stad:

http://www.youtube.com/watch?v=mZuOgEptHcU Lachende smiley

Zonder geluid is-ti toch beter! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:06

En nu naar bed! Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:08

IMRE695 schreef:
En nu naar bed! Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

trusten

Slapende smiley lekker

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 3 mei 2010, 23:25
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:10

IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Zo zwart/wit als je het nu stelt kan ik niet echt kiezen. voor wat betreft het korte visie gedeelte pas ik wel bij de "rekkelijken", maar in de uitvoering pas ik niet zo bij de "rekkelijken", vooral in het laatste stuk; aan het eind is er tòch vergeving. Alsof het vanzelfsprekend is, wat je met je leven ook doet. Daarbij zijn de "rekkelijken" zich ook net zo goed van bewust dat ze het uit de vader hand moeten ontvangen. Zie Luc 18,9-14.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:19

ARJAN007 schreef:
Windmolens zijn prima energie-opwekkers. Wat mij betreft staan er nog lang niet genoeg in ons land. Wel zou men misschien kleine windmolens kunnen vervangen door grotere. Windmolens verpesten het milieu totaal niet, zolang men maar rekening houdt met de vogels.
Liever windmolens dan kernenergie!!!

Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vind het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat - waar je ooit op kerkenpad was - vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

Thomas, die zich soms met Don Quichotte verwant voelt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 mei 2010, 08:14
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:20

IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

ik pas niet in een hokje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:29

ik ook Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
en

Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:29

THOMAS968 schreef:
Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vindt het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

Thomas, die zich soms met Don Quichotte verwant voelt.

Ik zeg ook niet dat men OVERAL die molens neer moet zetten. Natuurlijk zijn er plekken die men met rust moet laten.
Vanuit mijn woning kijk ik ook uit op een paar windmolens. Het stoort mij niet zo, omdat het er maar een paar zijn. Zolang men weigert om zwaar in te zetten op energiebesparing zal het energieslurpgedrag steeds grotere vormen aannemen. Dat netbeheerder Tennet momenteel extra hoogspanningskabels aanlegt is een verkeerd signaal.....

O ja... ik vind de windmolens in de Flevopolders helemaal geen horizonvervuiling. Wat ben ik blij dat mensen de moed en het geld opbrengen om zélf elektriciteit op te wekken en niet tevreden zijn met het energie-infuus uit andere landen..... Het is ónze elektriciteit en andere landen kunnen ons daarmee lekker NIET manipuleren!
Zodra de economie aantrekt, stijgen de energieprijzen flink. Dan ben je maar wat blij dat mensen de moed hebben opgebracht om te investeren in schone, eigen energie.....

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 3 mei 2010, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:41

CHATULIEM619 schreef:
In mijn gesprekken met refo's valt mij gewoon op, dat veel mensen moeite hebben met het begrip wedergeboorte. Ze weten eigenlijk niet eens of ze echt behouden zijn. Ze hebben weliswaar belijdenis gedaan, maar ze hebben het gevoel dat er iets mist. Met de geloofsdoop wordt deze twijfel weggenomen. Wat is een sterker getuigenis, dan iemand te zien afdalen in een watergraf en op te staan in een nieuw leven? De geloofszekerheid die die stap met zich meebrengt zorgt ervoor dat mensen hun geloof concreter kunnen beleven dan met de belijdenis.

De boodschap van de geloofsdoop is dezelfde als die van Jezus: bekeert u en laat u dopen. Het is opvallend dat gemeentes die die boodschap ter hand nemen, de gemeentes zijn die groeien. Mensen komen tot geloof en laten zich dopen.

Chatuliem, die mensen die daarmee worstelen kom je ook tegen onder mensen met een geloofsdoop. Of je nou een geloofsdoop doet of belijdenis, geen van die 2 tekenen zorgen voor een concreter geloof, dat doe je nog altijd zelf in je relatie met God. Met enkel een rijbewijs ben je ook nog geen Formule 1 coureur.
Daarbij vind ik voor mijzelf het gegeven dat ik met Jezus gekruisigd, gestorven en opgestaan ben concreter dan het watergraf.

Laatst aangepast door
HARALD285
op maandag 3 mei 2010, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:47

HENK710 schreef:
Hoor ik hier een bekentenis? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ik zou wel graag de term 'junk' willen vervangen door druggebruiker/verslaafde. De term 'junk' is niet bepaald een respectvolle benaming van deze mensen. Mensen zijn geen afval!

laten we het dan gewoon anti supporters noemen

ze supporten de club niet, ze brengen het voetbal naar de afgrond
Naar boven

Auteur Bericht
LOUWRENS662

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:48

HARALD285 schreef:
1200 mensen zijn er veel, 3000 zijn er nog meer, maar ze hadden in die tijd in Jeruzalem geen zwembad oid, daarbij was het grootste gedeelte van het water in Jeruzalem in de eerste plaats voor consumptie, daarna voor reiniging en andere zaken. Om in die omstandigheden en zonder goede mogelijkheden om onder te dompelen “even” 3000 mensen onder te dompelen om ze te dopen is wel erg vergezocht.
Dat is historisch gezien niet juist. In de eerste verzen van Johannes 5 staat het volgende:
1 Na dezen was een feest der Joden, en Jezus ging op naar Jeruzalem.

2 En er is te Jeruzalem aan de Schaaps poort, een badwater, hetwelk in het Hebreeuws toegenaamd wordt Bethesda, hebbende vijf zalen.

3 In dezelve lag een grote menigte van kranken, blinden, kreupelen, verdorden, wachtende op de roering des waters.

4 Want een engel daalde neder op zekeren tijd in dat badwater, en beroerde het water; die dan eerst daarin kwam, na de beroering van het water, die werd gezond, van wat ziekte hij ook bevangen was.

5 En aldaar was een zeker mens, die acht en dertig jaren krank gelegen had.

6 Jezus, ziende dezen liggen, en wetende, dat hij nu langen tijd gelegen had, zeide tot hem: Wilt gij gezond worden?

7 De kranke antwoordde Hem: Heere, ik heb geen mens, om mij te werpen in het badwater, wanneer het water beroerd wordt; en terwijl ik kom, zo daalt een ander voor mij neder.

8 Jezus zeide tot hem: Sta op, neem uw beddeken op, en wandel.

9 En terstond werd de mens gezond, en nam zijn beddeken op en wandelde. En het was sabbat op denzelven dag.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 542 543 544 545 546 547 548 ... 6194 Volgende
Pagina 545 van 6194