| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 16:45
|
|
|
|
Misschien dat we het beter kunnen laten rusten... Alles wat het NIET of WEL is maakt het niet minder erg...toch??
Het is al allemaal al zo verdrietig....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 20 mei 2013, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 17:19
|
|
|
|
Ja Zeeland,
Dat is ook weer zo..
Daar heb jij helemaal gelijk in, jij bent heel wijs!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 17:43
|
|
|
|
Gelukkig!!!
Ja, ik begrijp jou en Heide wel!!!
Ik laat tegenwoordig dingen afglijden, maar dan nog ik begrijp het wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:06
|
|
|
|
[quote=PETRA373]Nou heb net toch me lidmaatschap maand verlengd, maar ga dan niet meer voorlopig op forum schrijven, ga het gewoon net zoals heide doen. terug trekken van forum, wel lid blijven Dus word ik een meelezer.....[/quo
Fijn om te horen Petra, (jippy)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:16
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dit heeft te maken met Pinksteren...vandaar dat ik het na het verhaal van Thomas plaats......
Mijn...(onze) dochter mocht vanmorgen belijdenis van haar geloof afleggen... In de gemeente...voor de gemeente, maar bovenal...voor God..
Twee zonen en Oma waren erbij...en haar vader. Samen met 25 andere jonge mensen....aangrijpend mooi...
De tekst voor al deze jonge mensen staat in Handelingen...
Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien.....
Ik hoop en wens....dat ze maar veel haar vertrouwen mag stellen....op die Heere...die nooit los laat wat Zijn Hand is begonnen...
Van onze eigen kracht en wijsheid zullen we het niet moeten hebben..
Lieve dochter: Vertrouw op de Heer met heel je hart, Steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet dan baant Hij voor jou de weg. |
Wat Fijn!
Gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:20
|
|
|
|
Ja, inderdaad, en ook beproevingen
1 Petrus 1 6 Verheugt u daarin, ook al wordt gij thans, indien het moet zijn, voor korte tijd door allerlei verzoekingen bedroefd, 7 opdat de echtheid van uw geloof, kostbaarder dan vergankelijk goud, dat door vuur beproefd wordt, tot lof en heerlijkheid en eer blijke te zijn bij de openbaring van Jezus Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:54
|
|
|
|
Voor mensen die hier willen komen om te luisteren. Gewoon als je even geen discussie wilt voeren of aanhoren, maar er gewoon maar even zijn binnen alle omstandigheden. Laat hier achter dat je alleen maar even wilde luisteren.
Wat zegt stilte ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Voor mensen die hier willen komen om te luisteren. Gewoon als je even geen discussie wilt voeren of aanhoren, maar er gewoon maar even zijn binnen alle omstandigheden. Laat hier achter dat je alleen maar even wilde luisteren.
Wat zegt stilte ... |
.......................................................
Ik kwam hier om te luisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:56
|
|
|
|
Leuk zeg!
Lekker er uit geweest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 19:04
|
|
|
|
-----
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op woensdag 22 mei 2013, 18:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 19:30
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | .......................................................
Ik kwam hier om te luisteren. |
Luisteren naar wat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 19:36
|
|
|
|
|
Luister naar de stilte, het is veelzeggend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 19:40
|
|
|
|
wanneer je er alle 2 aan toe ben en ik ben van mening dat een vrouw dat ook zal mogen vragen, want ik ben niet van plan om eeuwig te blijven chatten of mailen.
en dan wat is er mis als ik als vrouw zijnde de eerste stap zet ?
als je blijft wachten tot de ander eens reageert dan kan je lang wachten is mijn mening. En dan ik ben ik als een ander het niks vind merk je het snel genoeg toch 
zonder wanhopig over te komen en zeg nu eerlijk mannen houden stiekem ook van aandacht krijgen zonder te vragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 20:20
|
|
|
|
Ja ik ben er vandaag, maandag geweest. Voor het eerst van mn leven en het smaakte beslist naar meer. Volgend jaar toch maar vrij vragen en het hele weekend gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 20:25
|
|
|
|
Ja inderdaad heel fijn Zeeland geweldig he om te zien dat je kind haar weg met de Heer wil gaan. Ik had ook al zo'n gezegende pinksterdag gister. Mijn zoon en schoondochter brachten hun jongste kind, mijn jongste kleindochter in de kerk op het podium. Daar werd ze aan God opgedragen en er werd voor het hele gezin voor een zegen gebeden Wie kinderen voortbrengt tot God eer is een gezegend kind van Hem die uitspraak zette iemand bij mij op mn facebook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 20:58
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Nou heb net toch me lidmaatschap maand verlengd, maar ga dan niet meer voorlopig op forum schrijven, ga het gewoon net zoals heide doen. terug trekken van forum, wel lid blijven Dus word ik een meelezer..... |
Vraag me af of je dat volhoud alleen lezen ha ha. Van mij mag je blijven schrijven hoor en Heide ook, nou wie weet komen jullie wel terug.
Alle goeds in ieder geval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:00
|
|
|
|
|
Natuurlijk is dit heel erg! Dat ben ik helemaal met jullie eens! Maar, waarom geen aandacht voor alle kinderen, die verder van ons bed, bijvoorbeeld in Somalië, vermoord worden? Of een topic over de rassenstrijd tussen de bewoners in Afrika? Als je realistisch bent, en dat zijn de meesten hier wel, denk ik, waarom maken we hier zoveel drukte over? Omdat het Nederland is? Omdat het internationaal nieuws is? Ik zie die drukte niet zo zitten! Het is erg, tuurlijk, maar wat gebeurd is, is gebeurd! Kom op! Verder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik denk niet dat de vader het was... |
En? Wie wel dan? Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:03
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Natuurlijk is dit heel erg! Dat ben ik helemaal met jullie eens! Maar, waarom geen aandacht voor alle kinderen, die verder van ons bed, bijvoorbeeld in Somalië, vermoord worden? Of een topic over de rassenstrijd tussen de bewoners in Afrika? Als je realistisch bent, en dat zijn de meesten hier wel, denk ik, waarom maken we hier zoveel drukte over? Omdat het Nederland is? Omdat het internationaal nieuws is? Ik zie die drukte niet zo zitten! Het is erg, tuurlijk, maar wat gebeurd is, is gebeurd! Kom op! Verder! |
Er is altijd erger leed he? Dan kan je nooit bij actueel leed stil staan. Op dit moment is dit erg leed in Nederland en daar zijn we stil van en verbaasd.... het houdt ons bezig Niets mis mee toch?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 mei 2013, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Op 25 mei wordt in Monnickendam het Nieuwe Liedboek voor de Kerken gepresenteerd. Ongeveer 120 liederen (berijmd en onberijmd) uit dat liedboek zijn van de hand van Sytze de Vries (1945). Zijn vroegste herinneringen zijn aan pake en beppe in Leeuwarden. Met de wandelstok als aanwijsstok leerde pake hem lezen, zittend op beppe’s schoot leerde hij psalmen zingen. Het verklaart waarom bij hem zingen en schrijven levenslang bij elkaar zijn gebleven. Voor De Vries is schrijven een manier van ordenen, van chaos bedwingen. Als hij zijn gedachten heeft kunnen ordenen tot een lied of een gedicht, dan heeft hij er grip op gekregen. Op de dag van uitzending is het Pinksteren, het feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Sytze de Vries: ‘De Heilige Geest is dat wat God bewogen heeft vanaf het begin en wat ons in beweging zet. Het is dezelfde Geest, de adem, Ruach, die in Genesis over de wateren blies: de schepping werd daar letterlijk en figuurlijk uitgebroed.’ Hij vindt dat we niet zo moeilijk moeten doen als we het over de Heilige Geest hebben: ‘Hoe vaak hebben we het niet over wat je ‘motiveert’, ‘bezielt’ en ‘inspireert’?’ Zijn dierbare tekst is het pinkstergedicht ‘Tussen het zingende kerkvolk’ van de man die hij zijn ‘voedstervader’ noemt, de dichter en theoloog Willem Barnard.
Tussen het zingende kerkvolk
Soms, als ze hun Iongen te boven zingen, het dak staat bol van geluid, kijk ik mijn ogen uit:
alles verandert, de dingen staan stil te dansen, het altaar haast swingende , pinkstertongen worden de kaarsen en de gezichten
van de gewoonste stervelingen glanzen van licht. Ik verwonder mij tot ik versta:
zonder die tranen in mijn ogen had zich de wereld niet bewogen, gingen de dingen niet opgetogen al dat geloven achterna. Willem Barnard |
Mooi... Eigenlijk lees ik in zowel tekst als gedicht hoe nuchter en tegelijk ook emotioneel dit is ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:07
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Gelukkig is er een einde gekomen aan de onzekerheid. Maar wat een familie drama weer, het zoveelste. De vader die het leven niet meer ziet zitten, maar waarom je kinderen doden? Onschuldige kinderen, geen woorden voor.
Wens de moeder Gods nabijheid toe |
Ik speel nu even de advocaat van de duivel! En wat......als de moeder een secreet was, die haar ex de toegang tot hun kinderen ontzegde? Waar 2 mensen scheiden, hebben 2 mensen schuld! Waarom liepen die kinderen al zolang bij allerlei instanties, waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb? Als je het zo bekijkt, kun je je toch wel een beetje indenken over de daad van de vader! Toch? Ik ze niet, jij ze ook niet! Nogmaals, zonde dat dit zo eindigt, maar je moet nooit de dader met de veroorzaker over 1 kam scheren! We weten het niet! En dat is maar goed ook!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Mooi... Eigenlijk lees ik in zowel tekst als gedicht hoe nuchter en tegelijk ook emotioneel dit is ... |
Klopt, vooral dat laatste stuk......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is altijd erger leed he? Dan kan je nooit bij actueel leed stil staan. Op dit moment is dit erg leed in Nederland en daar zijn we stil van en verbaasd.... het houdt ons bezig Niets mis mee toch? |
Daar is ook helemaal niks mis mee! Wat ik alleen probeerde te benadrukken is dat dit leed is, maar aan de andere kant ook gewoon universeel leed! Excuseer me voor het woord "gewoon"!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:10
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Ik speel nu even de advocaat van de duivel! En wat......als de moeder een secreet was, die haar ex de toegang tot hun kinderen ontzegde? Waar 2 mensen scheiden, hebben 2 mensen schuld! Waarom liepen die kinderen al zolang bij allerlei instanties, waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb? Als je het zo bekijkt, kun je je toch wel een beetje indenken over de daad van de vader! Toch? Ik ze niet, jij ze ook niet! Nogmaals, zonde dat dit zo eindigt, maar je moet nooit de dader met de veroorzaker over 1 kam scheren! We weten het niet! En dat is maar goed ook! |
Ik denk niet na over de schuldvraag. ik vind het in en in triest dat dit is gebeurd....en daar sta ik bij stil....Niet bij de invulling van het waarom.. Dat weten we toch niet en dat hoeven we ook niet te weten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk niet na over de schuldvraag. ik vind het in en in triest dat dit is gebeurd....en daar sta ik bij stil....Niet bij de invulling van het waarom.. Dat weten we toch niet en dat hoeven we ook niet te weten..... |
Vind ik ook! Natuurlijk is er overal leed op de wereld, maar hier mogen we best even bij stilstaan, en ik vind het logisch dat dit ons meer treft omdat het zo "dicht naast de deur" is........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:24
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Dit heeft te maken met Pinksteren...vandaar dat ik het na het verhaal van Thomas plaats......
Mijn...(onze) dochter mocht vanmorgen belijdenis van haar geloof afleggen... In de gemeente...voor de gemeente, maar bovenal...voor God..
Twee zonen en Oma waren erbij...en haar vader. Samen met 25 andere jonge mensen....aangrijpend mooi...
De tekst voor al deze jonge mensen staat in Handelingen...
Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien.....
Ik hoop en wens....dat ze maar veel haar vertrouwen mag stellen....op die Heere...die nooit los laat wat Zijn Hand is begonnen...
Van onze eigen kracht en wijsheid zullen we het niet moeten hebben..
Lieve dochter: Vertrouw op de Heer met heel je hart, Steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet dan baant Hij voor jou de weg.[/quote
Wat een zegen Zeeland! Juist in deze tijd als je kinderen belijdenis willen en mogen doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:26
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Luister naar de stilte, het is veelzeggend! |
Als ik naar de stilte luister, kom ik het dichtst bij mijn innerlijk, is het dat wat je bedoelt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:29
|
|
|
|
|
Ja het is gewoon in en in triest als iemand die nog zo jong is het leven zo moeilijk vind dat hij er uit stapt. En dat hij dan ook nog (waarschijnlijk) 2 jonge levens met zich meeneemt. En dat wij dat met zn allen in ons land niet hebben kunnen voorkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:30
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Daar is ook helemaal niks mis mee! Wat ik alleen probeerde te benadrukken is dat dit leed is, maar aan de andere kant ook gewoon universeel leed! Excuseer me voor het woord "gewoon"! |
Je hebt ook wel gelijk, volgende week gaat voor ons het leven weer gewoon verder en 'vergeten'we dit weer tot het volgende incident......Maar neemt niet weg dat iedereen er vandaag er vol van is en dat het in en intriest is.... Maar zo werkt het nu eenmaal........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:31
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Als ik naar de stilte luister, kom ik het dichtst bij mijn innerlijk, is het dat wat je bedoelt? |
Stilte vertaalt soms wat geen woord kan doen. Stilte herkent de volume van het lawaai in gedachten en hart en brengt het in balans.
En soms.. heel soms.. horen we Hem in het ruisen van de stilte...
|
|
| Naar boven |
|
|