| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, en tis ook nog zo: als mensen klagen jaa, het was eerst veel gezelliger, diepgaander, etc. ja...waar zijn die mensen dan gebleven en waarom bleven ze dan niet?
Om een enkeling?, nou als het zooo gezellig, diepgaaand enzo is/was, dan loopt iemand dáár niet voor weg.
 |
Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het onderling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieuze meningsvorming willen - die vinden dat nu juist gezellig - met rust en geef die dan ook de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand als tegenhanger het idee had om ook eens een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen, doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja ik denk inderdaad dat je het groter moet zien dan de "daad"zelf. Als je single bent kun je best verlangen naar een relatie met iemand. Iemand die je maatje is waar je je liefde aan kunt geven en die van jou houdt. Iemand die jou speciaal op het oog heeft. Maar als je alleen verlangd naar geslachtsgemeenschap en verder niks dan klopt er iets niet denk ik. Ieder mens heeft inderdaad de behoefte om geliefd te worden en lief te hebben. Dit kan ook via andere relatie's Ik bedoel het is niet zo dat als je die relatie niet hebt je dan per defenitie ongelukkig bent |
zo zie ik het ook, Roelande. Mannen zitten dan toch nog wat anders in elkaar dan vrouwen. Daar kunnen ze niks aan doen want zo zijn ze geschapen. Wat ik ervan heb begrepen is dat ze gemakkelijker dan de vrouw (lees mij goed) de seksualiteit los kunnen koppelen van een liefdevolle relatie. Daarmee bedoel ik niet dat een man geen behoefte heeft aan een langdurige liefdevolle relatie.
Ben het zeker eens dat je zonder liefdesrelatie met een partner niet gelukkig zou kunnen zijn. Vriendschappen en goede familiecontacten kunnen je eveneens een goed gevoel geven over een zinvol relationeel leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het ondeling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieus willen met rust en geef ze de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand het idee had om ook een ludiek onzintopic opstartte, liggen ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen van slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas |
het dreigen van slopen van andersdenkenden is dat dan gebeurt? petra die het ook hoorde en dacht, ach misschien roddels, neem aan dat cm die persoon dan verwijdert toch?
dat is een vraag die me al paar dagen bezig houd. wie moet ik geloven????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:12
|
|
|
|
Ik denk dat als je wandelt in het licht met Jezus en luistert naar zijn stem dat je dan wijsheid mag ontvangen.
Ik heb ooit een Boeddha beeld gekregen van een hele goede vriendin. Heb het aan haar teruggegeven en een paar hele goede gesprekken gehad hoe belangrijk het geloof voor mij is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:21
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | het dreigen van slopen van andersdenkenden is dat dan gebeurt? petra die het ook hoorde en dacht, ach misschien roddels, neem aan dat cm die persoon dan verwijdert toch?
dat is een vraag die me al paar dagen bezig houd. wie moet ik geloven???? |
Ja, dat is gebeurd, Petra. CM heeft verder een mild beleid en geeft mensen die in de fout gaan kansen, maar in dit geval zou zich dat dan niet moeten herhalen. Dat vind ik wijs. Mensen kunnen en mogen een keer in de fout gaan maar dan moet het wel afnemen of stoppen. Zeker als de uitlatingen op bedenkelijk niveau zijn en mensen zich er door bedreigd voelen. En inderdaad: ik vind dat dat niet hoort en mijn standpunt in deze is normatief en niet beredeneerd.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:22
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Nee.. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Thomas, niet voor het een of het ander, ik begrijp deze zin niet, geeft ook niet... Het is prima als men het ondeling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Nee, dat niet. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. Ja, dat kan, die mening... En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. Ja, en wat de een een goede bijdrage vindt, bestempelt de ander als onzin. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Ik ook niet, zeker niet! Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Ja, aan de andere kant denk ik: het blijft een ontmoetingen maak/dating forum, dus ja, welke onderwerpen staan vooraan: juist: 'Op 1. Vriendschap en Relaties: Discussieer hier over vriendschap, relaties, het single-zijn, afspraakjes, en alles wat hierbij komt kijken.
Laat dan de mensen die wel wat serieus willen met rust En laat de mensen die het gezellig hebben met rust. en geef ze de ruimte. Ja, die hebben alle ruimte...denk ik. Iedereen kan onderwerpen openen.
Wat de een serieus vindt, vindt de ander niet, wat de een gezellig vindt vindt de ander niet, wat de een diep vindt met niveau, vindt een ander niet...Wat de een belangrijk vindt vindt de ander niet. idd
Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. Idd. De tijden dat we discussieerden en iemand het idee had om ook een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. Nou, ik was hier vanaf mei 2010 en zo ludiek vond ik sommige niet, andere weer wel. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ja, en als dáár dan ook nog eens meningen over verschillen.... Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort Ik ook niet! en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Mij ook niet(meer), sinds best lang...
Het lijkt misschien dat ik hier dagvullend bezig ben, nou ik typ snel, en ondertussen werk ik hard. Het is, leuk, dat het kan, met andere christenen van gedachten wisselen. Vind ik. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. Ja..
Ja, ik vind ook dingen... En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Verschil van mening mag...
[color] Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Ja...dat is ook weer zo Thomas!Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Ja, ik kan alleen zeggen dat ik zelf dingen heb geleerd wat niet meer en wat wel in het vervolg, meer kan ik nu niet, behalve dat....
Thomas
S.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 16:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Before you Judge make sure you're perfect... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:34
|
|
|
|
|
Ik lees voor ik naar bed ga vaak even het nieuws op nu.nl. Dan bid ik er voor of althans daar streef ik naar. En dan laat ik het voor wat het is en de wetenschap dat ik er verder toch niets aan kan veranderen. Geeft mij heel veel rust en kan toch reageren als vooral mn clienten over het nieuws willen praten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:35
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ik lees voor ik naar bed ga vaak even het nieuws op nu.nl. Dan bid ik er voor of althans daar streef ik naar. En dan laat ik het voor wat het is en de wetenschap dat ik er verder toch niets aan kan veranderen. Geeft mij heel veel rust en kan toch reageren als vooral mn clienten over het nieuws willen praten. |
Ja maar dat vind ik nu juist erg naar om voor ik ga slapen die ellende allemaal te lezen, en mijn ogen ervoor sluiten kan ook niet, misschien moet ik leren de dingen minder naar me toe te trekken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:36
|
|
|
|
Een zegen dat ik het goed heb met mijn gezin! Dankbaarheid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:42
|
|
|
|
Uiteindelijk andere helft gevonden, pffffft, ondertussen ook hard gewerkt....
Zegen: hard gewerkt, moe, zo ff uurtje dutje doen :) Mooi weer, blauwe lucht hier!!! Voldaan en vol met vertrouwen op God. Andere helft ook gevonden....:)
Vervelend: eigenlijk niets, ja, de dag duurt te kort, wil nog zoveel doen vandaag :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het heeft geen zin de discussie weer op nieuw te starten, denk ik. Een groepje binnen CM heeft zich kennelijk vastgebeten en beweegt niet. Het is prima als men het onderling gezellig heeft maar daarmee ben je niet de norm voor een ander. Ik blijf van mening dat het beter kan en beter was, vooral inhoudelijker. En de meeste mensen zitten hier niet voor het forum maar waarderen goede bijdragen wel. En ik vind dreigtaal of ter verantwoording roepen van andersdenkenden niet nodig. Wie aan een sociaal gezelligheidstopic mee wil doen, welnu, CM staat er inmiddels vol mee. Laat dan de mensen die wel wat serieuze meningsvorming willen - die vinden dat nu juist gezellig - met rust en geef die dan ook de ruimte. Mensen hebben nu eenmaal verschillende achtergronden en denkwerelden. De tijden dat we discussieerden en iemand als tegenhanger het idee had om ook eens een ludiek onzintopic op te starten, ligt ver achter ons. De problemen op het forum onstaan niet door het niveau van het topic maar door het niveau waarop men met elkaar omgaat. Ik vind het dreigen met slopen van andersdenkenden niet zoals het hoort en het heeft een aantal mensen nogal wat stress bezorgd. Voor alle duidelijkheid: mij niet. Ik vind het electronisch bedreigen van iemand te bespottelijk voor woorden en eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog mensen achteraan lopen en zo iemand verdedigen ook. En verschil van mening mag toch? Een forum is niet om vetes en frustraties van eertijds uit te vechten. Los van het effect wat het heeft. Een doodzieke vrouw aanvallen, doe je niet, zelfs al zou je gelijk hebben. Dat is geen rationeel beredeneerde mening maar mijn opvatting over goed en kwaad. Maar nogmaals, een herhaling van die discussie hoeft niet. Daar was de terecht door CM verwijderde discussie ook te smakeloos voor.
Thomas |
Soms denk ik wel eens, waar is de meelevendheid, wellevendheid gebleven en menselijkheid. Integendeel waren de reacties op haar afschuwelijk en inderdaad: dit doe je niet. PUNT.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 23 mei 2013, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:54
|
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Dank je, was wel meer soezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:55
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.
De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe. Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd. Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar. Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor. |
Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. Ja, het is al vaker gezegd en ik blijf het ook herhalen: Ik mis ook de discussies en de diepgang op het forum. Er is niet veel daarover meer te lezen en ik mis de discussies die je aanzetten tot nadenken over bepaalde zaken en over je eigen handelen. Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. Je kunt het dan wel gezellig en fijn vinden en daar is op zich niets mis mee, dat mag ook, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. Als dan elk bestaand of nieuw geopend topic toch op den duur gebruikt wordt om te slow-chatten en off-topic te reageren, en men ook nog zelf wil uitmaken of men daarmee door gaat of niet, dan wordt de ander geen ruimte gegeven en eist men alle ruimte voor zichzelf op. Hier op het forum zullen we het met elkaar moeten doen, wie ik echt in de ogen wil kijken, kan ik gelukkig zelf bepalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS571
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:55
|
|
|
|
| DICHTER110 schreef: | ik vroeg mij af of er hier op deze site ook mensen zijn die nog nooit een relatie hebben gehad?
Tja de reden dat ik dit vraag is dat mensen mijn vreemd aankijken als bijna 30 jarige zonder enige vorm van relatie.
( ps dus ook geen verkering in de pubertijd) |
ja die zijn der ben der een van ben 32 en vrijgezellig
ach soms wil je het wat meer als een andere x,maar meestal geniet ik lekker van de dag,wat die ook maar brengt
gr chris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:04
|
|
|
|
Jans schreef: | Quote: | | ...maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. |
Waarom doen die mensen dat niet als ze vinden dat dat nu niet zo is? : je kan onbeperkt onderwerpen openen, dat is iets wat ik mij al zolang afvraag....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:11
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. Ja, het is al vaker gezegd en ik blijf het ook herhalen: Ik mis ook de discussies en de diepgang op het forum. Er is niet veel daarover meer te lezen en ik mis de discussies die je aanzetten tot nadenken over bepaalde zaken en over je eigen handelen. Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. Je kunt het dan wel gezellig en fijn vinden en daar is op zich niets mis mee, dat mag ook, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. Als dan elk bestaand of nieuw geopend topic toch op den duur gebruikt wordt om te slow-chatten en off-topic te reageren, en men ook nog zelf wil uitmaken of men daarmee door gaat of niet, dan wordt de ander geen ruimte gegeven en eist men alle ruimte voor zichzelf op. Hier op het forum zullen we het met elkaar moeten doen, wie ik echt in de ogen wil kijken, kan ik gelukkig zelf bepalen. |
| JANS221 schreef: | | [i]Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. |
Ja, ik zie dat niet zo als jij, laterz meer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 19:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:11
|
|
|
|
Donderdag 23 Mei, 2 Petrus 2: 6-11; Duivels kleine jongens.
Van deze verkenningsanalyse word jee niet vrolijk. De apostel ziet om zich heen blijkbaar heel veel schaamteloos gedrag en omhoog gevallen figuren die arrogant hun weg gaan en niet terugschrikken voor oordelen en lastertaal over dingen waarover zelfs engelen zich bescheiden tonen. Welke engelen hij bedoelt, ontgaat ons. Wil hij zeggen dat als engelen iets melden aan de Allerhoogste zij zich in elk geval van oordelen onthouden? Of gaat het om boze engelen, duivels dus, die vergeleken bij wat de dwaalleraars klaarmaken maar kleine jongens zijn? Dan is de situatie wel heel treurig. In zo’n wereld leefde indertijd Lot, zegt Petrus. Wat de man in de stad Somdom daar om zich heen zag aan asogedrag en pornochaos kwelde alle dagen zijn rechtvaardige ziel. Er veel tegen doen kon Lot niet. Je ziel kwellen is soms het enige wat in je verloederde buurt of stadswijk nog kunt doen. Als je dat niet zou doen, is er ook voor jezelf geen hoop meer. Daarom: houd je ziel zuiver en blijf op je post! Met onrechtvaardigheid rekent God zelf een keer af. Hij is in staat je te bewaren, ook in zo’n decadente sfeer. Liever dus nu je ziel kwellen en recht doen waar je kunt, dan straks gekweld worden op de dag van het oordeel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jans...maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren.
Waarom doen die mensen dat niet als ze vinden dat dat nu niet zo is? : je kan onbeperkt onderwerpen openen, dat is iets wat ik mij al zolang afvraag....  |
| JANS221 schreef: | | Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:45
|
|
|
|
|
En om maar weer even on-topic te gaan: Er zijn wel veel leden, maar weinigen schrijven er op het forum! Jammer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BLOEM217
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:56
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 |
bloem217 hoopt ook mee tegaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 19:04
|
|
|
|
|
Leuk Bloem welkom!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 19:26
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | En om maar weer even on-topic te gaan: Er zijn wel veel leden, maar weinigen schrijven er op het forum! Jammer! |
Dit is wel een stichtelijk woord Jans ... vrij naar...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 23 mei 2013, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 20:06
|
|
|
|
Dit topic wordt gesloten.
Het onderwerp is: Ledental CM. De discussie is inmiddels weer dusdanig afgedwaald en al het oude zeer van de voorgaande weken en andere jaren wordt opnieuw genoemd.
Voorlopig geen topics meer over het wel en het wee van het forum, want het werkt niet. Geen oude koeien meer. Geen toespelingen op hetgeen gezegd wordt buiten het forum om.
Misschien was het jaren geleden erg gezellig hier, maar toen gingen er ook dingen mis. We zitten nu in 2013 en proberen er met elkaar het beste van te maken. Met de mensen die er nu zijn.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:18
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Leuk Bloem welkom!! |
Ontbreken en nu een heleboel namen...of heb ik het mis???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:24
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar) Hannie ( Joannie) 50 jaar, regio 0318 en hondje Jilly Roelande345 54 jaar, regio 0342 Shanita, 41 jaar, regio 078 Bloem 217 47 jaar, regio 0229
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) pieter619 59 jaar, regio 514 mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:32
|
|
|
|
Dank je, was wel meer soezen
Heerlijk is dat he Nou, ik ga lekker vroeg ff lezen en slapen , ja het lijkt net of het nog heel vroeg is, ja, veel lichter nu buiten dan gisteren omdat de zon weer schijnt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CAROLINEA870
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:47
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja ja ik was ook de vrouw die zei " ik wacht rustig af " , Nou ik heb het gedaan de eerste stap gezet!
Was goed en gezellig, een leuk gezellige middag gehad!  |
Ben blij voor je!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:48
|
|
|
|
|
wanneer wordt het zomer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CAROLINEA870
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:49
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Bij mij was het bij CM totnutoe over en weer. Soms neem ik initiatief (waarbij meer dan de helft van de gevallen geen reactie komt), en soms neemt iemand initiatief bij mij. De dates die ik tot nu toe had, daarvan kwam het initiatief steeds van de andere kant. Ik bedoel dan het allereerste contact. Het voorstel om daadwerkelijk wat te gaan doen lag meestal bij mij. Wel lang geleden dat iemand nog initiatief nam bij mij Nam vorige week nog initiatistatisjemig wat een woord. Maar weer eens geen reactie. Vind dat wel een minpunt aan de gemiiddelde christelijke dame hier, dat er uberhaupt geen reactie komt, maar goed. |
Ik snap dat je het niet leuk vind als er geen reactie komt. Is ook niet zo netjes vind ik. Maar mannen doen dit ook hoor;) Ik stuur meestal netjes een berichtje aan iemand als ik niet geïnteresseerd ben. Maar soms krijg je dan een lullige reactie terug van diegene
Geen reactie= geen interesse..
Op naar iemand die wel geïnteresseerd in je is toch;)
Laatst aangepast door
|
CAROLINEA870
|
op donderdag 23 mei 2013, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|