ChristianMatch

Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5475 5476 5477 5478 5479 5480 5481 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:15

STEENTJE178 schreef:
Inderdaad, temeer wanneer je bedenkt hoe lang dit conflict al duurt....
En inmiddels is het ook een mega-complex probleem geworden, waarbij, volgens mij, maar weinig mensen meer weten hoe het nu precies in elkaar zit.

Maar toch heeft het aan de andere kant ook wel wat, als toerist, wanneer je daar staat met mensen uit allerlei landen over de hele wereld, waarmee je toch iets gezamelijks met die plek hebt.
(pure flitsiekassietoeristen nu ff buiten beschouwing gelaten)Superdubbel dus allemaal.

Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:17

LANFY127 schreef:
Daar ben ik het maar half mee eens! Oke, God haten, van nature, is nog daar aan toe, maar mijn naaste te haten, nee, absoluut niet! Niet van nature, hoewel daar zeker een discussie over mogelijk is, maar over het algemeen heb ik mijn naaste lief als mijzelf! En als je jezelf liefhebt, dan is het geen enkel probleem om ook anderen, zoals je naasten, lief te hebben!

O Fijn! Lachende smiley

Je denkt net zo: van nature, als kind al hield ik erg van mensen :)

En nu nog, dus ik snap dat gezegde ook niet....

Ja, ik erger me wellus, maar ja, dat is weer iets heel anders, en ook weer voorbij na een tijdje, en doet ook me dag niet verpesten oid.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:19

WILLEM618 schreef:
shanita; is het vervoer voor jou inmiddels geregeld?

Ik denk het wel, ik zal vanavond, anders morgenochtend vroeg eventjes mailen voor de zekerheid :) en kort te sluiten eventueel.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 mei 2013, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:22

Ik kijk wel uit...

Vooralsnog
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:29

ROLF230 schreef:
Toch vind je nergens een mop in de Bijbel. Er staat ook nergens dat er eens flink gelachen werd. Smiley die vol vragen zit

Zonder lachen zou de bruiloft in Kana toch maar een saaie bedoening zijn geweest lijkt mij zo. Ook al staat er niet of er gelachen werd, een bruiloft impliceert wel een dag van grote blijdschap.

En van de apostel Johannes is wel bekent dat hij humor had.
Naar boven

Auteur Bericht
CAROLINEA870

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:47

SHANITA130 schreef:
Ik kijk wel uit...

Vooralsnog

Hoezo:P?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:49

JANS221 schreef:
Als ik een man mail en hij vindt dat ik geen initiatief mag nemen om een eerste mail te sturen, dan heb ik de verkeerde man gemaild.

(lijkt wel een kreet van de week)

Dan is het gewoon een goede kreet!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:53

SHANITA130 schreef:
O Fijn! Lachende smiley

Je denkt net zo: van nature, als kind al hield ik erg van mensen :)

En nu nog, dus ik snap dat gezegde ook niet....

Ja, ik erger me wellus, maar ja, dat is weer iets heel anders, en ook weer voorbij na een tijdje, en doet ook me dag niet verpesten oid.

Knipoog smiley

Dan heb je mij denk verkeerd begrepen! Ik houd heel erg veel van mezelf, en daardoor ook van andere mensen! En als je veel van jezelf houd is het ook niet moeilijk om van andere mensen te houden! En als andere mensen lelijk tegen je doen, dan haat ik ze niet, en al helemaal niet "van nature", dan probeer ik daar een oplossing voor te vinden! En als er geen oplossing komt, ja, dan ben ik er gewoon klaar mee! Ddww!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:02

Heb je CM en FB opstaan, met als muziek "Playing for change" op You Tube, hoor ik weer een plonkje of plinkje en het stomme is, dat men zowel op CM als FB het zelfde geluid heeft. Dus het kan zijn dat iemand een privechat aanvraagt en ik niet reageer.

Ik hoor wel iets, maar kan niet zien waar het vandaan komt, dus mail dan voor zekerheid eventjes, kan ook zijn dat ik niets zie vanwege verkeerde browser, vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:04

Toch wel jammer dat er zo weinig reacties zijn! Het is een onderwerp wat mij zeker aanspreekt, en wat ik ook in de media volg! Vanavond nog een interessant stuk bij 1 vandaag!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1343095
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:10

Heb net gelezen: Herman Brusselmans, Guggenheimer in de mode! Hilarisch!

Ben nu aan het lezen: De Laatkomer van Dimitri Verhulst. Hier een korte beschrijving:

Quote:
Om zich alsnog te kunnen verzoenen met zijn leven, verlaat Désiré Cordier het pad zoals dat richting graf voor hem was uitgestippeld. Hij neemt wraak op zijn matte, liefdeloze burgermansbestaan door te doen alsof hij dementeert. Zijn gevoel van eigenwaarde, dat door zijn huwelijk was aangetast, wint hij terug als hij op een heuglijke dag, gezond en wel, in een tehuis voor seniele bejaarden wordt geplaatst. Hij belazert de kluit op virtuoze wijze door zich voor te doen als demente en incontinente grijsaard die op zijn einde afstevent. De rol van zijn leven, en die wordt nóg veelbelovender als er opeens een demente jeugdliefde in het tehuis opduikt.

Dimitri Verhulst wordt gerekend tot de beste schrijvers van Vlaanderen en Nederland. Hij debuteerde in 1999 en schreef sedertdien onophoudelijk romans, novellen, poëzie en toneel. Zijn werk verschijnt in meer dan 20 talen over de hele wereld. Met de klassieker De helaasheid der dingen won hij de Gouden Uil Publieksprijs. De Engelse editie ervan werd door The Irish Times uitgeroepen tot een van de beste boeken van 2012. In 2009 won hij de Libris Literatuurprijs voor Godverdomse dagen op een godverdomse bol.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:19

https://www.youtube.com/watch?v=g0zSB2WEtwU

....als je weer eens met de betrekkelijkheid van het leven te maken krijgt, mooi nummer. De tekst wordt tijdens het afspelen zichtbaar.

Thomas, all they are is dust in the wind.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 mei 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:27

Het is bij mij de foto, de leeftijd, en eventueel dicht in de buurt...

Verder let ik nergens op...

Ja, op de stukjes die degene op het forum schrijft, ik zoek niet op profielen, ik kijk er welles op als ik degene van het forum ken.
Was verbaasd dat ik zag hoe iemand anders ook steeds keek bij 'Opleiding' en bij 'wat voor werk doe je'.

Een date gehad die wou met mij afspreken, toen zei ik kan niet heb al een date, en toen schreeft ie dat hij nog weleens mailt om te kijken of dat wat is geworden.

Nou dat werd niets, de man hield zich niet aan bepaalde afspraken, en ja, toen kapte ik af, toen zei die: 'zo kom je nooit "aan de man". Nou ja zeg: "aan de man"; we leven niet in de middeleeuwen....

Afijn die andere mailde en ja ben ik op in gegaan zijn nu goede vrienden.
En zo ben ik er dus achter gekomen, oa, dat 'vrienden zijn' wel degelijk kan tussen man en vrouw.

Ik heb meer vrienden, ging als kind eigenlijk al het allermeest met jongens om.

Wat ik weleens denk: zou een date/afspraak dat wel wat zou kunnen worden in de toekomst(vriendschap of relatie oid), het accepteren dat ik, ipv van een middagje met vriendin, een middagje met vriend ga......
Ja, met vriendin, ja, wordt wel geaccepteerd, waarom niet met vriend?

Kwestie van vertrouwen zou ik andersom wel/ook hebben. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 mei 2013, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:30

Over drie á vier weken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:35

ROELANDE345 schreef:
De mannen die ik gesproken heb vinden het leuk als een vrouw initiatief neemt

Volgens mij ben ik nog heel ouderwets... heb altijd zoiets als een man me leuk vind moet hij me dat maar laten weten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:40

Ik heb een extra batterij gekocht voor de smartphone. Voor de liefhebbers: een Mophie juicepack Pro. Dat is een soort rubberen hoes om je telefoon heen waar een oplaadbare batterij in zit met uitsparingen voor de koptelefoon en dergelijke. Ik gebruik de iPhone ook als GPS maar dan wordt de iPhone intensief belast, dus de batterij is snel leeg. Dit ding moet 2500 mA extra kunnen leveren naast de ongeveer 1400 die in de iPhone standaard zit. Ben benieuwd. Ik bel en sms niet zoveel maar de internettoepassingen en allerlei programmaatjes gebruik ik des te meer. Fotograferen gaat voor de snelle kiekjes best goed, maar ja ook dan is er veel stroomgebruik. Nu maar hopen dat de fabrikant de beloftes waarmaakt. Ik wil eigenlijk een hele dag met GPS kunnen lopen en wat foto's maken, dat zou toch moeten kunnen nu. Iemand ervaring met zoiets?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 16 mei 2013, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:46

LANFY127 schreef:
Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?

eh? 21 januari 2017 Smiley die vol vragen zit

en het heet niet voor niets een vredes proces....het is een proces van jaren en jaren....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:57

betekenis van haat:Haat is een sterke emotie, die wordt ervaren als een gevoel van afstoting tot iets of iemand (het object respectievelijk subject dat men haat) met een neiging tot het kwetsen of vernietigen van het onderwerp. Voorbeelden zijn mannenhaat (misandrie), vrouwenhaat (misogynie) en mensenhaat (misantropie).
In het dagelijks spraakgebruik wordt het woord "haat" vaak gebruikt om afschuw uit te drukken of gebruikt bij het mopperen, het heeft dan een minder zware en minder projectieve betekenis.
Inhoud [verbergen]
1 Haat in de psychologie
2 Haat in het boeddhisme
3 Haat en de wet in Nederland
4 Externe links
[bewerken]Haat in de psychologie

Volgens de psychologie komt haat voort uit een psychologische projectie van de eigen schaduwzijde op het object. Een schaduwzijde die bij zichzelf ontkend wordt en daardoor in het object ontdekt. Haat vertekent de werkelijkheid. Meestal is dat object dus iemand die juist die eigenschap mist en zuiver is. Daarom bestaat er dan een onvermogen om de werkelijkheid te zien en een onbewust weten dat men zelf schuld heeft aan dat verwijt aan die ander. Dat is dan het begin van haat.
Volgens Paul Ekman, hoogleraar psychologie aan de afdeling psychiatrie van de University of Calfornia Medical School, in zijn boek "Emotions revealed" (2004) is haat evenals blijvende wrok geen emotie, want daarvoor duren ze te lang. Ook geen stemming, omdat we weten waarom we haten of wrok koesteren, hetgeen bij een stemming meestal niet het geval is. Hij ziet wrok als een emotionele attitude [een bewust geloof of mening in combinatie met emotionele toon of gevoel en een neiging tot handelen] en haat als een emotionele gehechtheid. Beide zijn doortrokken van woede, maar zijn zelf geen woede.
Haat is volgens hem een blijvende, intense antipathie gepaard aan afschuw en minachting als gevolg van aangedaan leed. Haat is gericht op een persoon, terwijl wrok is verbonden aan een speciale grief of reeks van grieven. Haat knaagt en neemt de hater zodanig in beslag, dat hij gepreoccupeerd raakt met de gehate man of vrouw. Wrok knaagt ook, zit contant in het achterhoofd en neemt de geest voortdurend in beslag. Een persoon met wrok piekert buitensporig veel over het hem of haar aangedane wel of niet vermeende onrecht. Wrok en haat kunnen door versterkende omstandigheden escaleren tot spontane of doordachte wraakneming.

hebben wij haat van nature???? Volgens mij niet,als ik van nature haatgevoelens bij me zelf zou ontdekken zou ik echt na een spygoloog ofzo gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:12

Natuurlijk moeten de vrouwen ook zelf iets doen?!..

Het kan niet zo zijn ,dat al mn knipogen op zijn binnen een uur
en m'n letterbak weer aan moet vullen...

En dat aan de overkant iemand met een Tje zit te kijken wat er allemaal gebeurd ?...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:20

LANFY127 schreef:

Ik hoop het uit de grond van mijn hart, maar of ik het mag verwachten...... Wonderen zijn de wereld niet uit, maar na vanalles van dichtbij te hebben gezien, gehoord, meegemaakt, weet ik werkelijk niet of het op deze aarde in Israël ooit nog goed mag komen.

Daarnaast zit ik eigenlijk ook met andere vragen, waarop geen concrete antwoorden zijn, maar welke wel opkomen. Vragen als: in de Bijbel lezen we, vooral in het Oude Testament, dat telkens wanneer het volk de Here "inruilde" voor andere goden, Hij hen overgaf in de handen van andere volken. Is dat ook iets wat we mogen betrekken op de grote diaspora uit het verleden, de gedeeltelijke terugkeer na WO II, maar nog geen volledige terugkeer naar de Here.

Goddank! er zijn oprecht gelovige Israëlieten/Palestijnen, maar een grote groep accepteert Zijn Zoon vooralsnog niet.

Begrijp me goed: ik zal nooit zeggen: Eigen schuld!!, en dat is ook absoluut niet mijn intentie, mijn gevoel, want ik ben zelf geen haar beter als wie dan ook, maar ik vind het wel "spannend" eigenlijk of je hierin herhaling van de gebeurtenissen/gevolgen uit het Oude Testament kunt zien, of dat we in deze Nieuw Testamentische Tijd niet meer zo kunnen redeneren. We hebben wel dezelfde, waarschuwende God.
Overigens, Die Nieuw Testamentische Tijd moet nog aan gaan breken voor de Orthodoxe Joden, dus zij hebben alleen nog dat (Oude) Testament tot vandaag de dag....

Of moeten we hier de verstrekkende gevolgen in zien van het verzaken van de opdracht om de volken uit Kanaän uit te roeien, wat bij de verovering van Kanaän in de tijd van Jozua e.v. niet geheel gehoorzaamd is?

Hoe zien jullie dit?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:21

CAROLINEA870 schreef:
Hoeveel dates hebben jullie al gehad?

Ik 50 keer
Maar toen wist ik nog niet dat ik aan het daten was?...
later hoorde ik..joh..die kan je gewoon mee tellen hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:22

HEIDE936 schreef:
Ik 50 keer

Verraste, verbaasde smiley Tel je daar dan ook alle knipogen bij het koffieautomaat op het werk bij op? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:24

Hai Willem,

Ik heb net gemailt.

Nou wacht ik even op antwoord.

Laterz! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:26

HEIDE936 schreef:
Natuurlijk moeten de vrouwen ook zelf iets doen?!..

Het kan niet zo zijn ,dat al mn knipogen op zijn binnen een uur
en m'n letterbak weer aan moet vullen...

En dat aan de overkant iemand met een Tje zit te kijken wat er allemaal gebeurd ?...

jewel, ik zit vaak effe met theetje achter pc... ha ha ha
vandaar ik misschien nog steeds niet de ware heb gevonden
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:27

HEIDE936 schreef:
Ik 50 keer

Ja, hehe, dan heb ik ook duizenden keren gedeet.

Ik dacht dat er werd bedoeld, hier op CM.... Engeltje smiley

Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:28

ROLF230 schreef:
Toch vind je nergens een mop in de Bijbel. Er staat ook nergens dat er eens flink gelachen werd. Smiley die vol vragen zit

Het wordt niet genoemd in Genesis maar toch zie ik in iets simpels als deze bubble eye goldfish een hele sterke hang naar humor ... als ik dan denk aan meerdere dieren die bedacht zijn...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 16 mei 2013, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:29

ROELANDE345 schreef:
haha is ook niks mis mee als ie lief is. Ik heb maar twee keer met een oudere man gedate de rest was jonger dan ik of even oud.Dus zoveel ervaring heb ik niet. En Caroline ik heb zelf nooit het eerste initiatief genomen. Maar dat kan natuurlijk wel. Ik heb een zus zij is 1 jaar ouder dan ik. Zij heeft een jaartje op cm gezeten heeft elke man die haar aanstond gemaild en is er met heel veel uit eten geweest (op zijn kosten) 1 maart is ze getrouwd met een hele lieve man waarvan ik denk dat hij zelf nooit de eerste stap gezet zou hebben.

nee. is niks mis mee, wel als hij deed alsof hij 50 was en dus heeft zitten liegen. en er komt een man van 60 opdagen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:32

Wonderlijk!
Lachende smiley

Ja, mooie vissen heb je he?

Ja, dan ga je toch spontaan geloven...wat is de wereld mooi Verliefde smiley

Een hele mooie vis met het hoofd van een kikker, zal ff kijken hoe die heet.

Ja..er staat tropische vis onder...tis ook een site voor kleuters.

Nou dan nog een paar...

Hier staat 'anemoonvis' onder, ja wel mooi, waar die in zwemt, dat is iets dat leeft toch ook, hoe heet dat ook alweer?

En koraal, dat leeft toch ook?

Steenkoralen

De kalkafscheidende poliepen vormen de basis van de steenkoralen, die ook wel rifbouwende koralen worden genoemd. De poliepen van steenkoralen bevatten altijd zes of een veelvoud van zes tentakels. Veel soorten steenkoralen komen aan hun voedsel door een samenleving met eencellige algen, de zoöxanthellen. Deze algen hebben licht nodig en dat verklaart waardoor ontwikkeling van steenkoralen meestal niet dieper plaatsvindt dan op 50 meter. Steenkoralen komen het best tot ontwikkeling bij een watertemperatuur die schommelt tussen 26 en 27 graden Celsius. Langdurige grote afwijkingen van deze temperatuur kunnen het einde van een koraalrif betekenen. De poliepen van steenkoralen planten zich voort door middel van seksuele reproductie. Hierbij wordt op bepaalde momenten binnen een bepaalde kolonie spermatozoa en eicellen tegelijk en massaal afgescheiden. Hierdoor kan het onderwaterzicht tijdelijk sterk afnemen.

Hoe is het mogelijk? En die blauwe ster, dat is de Blue Starfish.....

Nog ééntje...

De koraalduivel... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 mei 2013, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:33

Ik bekijk het liefst alle profielen zowel van mannen als vrouwen of jeugd
Maar dat vooral ook uit belangstelling.

Verder kan ik de profielen in zoverre serieus nemen,wat mijn gevoel en verstand toelaat.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:38

CAROLINEA870 schreef:
Ode aan alle vrijwilligers!! Bij mijn werk, werk ik bijna elke dag met veel vrijwilligers. Erg mooi dat ze dit willen en kunnen doen!

Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5475 5476 5477 5478 5479 5480 5481 ... 6194 Volgende
Pagina 5478 van 6194