| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 07:52
|
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd Roelande. Fijne dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 08:44
|
|
|
|
|
http://youtu.be/khgwjXUxC_w
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 08:55
|
|
|
|
|
http://youtu.be/Z5oAyr3QZW0
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 08:56
|
|
|
|
ALS OGEN ZIEN
Als ogen zien handen behoedzaam zijn liefde aanwezig is kan vertrouwen geboren worden.
Aukje Wijma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 09:23
|
|
|
|
Zondag 5 Mei, Psalm 124; Het net is gescheurd.
Door deze psalm gaat bijna hoorbaar een diepe zucht van verlichting en opluchting. Je voelt iets van een verstijvende schrik, zoals je dat kunt hebben als je van een weg oversteekt en achter je ineens gierende remmen hoort. Rakelings schiet een auto aan je voorbij. Ik had wel dood kunnen zijn, denk je. En ja, dat is zo. Je had wel dood kunnen zijn. Zo’n soort schrik je voel je in deze psalm. Het net is gescheurd en wij zijn ontkomen. Geprezen zij de Heer die met ons was! Waar de mensen precies aan denken, wordt niet gezegd. De bevrijding uit Egypte? De terugkeer uit de ballingschap van Egypte? De terugkeer uit de ballingschap van Babel? Kennelijk mag je aan alles denken. Wij denken aan de bevrijding op 5 mei 1945. Die betekent voor ons: de strik brak los en wij zijn ontkomen. Wij danken God die ons bevrijdde. Maar wij bidden God ook. Het lied eindigt opvallend ineens met een gebed. ‘Onze hulp is in de naam van de Heer die hemel en aarde gemaakt heeft.’ Want wat doen we met ervaringen van redding en bevrijding? Hoe zetten we die om in een leven volgens Gods wil? Vrijheid luistert nauw. Vrijheid leeft niet makkelijk. Kijk uit voor nieuwe vogelaars met hun netten! Onze hulp is de naam van die God, de Here, die hemel en aarde gemaakt heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 13:21
|
|
|
|
Helemaal niks....heerlijk! De heren kijken voetbal dus daar heb ik geen last van,de badkamer had ik voor mezelf en straks ga ik er lekker op uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 13:25
|
|
|
|
|
5 Mei...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 13:39
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Helemaal niks....heerlijk! De heren kijken voetbal dus daar heb ik geen last van,de badkamer had ik voor mezelf en straks ga ik er lekker op uit  |
Kijk das lekker...geniet ervan..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 13:55
|
|
|
|
Oh nee he..niet weer:))....
Hier proberen we te gaan spreken ..wie wilt.. over leeftijden..en wanneer je ''liever kiest'' voor een jonger persoon.of juist een wat ouder iemand?... Of uiteraard voor.. lekker.. je eigen leeftijd..of heeldichtindebuurt van je eigen leeftijd........
Zelf focus ik mij niet zozeer op hoe oud iemand is. Als je allebei van spruitjes houdt.. ben je al een heel eind..
Nee,even geen grappen erover op dit moment, Ben best benieuwd ,hoe dit leeft hier..
Er is een topic geweest over dit onderwerp in het verleden, Maar..wou graag even een nieuwe start maken.
(hopelijk valt dit ook in goede aarde,het is tenslotte zondag)
Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 5 mei 2013, 14:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 14:23
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft. |
Ik weet nog van 25 jaar geleden dat abortus al kon...toen werd het als volgt gebracht: de embryo is een klompje cellen....nog helemaal geen mens.
Ja nu weet ik beter, bij natuurkunde lokaal stond een potje met een embryo van drie weken dacht ik, heel klein, maar je zag al alles, handjes, voetjes, gezichtje, geslacht, was een jongetje, ja ik keek daar vaak gefascineerd naar, van hoe oud zou die nu zijn als die door kon leven etc.
Ja verschrikkelijk, maar ja er zijn gelukkig ook veel organisaties hier die die meisjes en vrouwen bijpraten zeg maar om het niet te doen, en hun ook helpen. VBOK bijvoorbeeld.
Ja en Rutte, ja hoe weet je nu of hij christelijk is, ja Samson ken ik al helemaal niet, maar ja lijkt me wel een christelijke naam....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:03
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Oh nee he..niet weer:))....
Hier proberen we te gaan spreken ..wie wilt.. over leeftijden..en wanneer je ''liever kiest'' voor een jonger persoon.of juist een wat ouder iemand?... Of uiteraard voor.. lekker.. je eigen leeftijd..of heeldichtindebuurt van je eigen leeftijd........
Zelf focus ik mij niet zozeer op hoe oud iemand is. Als je allebei van spruitjes houdt.. ben je al een heel eind..
Nee,even geen grappen erover op dit moment, Ben best benieuwd ,hoe dit leeft hier..
Er is een topic geweest over dit onderwerp in het verleden, Maar..wou graag even een nieuwe start maken.
Heide |
Nou, wat ik al een paar keer tegenkwam op datingsites, was dat oudere mannen zelfs boven de 60 een meisjesachtige vrouw wouden.....
Dan moet ik meteen denken aan het tv programma 'hotter than my daughter'....met Gordon. Hartstikke leuk, komisch en ook leerzaam, en zeker voor betrokkenen, programma, nou mag ik Gordon ook erg graag hoor.
Maar ja, dát ga je dan dus krijgen, oa.... 
Ik ben sowieso al heel bang en allergisch voor het woord 'relatie'.
Bij mij gewoon vrienden, en ja, zoals met alle vrienden ja, je weet nooit. Maar als er al vanuit moet worden gegaan dat het eventueel iets zou moeten kunnen worden, ja, dan kan ík mezelf al meteen bij voorbaat al niet meer zijn.
Zo was ik een keer jaren jaar of vier bevriend, met iemand en dat werd iets, nou ja, tis zijn eigen schuld dat het nu uit is, ik zie 'm nog, ja zat wel ff een tijdje tussen natuurlijk, en nu is het gewoon weer vrienden, net als eerst, alsof er niets was.
Maar als ik een date zou hebben, met als doel kijken of 'het 'iets is voor een relatie, ja dan bén ik al zó zenuwachtig, net alsof ik voor een examen ofzo op moet komen waar alles vanaf hangt. Of, net alsof ik net, met veel moeite VWO kan halen en men verwacht van mij dat ik medicijnen ga studeren, de zwaarste studie, zoiets...
Nee, alvorens 'het' een relatie wordt moet er mi tijd overheen gaan. Je moet elkaar toch eerst leren kennen, je op een bepaalde hoogte veilig moeten kunnen voelen? Naar mekaar toe moeten kunnen groeien, en blijft het vrienden, fijn, wordt het iets, ja, meegenomen dan. Of heel fijn dan.
Ja, ik ken mensen die kennen mekaar al een dag, trekt de een bij de ander in, meteen, en na 2 maanden is het helemaal over en uit.
Leeftijd, ja, rond de mijnes, zo tussen 40-50.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 mei 2013, 15:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:25
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Oh nee he..niet weer:))....
Heide |
Fijn dat je het onderwerp opnieuw opstart, Heide. Ik vind het een interessant onderwerp. Vooral omdat er soms heel verschillende meningen over zijn. Leerzaam dus.
Zoals ik in de vorige topic al zei: levensfase vind ik belangrijker dan leeftijd. Ik denk dat ik zelf bijvoorbeeld nog helemaal niet in de seniore-fase beland ben. Ik ben ook heel benieuwd hoe anderen dat beleven. Of er veel mensen zijn die zich in een oudere- of jongere levensfase bevinden dan hun leeftijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:56
|
|
|
|
In ieder geval bedankt voor de reacties Misschien volgen er meerdere..
T'lijkt mij niet dat de anderen er al uit zijn.....;) Niets vraagt om verplichting. Maar wel leuk en leerzaam als er zullen volgen.
Ik probeer later op de dag nog een reactie te delen..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 5 mei 2013, 16:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 16:39
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | | 5 Mei... |
Blij van de bevrijdenis gedachte Heide bedoel je dat?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zondag 5 mei 2013, 16:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 17:49
|
|
|
|
Ja leuk, doe je goed Heide!
Best veel over nagedacht, de levens fase en de klik goed is, dan is de leeftijd een bijzaak. Ik denk dat gewoon het idee is, de leeftijds getallen. Eerst dacht ik ook wel anders over, toch best veel over nagedacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 17:56
|
|
|
|
serieus, zon tien jaar jonger of ouder ongeveer, maar inderdaad andere dingen zijn de kern.
Maar eh daten als vrouw op je 47ste Wat verwachten mannen, dat je er nog perfect uitziet, dus niet, en ook geen zin om er als een barbie pop bij te lopen, of me haar te moeten verven, omdat als ik ouder word, die man me dan minder mooi vind. zegt wat over het houden van die man, niet mijn manier van houden van, als hij niet meer van me houd als ik er niet te gek uit zie.
en ja gaat over uiterlijk, maar leeftijd en uiterlijk hebben met elkaar te maken. en natuurlijk moet e r ook aantrekkingskaracht zijn, en dan denk ik wel es, over een paar jaar eh, is het nog minder met me uiterlijk.... oke dan ben ik een mooie oudere vrouw met wit haar als een engel want af en toe krijg ik ineens zie ik dan spierwitte haren...vandaag ontdekte ik er weer 1
en soms word ik daar onzeker van denk ik eh, ben ik nog wel datebaar met blub en zo,n 5 witte haren, want word steeds ouder geen fotomodel meer. en ja gaat niet om uiterlijk, maar toch vinden mannen me ook leuk als ik niet heel mooi ben? Zijn er wel mannen die verder kijken dan je uiterlijk? me hele leven kom ik mannen tegen die zeggen je ziet er zo leuk uit, maar wat als ik e rniet meer leuk uitzie? eh zien me dan niet meer? eerlijk gezegd hoef ik zo,n man dan ook niet en laat ze na hun eigen kijken, hun krijgen ook blub en hebben geen 8 kinderen gebaard.
enfin sereiuze gedachten van vrouw die bijna de 50 nadert Die wel es denkt als ik voor de spiegel sta ha ha en ben blij met me uiterlijk, maar voor een man, voor te date ja voor een 20 jaar ouwere misschien, maar daar heb ik geen zin in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:02
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Blij van de bevrijdenis gedachte Heide bedoel je dat? |
Ja,..velen gaven hun leven voor ons..laat dit even op je in werken.. Zo wij nu echte vrijheid ervaren kunnen.
Nee niet blij,dat er oorlog was.dat niet..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 5 mei 2013, 18:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:16
|
|
|
|
Ja, net wat je zegt Petra...
Ik zag laatst, op me statpagina msn, waar ook me mail zit, een reportage van bekende mensen die er goed uitzien in bikini...ja, komen er allemaal best mooie foto's voorbij, waarvan ik van de meeste wel dacht, ja, hehe, op die leeftijd zag ík er nog veel beter uit in bikini....
Kijk, dat bedoel ik, ik dacht weleens toen ik 20 was, en iemand anders was 40, van jeetje, das 2x zo oud als ik ben....
Ja, en nu ben ik zelf 40 plus, ja, hehe, logisch dat je er niet meer zo uitziet als de helft jonger van je leven.....
Maar ja, dat wordt ons door de strot geduwd, jong en dus mooi, dan ben je wat...de leugen, want over 10/20 jaar zijn hun ook 40+, en door bepaalde mannen bedacht...
Graag of niet, en dan ook heel graag, anders date ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:34
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Haha..
Er vindt sorry..een kleine wijziging plaats.
Het wordt waarschijnlijk toch een tandem tocht die ik op prikbord wil gaan plaatsen:) De rede is; dat er voldoende rekening wordt gehouden met elkaar kwijt te kunnen raken. |
Nee, ff serieus, ja ik keek nooit op dat prikbord, wist niet eens wat dat was.
Het lijkt mij wel leuk, om met een paar mensen zo minimaal 4, lekker einden te fietsen, in de mooie natuur, zeker met het oog op de aankomende lente en zomer en nazomer en herfst.
En dan cameraatjes mee, hebben we meteen wat profielfoto's en dan gezellig babbelen, serieus praten kan ook, en dan in de mooie natuur.
Rugzakkie mee, met gezonde dingen en lekker, en drinken.
Ik wil daar wel voor in de trein heel vroeg hoor.

S. Gaat alvast naar een mooi fietsje kijken, je weet maar nooit, en anders, hier kan je ook fietsen ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 mei 2013, 18:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:38
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Zon, tijd, vrije tijd en even geen werk maar uitpuffen. Gisteren door een feestende en zonnige stad zwerven samen met  |
Ja, nou ben ik wel benieuwd, ga ik de hele tijd zitten denken, zou die het zijn, of die...
Maar wel erg leuk voor jou en je !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:39
|
|
|
|
Mooooooooooiiiii!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:41
|
|
|
|
Mijn moeder heeft dingen opgeschreven, over wat er gebeurde in de oorlog. Als gezin, onderduiker en joden laten onderduiken. Ook andere gevaar voor hun eigen leven heeft ze dingen gedaan. Ze heeft het opgeschreven, nu leeft ze niet meer, nu is het nog meer waardevoller geworden.......de verhalen die elk jaar weer naar boven kwam bij haar.......! Ja hetis goed om stil te staan, wij zijn vrij......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:49
|
|
|
|
Hoop wel dat er ook een man mee leest,
Krijgt het Spaans benauwd hier...:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:51
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Vanmiddag in Naaldwijk geweest Iemand deed even een klusje op het dak van mijn auto...
Ik reed blij weg;)
Alleen de rij auto's achter mij, Hielden wel verdacht veel afstand?
Tja..soms gaat praktisch doen automatisch voorop?:)) |
Soms ben ik wat naíef... maar zat die persoon dan nog steeds op je dak?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 5 mei 2013, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, nou ben ik wel benieuwd, ga ik de hele tijd zitten denken, zou die het zijn, of die...
Maar wel erg leuk voor jou en je ! |
Stop maar met denken Het is zowaar niemand van CM maar via een hele andere verrassende weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Soms ben ik wat naíef... maar zat die persoon dan nog steeds op je dak?  |
Naief zijn;is een zegen.. Nee die jongen had mn dak dragers wat om gebouwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Stop maar met denken Het is zowaar niemand van CM maar via een hele andere verrassende weg. |
Wat heerlijk voor jou!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:04
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Hoop wel dat er ook een man mee leest,
Krijgt het Spaans benauwd hier...:) |
sereius, jij bent een man, vertel leeftijd en uiterlijk en hoe denkt een man zelf over zijn uiterlijk op een bepaalde leeftijd als mogelijk date geval??? Staan jullie dan ook voor de spiegel en denken eh.... oke met die trui heb ik minder blub en etc.... en wat verwacht een vrouw? dat ik er nog uitzie als 20
En sorry zal het aan mannen verder overlaten... interessant....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:17
|
|
|
|
Van m'n tuin. De vele bloemen, de druivenranken die uitlopen, de bessenstruiken die al strosjes bloemen hebben, het sierappelboompje (enkele jaren geleden spontaan gaan groeien waarschijnlijk door m'n gevleugelde vrienden "geplant") die helemaal vol roze bloesem zit, etc, etc. Blij en dankbaar!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:25
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Van m'n tuin. De vele bloemen, de druivenranken die uitlopen, de bessenstruiken die al strosjes bloemen hebben, het sierappelboompje (enkele jaren geleden spontaan gaan groeien waarschijnlijk door m'n gevleugelde vrienden "geplant") die helemaal vol roze bloesem zit, etc, etc. Blij en dankbaar!!!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |