| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 09:34
|
|
|
|
| MARENTH030 schreef: | Ik begrijp je punt Petra. Maar ik zie het iets breder. Niet alleen het milieu van afkomst is een factor. Het ontbreekt mensen ook vaak aan financiële middelen, aan cultuurdeelname denk aan musea bezoek, en andere activiteiten. Daardoor kunnen mensen zich eenzaam voelen. De midden en hogere lagen van de bevolking hebben op allerlei gebied veel meer macht en invloed dan de lagere sociale klasse. Er is nog steeds sprake van een structurele achterstelling van vrouwen en mannen. Kijk naar discriminatie is volgens de grondwet verboden, maar er bestaan in de praktijk nog vele vormen van discriminatie naar klasse afkomst, culturele afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, huidskleur en leeftijd.
Gr Marenth |
Klasse? Afkomst? In Nederland? Ik merk daar helemaal niets van...
Toen ik kind was kon iedereen studeren, rijk, arm maakte niets uit.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 mei 2013, 10:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 09:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat is heftig, ja ik word er stil van...
Ja, ik zag laatst bij een EO programma, een reportage over een man die was naar Libanon gegaan, en zag daar vreselijke dingen, mocht niets doen, want ja, Vredesmissie, en ja, die had daar lang last van.
Sterkte met je weg! |
heb ik ook gezien, volg het hebben iedere week een ander verhaal.Vorige week was het iemand die in bosniee of was het nou kosovo was geweest. En nog kon hij niet echt praten, en begreep het wel, vraag aan hem, heb je mensen gezien die dood waren.... geen antwoord. ken zelf ook iemand die daar is geweest, terug in de maatschappij en wel.... en er niet over praten. Die mocht wel vechten. meer zeg ik er niet over, zoals bijna niemand die daar is geweest effe er iets over zegt...met de dingen probeert te leven, een plek te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 09:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | 2007 om twaalf uur, dat is een mooi aantal, een paar weken geleden was het 1706. Morgenochtend kan het weer wat lager worden door de opzeggingen maar we mogen hier heel tevreden mee zijn.
Thomas |
Wat gaat dat snel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 09:40
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Lieve mensen ik ga een poosje tussenuit. andere dingen doen
in de wereld van echte leven tijd anders gaan indelen................. wie weet van de herfst weer ......misschien
wees lief voor elkaar Geloof hoop en liefde Gods liefde is centraal voor eeuwig
liefs Joannie |
jammer. vraag me af of het door het gedoe van gisteren komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 10:31
|
|
|
|
Dus..die vrouw van dat kleed belde dus weer.
Zegt ze: heeft u dieren in huis gehad?
Ik: Ja olifanten..maar ik deed ze elke dag in bad hoor?! Ja,via marktplaats een kleed..en dan ook nog de grootste wensen?
Vrouw: Ja,dat komt zo...ik kan niet tegen dieren in huis...
Ik: nou alle respect er voor mevrouw!
Vrouw lachend: Ja,ik ben wel lid van wereld natuur fons hoor?! en,ook weer een heel verhaal..waarom ze daar dan wel lid was.
Tkleed is dus NOG niet verkocht.
fijne dag!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op vrijdag 10 mei 2013, 11:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 10:50
|
|
|
|
olifanten ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 10:55
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Denk je echt dat Heide witte sokken heeft Arme buurvrouw..  |
misschien moeten we heel lief aan heide vragen of hij foto van zijn waslijn wil maken op zijn balkon, zijn een hoop vragen van ons weer beantwoord over dat onderdeel van zijn huishouden....en sokken enzo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 11:48
|
|
|
|
227 vrouwen met foto tussen 27 en 34 jaar.... hm..misschien moet ik dan toch even weer eens beter gaan zoeken. 1995 leden nu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 12:05
|
|
|
|
God aanschouwt alle dingen..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op vrijdag 10 mei 2013, 15:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 12:12
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | ALS OGEN ZIEN
Als ogen zien handen behoedzaam zijn liefde aanwezig is kan vertrouwen geboren worden.
Aukje Wijma |
Reactie verwijderd. Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 10 mei 2013, 12:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETER535
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 16:11
|
|
|
|
Ik hou er niet van om elke keer op een profiel te moeten klikken om te kijken wie er op mijn profiel zijn geweest. Of als je in het forum zit, en snel even wat van iemand wil weten.
Daarom heb ik een extensie geschreven voor Google Chrome. Deze extensie laat als je over een profielnaam gaat een preview zien van het account. Ook jij kan deze extensie gebruiken, door hem als volgt te installeren:
1. Download het zip-bestand vanaf mijn website: http://peterelzinga.eu/ECM.zip 2. Ga in Chrome va het menu naar Instellingen -> Extensies 3. Pak het zip-bestand uit, en sleep deze naar de Extensies-pagina van Chrome.
Vanaf nu moet de extensie werken. Heb je suggesties of vragen, stel die hieronder!
- Screenshot verwijderd Dit is een openbaar forum Redactie CM -
P.S. Bij het previewen van een account kom je, net als normaal, op de lijst met "laatste bezoekers" van die persoon
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 12 mei 2013, 18:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 17:12
|
|
|
|
Het moment was eigenlijk niet mooi... Een telefoontje....en was ik weer erg verdrietig.... (ik noem het vaak...soms genoten...en zo weer toegesloten)
Als een verhoring...kwam het andere telefoontje...
""Mam...kom maar naar mij""
Wat lief...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 17:58
|
|
|
|
Ja, leuk dat je dat kan. Alleen ja, google web browser liep in het verleden weleens vast bij iemand die ik ken dus ik heb nu safari van Apple....die loopt als een trein, en ja soms terugklikken ach...
Lijkt me trouwens wel leuk als je er zoveel van afweet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:01
|
|
|
|

Ja, ik vind dit schattig..!
S. Koningsgezind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:04
|
|
|
|
Ja het was hier vandaag weer wat frisjes vanmorgen.
Ja, 14 graden wordt het, en bewolkt.
Ja, ik vind en voel me altijd wel vrolijker als de zon schijnt, ja, dat hebben veel mensen
Maar ja, tis ook wel lekker hoor 14 graden. Ja, wij hadden het zolang te koud hier dat ik ook wel met 14 graden blij ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:06
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | 227 vrouwen met foto tussen 27 en 34 jaar.... hm..misschien moet ik dan toch even weer eens beter gaan zoeken. 1995 leden nu. |
Raar dat in een dagje het zoveel verschil maakt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:08
|
|
|
|
Zometeen even boodschapjes doen, ja tis lekker rustig na zessen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:15
|
|
|
|

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft vrijdag duizenden ultra-orthodoxe joden tegengehouden die vrouwen in gebedssjaals wilden beletten bij de Klaagmuur in Jeruzalem te bidden. De ultra-orthodoxen wierpen stoelen en water naar de vrouwen en bekogelden hun bussen met stenen. Twee agenten raakten gewond. De politie hield vijf ultra-orthodoxe joden aan.
De houding van de politie is veranderd sinds een rechtbank vorige maand bepaalde dat de groep Vrouwen van de Muur de wet niet schendt. De groep daagt het monopolie op rituelen bij de Klaagmuur uit dat ultra-orthodoxe gelovigen voor zichzelf opeisen. Eerder hield de politie de vrouwen aan.
Een uur geleden. Door ANP Van ANP.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 mei 2013, 18:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:26
|
|
|
|
Ja heel mooi Heb het even gecopieerd. Lekker kort en bondig en veelzeggend Daar houd ik wel van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:55
|
|
|
|
Brothers are so special Well you are, this is so; But why is it so hard to say And difficult to show? I often want to tell you How much you mean to me But then I feel so akward I have to let it be. In growing up as children We learn to play our parts And then we find it harder To say what's in our hearts. I think perhaps I'll give you This little verse instead, To tell you just a few things Running through my head. Please don't feel embarrassed, The words you read are true; They're not said very often But brother - I love you.
Lynn New
Laatst aangepast door
|
JANE866
|
op zaterdag 11 mei 2013, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETER535
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Lijkt me trouwens wel leuk als je er zoveel van afweet  |
Haha het kan ook heeeel vermoeiend zijn, omdat je weet dat iets op een betere manier kan, maar dat je er niets aan kan doen ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:27
|
|
|
|
Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:44
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten..... |
Tjonge, interessant!
In de Statenvertaling vind ik:
Genesis 2:7: "En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel."(SV)
In NBG51: 7 "toen formeerde de HERE God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen."
Wezen van de mens, innerlijk, adem ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 
JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft vrijdag duizenden ultra-orthodoxe joden tegengehouden die vrouwen in gebedssjaals wilden beletten bij de Klaagmuur in Jeruzalem te bidden. De ultra-orthodoxen wierpen stoelen en water naar de vrouwen en bekogelden hun bussen met stenen. Twee agenten raakten gewond. De politie hield vijf ultra-orthodoxe joden aan.
De houding van de politie is veranderd sinds een rechtbank vorige maand bepaalde dat de groep Vrouwen van de Muur de wet niet schendt. De groep daagt het monopolie op rituelen bij de Klaagmuur uit dat ultra-orthodoxe gelovigen voor zichzelf opeisen. Eerder hield de politie de vrouwen aan.
Een uur geleden. Door ANP Van ANP. |
Wow, wat heftig, wat een vrouwenhaat ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:11
|
|
|
|
Ik persoonlijk denk dat we inderdaad een ziel hebben. Dat is dan het gedeelte van de mens (geest, ziel en lichaam) waarin we (bijvoorbeeld) dingen ervaren en voelen en bewust zijn.
Dit is niet het wezen van de mens, of je zou het kunnen zien als een deel van zijn wezen (geest, ziel, lichaam). Maar het wezen van de mens is m.i. dan toch de geest. Als we de aarde verlaten laten we ons natuurlijk lichaam achter. Dit zal een ieder duidelijk zijn, want het vergaat in de aarde. Ik vermoed dat zoals het stoffelijke lichaam zich oplost en vermengt en weer aarde wordt (stof tot stof), het zielelichaam zich ook gaat oplossen (in een zielewereld?). De geest dan, blijft die bestaan voor "eeuwig"? Of lost die ook op in een geestelijke wereld (God uiteindelijk alles in allen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:17
|
|
|
|
|
Ja interresant topic. Is in de bijbel ziel niet lichaam + adem. Dus een levend stoffelijk lichaam. Dan ben je dus een ziel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:18
|
|
|
|
|
ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:33
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten..... |
Is onze ziel niet dat wat ons tot levende lichamelijke wezens maakt, en onze geest dat wat ons tot geestelijke wezens maakt, dus het verticale gedeelte, datgene wat ons met God verbindt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Is onze ziel niet dat wat ons tot levende lichamelijke wezens maakt, en onze geest dat wat ons tot geestelijke wezens maakt, dus het verticale gedeelte, datgene wat ons met God verbindt? |
... wat wordt er dan feitelijk vernieuwd bij wedergeboorte... is de ziel niet ook eeuwig? Geest, ziel, lichaam... Opdat uw ziel herleve... hart... Hmm weer even wat om op te kauwen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 10 mei 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|