| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:03
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | | probeer het in me hersenen opteslaan, reageer nu eenmaal vaak met emoties... |
Wie schreef een paar dagen geleden ook alweer dat ze meelezer werd? Dat is een stuk rustiger voor de emoties 
Redactie CM[/quote]
tja reageerde inderdaad met emoties, beter had ik er niet op ingegaan, maar als je de avond van t e voren iemand bij je hebt gehad die via werk er wat over vertelt, ja dan krijg je wel emoties als je leest over complottheorien, dingen als handen boven hoofden gehouden. denk je, laat mensen rouwen eerst effe. etc.
over meelezen.... aangezien ik dan weer reacties krijg van mensen die zeggen blijven schrijven.... en ben blij ik weer ben gaan schrijven, want dankzij mijn getuigenis in een ander draadje heeft dat schrijven weer goede vruchten.
Dus probeer beter te schrijven, niet emoties soms de overhand te laten nemen. En bepaalde dingen in het vervolg te negeren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:04
|
|
|
|
Behoed uw hart boven al wat te bewaren is want daaruit zijn de oorsprongen des levens (Spr 4:23). Boven al, dus het allerbelangrijkste. Drie punten/vragen waar ik aan dacht.: - waarom moeten we ons hart bewaken?; - wat is het belang van dit bewaken?; - kunnen we uit onszelf hart bewaken?
Ik denk zelf: Om onszelf te blijven, onze eigenwaarde.
Om geen dingen te doen, denken die niet bij ons passen, omdat we kunnen denken dat een ander dat wil, leuk vind, maar ja het past niet bij je. Dus uiteindelijk prikt iemand daar doorheen.
Uit Onszelf? Ja. Denk het wel, God geeft wijsheid, inzicht etc. Dus ja, eigenlijk ook door God, ook als je bidt voor een situatie, of als je vraagt aan iemand anders of tie er voor wil bidden.
Heeft iemand hier aanvullingen op, of ideeën over?
Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:07
|
|
|
|
@ Thomas,
Ik ga eens kijken of ik dit boekje op de kop kan tikken, ja een vriend van mij is boekhandelaar
Ja, het is wel érg bemoedigend hoe die schrijft.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 13:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:34
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Maat 40???
Dan heb je toestemming om te stoppen met lijnen...
(maar ja...wij vrouwen blijven gevaarlijk ) |
Van jou misschien wel maar van mn dietiste niet moet nog 5 kilo eraf Dus heb net nog een witte en en blauwe in maat 38 gekocht voor over 2 maanden ofzo
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op donderdag 23 mei 2013, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:39
|
|
|
|
[quote=JOANNIE702]Blijf je wel in beweging...............
hahahaha, wat lollig weer
Nee hoor Geintje
Heerlijk weersverandering.....regen kou........ Mijn lijf die vreselijk pijn doet....... Zal ook wel weer overgaan....... Kan nu wel mijn boek uitlezen........ Als ik niet in slaap valt......... 
Nou. Ben ik niet de enige; gedeelde smart is halve smart.
Ik moet/wil nog zoveel doen vandaag dat ik niet weet waar ik moet/wil beginnen.
Eerst onderscheid maken wat 'moet', en dan, wat ik wil.
Nee, een boek uitlezen zit er ff niet in, ik moet/wil dingen doen en ik moet/wil zoveel doen.....
Gaat net me foon, denk ik ha! Nee...Postcodeloterij
Leg 'm maar weer in zijn houder.
Nou, nu breekt wel ineens het zonnetje door hier, dat ís een teken....ja, het regent ook al niet meer.
Dus, ik ga es ff dingen doen. Laterz en Sterkte, Joannie, ga maar lekker lezen, ja, dáár heb jij de tijd voor, luxe hoor!  En dan heerlijk met dat boek in slaap soezen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 13:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 13:57
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Wie schreef een paar dagen geleden ook alweer dat ze meelezer werd? Dat is een stuk rustiger voor de emoties 
Redactie CM |
tja reageerde inderdaad met emoties, beter had ik er niet op ingegaan, maar als je de avond van t e voren iemand bij je hebt gehad die via werk er wat over vertelt, ja dan krijg je wel emoties als je leest over complottheorien, dingen als handen boven hoofden gehouden. denk je, laat mensen rouwen eerst effe. etc.
over meelezen.... aangezien ik dan weer reacties krijg van mensen die zeggen blijven schrijven.... en ben blij ik weer ben gaan schrijven, want dankzij mijn getuigenis in een ander draadje heeft dat schrijven weer goede vruchten.
Dus probeer beter te schrijven, niet emoties soms de overhand te laten nemen. En bepaalde dingen in het vervolg te negeren.... [/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:01
|
|
|
|
Zon breekt door, Ha!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | (ik zette de verkeerde emoticons neer, dat heb je ervan als je via gsm doet, dan bewegen de poppetjes niet haha maar ik bedoelde dit:)  |
De zon schijn ineens hier, net!
Ik heb iets ontdekt: als je veel dingen moet/wil doen, dan ga je gewoon logisch met het belangrijkste, dan wat daarna komt dan daarna etc.
Er rekening mee houdende dat sommigen dingen alleen op sommigen tijden kunnen. Dat weer wel.
Ja, slim he, gewoon, in volgorde van het allerbelangrijkste :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:16
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | | niet om het een of ander, maar dubbel gebruik van een profiel is volgens mij (en CM) verboden. |
Wie of wat doet dit dan??? Wat bedoel je hiermee???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:26
|
|
|
|
Hier kan je zeggen wat voor jou, op dit moment, of in het algemeen een zegen is. Maar ja kan ook zeggen wat er op dit moment voor jou vervelend is.
Want ja, vaak is het zo, ervaar ik, dat er tegelijkertijd als dingen goed kunnen gaan, ook vervelende dingen kunnen zijn.
Ik begin: Vandaag ervaar ik als zegen: mijn vrienden. Ik ervaar als vervelend dat ik dingen kwijt ben waarnaar ik loop te zoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wie of wat doet dit dan??? Wat bedoel je hiermee??? |
ik bedoel hiermee dat het profiel van Willem gebruikt wordt door een ander, zijnde Hannah810.
endamagnie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:32
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | ik bedoel hiermee dat het profiel van Willem gebruikt wordt door een ander, zijnde Hannah810.
endamagnie |
kun je dat hard maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:36
|
|
|
|
|
als je Hannah810 een beetje kent, herken je vanzelf haar taalgebruik. lees haar berichten er maar eens op na
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:44
|
|
|
|
Niet dus. Man en vrouw gaat op elkaar lijken joh en als je Hannah een beetje kent weet je wel dat zij Willem precies influistert wat hij neer moet zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:44
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | | als je Hannah810 een beetje kent, herken je vanzelf haar taalgebruik. lees haar berichten er maar eens op na |
Als dat zo zou zijn....ze kennen elkaar.... Hannah heeft altijd veel voor de picknick geregeld en georganiseerd...en doet ze nu nog...alleen Willem heeft haar taak overgenomen...(en Hannah denkt mee) Zolang als het over de picknick gaat...moet dat kunnen denk ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:50
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | ik bedoel hiermee dat het profiel van Willem gebruikt wordt door een ander, zijnde Hannah810.
endamagnie |
Before you Judge make sure you're perfect...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:52
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Niet dus. Man en vrouw gaat op elkaar lijken joh en als je Hannah een beetje kent weet je wel dat zij Willem precies influistert wat hij neer moet zetten |
Zoiets ja....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:53
|
|
|
|
Zegen: de zon is hier gaan schijnen de wind gaan liggen, blauwe stukken lucht.
Vervelend: Ben nog aan het zoeken, heb wel de ene helft, nu de andere nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:53
|
|
|
|
Een jaar geleden:
23 mei 2012: Tropische 30 graden in zicht Het kan vandaag de eerste tropische dag worden van dit jaar. In het oosten van Nederland is de kans op het bereiken van 30 graden als maximum het grootst.
Jans, heeft het nu koud.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:58
|
|
|
|
vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zegen: de zon is hier gaan schijnen de wind gaan liggen, blauwe stukken lucht.
Vervelend: Ben nog aan het zoeken, heb wel de ene helft, nu de andere nog... |
dan heb je al een half glas vol, succes met andere helft zoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:13
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | tja reageerde inderdaad met emoties, beter had ik er niet op ingegaan, maar als je de avond van t e voren iemand bij je hebt gehad die via werk er wat over vertelt, ja dan krijg je wel emoties als je leest over complottheorien, dingen als handen boven hoofden gehouden. denk je, laat mensen rouwen eerst effe. etc.
Dus probeer beter te schrijven, niet emoties soms de overhand te laten nemen. En bepaalde dingen in het vervolg te negeren....  |
Sorry maar dit gaat me nu te ver. Nu noem je het subtiel toch weer wb complottheorie, een woord wat jijzelf in de mond hebt genomen. CM heeft hier gisteravond iets over geschreven. Het ging over oordelen en op de persoon spelen en iemand in een hoek zetten. Ik heb je uitleg gegeven en daar reageer je niet op maar gaat er nu over door in dezelfde strekking.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 23 mei 2013, 15:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:15
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een nieuwe televisie, eindelijk digitaal  |
Geniet ervan, het is trouwens dacht op rtl 8 lenonardie die caprie en braddpit, romantische film week
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:24
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op ) |
Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begrepen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enig getalinzicht te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag momenteel steeds weer toe en overtreft aan het eind dat van de dag ervoor.
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 20:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Men gaat ver hoor, sprookjes occult, nota bene hartstikke vol goede boodschappen, literatuur zelfs, eigenlijk oorspronkelijk voor volwassenen geschreven, Donald Duck, Smurfen en ja waarom zou in Godsnaam een indiaan occult zijn, men sloeg erg door.
Waardoor idd juist angst en onrust kwam, overal voor, met nodige consequenties....
Maar ja, das alweer zooolang geleden, maar toch...
Idd, leren onderscheidden, ipv vanalles voor te schrijven wat occult ís... |
sommigge voorwerpen kunnen wel occult belast zijn denk ik, dat je daardoor deuren openzet voor de boze betekend occult niet: in het verborgene? Een stuk hout is maar een stuk hout, maar als het bv door een wichelaar is gebruikt, kijk ik er toch anders tegenaan, is het een werktuig waardoor machten hebben gewerkt, waar ik niets mee te maken wil hebben, dus doe ik het liever weg.
weet wat je bedoeld over occulte smurfen, ben ook wel es cristenen tegengekomen die overal spoken in zien. Meer met de boze bezig zijn dan met het licht. ik denk dat de boze om twee dingen blij is: 1 als we niet in hem geloven 2 als we ons er heel veel in verdiepen en teveel mee bezig zijn
Mijn mening is, houd je met jezus bezig en het licht en als er dingen zijn van de boze, openbaart jezus je dat wel. Niet paranoa worden en je laten beinvloeden door cristenen die teveel met de boze bezig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:35
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | vraag is alleen of je de gezelligheid van weleer (2009-2011) er mee terugkrijgt.
kan je rekenen?(reken er maar niet op ) |
Before you Judge make sure you're perfect!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:38
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begreoen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enige wiskundig benul te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag altijd weer toe..
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten. |
Ja, en tis ook nog zo: als mensen klagen jaa, het was eerst veel gezelliger, diepgaander, etc. ja...waar zijn die mensen dan gebleven die wegingen en waarom bleven ze dan niet?
Om een enkeling?, nou als het zooo gezellig, diepgaaand enzo is/was, dan loopt iemand dáár niet voor weg.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Sorry maar dit gaat me nu te ver. Nu noem je het subtiel toch weer wb complottheorie, een woord wat jijzelf in de mond hebt genomen. CM heeft hier gisteravond iets over geschreven. Het ging over oordelen en op de persoon spelen en iemand in een hoek zetten. Ik heb je uitleg gegeven en daar reageer je niet op maar gaat er nu over door in dezelfde strekking. |
Ik geef hier niet op jouw persoonlijk een mening maar hoe ik me voelde toen ik op dit topic dingen las over complot theorie etc. Dat ik er vervolgens vol op met emmoties op reageerde, waarbij ik me fout ook toegeef Jol, dat ik beter niet op had kunnen reageren Mischien niet goed geforumuleerd, maar dit is wat ik ermee wou zeggen probeerde wat uitteleggen. snapje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Sorry maar dit gaat me nu te ver. Nu noem je het subtiel toch weer wb complottheorie, een woord wat jijzelf in de mond hebt genomen. CM heeft hier gisteravond iets over geschreven. Het ging over oordelen en op de persoon spelen en iemand in een hoek zetten. Ik heb je uitleg gegeven en daar reageer je niet op maar gaat er nu over door in dezelfde strekking. |
Zullen we weer ff ontopic gaan, want dit word weer een welles nietes spelletjes wat geen zin heeft
Wat hoorde ik net weer op het nieuws voorbijkomen, een koffer met menselijke beenderen gevonden?? Eigenlijk wil ik het nieuws niet meer horen, maar dan voel ik me ook weer net een struisvogel die zijn kop in het zand steekt, en dat is ook weer niet goed denk ik, pfftttt moeilijk allemaal, ik heb de neiging van dit soort nieuws angstig te worden, angstig bij de gedachte hoe ver mensen kunnen gaan......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begreoen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enige wiskundig benul te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag altijd weer toe.
Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten. |
Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.
De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe. Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd. Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar. Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |