| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 15:34
|
|
|
|
Ja, Hier kan je eventueel je vakantie verhaaltje delen. Niet iedereen is misschien in het buitenland geweest, Ik zelf ben niet een echte vakantieganger Maar een weekend of dagjes weg..ben ik wel voor in. Ik denk dat er vooral ook over een vakantie binnen Nederland wel iets te vertellen valt.. Of zelfs iemand een plek of plaats kan aanraden....
Dus,over een moment..of desnoods een heerlijk lang verhaal. En,wat sommigen al doen..mooie fotos erbij:)
Zelf wil ik even hier kwijt, Dat ik ooit in de Ardennen fietste.. Op een moment een trek omhoog , gedeeltelijk ging lopen.
Toen iemand mij tegemoet naar beneden al wandelend zei;je mag hier gewoon fietsen hoor?
Tja..op dat moment kan je maar beter lachen samen....
heide.
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 14 mei 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 15:52
|
|
|
|
Juist...dat dacht ik ook...
Vroeger had ik geen geld voor een afwasmachine...(gezin van 6 personen overigens!!!) Ik kookte...en pa met de kinderen deden bij toerbeurt de afwas...(mopperend haha)
Ook een droger was er niet! En sinds ik hier woon is er ook geen droger ...en dat gaat ons prima af... (zoonlief MOEST zo net zijn eigen was ophangen...op de zolder op het droogrek!!)
En natuurlijk gun ik ieder gezin een droger en een afwasmachine...zeker als je die jezelf kunt veroorloven...maar ik kan zonder...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKJAN473
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 16:03
|
|
|
|
Even samenvattend wie gaan er komend weekend naar opwekking? Een grotere groep is gezelliger, ook het kamperen kan makkelijker gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 16:46
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, ook een vaatwasser brengt werk met zich mee...... Denk aan voorspoelen, inpakken, uitpakken, nadrogen (kunststof en metaal droogt nooit perfect op) en aan bijv. de koekenpan, kristal etc. wat er niet in mag.... Je kunt idd wat anders doen wanneer het apparaat zijn werk doet, maar ben er nog niet van overtuigd dat het bijv. tijd en/of geld bespaart. Het loont overigens niet zozeer om met de hand af te wassen wanneer je de hele dag door de afwas met een warm sopje afwast, t.o.v. een vaatwasser, omdat je daarmee minimaal evenveel water gebruikt als een vaatwasser. Maar wanneer je het een beetje plant wanneer je af gaat wassen, met beleid kopjes/glaswerk etc. gebruikt, kan ik iig aardig voordeliger met de hand afwassen dan met een "Truus".  |
Heb jaren een afwasmachine gehad en ik kan je verzekeren dat je echt niet hoeft te voorspoelen en nadrogen. Een afwasmachine is meestal ook zuiniger en spaart mij dus veel tijd en je hebt altijd een leeg aanrecht. Alleen is de mijne stuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 16:53
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Heb jaren een afwasmachine gehad en ik kan je verzekeren dat je echt niet hoeft te voorspoelen en nadrogen. Een afwasmachine is meestal ook zuiniger en spaart mij dus veel tijd en je hebt altijd een leeg aanrecht. Alleen is de mijne stuk  |
Oke dan, fijn dat die er dus ook zijn!!  (Mijn ervaring met Bosch en Miele-vaatwassers is helaas anders nl. )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:28
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oke dan, fijn dat die er dus ook zijn!!  (Mijn ervaring met Bosch en Miele-vaatwassers is helaas anders nl. ) |
En ik heb gewoon een ""borstelrelatie""...
(met de afwaskwast!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:39
|
|
|
|
Wandelen in Zwisterland.
Elke dag een gebied uitzoeken en dan uren lopen.

Deze foto is in de herfst genomen dan is het er ook erg mooi, herfstkleuren op de normaal groene bergen en niet zo heet. En geeft een idee van wat ik bedoel.

Deze geeft een idee van uitzicht in de zomer.
Ja, dat deed ik met iemand die ik nog kon van mijn werk, het was zijn hobby, lopen en ja, ik vond het ook wel leuk :)
De natuur is daar zo overweldigend mooi....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 mei 2013, 18:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:45
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Heb jaren een afwasmachine gehad en ik kan je verzekeren dat je echt niet hoeft te voorspoelen en nadrogen. Een afwasmachine is meestal ook zuiniger en spaart mij dus veel tijd en je hebt altijd een leeg aanrecht. Alleen is de mijne stuk  |
Ik wou net zeggen: ik had ook een tijdje een afwasmachine, je hoeft juist niet voor te spoelen, gewoon alles er meteen infl..eh gooien, en het komt er glanzend en droog uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:56
|
|
|
|
|
ik had twee keer per dag vaatwasser en dan nog wat afwas voor pannen, dus denk dat het bij mij wel een besparing is met de hand afwassen, nu zijn de afwassen ook niet zo groot meer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 19:04
|
|
|
|
Er zijn zoveel dingen die niet in een droger mogen...en het duurt zolang, en het kost ook zoveel energie, nee, dan hang ik het op.
Ik heb weleens 5 jaar lang een droger gehad, en toch hing ik alles op, één keer een spijkerbroek erin gedaan, omdat ik die dezelfde avond aanwou, meer niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 19:31
|
|
|
|
| Quote: | | Thomas, die vindt dat bewustwording, kennis, verklaringen en inzicht bijdragen aan geluk en ook aan een betere grip op de wereld. |
Helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 20:02
|
|
|
|
Prachtig! Fijn dat je dit deelt en zo ook anderen bemoedigt!
| MIRKO691 schreef: | Dit is een gebed wat ik steeds elke dag weer bid en wat mij erg helpt in mn geestelijke genezing en strijd.
Gebed voor het bevestigen van mijn waarde voor God
Heer , ik dank U dat ik voor U bijzonder ben .... dat ik oneindig waardevol voor U ben.... Dat U van mij alsof er niemand anders is om van tehouden..... Dat ik U ter harte ga.... Dat ik uw oogappel ben ... dat Uw liefde voor mij onvoorwaardelijk is
Dank U dat U zoveel om mij geeft dat U me nooit zult begeven of verlaten. Dank U dat U mijn zorgen begrijpt als niemand anders en dat U mij door dit genezingsproces heen zult helpen. Ik weiger om mij in mijzelf te keren , omdat ik gerhoorzaam wil zijn aan Uw liefde voor mij. Ik ontvang uw genade hier in dit deel van mijn leven, waar ik die het meest nodig heb , en ik zal hier steeds meer genade ontvangen , totdat ik echt geloof dat niets mij kan scheiden van Uw liefde. Ik weiger mijzelf te verwerpen vanwege dit bepaalde terrein van tekortkoming of strijd.
Laat Uw grote liefde me steeds meer bevrijden van alle uitdrukking van zelfhaat en verwerping. Bevrijd mij steeds meer zodat ik mijzelf hartelijk en heilig kan lief hebben.
amen
uit het kiving waters programma , uitgegeven door desert stream |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 20:05
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Kijk dat is nou exact de stijl waarin ik mijn meiden heb opgevoed ende onderwezen. (not). |
Ik ook, is dat niet goed dan???? Maar ook: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 20:30
|
|
|
|
Maandag 13 Mei, Psalm 126 en 1 Korintiërs 15: 42-43; Vlinder.
Begraven worden is neergelegd worden in een graf. Ook wel genoemd de ‘groeve de vertering’. Voor wie die uitdrukking op zich laat inwerken of bij een crematie bewust even denkt aan de totale verassing van een kostbaar menselijk lichaam, is de opstanding der doden soms totaal onvoorstelbaar. Is er niet veel voor te zeggen bij het graf voorgoed afscheid te nemen van het lichaam? Kan daar nog hoop voor zijn? Hoe zal dat dan toegaan, zo vroeg men al in Korinte. Maar Paules zegt meteen: ‘Dwaas die u bent!’ Hoe zal dat toegaan? Opstanding betekent niet dat straks het oude lichaam weer bij elkaar gelapt wordt en aan een vervolg begint. Nee. Een aards lichaam wordt gezaaid en verteert. Begraven is een vorm van zaaien. Zaaien onder tranen, soms machtig veel. Maar zoals alle zaaien is het een zaaien op hoop! Want een geestelijk lichaam zal opstaan. Dus toch een lichaam, maar totaal vernieuwd. Niet voor te stellen? Op de grafstenen van de eerste christenen zie je vaak een vlinder afgebeeld. Een vlinder is eerst een rups. Dan sterft ze en wordt een cocon. Net een doodskist. Maar wacht, straks laat ze de doodskist achter zich en vliegt als een vlinder het nieuwe bestaan in. Daarop wachten we, op het kerkhof. Op Christus en op een totaal nieuw bestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:08
|
|
|
|
|
Lezen :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:44
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Op de site van Opweking staat dat er voldoende plek is en dat je niet hoeft op te geven. Dat zie je als je op aanmelden klikt |
okay,duidelijk plek genoeg dus.
als er meerdere mensen komen ben ik er ook,en als er animo genoeg voor is is om te kamperen eventueel met een tent. lijkt me heel gezellig.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 13 mei 2013, 21:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:47
|
|
|
|
onder voor behoud, kan ik de Barbieknoeier ook weer meekrijgen, over een goeie week weet ik meer, dit ivm als men nog een groep krijgt voor verhuur op het schip van die broer, maar schoonzus dacht dat er niets was.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 16 mei 2013, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:53
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | ik snap dat ik jouw gevoelige snaar heb geraakt ? ik ga op beweringen wat ik wel en niet zou hebben gelezen of de voetnoten niet zou kennen , nooit in. dus nu ook niet.
Verder heb ik voldoende kennis van deze materie om daar een mening op basis van feiten te poneren.
Derhalve : afgezien van een semi ludiek , vrij inhoudsloos commentaar op mijn schrijven zie ik geen weerlegging. Tuurlijk kunnen we gaan roeprn dat de ene wel leest en de andere niet...
Ga ik niet aan mee doen , is oeverloos gezeur en heel oppervlakkig.
Felix qui potest cognoscere rerum causam.
QED |
Lokkich is hy dy't him wol goed ynformearje lit en dan pas de krekte konklúzjes lûkt.
In latijn iets neerzetten en zo proberen te laten zien dat men "geleerd" is. doet wederom bewijzen, dat hoe meer men leert, hoe meer het logisch denkvermogen de vernieling ingaat. Je gelijk niet krijgend en zo niet mee willen doen omdat anderen misschien wel eens gelijk kunnen hebben lijkt een teken van zwakte.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 13 mei 2013, 22:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 21:55
|
|
|
|
Ik kan het niet laten natuurlijk maar voor iedereen met een partner op afstand is de weekendvrijkaart van de NS nu wel supergoedkoop:
Onbeperkt tweede klas reizen zo veel en zo vaak je wilt door heel Nederland van vrijdagavond half zeven tot maandagochtend vier uur en door de week 40 procent korting. Dat een jaar lang voor 29 euro per maand, eerste klas 39.
Veel goedkoper dan een tank benzine of een gewoon kaartje en voor een tientje meer per maand kun je nog eerste klas reizen ook. Lekker rustig.
Wat een extra mogelijkheden voor in je weekend. Wandelen of cultuur dan wel sociaal verkeer. Bespaar echt en gooi de auto eruit. De APK is vaak duurder dan de 348 euro die dit abonnement per jaar kost.
http://www.ns.nl/reizigers/blind/abonnementen/weekend-vrij.html
Nog meer voordelen van Weekend Vrij 65+? Weekend Vrij voor slechts € 20 per maand 2e Weekend Vrij voor een gezinslid slechts € 20 per maand 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend) Gratis Kids Vrij abonnement t.w.v. € 15 erbij. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt, reist hij altijd onbeperkt met u mee Korting bij Greenwheels en Q-Park Gratis OV-chipkaart ook bruikbaar in bus, tram en metro Abonnement ook geldig bij andere treinvervoerders Abonnement ook geldig op binnenlandse trajecten van InterCity Berlijn en ICE International
Thomas, spoort wel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 13 mei 2013, 22:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 22:02
|
|
|
|
Heel zwak! Als je een statement neerzet en daar vragen over krijgt en er niet op ingaat! Zegt genoeg over die persoon! Maar geen antwoord is ook een antwoord! Toch? Gelukkig, of jammer voor jou, waren er weinig vrienden bij je aanwezigheid tijdens de demonstratie "Wewillemhemniet"! En daar ben ik dan weer blij om!
Ps, is dat de gemiddelde discussiementaliteit hier, of vergis ik mij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 22:22
|
|
|
|
En ik heb vandaag een liter melk op! Heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 22:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wandelen in Zwisterland.

Deze foto is in de herfst genomen dan is het er ook erg mooi, herfstkleuren op de normaal groene bergen en niet zo heet. En geeft een idee van wat ik bedoel.

Ja, dat deed ik met iemand die ik nog kon van mijn werk, het was zijn hobby, lopen en ja, ik vond het ook wel leuk :)
De natuur is daar zo overweldigend mooi.... |
Prachtige fotos zeg;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 23:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wandelen in Zwisterland.

De natuur is daar zo overweldigend mooi.... |
inderdaad prachtig, als ik die foto,s zie denk ik, daar wil ik ook wel effe lopen, of uren lopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEE013
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 23:28
|
|
|
|
aanmeldingen: Jee013, 27 jr HENKJAN473, 32jr (gemeld via mail) MARINUS722, 30 jr (Zag ik op het prikbord) LOEK346, 57 jr (Zag ik op het prikbord)
ROELANDE345, 54 jr (2e pinksterdag aanwezig) BERT168, 44jr (indien er meerdere aanmeldingen zijn)
Laatst aangepast door
|
JEE013
|
op maandag 13 mei 2013, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEE013
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 23:41
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
JEE013
|
op maandag 13 mei 2013, 23:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 23:44
|
|
|
|
Mijn weg lijkt verborgen voor God,zegt mijn hart.
God zegt;Ja,dat kan je nu zo voelen.
Maar die gedachtes komen wel uit een levend hart.
Een dood hart kan niet missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 01:37
|
|
|
|
Oproep Bussemaker maakt veel los
Anna,
Ja, er zit idd ook een andere kant aan...
Wat te denken van een man en vrouw die zijn getrouwd en er voor kiezen dat de vrouw thuisblijft om voor de kinderen te zorgen....
De opmerking dat vrouwen zich schuldig zouden moeten voelen over het feit dat de overheid in ze heeft geïnvesteerd door mee te betalen aan een studie, terwijl veel vrouwen er daarna weinig meer mee doen, valt bij veel mensen niet goed. De banen liggen niet voor het oprapen en de crèches zijn te duur geworden, zijn veelgebruikte argumenten. Daarom draait medisch ethicus Ghislaine van Thiel de kwestie om:
GhislainevThiel Ghislaine van Thiel@GhislainevThiel
Mevrouw #Bussemaker, waarom niet: mannen teren op hun vrouw? Die doen het onbetaalde werk terwijl hij carrière maakt
Ja. Dáár zit wat in....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 14 mei 2013, 01:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 07:23
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja zie je wat eten voor je kan doen Ikzelf eet sinds een paar maanden zonder enige toevoegingen van schadelijke Enrs en zonder suiker. Veel groenten en fruit en liefst biologisch vlees vis ei enz> Als zuivel alleen goeie kaas en yoghurt. Het heeft mijn gezondheid ook enorm verbeterd: Ben inmiddels 16 kilo afgevallen Slaap veel beter mn bloedruk is weer normaal en ik voel me hierdoor veel en veel beter meer energie Ik schreef het hier al eerder volgens mij doet wat je eet veel meer voor je gezondheid dan wij denken |
Heel herkenbaar. Je hoeft niet een 'overdreven' gezond te eten o je stukken beter te voelen. Suikers, zout, alle toevoegingen in kantklare soepen/sausen en pruttel zo veel mogelijk aan de kant. Lekker fruit, bruin/volkoren brood, groente. Ik eet trouwens geen aardappelen, heel stom misschien, maar daar voel ik me beter bij. En dan wel een flinke lap vlees (sorry Rolf)en veel groente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 08:28
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | inderdaad prachtig, als ik die foto,s zie denk ik, daar wil ik ook wel effe lopen, of uren lopen  |
Ja uren ja .. Onbegrijpelijk,als je als mens dagen moet klimmen om omhoog te komen..
En,dat God misschien zo'n berg in een dagje neerzet?....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 08:37
|
|
|
|
Low budget top korte vakantie Vorig jaar maart was het , ik zou met mn vriend naar ameland. Maar de relatie ging zo slecht dat ik alleen besloot te gaan. Had de hotelkamer 4 nachten heel goedkoop via vakantieveilingen. Eerst met de trein naar leeuwarden, lekker koffie mee en een (paar) boeken. Op station Leeuwarden op zoek naar de bus naar Holwerd. Daar stonden al flink wat mensen met koffers die naar Ameland of schiermonnikoog wilden. Dat gaf meteen zo'n schoolreisje stemming. De bus reed door mooie plekjes in Friesland die ik echt nog nooit had gezien. Dan lekker op de boot ik voel me dan altijd echt helemaal weg met zo'n bootreis. Op Ameland was de eerstste aankoop een zonnebril, natuurlijk nadat ik mn fiets had opgehaald die ik gehuurd had. Want het was prachtig weer en dat bleef het. Het hotel was oke. Lekker 4 dagen lang het eiland verkend. Op terrasjes gezeten pannenkoeken gegeten ergens en nergens nergens heb ik het gevoel gehad van oh wat zielig ik zit hier alleen. Het was gewoon precies wat ik nodig had zo'n eilandtripje in mn eentje
|
|
| Naar boven |
|
|