| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 01:19
|
|
|
|
Hallo :)
Ik wil wel mee :)
Kan, of wil, iemand mij halen vanaf het dichtstbijzijnde station, en er ook weer heenbrengen :) ?
Dit ivm dat ik het niet verstandig vind in me 1tje een stuk te moeten lopen in een vrij rustig gebied...
Heen en weer met de trein maakt me niet.
Kijk maar :)
Of wil iemand met mij samen met de trein gaan?
Of lig ik toevallig op de route van iemand met auto, dat diegene me ergens op wil pikken? Bij een station oid?
Alvast bedankt !
Ps: Of is er daar een bushalte, dat ik de bus kan pakken vanaf een treinstation? :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 01:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:28
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Ik wil ook een keertje iets gaan voornemen ,k'ben tenslotte al 46
Maar wat?
ik ga er even heel goed over nadenken
Ben blij voor je Shanita en Mamaloe,dat jullie er voor gaan kunnen. |
Niet te lang nadenken voordat je weet ben je 50..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:29
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ja het begin is vaak ff moeilijk dat ervaar ik zelf altijd als ik ff gestopt ben met sporten en ik pak het ddaarna weer op, dan vind ik het even moeilijk om die lijn vast te houden, maar je voldoening daarna is groot! Dat je doorgezet hebt, het kost even energie, maar je krijgt er dubbel energie voor terug, en daar doen we het toch voor?
Enne oja, ik heb ook ergens gelezen dat als je sport dan komt er een stofje vrij, endorfine heet dat stofje geloof ik, dat is een gelukshormoon ofzoiets, kijk, en daar wil ik voor gaan  |
Vandaar......................ik ga door
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:31
|
|
|
|
Het voelt heerlijk en ik straal het ook uit, gewoon doen wat jij wilt gaan doen.
Je kan het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:33
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Het zijn gewoon de lente(of zomer) kriebeltjes joh.... Kijk en beluister de vogelwereld.... De zon gaat weer schijnen...dat is het Thomas!!! |
oef.................
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op dinsdag 7 mei 2013, 08:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:36
|
|
|
|
Drukke programma vandaag, wel een leuke dag vandaag. dus ................ 
hopelijk komen de foto's vandaag binnen voor vanavond, foto wedstrijd
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op dinsdag 7 mei 2013, 08:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 08:40
|
|
|
|
Het woordje ``nog`` in de titel doet vermoeden (zij het met een glimlach) dat ik me jonger moet voelen dan ik ben. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat zou moeten, ik voel me niet jonger dan ik ben, ik ben gewoon 52 en voel ook niet de behoefte om er jonger uit te zien. Of het zou moeten zijn omdat ik wat rimpels heb, mijn grijze haren verf, zonder leesbril niet meer kan lezen, putjes in mijn bovenbenen, love-handles (zwembandjes zo u wilt), hangende oogleden etc. etc. heb. Daarnaast snurk ik, vergeet ik weleens wat, val na een dag hard werken weleens op de bank tijdens het journaal in slaap en heb zo nog wel het e.e.a. wat te ontdekken valt. Maar ook daar valt mee te leven, ik zit misschien niet meer strak in m`n vel, maar ik zit wel lekker in m`n vel. Ach, en die mannen van mijn leeftijd die denken dat dat ze nog helemaal strak in hun vel zitten en er nog jonger uit zien dan ze zijn, moeten dat vooral blijven denken als zij zich daar goed bij voelen…..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:31
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Mooi zo Heide Goed te horen
 |
ja, want wij zijn oma,s he roeland e, jonge oma,s
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:31
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Het woordje ``nog`` in de titel doet vermoeden (zij het met een glimlach) dat ik me jonger moet voelen dan ik ben. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat zou moeten, ik voel me niet jonger dan ik ben, ik ben gewoon 52 en voel ook niet de behoefte om er jonger uit te zien. Of het zou moeten zijn omdat ik wat rimpels heb, mijn grijze haren verf, zonder leesbril niet meer kan lezen, putjes in mijn bovenbenen, love-handles (zwembandjes zo u wilt), hangende oogleden etc. etc. heb. Daarnaast snurk ik, vergeet ik weleens wat, val na een dag hard werken weleens op de bank tijdens het journaal in slaap en heb zo nog wel het e.e.a. wat te ontdekken valt. Maar ook daar valt mee te leven, ik zit misschien niet meer strak in m`n vel, maar ik zit wel lekker in m`n vel. Ach, en die mannen van mijn leeftijd die denken dat dat ze nog helemaal strak in hun vel zitten en er nog jonger uit zien dan ze zijn, moeten dat vooral blijven denken als zij zich daar goed bij voelen…..  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:33
|
|
|
|
CM lid;
Ik zag iemand..en..die is LEEUUUKKKK!!!!!
Ik ging zowat door het scherm met me neus.
Fijne dag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:36
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |  |
ik heb hier zo,n beeld voor me ogen van een 52 jarige man met zo,n strak zwembroekje die heel sexie.... eh. ha ha ha ( denken ze dan) rondloopt bij het strand. En prima als ze daar gelukkig mee zijn, alleen ik denk dan altijd ehh ha ha ha, me ex loopt zo nog op zijn 59ste wat ik niet snap is dat hij nog sjans heeft ook van jonge vrouwen het zullen wel fans zijn, van d e band waar hij voor werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:43
|
|
|
|
Dank Joannie,erg lieardig:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:47
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | CM lid;
Ik zag iemand..en..die is LEEUUUKKKK!!!!!
Ik ging zowat door het scherm met me neus.
Fijne dag.... |
ha ha ha, heide, succes.... hoe oud is ze ( dan kunnen wij effe na zoeken gaan kijken, we zijn helemaal niet nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:51
|
|
|
|
Ondertussen hebben we het er maar druk mee Doet mij en jou niet zoveel de leefijd.,zegmaar 
Nou iig,om nu dit er even over te zeggen.. Elke rimpel,heeft een verhaal..hoorde ik ooit iemand zeggen, Nu ,had hij zelf een strak huidje..met andere woorden..het was een goede luisteraar..of moet ik dit nog anders zien?
Leuk, al zoveel gedachtes,in de form van een reactie neer gezet...
geweldig dit!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 7 mei 2013, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 09:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ha ha, heide, succes.... hoe oud is ze ( dan kunnen wij effe na zoeken gaan kijken, we zijn helemaal niet nieuwsgierig  |
Beetje gangmakertje spelen op zn tijd Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:09
|
|
|
|
Kerken en alles daarom heen......................
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 7 mei 2013, 21:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nee ik kerk niet bij Bottenbley,de preken en de sfeer zijn zeker goed maar ik liep tegen enkele dingen aan waar ik mij niet in kon schikken.De toch wel grote kerkelijke bijdrage waar op aangedrongen wordt,het controleren van je privé leven en het dreigen met de duivel en demonen als je je niet schikt in hun zienswijze en te pas en te onpas(in mijn ogen)het Hallelujah geroep past niet bij mij. Ik kerk bij een pkn,eentje die samenwerkt met GKV en baptisten,dat bevalt prima. |
Oh wat jammer weer van zo'n kerk. Had altijd een heel goed beeld van deze gemeente in Drachten, Maar dit klinkt minder. De volmaakte kerk bestaat natuurlijk niet maar de baas spelen over de mensen en hun portemonnee vind ik echt te ver gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja. Ervaringen kunnen je gedeeltelijk (onbewust?) vormen denk ik.
Alleen goede onthouden, bewust?
Het lijkt dat je, uit ervaring, nu meer kijkt ...naar wat een ander belangrijk vindt en wat niet, zeg je... Ja, balans lijkt mij belangrijk, je kan kijken wat een ander belangrijk vindt, en niet, maar ja, je moet, denk ik, met net zoveel aandacht, minstens, kijken naar wat jijzelf belangrijk vindt, of niet.
Ja, je geeft aan beschadigd te zijn, ja dan kijk je met andere ogen dan iemand die niet beschadigd is, of als je zelf niet beschadigd zou zijn.
Ja, ik denk weleens; 'wie is er niet beschadigd'? Ja, zeker als je bent gescheiden....Ik ga daar hier niet dieper op in.
Ja, veilig voelen is noodzakelijk.
En ja, hoe je heel terecht opmerkt; stap voor stap. En dan kom ik nu bij mijn, wat ik denk heel belangrijk punt; Daarom is vriendschap zo belangrijk. en niet een vriendschap, opdat er daaruit een relatie moet komen. Maar een vriendschap, waaruit eventueel een relatie zou kúnnen komen.
Want, áls daar, uit een vriendschap een relatie ontstaat, ja, dan is er een basis, of fundament. Waar je steeds weer op terug kan vallen, een basis dus inderdaad.
Dan heb je/ik geen angst, want ja, we zijn vrienden, dus, ja, dan is er vertrouwen. blijkt het geen relatie te worden, ja, is er niets aan de hand, dan zat dat er gewoon niet in.
Ja, of je moet na 10 minuten al zoiets hebben van o nee, de verschillen zijn zo groot, ja, daarom staat er ook in de datingtips van dat je de 1ste keer beter kort kan afspreken.
Ja, als je de weg voor een ander sluiten wilt, omdat het triggers naar het verleden geeft(vorig huwelijk), ja, dan kan jij en jij alleen de keuze maken. Wil je niet verder, omdat het teveel wordt, ja, je moet jezelf beschermen. Of, wil je eigenlijk wel verder maar voel je je niet veilig, ja, dan kan je dat bespreekbaar maken. Want ja, feitelijk gaat het om een eventuele vriendschap, en is een relatie(voor mij iig), helemaal nog niet aan de orde.
Ja, en wat je bedoelt met: , in relatie tot voorgaande: , ja, dat is mij niet helemaal duidelijk.
Juist in een vriendschap kan je mi jezelf zijn.
Als ik steeds zou moeten denken van o, dat is een eventuele relatie in de toekomst, ja, dan raak ik in de stress en voel ik me niet veilig meer. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik elke zin, elke beweging, uitdrukking in een goudschaaltje zou moeten leggen.(=heel voorzichtig afwegen) Om maar een goede indruk te geven, en ja, dan kan ik helemaal niet meer mezelf zijn. Want dan ben ik alleen nog maar bezig met hoe kom ik over, ivp, hoe ben ik en gewoon doen hoe ik ben, en me voel.
Dan zou ik steeds denken wat wil degene nu horen, en wat wil degene nu wat ik doe. En dan is alle contact bij voorbaat al verloren.
Nou ja, het is toch nog een beetje lang geworden. Ik heb geprobeerd me punten duidelijk te maken.
En ja, juist omdat je beide zo beschadigt bent, zou je ook, mi, erg veel rekening kunnen houden met elkaar, en elkaars grenzen respecteren en accepteren, ook al begrijp je niet altijd alles, want dat is onmogelijk, denk ik, altijd alles begrijpen van iemand anders. En dat hoeft ook niet, als het basisvertrouwen er maar wel is. |
Shanita..bedankt voor jou uitgebreide reactie hier.. Ga er zeker over nadenken. Het was ook door mij zo geschreven..omdat ik ook anderen om mij heen in die ervaring ziet staan..en ook dus voor mij zelf..als ook voor hun naar antwoorden zoekt.
Nogmaals dank!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 7 mei 2013, 10:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:30
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Oh wat jammer weer van zo'n kerk. Had altijd een heel goed beeld van deze gemeente in Drachten, Maar dit klinkt minder. De volmaakte kerk bestaat natuurlijk niet maar de baas spelen over de mensen en hun portemonnee vind ik echt te ver gaan |
Maar is het wel negatief?Het is niet wat bij mij past maar sommige mensen zoeken juist wel die controle,vandaar dat die kerk ook zo groot is geworden.Ik weet ook niet of het ligt aan die kerk of aan overijverige oudsten.......bij kwetsbare mensen kan het helaas totaal verkeerd uitpakken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:41
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Beetje gangmakertje spelen op zn tijd Petra  | en toch ga ik es bij zoeken kijken na nieuwe leden maar ik zeg niks, want echt als je verliefd word, laat het niet merken op het forum, heb er ervaring mee.... moeilijke is, waar zoek ik bij, welke leeftijd? aangezien leeftijd bij jou geen bezwaar is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:55
|
|
|
|
Achter de ezel
Papierenwerk + Belletjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 10:56
|
|
|
|
tja, beschadigd zijn, we zijn allemaal beschadigt, na een scheiding of verlies van een partner maar dan de gedachte ben ik nog wel geschikt voor een relatie? als ik na me zelf kijk, heb ik soms die gedachten, neem mij, bijna me leven helemaal weer op de rails, maar oh geweldig, gisteren was ik moe, fiets in de avond nog effe na de kerk voor gebed gedoe, want bidden is belangrijk, beetje onzeker door moehied, effe verkeerd ademen en klap bijna me fiets af. dus oké effe in het gras zitten en weer verder, niets aan de hand, maar wel de gedachte, van verdorie, zo ben ik gewoon nog wie weet hoelang? ben ik wel geschikt voor een relatie? En warom klap ik nu weer bijna neer? wekenlang goed gegaan en dan ineens? wat zoekt een man, een gezonde vrouw, leven op orde, geen bagage.... ehhhh, oh en natuurlijk moet je nog perfect eruit zien etc.... oh en dan heb ik twee exxen die met regelmaat op d ekoffie komen, kan daar een man tegen maar je zou zeggen echte liefde.... zoiets als vrienden voor het leven, samen door het leven gaan, ook als je wel es neer klapt.... ofzoiets stoms.
En dan zei iedereen na me scheiding, oh jij hebt zo weer een nieuwe ehh tengerste had ik daar de eerste jaren geen behoefte meer aan, ten tweede ehhh.... merk het...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 11:35
|
|
|
|
Onvoorwaardelijke liefde zet je niet op een briefje, en stopt iets in elkaars handen.
Het kan dan ook alleen in de weg van het te beleven.. dan ook pas -echt-beleefd worden.
maar, is een mens wel in staat dit te kunnen vol brengen?..
God kan het..dat staat bij God vast!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 7 mei 2013, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:17
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Liefde moet groeien... maar het kan zomaar ook samen opgaan; tot over de top verliefd kun je denk ik ook weten dat je van iemand houdt en het de tijd geven, laten uitrijpen. Maar voorwaarden stellen aan degene van wie je houdt... dat klinkt gesloten naar de ander toe: als jij niet voldoet... als jij niet dit of dat hebt/bent... Van te voren ben je op zoek en heb je wel zo je uitfiltering, je gaat ook niet voor niets daten om te zien of iets klikt. Maar echt bij de aanvang van een relatie is het nodig dat je je zelf mag zijn. Vertrouwen is de basis en het weten dat je geaccepteerd bent. En wat je deel B betreft is dat denk ik per situatie verschillend. Heeft iemand een bedrijf, hoe zit het met kinderen enzovoorts. |
Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:36
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | [i]Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?[/i] |
Helemaal mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 13:03
|
|
|
|
onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Zelfs Jezus wat heeft gedaan as tot voordeel van ons, maar we zullen ons oude leven wel moeten afstaan om het nieuwe te kunnen ontvangen.
Zelf heb ik alles gegeven aan mijn vrouw en kinderen, puur omdat ik van hen hield. Mijn verlangen was dat men liefde terug gaf en dat heb ik ook gekregen. Ik wil een ander helpen, maar wil eigen er we waardering voor terug, geen geld of goed.
Ik denk dat liefde zonder voorwaarde geen bestaansrecht heeft. Men mag gerust als voorwaarde stellen dat de liefde beantwoord wordt en zo kans krijgt om te groeien. Als ik zie dat die 4 fantastische knapen van mij, het fijn vinden om een tuut en kroep ( kus en knuffel) te krijgen dan wel te geven, is dat ware rijkdom door voorwaardelijke liefde. Dit kom omdat de liefde bij ns een kwestie is van geven en krijgen ipv geven en nemen.
Het mooiste wat Jezus ons bevolen heeft is de Liefde, hebben we de Liefde niet is alles waardeloos, zelfs al zouden we de gaven van de Geest bezitten.
om de ware liefde te vinden stellen we zo ook onze eisen toch, dus eigenlijk al een beetje bezig om voorwaarden te scheppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 13:28
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien? |
mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:21
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Achter de ezel
Papierenwerk + Belletjes |
Ja, dat dacht ik al, dat jij dat zou doen, schilderen :) Knap hoor!
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|